YossihNew
Well-known member
אול ג'פאן וומן נסגרת- 4 באפריל, 2005:
- אול ג'פאן וומן תערוך מופע אחרון ב-17 באפריל, אבל האמת היא שהארגון חוסל לפני כמה שנים, והשבוע הם החליטו לנתק את המכשירים. טאקאשי מטסונאגה, מנהל ארגון ההיאבקות הוותיק בעולם, מהוותיקים בכל הזמנים, סגר את הארגון לאחר 37 שנים בגלל פשיטת רגל וחובות של 30 מיליון דולר במס והפסדים מעסקי ההיאבקות והנדל"ן. סוכנויות המס יידעו את הארגון שיחרימו כסף כדי לשלם את החשבונות, ולא הייתה סיבה להמשיך לערוך מופעים, כי החוב היה לא ניתן לתשלום. הארגון אמר למתאבקות השבוע שהוא נסגר. כדי לערוך מופע פרידה בקורקואן הול, משפחת מטסונאגה חתמה על הסכם עם ארגון האב של זירו-1 כדי לערוך את המופע. זירו-1 ואחד מהאחיינים של מטסונאגה- בנו של טושיקוני מטסונאגה המנוח- יזכו בזכויות הקניין ללוגואים ולתארים ולשם בתמורה לזה שהאחים מטסונאגה יקבלו נתח מכל מופע עם השם של אול ג'פאן וומן. רכישת הזכויות, בעיקר תארי העולם והזוגות של WWWA, בגלל ההיסטוריה שלהם, זה כמו כשהם רכשו את הזכויות לאליפות ה-AWA. טאקאשי מטסונאגה אמר שמצבו הבריאותי רע ואמר שיפרוש מהיאבקות. זאת מכה כפולה לתעשיית היאבקות הנשים הגדולה פעם ביפן, כי לפני כמה חודשים, גיאה, ארגון הנשים האהוד בעולם, הכריז שהוא ייסגר ב-10 באפריל לאחר פרישתה של צ'יגוסה נאגאיו, המתאבקת הגדולה ביותר ביפן. מאיומי אוזאקי תנסה לבנות ארגון עם מתאבקות גיאה.
- הארגון הכריז על פשיטת רגל באוקטובר 1997. מאז הם התנהלו על בסיס מזומן כמו רוכלים. הנשים ערכו מופעים וקיבלו במזומן מהכרטיסים והמרצ'נדייז ועברו לעיר הבאה, כמו כמה פרומוטרים אזוריים בארה"ב. הארגון נמנע מרשויות המס מאז פשיטת הרגל, והיו ריביות, קנסות ועוד חובות שנערמו לרמה מגוחכת עבור ארגון שפעם היה דגם מדהים לבניית מוצר מכלום. האחים מטסונאגה פתחו את הארגון במופע בשינאגאווה הול בטוקיו ביוני 1968. במשך 37 שנה, הם יצרו תשע חברות בהיכל התהילה- אקירה הוקוטו, מאנאמי טויוטה, צ'יגוסה נאגאיו, ליונס אסוקה, דאמפ מטסומוטו, ג'קי סאטו, ג'אגואר יוקוטה, דוויל מאסאמי ובול נאקאנו. בנוסף הם יצרו את רוב 20 המתאבקות הגדולות בכל הזמנים, וכנראה את כל עשר הגדולות. הייתה היאבקות נשים ברמת המועדונים מאז שמילדרד בורק, הכוכבת הכי גדולה בתולדות היאבקות הנשים האמריקנית, באה ליפן בשנות ה-50. ב-1968, פביולוס מולה באה ל-JWPA והפסידה את התואר לכמה שבועות ליוקיקו טומוהו, שהחלה להתאבק ב-1955 עם בורק. האחים ערכו מופעי נשים קטנים כמה שנים, עד שהקימו ארגון עם טאקאשי כנשיא, קנג'י כסגן נשיא, וטוקיקוני וקונימאטסו כמנג'רים. הארגון לא היה מוכר, ונבנה סביב ג'מבו מיאמוטו ההילית ואיקו קיו הפייסית, שנלחמו מול נשים אמריקניות צעירות שבורק שלחה מבית הספר שלה בדרום קליפורניה. ניסו להשתמש בבורק כמו שהגברים השתמשו בלו ת'אז, כאגדה אמיתית, ונאמר שתואר WWWA היה התואר שבורק הגנה עליו בארה"ב והגיע ליפן ב-1970 בידי מרי וגנון. בגלל המונופול של פביולוס מולה בארה"ב דרך ה-NWA וה-WWWF, בורק והנשים שלה לא קיבלו בוקינג בארה"ב, אז יפן שמרה על בית הספר וסוכנות הבוקינג שלה בחיים בתחילת שנות ה-70. ההיאבקות הייתה פרימיטיבית בהשוואה להיום, ואפילו פחות מהאמריקניות, שסחבו את היפניות כשהגיעו לסיבובי הופעות.
