לפני כמה שבועות אמרנו שעל ה-WWE להעלות את תקציב הפיתוח שלהם. קל להגיד שצריך לקצץ בתחום שרק מוציא ולא מכניס בזמנים כאלה. אבל בהיאבקות, כשדואגים לחודשיים הבאים, אתה מזלזל בשנים הבאות. לכן הארגונים הכי גדולים נופלים, כי הצלחה גורמת לשאננות ושאננות בנושא המתאבקים מובילה למוות. לפני חמש שנים, כשהארגון היה בוער ושילש הכנסות תוך שנה, עם מלחמת ההיאבקות, היה חשוב למצוא מתאבקים חדשים. חלק מכך היה ש-WCW הקימו את הפאוור פלאנט, ומשם יצא ביל גולדברג. WCW ניצחה אז והיה ברור שה-WWF צריכים למצוא את גולדברג או מיק פולי הבאים. לדוגמה- ויק גריימס מצפון קליפורניה. גריימס שקל 158 ק"ג והעריץ את מיק פולי ורצה לקחת באמפים. הוא היה ירוק כמתאבק, אבל חבר שלו שלח קלטת לג'ים קורנט. קורנט חש שהוא ירוק אבל יש לו משהו ייחודי, ובמצב מלחמה חשוב להחתים מישהו כזה לפני האחרים. גריימס לקח את היריב האהוב עליו בצפון קליפורניה, מייק לוקווד שהתאבק כארין או'גריידי, ושקל 81 ק"ג. הם ידעו לעבוד ביחד ונתנו קרב ניסיון נהדר. באופן אירוני, ג'וני אייס, שרצה לעזוב את יפן, נכשל בקרב הניסיון שלו באותו החודש. גריימס חתם, וגם או'גריידי על זה שסחב את הקרב, והוא מתאבק היום כקראש הולי. שניהם, כמו רבים, נשלחו למחנות האימונים של דורי פאנק. אחר כך הם נשלחו לממפיס, הטריטוריה ההתפתחותית ששידרה כל שבוע והיו בה קורט אנגל ואיי טריין. בימים של וינס רוסו הביאו את גריימס בגימיק של סוחר סמים, אבל הוא לא השתפר, שרד חודש ופוטר. בשיא, כשהארגון שגשג, היו לו עשרות מתאבקים בחוזה התפתחותי בארבעה ארגונים שונים- UPW בדרום קליפורניה, IWA בפורטו ריקו, ממפיס- שרוב המתאבקים עזבו אותה ל-HWA אחרי סכסוך עם ג'רי לולר וקאט, והטריטוריה שנשארה- OVW. לארגון גם היה את טאף אינאף, עוד מערכת שלא קיימת.
מתוך 77 מתאבקים ברוסטר, 32 באו מהטריטוריות ההתפתחותיות בחמש השנים האחרונות. כדי להביא אותם לרוסטר- חלקם, כמו ניית'ן ג'ונס, רנה דופרי וסילבן גרנייה לא מוכנים- הארגון בטח החמיץ פי ארבעה מזה. אפילו במערכת הכי טובה שיש, בהיאבקות יש מלא כישלונות. המתאבקים הופכים לעבשים מהר ונפצעים, ולמען האמת המספר הזה אפילו נמוך מדי. אבל בלי המערכת, שגייסה המון, וטאף אינאף, לא היו לנו איי טריין, ברוק לסנר, צ'ארלי האס, קראש הולי, אדג', ג'יימי נובל, ג'ון סינה, קורט אנגל, ניית'ן ג'ונס, נידיה, שון או'הייר, שאנון מור, שלטון בנג'מין, ספאנקי, באטיסטה, ואל וינס, כריסטופר נווינסקי, רוזי, ג'מאל, רודני מאק, מייבן, רנדי אורטון, ריקו, טסט, טריש סטראטוס וויקטוריה מהרוסטר. וכנראה מאט הארדי שהתחיל כג'ובר קבוע בטלוויזיה- עוד משרה שנעלמה- וריינו. ל-WWE יש טריטוריה התפתחותית אחת עם 17 אנשים עם חוזה שם. כולל