SupermanZW
Well-known member
מי שלא אחראי על עצמו שישא בתוצאות. אחרים לא אמורים להיות אחראים עליו.ואם מישהו לא אחראי על עצמו ומסכן אחרים ?
אפשר לנהוג בזהירות ואפשר לנהוג שיכור, ללא חגורה במהירות מוגזמת.
בגלל זה יש חוקי תנועה שהם בעצם "פגיעה בחירות" בשביל לשמור על חיים של אנשים.
כך גם ניתן וצריך לעשות עם הקורונה.
ליברטריאנים הם מאוד קיצוניים ומסוכנים אם הם מעדיפים מוות על פני בסה"כ הכרח לחבוש מסיכה.
שכרות פוגעת בשיקול הדעת ועקב כך גם ביכולת לקחת אחריות, לכן גם ליברטאריאנים מתנגדים לנהיגה בשכרות.
חגורה לעיתים מסכנת את נפגעי התאונה בכך שהיא כולאת אותם ברכב או חונקת אותם ברכב הפוך. לא צריך להיות חוק שמחייב חגירת חגורה, זה אמור להיות לשיקול דעתו של כל אחד. יש גם מקרים שהיא מועילה, אך עדיין, יש בה חסרונות שחשוב לתת את הדעת עליהם.
לגבי מהירות, כבר הוכח לא אחת שהמהירות הבטוחה ביותר היא באחוזון ה85 בשעה שהמתירות המותרת היא באחוזון ה50, לכן המהירות המותרת דווקא מסכנת את הנהגים, לידיעתך. ללא מגבלת מהירות שיקול הדעת של הנהגים היה גורם להם לבחור במהירות הבטוחה ביותר.
שלא תבין לא נכון, יש מקום לרוב חוקי התנועה (כי ברובם יש היגיון) וממילא קיימת הסכמה (זו מילת המפתח) לגביהם, את רובם לא אוכפים מכיוון שעל רובם לא עוברים, העבירה הנאכפת ביותר היא מהירות מכיוון שעליה יש הכי פחות הסכמה. אם חוק מופר פעמים רבות מדי או ע"י חלק גדול יחסית מהאוכלוסיה זה לבדו מעיד על הבעייתיות באותו חוק. כשיש הסכמה אין בעיה, אך כשאין הסכמה נדרש לשנות תקנות וחוקים. מה שנעשה בהסכמה אינו פגיעה בחירות, מה שאין לגביו הסכמה הוא פגיעה בחירות.