- הכוכבת הראשונה שיצרו הייתה מאץ' פומיאקה, שערכה בכורה בגיל 15. אחרי שמונה חודשים זכתה בתואר WWA, בגיל 16, כשניצחה את מיאמוטו במרץ 1975. האהדה שלה החלה תרבות מוזרה של אתלטיות מתבגרות ששווקו בצורה לא מינית וכמעט לסבית לקהל שהכיל בעיקר נערות תיכון ככוכבות רוק וגיבורות. העסקים התפוצצו אחרי כמה חודשים. נאוקו סאטו הייתה שחקנית כדורסל כוכבת בתיכון שהגיע לגמר הלאומי ב-1975, וגדלה כמעריצה של מתאבקות. אחרי שסיימה את התיכון, היא החלה להתאמן. היא הייתה האתלטית הכי טובה שהגיעה. היא נכנסה לזירה פחות מחודשיים אחרי והייתה הכוכבת הבאה, וערכה בכורה באפריל 1975 בקורקואן הול מול מאקיקו אודה. בפברואר 1976, האחים המציאו את הקונספט שישנה את העסקים ושם את היאבקות הנשים ברמה אליה לא תגיע שוב. התרבות היפנית תמיד הייתה ידועה בכוכבות רוק ודוגמניות מתבגרות, שעשו קריירה קצרה, הרוויחו כסף ואז הוחלפו בחדשות. יש עניין כי נערות תיכון אוהבות נשים חזקות ואתלטיות כמודל לחיקוי. הרעיון היה שאודה היפה, שהפכה למאקי אודה, תהיה עם סאטו, עכשיו ג'קי סאטו, כי זה שם "זכרי". הן היו נערה חמודה בת 16 ואתלטית בת 18, צמד היופי, ובפברואר 1976 זכו בתארי הזוגות מפומיאקי ומאריקו אקאגי. ביוני 1976 בטוקיו, אודה ניצחה את מיאמוטו והפכה לאלופת WWWA. באוקטובר, צמד היופי הפכו לזמרות רוק. היו להן כמה להיטים, הגדול היה "מסביב לנעורים" שמכר יותר מ-800,000 עותקים, מדהים אז ביפן. בפברואר 1977, עם האהדה לצמד היופי, רשת פוג'י הפכה את הארגון לגדול ונתנה לו תוכנית שבועית בפריים טיים, ברשת חזקה יותר מארגוני הגברים אז.
- התוכניות הכילו שלושה קרבות ושיר מהמתאבקות בין הקרבות. צמד היופי יצא אובר יותר בשירים מאשר בקרבות. הן בדרך כלל יצאו להופעה לפופ הכי גדול לאחר הקרב הראשון, ואז התאבקו במיין איבנט. יומי איקשיטה ושינובו אסו היו יריבותיהן, הצמד השחור, בפיוד של נערות נקיות וחמודות מול אופנועניות מכוערות שהפך לנושא חוזר בעשור הבא. בתקופה הזאת, צמד היופי שלטו בתקשורת, והיו על שער של כל מגזין למתבגרות בשנתיים שלהן בשיא. הן התאבקו יותר מ-250 מופעים בשנה, ואמנם ותיקים אוהבים להגזים, אבל האמת היא שכל האוס שואו שלהן התמלאה. אבל זה היה יותר תופעה חולפת מהאלקמניה, וזה נעלם מהר. הארגון הבין מה היה לו ולאן הוא פנה. הנשים חיו בצורה ספרטנית עם מעט קשר לעולם בחוץ. אסור היה שיהיה יח"צ שלילי למתאבקות. היו שלושה איסורים חשובים: ללא עישון, ללא שתייה וללא גברים. נשים בשנות ה-70 וה-80 עפו על כל השלושה, כי הנערות לא יכלו לשאת את הרעיון שהכוכבות היו זנותיות ופרועות, או משהו שהוא לא זמרות ולוחמות גדולות מהחיים. בנוסף, בגיל 25 הייתה חובה לפרוש. הן פשוט לא יכלו להזדקן ושמתבגרות לא