סיור בעכו מחר

Nרב

New member
הציפס משובח יותר באמסטרדם (והמיונז גם). רק אומרת


 

prizman

New member
אם כבר את אומרת אז תגידי עד הסוף.

באמסטרדם גם משחילים שמן זית למיונז?
כשאני מכין אני קצת חושש מזה.
הרבה ממנו גורם לטעם לא ממש טוב.
זן זיתים דומיננטי כנ"ל.
לכן הרבה פעמים אני מוותר על זה בכלל.
ועקרונית זה מוסיף.
גם להכנת מיונז דרוש ידע שאין לי את כולו,
זה רק נשמע פשוט.
 

Nרב

New member
ממש נראה לי שהם משתמשים בגלונים של שמן צמחי תעשייתי מזוכך

 

25306yosef

New member


את התופעה הבזויה הזו של שימוש בכמויות ענק בגלונים של שמן צמחי תעשייתי מזוכך ראיתי בעיקר במגזר הערבי. במגזר היהודי כמות הגלונים היא נמוכה יותר מאשר במגזר הערבי.

אז כיצד ואיך ניתן לחבב את האוכל הערבי העכשווי כאשר הוא עתיר שמן תעשייתי מזוכך?
 

25306yosef

New member
למה אתה מתעלם מקיומו באירופה של שמן החמניות?

האם רק שמן הזית קיים באירופה?

אני מאוד אוהב את הטעם הטבעי של גרעיני החמניות שקיים בשמן החמניות שהופק בכבישה קרה.
 

25306yosef

New member
כל מה שכתבת זה הבל הבלים ולא ראוי לתגובה כלל.

אם את חושבת שהשמן הצמחי התעשייתי המזוכך ראוי לשימוש לצורך מאכל אדם, אז שיבושם לך. תגובתך כאמור איננה ראויה לתגובה.

נ.ב. - בדברייך את בעצם מאשרת את כל מה שכתבתי בעניין המטבח הערבי הישראלי ולמעשה את טוענת שפריזמן טועה ודבריו אינם נכונים.
 

superman1234

New member
אתה כנראה האדם היחיד שהכרתי שהולך

עשרות פעמים למקומות שאינך נהנה מהם. מזוכיסט אתה.
 

25306yosef

New member
כמו שכתבתי, לא הלכתי לשוק בעכו בשביל לאכול.

יש בעכו גם עתיקות ואדריכלות היסטורית מרתקת ולא הכל זה רק אוכל.

האדריכלות בעכו היא היסטורית אבל האוכל שם הוא מודרני ועכשווי.
 

superman1234

New member
נראה לי שהוא מנצל"ש את הפתיל הנוכחי לעונש שהוא קיבל.

המורה הענישה אותו לכתוב 500 פעמים "שמן צמחי תעשייתי מזוכך"
 

25306yosef

New member
בשורה התחתונה, מה בדיוק את מנסה לומר לי או לרמוז לי?

האם את מנסה לומר לי שבמטבח הערבי העכואי המסורתי מטגנים את הקובה בשמן זית או בשמן שומשום או בסאמנה?
 

dfl

New member
אולי תעשו טובה לקוראי הדיון הזה

ובמקום להתווכח "אתה לא יודע/אני כן יודע", תביאו מראה מקום אמין? זו באמת שאלה מעניינת, אם ואיך טיגנו במזרח התיכון (ובכלל) לפני מאות שנים, איך נראו מאכלים בטיגון עמוק בתקופה שבה השמנים הזמינים נשרפו בטמפ' נמוכות יחסית למוצרים התעשייתיים המודרנים. מאחר שיש כאן לא מעט מגיבים, יהיה נחמד אם מישהו מכם יגבה את דבריו ויחכים את הקוראים.
 

pix37

New member
ספר ויקרא - פרק ב' - מספיק עתיק ?