מארק הנרי, שנשאר שם רק כדי שיעבוד במקרה שיש רעיון עבורו. וג'קי גיידה, שכמעט הגיעה כמנג'רית, ואפשר להוציא ממנה משהו עם דמות נכונה, אבל פרט לכוח עליון, ואפילו זה לא יספיק, היא לא תתאבק. וניק דינסמור, דאג באשאם, דאמאג'ה ורוב קונוואיי, שהיו כוכבים שם שנים, ומוכנים לזירה ויש אנשים שעלו מהרוסטר וממש לא ברמה שלהם, אבל להם אין כריזמה. דאמאג'ה קצת גדול, השאר גדולים יותר מלוס גאררוס ובנואה, וקונוואיי ובאשאם נראים כמו מפתחי גוף. קונוואיי נראה כמו בילי גאן יותר טוב, הוא היה מפתח גוף אבל הוא נמוך קצת ממנו. באשאם כמעט הגיע לרוסטר לאחר קרב של 4 כוכבים מול כריס בנואה בהקלטה שכמה חבר'ה ראו, אבל הוא הוחזר לשם. כדאי לא לבנות סביב גודל, כי מבין מאות המתאבקים ברחבי המדינה, יש אולי ביגמן צעיר כריזמטי אחד.
בשאר הרוסטר יש לנו את לאנס קייד, טרוויס טומקו, מארק ג'ינדרק וקווין פרטיג- סבן, שפרט לגודל ומבנה גוף אין להם כלום. הם יהיו איי טריין וטסט- יתנו להם קצת הזדמנויות, אבל בלי כריזמה אין להם פוטנציאל לעשות משהו. קייד שם שנים אבל רק בן 22-23, הוא יכול קצת לדבר ולהיות היל בכיין בסגנון באדי לנדל, אבל הוא בגוף של ברי ווינדהאם אז הוא גדול מדי. טומקו בגובה גדול עם מראה של גולדברג ובאטיסטה ואין לו כריזמה. ג'ינדרק נראה כמו כוכב ודי זריז, אבל אחרי כמה שנים אין לו עדיין כריזמה. אורלנדו ג'ורדן נראה כמו אתלט טוב אבל לא יותר מג'ובר. זה משאיר את לינדה מיילס- האתלטית הכי טובה בקרב הנשים, אבל גבוהה יותר מכולם ואמנם מושכת, אבל לא בסגנון של הנשים ב-WWE. גם ג'אז כזאת, אבל היא נמוכה אז זה שונה. מאט קפוטלי וג'ון הניגן חדשים מדי. אז ג'וני ג'יטר, שהופך לוורקר טוב, אבל קטן וצריך לעבוד על הפרומואים. הוא גם לא גויס או התאבק בכל מקום אחר, אלא התקדם ממש ב-OVW וקיבל חוזה לאחרונה. גייל קים חמודה ואתלטית ויוצאת אובר בהאוס שואוז אז היא תצליח. ויש את זה שכולם חושבים שיהיה כוכב, מאט מורגן, אבל זה בעיקר בגלל הגודל שלו. ההבדל היחיד בינו לבין ניית'ן ג'ונס המאכזב זה שמורגן צעיר יותר ומתאמן טוב. הוא לא טבעי בפרומואים ולא בזירה. חוץ מהמראה שלו, יש לו אש. לפני שנה וחצי, היו לך את שמונה אלה, וגם את לסנר, האחים האס, בנג'מין, נובל, סטמבולי- שברוסטר אבל הוא היה הכי גרוע אז- נידיה, או'הייר, מור, סינה, באטיסטה, רוזי, ג'מאל, אורטון, ויקטוריה וריקו. בנוסף היה לך את נווינסקי, מאק- שהגיע ל-OVW בגלל אשתו ואז קיבל חוזה התפתחותי- ודופרי בדרך. כש-WCW ו-ECW נסגרו, לארגון היו המון מתאבקים מבוססים לבחור מהם, ולא היו דאגות. הם חשבו שיהיה בוקינג קל מאוד, ואז לסנר, בנג'מין, האחים האס, האיילנד בויז, ריקו ופרוטוטייפ, דינסמור, דאמאג'ה ואורטון יהיו כבר כוכבים.
