בגלל שברט ואואן התפרסמו והמשפחה איתם, בעיקר בקנדה, הפך סטו לגרסה קנדית של קייסי סטנגל- מנג'ר בייסבול אגדי. הוא היה מתקופה קודמת שחי המון זמן, ואנשים דמיינו מה קרה במרתף שלו יותר משחשבו עליו כעל מתאבק רציני. הוא פגש את הקשוחים בעולם במרתף, ובגלל זה היה מהמומחים האמיתיים לגבי קשיחות המתאבקים. הוא אהב לשמוע על עימותים, הוא סיפר את זה לכולם, כמו כשג'ים בראונינג סירב להוציא אובר את ג'ים לונדוס. בראונינג היה מתאבק ממש טוב, כי לואיס החונק אמר שלו ת'אז לא יכול היה לנצח אותו, ויש מעט אנשים שהיו כאלה. טוטס מונדט, הפרומוטר, כיבה את האורות, וכמה אנשים תקפו את בראונינג, ומזה הוא נפגע בכליות ומת לבסוף. או כשסטן הולק חיסל את רוקי מרציאנו, אלוף האגרוף הגדול בכל הזמנים, מה שהוכיח שהמתאבקים קשוחים. או כשדיק הוטון, שנחשב לבלתי ניתן לעצירה והיה המתאבק במשקל כבד הכי טוב בארה"ב לפני שהפך למקצוען, נרדם ושרפו לו את הרגל. הוטון רץ אל שופט קשוח שעשה את זה ונחנק באחיזת גיליוטינה. סטו אמר שכולם פחדו מהוטון, אבל לא אחרי הפעם הזאת. או כשקארל גוטץ' לא הצליח לנעול את אריק האדום בהכנעה בקטטה לכמה דקות, וגוטץ' הפך לצנוע. סטו אהב גם לספר על האלק הוגאן וורן גאנייה, עוד דמות קשוחה מתקופתו. הוגאן היה בן 27 וגאנייה בן 57, והוגאן היה גדול יותר. אבל גאנייה ניסה להוכיח שמתאבק אמיתי תמיד ינצח מרים משקולות. הוא רץ, והוגאן התכופף והצליח לנעול אותו בגיליוטינה. הסיפור הפך את הוגאן בעיני סטו לבחור רציני, ולא למישהו שהצליח בגלל מראה. ברוס שמע את הסיפורים ולא ידע אם הם נכונים, אבל זה היה מבדר. סטו, שהתאמן עם כולם, הזכיר את ג'ורג' גורדיינקו, רוב רייט ולות'ר גודול כקשוחים, ואמר שג'ורג' טרגוס שאימן את לו ת'אז הוא הטוב ביותר. כשהיה נוסטלגי, הוא אמר שג'ק טיילור היה הקשוח מכולם. גודול היה זה שלא הצליח לעמוד בפניו, כי הוא ברח מהאחיזות שלו. בסיפור מצחיק, סטו צעק שהוא שמע את הטלפון ושהוא צריך לענות לשיחה. לטענת אחרים, גודול אמר לסטו שהוא יאלץ לחכות. רוס לא זוכר סיפור שמישהו התגבר על אביו. סטו גם העריך את קארל גוטץ' ואת לו ת'אז, אבל חש שת'אז לא בגודל המתאים. ת'אז לא חשב הרבה על סטו, לטענתו סטו נעל אנשים ללא אימונים באחיזות, אבל לא את המתאבקים החשובים. אמנם סטו ומשפחתו העריכו את ת'אז, אבל אחרים חשו שת'אז פוגע בסטו הלגיטימי. ברוס אמר שאביו כיבד שוטרז. הוא דיבר על ריקי טסאר, שבגימיק של רקדן בלט היה די קשוח. הוא גם כיבד את דורי פאנק סניור ובוב גייגל, ואהב את קורט אנגל וברוק לסנר כשנפגשו בשנה שעברה. הוא חשב שהם התקווה האחרונה של העסק, והכיוון הנכון עבורו.