ויקרא פרק ב
א ונפש, כי-תקריב קרבן מנחה ליהוה--סולת, יהיה קרבנו; ויצק עליה שמן, ונתן עליה לבונה. ב והביאה, אל-בני אהרון הכוהנים, וקמץ משם מלוא קומצו מסולתה ומשמנה, על כל-לבונתה; והקטיר הכוהן את-אזכרתה, המזבחה--אישה ריח ניחוח, ליהוה. ג והנותרת, מן-המנחה--לאהרון, ולבניו: קודש קודשים, מאישי יהוה. {ס}
ד וכי תקריב קרבן מנחה, מאפה תנור--סולת חלות מצות בלולות בשמן, ורקיקי מצות משוחים בשמן. {ס}
ה ואם-מנחה על-המחבת, קרבנך--סולת בלולה בשמן, מצה תהיה. ו פתות אותה פיתים, ויצקת עליה שמן; מנחה, היא. {ס}
ז ואם-מנחת מרחשת, קרבנך--סולת בשמן, תיעשה. ח והבאת את-המנחה, אשר ייעשה מאלה--ליהוה; והקריבה, אל-הכוהן, והגישה, אל-המזבח. ט והרים הכוהן מן-המנחה את-אזכרתה, והקטיר המזבחה--אישה ריח ניחוח, ליהוה. י והנותרת, מן-המנחה--לאהרון, ולבניו: קודש קודשים, מאישי יהוה. יא כל-המנחה, אשר תקריבו ליהוה--לא תיעשה, חמץ: כי כל-שאור וכל-דבש, לא-תקטירו ממנו אישה ליהוה. יב קרבן ראשית תקריבו אותם, ליהוה; ואל-המזבח לא-יעלו, לריח ניחוח. יג וכל-קרבן מנחתך, במלח תמלח, ולא תשבית מלח ברית אלוהיך, מעל מנחתך; על כל-קרבנך, תקריב מלח. {ס}
יד ואם-תקריב מנחת ביכורים, ליהוה--אביב קלוי באש, גרש כרמל, תקריב, את מנחת ביכוריך. טו ונתת עליה שמן, ושמת עליה לבונה; מנחה, היא. טז והקטיר הכוהן את-אזכרתה, מגרשה ומשמנה, על, כל-לבונתה--אישה, ליהוה. {פ}
 

pix37

New member
אם לא שמת לב בפסוק 7 מדברים מפורשות על קובה מטוגן

פסוק 1 - קוסקוס - סולת מאודה מתובלת בשמן
פסוק 4 - מאפה שאני לא מכיר את המקבילה שלו היום - כנראה סוג בסבוסה - עוגת סולת אפויה בתנור ואחריה מן קרקרים מטוגנים אותם צריך לפורר כאשר מקריבים.
פסוק 5 - קציצות סולת בטיגון נמוך -
פסוק 7 - קובה בטיגון עמוק

עוד נקודה שכדאי לשים אליה לב היא כי כאן משתמשים במונח הכללי שמן בעוד שבמקומות אחרים בתנ"ך כאשר מתייחסים לשמן זית מכנים אותו כתית טהור, כך שגם אבותינו הכירו סוגי שמנים אחרים.

וסמנה - שומן חלב בהחלט היה מוכר באזור שלנו מאז ראשית ימי התרבות.
 

25306yosef

New member
אמנם אבותינו הכירו גם סוגי שמנים אחרים

ומעולם לא טענתי שבעבר היה רק שמן זית כתית טהור, אבל השמנים שבהם השתמשו אבותינו היו שמנים שהופקו בכבישה קרה ולא שמנים תעשייתיים מזוקקים ומזוככים כפי שיש כיום.

השימוש בשמן הצמחי התעשייתי המזוכך שבעיקר בו נעשה שימוש כיום, הפך להיות קיים וזמין בשוק רק לאחר שהוקמה תעשיית השמן הצמחי וזה קרה רק בשנים האחרונות לאחר המהפכה התעשייתית.

הערה נוספת, גם אם אולי הפיקו בעבר הרחוק שמן צמחי שלא בכבישה קרה, השמן לא היה מזוקק ומזוכך כפי שהוא קיים ונפוץ כיום.
 
למעלה