מאלו שיצאו מטריטוריות התפתחותיות והפכו לכוכבים גדולים, לסנר ואנגל היו כוכבי היאבקות חובבים שהארגון לקח. כוכבים אחרים כמו בריאן קק לא הצליחו, וסילבסטר טרקאיי, היריב הגדול של אנגל מהמכללה, הצליח רק ביפן בגלל שהוא דומה לברוזר ברודי והוא מעתיק את הכניסה שלו. רון ווטרמן פוטר. דייוויד נלסון, שחקן פוטבול שהיה הכלאה בין בוב סאפ לסקוט סטיינר, שהיה זריז כמו אנגל, לא רצה לעשות ג'ובים והגישה שלו הייתה רעה. בנג'מין הגיע כי לסנר ביקש שיביאו אותו. האחים האס היו מהמכללות אבל הגיעו בעיקר בגלל שהיו מאוקלהומה כמו שג'ים רוס אוהב. האיילנד בויז, רוזי וג'מאל, התאבקו די הרבה זמן וקשורים לאפה, שבארגון מאז שנות ה-70. הם הגיעו למרות תגובות מעורבות, ואחרי פוש גדול הם נחשבים לכישלון. אורטון היה מדור שלישי, והארגון אוהב אנשים כאלו לאחר רוק, למרות ששון סטזיאק, דייוויד פלייר ואריק אנגל נכשלו. איי טריין למד אצל קילר קוואלסקי והארגון חיבב אותו כביגמן זריז, אבל הוא קיבל פוש למרות שלא הייתה לו כריזמה. אדג', כריסטיאן וריינו נסעו באינדיז בצפון אמריקה. אדג' התקבל בגלל המראה שלו, כי כריס ג'ריקו היה ב-WCW וחשבו שזאת גרסה גדולה ואתלטית שלו. כריסטיאן הגיע בתור החבר של אדג', אבל במחנה האימונים הצליח ממש בתור מי שמארגן קרב. ריינו לא היה מצליח בלי הפוש מפול היימן ב-ECW. אם אנגל, לסנר, ווטרמן ובנג'מין היו באים עכשיו, לא היו נותנים להם הזדמנות- התקציב נמוך מכדי לתת לאנגל ולסנר שש ספרות לשנה כדי להתאמן. זה מגביל את גיוס האתלטים מהמכללות. לסנר היה עובר לפוטבול או ל-WCW ויפן, אם לא היה מקבל הצעה חזקה לאחר שזכה ב-NCAA. אנגל היה מאמן או דובר ולא לומד בגיל 29 אם היו מציעים לו 25,000 דולר לשנה. ווטרמן היה נשאר בלחימה, כמו היום. בנג'מין היה נשאר מאמן.