סטו היה אגדי בזה שגרם לשחקני פוטבול, מרימי משקולות וקשוחי קלגרי לצרוח כשנעל אותם באחיזות והילדים שלו הקשיבו, אבל הוא לא השתמש בזה בזירה. לא אמרו שסטו פגע במישהו בזירה. אף אחד לא זכר שסטו היה אלים מחוץ למכון הכושר, והיו מעט מקרים בתוכו. ב-1974, ברט היה מתאבק תיכון. מר היטו, שגר בקלגרי, הגיע כמתאבק יפני בגיל 25. ברט הוריד אותו, והוא לא אהב את זה והתחיל לתקוף ולנשוך אותו. סטו בן ה-59 תקף אותו ומתח אותו במהירות ובאלימות. עוד מצב קרה בסוף שנות ה-50, יחד עם אדם שהרוויח עבור סטו המון כסף- ארצ'י "הרומס" גולדי. הוא היה בתחילת שנות ה-20, מאלברטה, והיה מעריץ חזק. הוא היה כמו גולדברג של אותה התקופה, ואמר שהוא יכול לנצח את כולם. הוא תקף את ההילים של סטו, וסטו הזמין אותו לביתו כדי לראות מה הוא מסוגל לעשות. סטו ניסה ללמד את גולדי לא להפגין חוסר כבוד וחשב שייעלם, בעיקר לאחר שפגע במופע. גולדי יצא מהבית לאחר ההשפלה. כעבור חצי שנה, הוא חזר ואמר שהוא רוצה ללמוד להתאבק. הוא הפך להיל אמין ואפילו משפחת הארט חוותה ממנו סיוטים בפיוד מול סטו בשנות ה-60, והוא נחשב באלברטה למה שהשיק נחשב בדטרויט.
ברט אמר שסטו לימד את כולם להעריך היאבקות. הוא אהב את השוט, ואם היה מתעורר ב-4 לפנות בוקר ושמע ששני חשפנים רוצים להתאבק, הוא רץ לטפל בהם. ברוס אמר שהוא אהב וורקרים אמיתיים- הארלי רייס, פאט או'קונור, ריי סטיבנס, הפאנקים ורד בסטיאן. הוא אהב את אלו שזזו בזירה או הניעו את הקהל כמו הרומס ועבדאללה. הוא גם אהב מפתחי גוף. סטו אימן את טום מגי, טד ארסידי וביל קאזמאייר, שלא ממש הצליחו בתחום. אחר היה וויין קולמן, אלוף פיתוח גוף שהיה מאוד חזק שפגש את סטו. שנה לאחר המפגש עם סטו הוא הפך לאחיו הצעיר של דוקטור ג'רי גרהאם, סופרסטאר בילי. גרהאם נסע ארבעה ימים מפיניקס לקלגרי, והגיע לסטו. סטו שם את כל המשקולות שלו מהצינוק, ואמר לו להרים. גרהאם הרים וזרועותיו התנפחו. ברט אמר שאביו חשב שגרהאם היה הדג הכי גדול שתפס. גרהאם לא הכיר את הסיפורים ונתן לסטו לבדוק את ראשו ולחנוק אותו. הוא כמעט שבר לו את הצוואר. גרהאם שאל אם הוא באמת רוצה את זה.
היום זה נשמע סדיסטי, וכן, סטו נהנה מזה וצחק על זה. בזמנו זה קרה כשהוא התחיל. זה לא היה חריג, אבל סטו לפעמים עשה את זה בהפתעה. ב"להתאבק עם צללים" זה נראה מוזר אם לא הכרת אותו. הוא חשב שאם כמעט שבר אנשים והם לא חזרו, הם לא נועדו לעסק. הוא אימן את גרהאם ובאנגל הראשון שלו אמר לו לתקוף את בוב לואק, שחקן הפוטבול שהביא את גרהאם, לפני קרב מול אנג'לו מוסקה. גרהאם לא ידע שזה וורק, והוא אמר לו שהוא לא יכול כי הקרב התחיל. סטו תפס אותו בצוואר ואמר לו לעשות מה שהוא אומר לו כי הוא הבוס. סטו צחק ש"בילי גרהאם, סופרסטאר" הצליח ואז קיבל חבילה, סט טלוויזיה מגרהאם כתודה על תחילת דרכו.
