סיור בעכו מחר

dfl

New member
טענו חיטין והודה לו בשעורין

(טוב, לא בדיוק, אבל זה הכי קרוב שמצאתי)
הפסוקים אכן מאלפים, אבל לא בכיוון שעליו שאלתי. מאחר שכל האוכל בפסוקים האלה הולך למזבח ולא למאכל אדם, נותרת בעינה השאלה לגבי טיגון עמוק במטבח העממי של ימי קדם.
ויקיפדיה מציינת את המאה החמישית לפנה"ס כמועד שלגביו ידוע שאנשים השתמשו בשמן זית לטיגון עמוק, אבל לא מצאתי נתונים לגבי אופן הטיגון - טמפ', משך וכיו"ב נתונים מהותיים לתהליך. יש גם אזכורים של טיגון בשמן עמוק אצל הרומאים, אבל המתכון היחיד שהוזכר התגלה כעוף אפוי שרק מתחיל בטיגון קצר וממש לא עמוק. אפילו בערך הויקיפדי של ההסטוריה של הקובה (kibbeh), אין ציר זמן כלשהו ואין פירוט לגבי ההסטוריה של הקובה המטוגנת.
&nbsp
שוב, תודה על הציטוט המעניין מ"ויקרא", אבל אשמח לקרוא קצת מידע מוצק, מעבר לטרולינג ההדדי.
 

pix37

New member
לא מדויק - חלק מהאוכל הלך למזבח וחלק לכוהנים ולחוגגים

בקטע הנ"ל יש תאור של 4 שיטות שונות לבישול בשמן כאשר יש אבחנה במפורשת בין טיגון רדוד (יש דבר כזה) בפסוק 5 במחבת ובין טיגון בשמן עמוק במרחשת פסוק 7.
כאשר בשניהם חלק מקריבים וחלק מוסרים לכהנים לאכילה.

אני לא בטוח שטיגנו במטבח העממי בימי קדם כעניין שבשגרה - השמן היה יקר יחסית וקשה לי להאמין שהיו מבזבזים אותו על טיגון עמוק.

אני מניח שכמו לגבי בשר - היו אוכלים אותו רק בימי חג מיוחדים ואז אולי גם היו מטגנים לכל היישוב. בחצרות המלוכה ובמסעות המלחמה אני מניח שטיגון היה נפוץ קצת יותר.
 

Maldini Girl

New member
רוצה לספר לכם משהו על חנות התבלינים של מרוואן כורדי

החנות הייתה שייכת לאביו במשך שנים, אדם מקסים. היינו קונים אצלו תבלינים מהיום שנולדתי. הסיבוב הקבוע בשוק כלל חומוס בשמסייה ואז לקנות אצלו תבלינים, הוא נמצא ממש מול. תמיד היה מציע גם כוס קפה.
לפני כשנה הגענו לשם וראינו אדם לא מוכר. שאלנו איפה בעל הבית. ענה שהוא בנו ושבעל הבית נפטר מהתקף לב (או אולי שבץ?)
להערכתי הוא לא היה יותר מ70.
הבן החליף אותו ובסה"כ מחזיק את המקום היטב ומשמר את האווירה הנעימה שם.
התבלינים שלו מצוינים בעייני. בלי קשקושים, שמורים היטב. גם לא זולים. ועדיין שומרת לו חסד וקונה אצלו הרבה.
 

החתולית

New member
תבלינים מצויינים

ומרוואן קורדי עשה עלי רושם של איש שאוהב מה שהוא עושה, מבין הרבה ושמח לחלוק את הידע שלו. הוא עדיין מציע קפה ללקוחות.
&nbsp
נורית סיפרה לנו שהאבא שתמונה שלו תלויה בחנות, היה ימאי שנסע בעולם, והכיר את אמא של מרוואן בדנמרק. הם התחתנו, חזרו לחיות בעכו והשאר היסטוריה.
&nbsp
חזרנו הביתה עם סומאק, אגוזי מוסקט נהדרים, בהרט שלו שהריח אדמתי וחם, ותבלין פפריקה עם עגבניות מיובשות.
 

שרוצקי

New member
שורה תחתונה - הסיור היה נפלא!

העולם העכואי והאוכל הערבי שכל כך לא מוכרים לי נעמו לי מאוד.
ההדרכה של אוסמה דלאל הייתה מרתקת, מלאה בידע היסטורי אך לא מעיקה ובהחלט הוסיפה נדבך מעניין וחשוב לסיור הזה. אוסמה עצמו אדם מקסים! הקבוצה הייתה אסופה של אנשים מקסימים שהיה לי מאוד נעים להעביר איתם את השעות הללו.
לא אוסיף על מה שרשמו לפניי, אך בהחלט חזרנו עם טעם של עוד (תרתי משמע) ,מודים לחתולית על הארגון ומחכים לסיור הבא
 
חומוס אל עבד אבו חמיד- ההיילייט של הסיור מבחינתי

כנכנסנו למקום היה לי קצת חשש : חומוס ? על הבוקר?
כמובן שהתבדתי...
המנות שהוגשו היו משהו שלא נתקלתי בו קודם לכן..
תבשיל של גרגרי חומוס עם יוגורט, שברי שקדים, עשבי תיבול, היה תענוג !
וגם שאר התבשילים היו מאוד מאוד טעימים.
בהחלט אחזור למקום כדיי לנסות את התבשילים "הרציניים" יותר...

בנוגע לכנאפה של קשאש- בנוסף לטעימה של כנאפה בתוך פיתת שומשום- שמסתבר שהיא הדרך "האמיתית" לאכול את כנאפה- לא התאפקתי ולקחתי לי גם צלחת של כנאפה...המסקנה? מדובר באחת מהכנאפות הטובות ביותר שיצא לי לטעום.. לא מתקיפה עם טעם של מי ורדים, חמה, שילוב של רוך ופריכות..
מומלץ בחום!
 

Nרב

New member
נהניתי מאד, בחירת המקומות היתה מצוינת, אוסמא דלאל היה מקסים

אפשר מהתמונות להבין שהתלהבתי מהכנאפה אבל הכל באמת היה טעים

תודה על הארגון והביצוע, כן ירבו










 

yyyggg

New member
חבל שפספסנו

נאלצתי לבטל בגלל נסיעת עבודה ל LA (נחתתי בשישי אחה"צ)
מפתיע אותי מחדש כל פעם עד כמה שאין לנו מה להתבייש לעומת קליפורניה, להפך.
יש להם אומנם יתרונות שאין לנו (בקר איכותי, הצע של דגים ופירות ים) אבל בכל מה שקשור למקוריות, לבישול, לטעם... עכו ותל אביב לוקחות.
 
למעלה