לא ידוע אם אורטון היה עובד באינדיז, כי היום האינדיז הם לאנשים ששמחים להתאבק בסופ"ש והסגנון הוא של קטנים עושים מהלכים מגניבים, ממש לא כמו ב-WWE. אורטון, עם המראה שלו והרקע שלו היה חותם אם היה בא היום, כמו דופרי, אבל הוא היה מנוסה באינדיז ואורטון בקושי התאבק עשרה קרבות לפני החוזה. סינה עבר באינדיז, אבל כמה היה רודף אחרי החלום בלי חוזה? ברוס פריצ'ארד נתן לו חוזה מיד כי ראה בו כריזמה. אם זה היה קורה היום, לא היו נותנים לו חוזה כי לא נוסעים לדרום קליפורניה לבחון מתאבקים יותר. אדג' היה מקבל הזדמנות בגלל המראה שלו והוא היה רודף אחרי החלום. טסט גויס בגלל ברט הארט בגלל המראה שלו והגיע לרוסטר אחרי מעט קרבות באינדיז, הלוק והגודל שלו היו מביאים אותו גם היום. כריסטיאן פחות, וריינו הצליח בעיקר בגלל היימן. קייד, ספאנקי ואמריקן דרגון שמככב באינדי וביפן, הגיעו מבית הספר של שון מייקלס שנסגר. לפני שנים, כשממפיס נסגרה, הארגון שמר על קייד, בגלל הגובה והמשקל שלו, ופיטר את ספאנקי ודרגון, למרות שהיה ברור מי מוכשר. זה גם בגלל שהם היו מדור שונה מהמאמנים שלהם- דרגון לא קיבל את הסגנון של ממפיס על פייסים, הילים וסגנון דרומי כי הוא אהב את הסגנון היפני ואת ההיאבקות הקלאסית של ויליאם ריגל. ספאנקי היה בדרן אבל קטן, ולא משנה כמה הוא טוב, ה-WWE לא מגנים עליהם והם ג'וברים. אפילו ריי מיסטריו, שאהוד ואגדי, מקבל פוש כמו ג'ובר. יש יותר בתי ספר להיאבקות מאי פעם, אבל הם לא מפיקים את מה שמחפשים. הרוב שם ובאינדיז הם קטנים בלי סמים. רבים מתוכם אפילו לא מתאמנים או אוכלים כמו שצריך, הם מתאבקים בחולצה. הם רוצים להישאר במקום שלהם, או שהם הבינו שכריסטופר דניאלס, שכן מתאמן ואוכל כמו שצריך, נדחה בידי ה-WWF כבר עשור אבל רוצים את מאט מורגן במיין איבנט של רסלמניה עוד חמש שנים, וג'ון היידנרייך קיבל חוזה תוך שבועות מהרגע שהתחיל ללמוד כי הוא גבוה.
סגנון האינדי הוא הולי שיט, עם ספוטים מסוכנים ומרהיבים, או דימום או ספוטים עם כיסאות, שולחנות ועוד נשק. AJ סטיילס, אמריקן דרגון, לו קי ופול לונדון, המוצלחים באינדיז, יכולים לצאת אובר ב-WWE, אבל הם יצטרכו לשנות סגנון כדי להתאבק 200 יום בשנה, בעיקר כשיזדקנו ויתחילו לחוש את ההשפעות, והם לא התאמנו בסגנון הזה. עם טריטוריה התפתחותית אחת, לומדים סגנון אחד, וזה לא יהיה סגנון בו ישתמשו בליגות הגדולות. מעלים אותם מהר מדי לפעמים. לסנר הגיע הרבה לפני שקורנט, דני דיוויס או לס תאצ'ר חשבו שהוא מוכן. למזלו, פול היימן תמך בו והוא התקדם מהר וקיבל בוקינג חכם בסוף. רוק והאלק הוגאן הפסידו לו בקלות. סינה בא לפני שהיה מוכן כי היימן רצה שיהיה כוכב, וכולם התלהבו מהפוטנציאל שלו, יותר מכל השאר ב-OVW. באטיסטה לא היה מוכן ואורטון, במקרה הטוב, היה קרוב למוכן. דופרי וגרנייה התאימו לגימיק אבל לא מוכנים. אם מורידים את טאף אינאף, עברו שלוש שנים מאז שגייסו מתאבקים, מה שהביא להם המון כישלונות ואת רוב הצעירים ברוסטר. בין המתאבקים ברוסטר, 32 מתחת לגיל 30, לא אותם 32 בטריטוריה ההתפתחותית אבל רובם כן. זה אחוז נמוך מדי, בעיקר כי הארגון בונה מחדש עם הירידה העסקית וזה שאותם כוכבים מקבלים פוש. חוסר הסבלנות פגע בזה, והם אולי יקריבו דור נוסף של צעירים, כמו האחרון שהוקרב ברובו. בעוד כמה שנים, רובם יהיו מעל גיל 30. כשנשאל מי ימלא את תפקיד הצעירים בשנים הבאות, התשובה מראה שחיפוש הדבר הגדול הבא, מוביל לבעיה הגדולה הבאה.