בסוף שנות ה-90, מתאבקים מדור שלישי כמו TJ וילסון מניו ג'פאן שגדל במשפחה וגר שם, והנכדים שלו מאט וטדי הארט, והארי סמית', היו מתבגרים ועשו קרבות זוגות והתאמנו עם דייבי ושאר המשפחה בעקבות אבותיהם ודודיהם. הנכדה, נטי ניידהארט, גם מתאבקת. לאחר מותו של אואן ופילוג המשפחה, ומותו של דייבי, המשפחה השתוללה. אשתו של ברוס ברחה עם דייבי, וכולם התווכחו על ה-WWE. דיאנה הוציאה את המשפחה נוראית בספר שלה, שירד מהמדפים לאחר תביעה מצד מרת'ה, והספר יצא אחרי שהלן מתה. ב-2002, הספר של מרת'ה הפך לרב מכר בקנדה, ופרט לברט וקית', רוב המשפחה יצאה נוראי, והיא כעסה בגלל היחס כלפיה בתביעה, שנועדה למען הילדים שלה. בשנה שעברה יצא על סטו ספר. בסוף, סטו המפחיד והחזק הפך לכלי משחק שניסה לשמור על כל משפחתו. המכה הקשה ביותר הייתה עם מותה של הלן בנובמבר 2001, בגיל 77 לאחר חמישה שבועות בבית החולים. היא חטפה התקפים ונכנסה לתרדמת, ומתה מכשל בכליות ובכבד. זה היה אחרי 55 שנים ביחד, 53 מתוכן בנישואין. סטו התאבק בניו יורק אצל טוטס מונדט. ג'ס מקמהן, הסבא של וינס, גם ערך מופעים, ובעיקר אגרוף. הוא התחיל לבלות עם כמה מתאבקים, ביניהם פול בוטץ', לימים פרומוטר ביוסטון. בוטץ' היה מציל בחוף בלונג איילנד. סטו התאמן בבקרים ובצהריים השתזף. בוטץ' אמר לו לבוא לחוף שו כדי להציג אותו בפני הארי סמית', אתלט אולימפי, ושותפו לחדר בעבר של ג'ים ת'ורפ- האתלט הכי גדול שהיה אז. בוטץ' אמר לחבריו שלסמית' יש חמש בנות מלכות יופי. בוטץ' הציג את סטו בפני הלן סמית', וסטו התקרב להארי שתמיד רצה בן. הלן שנאה את התחום, תמיד, למרות שהשפיע על שאר חייה. היא דיברה על כך שהיה עדיף אם אף בן משפחה לא היה בתחום. בשנות ה-90 היא חיבבה את התחום, כי היא וסטו נסעו לאירועים כדי לראות את הבנים וקיבלו יחס טוב. היא גם אהבה את הבדיחות של ג'רי לולר על הזקנה שלה. ברט לא אהב את הבדיחות עד ששמע מאימא שלו שהיא אוהבת אותן.
סטו והלן התחתנו ב-1 בינואר 1947, בסופת שלגים, ומאז, אמרה הלן, היה שלג. הוא עבר למונטנה כדי להמשיך להתאבק, והלן גרה עם המתאבקים, שושנה בין החוחים. הטריטוריה הזאת כללה את כל מערב קנדה, וסטו התחיל לעזור לפרומוטרים בבוקינג ובמופעים, כולל בעירו אדמונטון. הם היו קלונדייק רסלינג, עד לשנות ה-80. העסקים ב-1951 היו חזקים והוא קנה את הזכויות להיאבקות בקלגרי עבור 50,000 דולר. סטו היה חבר של אב של מי שהפך לימים לבכיר באלברטה. הארגון הפך לביג טיים רסלינג, ויילדקאט רסלינג, וב-1967 לסטמפיד, השם המוכר. העסקים הצליחו בהתחלה, והמתאבקים הגדולים משיקגו, לוס אנג'לס וטורנטו הגיעו. הם התרחבו לאלברטה, קולומביה הבריטית, וושינגטון ומונטנה, והמתאבקים טסו. העסקים השתפרו יותר כשהשיגו שידור ב-1957 וסם מנקר הפך לבוקר. סטו אהב למתוח אנשים חדשים, בטענה שיש אישה שגרה בחווה ואהבה לטפל במתאבקים, אבל הייתה נשואה ובעלה לא בעיר. הם מצאו אישה יפה, מתאבק פגש אותה ובדיוק כשזה עמד לקרות, הבעל נכנס עם אקדח ומישהו היה מנסה לעצור אותו. הבעל היה "יורה" והמתאבק היה מורח על עצמו קטשופ. סטו היה אומר לבחור לברוח, ולפעמים הם ברחו רחוק. הקורבן הגדול היה אנטוניו הגדול, שנלחץ מהכל ואנשים צחקו עליו במשך עשורים. בשנות ה-50, המשפחה הייתה עשירה, מהיאבקות ומהשקעות בנדל"ן שפרח אז. השמות הגדולים הגיעו לטריטוריה, וגם אלו מהטריטוריה בטורונטו של פרנק טאני. הטיסות היו שונות מהנסיעות האגדיות של הטריטוריה. וזה הסתיים בפתאומיות. זה מדהים לחשוב על כך- מייק דיביאסי, אביו המאמץ של טד, נתן פרומו לפרשן ארני רות'- לימים גראנד וויזארד אצל וינס מקמהן- ואמר שאם מוח היה דינמיט, אנשי קלגרי לא היו יכולים לקנח את האף. זה היה מעבר לגבול ב-1963, והערוץ ביטל את התוכנית.
בלי שידור, העסקים קרסו. היה לסטו בית מלא בילדים והוא התקשה להתפרנס, ולממן עסק מפסיד כסף ובגדים לילדיו. ברט, שבקושי זכר את התקופה, זכר המון בגדים מיד שנייה ושצחקו על הבגדים שלם בבית הספר. הם מכרו את רוב האדמה שרכשו ומשכנו את הבית פעם שנייה ושלישית. תוך שנה סטו מכעט פשט רגל. הוא השקיע כסף בסניף בוונקובר, והם השיגו שידור. סטו הטיס את המתאבקים לערים שלו כדי לקדם את המופעים שלו. הקהל מאדמונטון וקלגרי לא רצה את זה כי רצו את הוורקרים שלהם. זה היה כישלון פיננסי, וב-1964 ו-1965 הם נסגרו במשך כמה חודשים כשניסו להתאפס, והמתאבקים חיפשו עבודה במקום אחר. לאחר הלוואה, הארגון נפתח מחדש, ובינואר 1966 והטריטוריה התחזקה כשאד וויילן השיג שידור לוויילד קאט רסלינג, עם סוויט דדי סיקי ודייוויד רוהל. בשנות ה-70 הייתה פריחה, ודורי פאנק, אלוף ה-NWA, הגיע הרבה. זה התחיל בטעות ב-1969. דורי הגיע לשבועיים, והרעיון היה שיפגוש שבוע אחד את ארצ'י גולדי ואחר כך את בילי רובינסון. שבוע לפני כן רובינסון וגולדי היו אמורים לעשות סיום שנוי במחלוקת בקרב על התואר האמריקני, וזה יוביל לקרבות של שניהם. אבל הרומס כעס שרובינסון לא שיתף פעולה ותקף אותו בזמן הקרב, ולכן פרש. רובינסון קיבל קרבות שבועיים רצוף, וזכה בתואר הצפון אמריקני. הרומס היה היל מפחיד, והרעיון שהיפרוש גרם לאנשים לחשוב שרובינסון קשוח. הוא ופאנק התאבקו במשך שעה, בקצב שאף אחד לא ראה. דורי אמר שהקרבות שלו מול ריבונסון היו מהקשים בקריירה. כעבור שבוע הם הביאו 7,500 איש, מהקהלים הגדולים שלהם. רובינסון נחשב למתאבק האמין ביותר בעולם, ומשך המון קהל לפיוד מול עבדאללה הקצב. בנוסף, סטו חזר להתאבק מול הרומס בכל עיר. רובינסון, שנחשב למתאבק הטוב בעולם אז, היה להיט ביפן אבל לא מוכר בצפון אמריקה. סטו היה היחיד בצפון אמריקה עם קשרים לאנגליה כי אהב את הקשוחים בכל העולם. האמריקנים שביקרו שם הכירו את רובינסון, שהיה אלוף IWA, אבל הוא לא היה מוכר באמריקה. רובינסון היה מתאבק בלתי מנוצח ומדהים, אבל לא מכר כרטיסים. הארט הביא אותו והוא הפך למתאבק מוביל בזכות כישרונו, וורן גאנייה הפך אותו גם לכוכב בשנות ה-70.