יקשרו אליהן. הארגון ניסה לערוך את האירוע הכי גדול אי פעם, והתכונן למופע בנובמבר 1977 בבודוקן הול. האנגל היה להפריד בין צמד היופי, כי ביולי 1977, אודה זכתה באליפות WWWA בפעם השנייה מאקאגי. באותו המופע, סאטו וננסי קומי, בת 16 שערכה בכורה שנה קודם לכן, הפכו לצמד היופי החדש, וזכו בתארי הזוגות מהצמד השחור. זה היה הגרסה הנשית לקרב החלומות שלא קרה בין אנטוניו אינוקי לג'ייאנט באבה, והקרב של סאטו ואודה על התואר מילא את הבודוקן הול. עד אז, אינוקי מילא את הבודוקן הול רק שלוש פעמים, לקרב "בין ארגוני" חלומי מול אלוף IWE שוזו קוביאשי שעזב את ארגונו, קרב מול קינטארו אוקי האגדה הקוריאנית, ומול מוחמד עלי. עם פריים טיים, זה היה בלי ספק קרב הנשים הכי מפורסם ונצפה עד אז, ואולי עדיין הביא יותר קהל מכל קרב נשים אחר, כי המופעים הגדולים בשנים אחר כך היו מלאים בקרבות. בורק הייתה שופטת מיוחדת. הנשים נלחמו שעה עד לתיקו, ובורק החליטה שהתואר יעבור לסאטו. בתחילת 1979, תקופת הפריחה נגמרה, והסוף היה כשסאטו ואודה נלחמו בקרב בו המפסידה פורשת בבודוקן הול, וסאטו ניצחה. עברו כמה שנים לפני שהארגון שוב ערך מופעים מוצלחים באולמות. העסקים נשארו בטלוויזיה, והגיעו כוכבות חדשות, וסאטו נשארה בשלטון. מימי האגיווארה הייתה כוכבת עולה בשירה ובדוגמנות, ונפגשה עם סאטו בשידור, והגיעה כסמל המין הראשון. היא הייתה בת 22 כשהתחילה, אבל נודעה בתלבושות החושפניות שלה וברגליים, מה שהיה נראה כמו כלום בהשוואה להיום. היפנים ריירו עליה, אבל היא לא הצליחה אצל המתבגרות שהגיעו להאוס שואוז. ב-1981, הוחלט לבחור בטושימי "ג'אגואר" יוקוטה ככוכבת החדשה. סאטו הפססידה את התואר, וכדי לוודא שלא תאפיל עליה, היא פרשה כעבור שלושה חודשים.
- יוקוטה בת ה-19 לא משכה קהל ממש, אבל הייתה דמות חשובה בתולדות היאבקות הנשים, כי היא הייתה המתאבקת הכי גדולה שחיה עד אז. היו לה קרבות במקסיקו שהיו משעממים בהשוואה להיום, אבל טובים יותר מכל דבר שהגברים עשו, ואפילו זכו בקרב השנה מעליהם. ביפן, המתאבקים האמריקנים הגדולים באותה התקופה, הפאנקים וברוזר ברודי, אמרו שהיא והנשים האחרות השתפרו בזירה והיו טובות מהגברים, וידוי קשה למתאבקים הגברים. היא הובילה אל הפריחה של שנות ה-80, שהייתה גדולה יותר מתקופת צמד היופי. הגיבורות אז היו הקראש גלז, נאגאיו שהתחילה בתפקיד הנערה החמודה של מאקי אודה באופן מפתיע, וטומוקו קיטאמורה, שהפכה לליונס אסוקה. בניגוד לצמד היופי, הן היו מתאבקות מדהימות, מוכשרות באמנויות לחימה עם ספוטים והכנעות. הקרבות שלהן מול יוקוטה ו"דוויל" מאסאמי יושידה על תארי הזוגות ב-1984 לא היו כמו מה שראו עד אז, עם מלא ספוטים ומהלכים שהקדימו את זמנם, בעיטות והיט ענק עם נערות צורחות. הקרבות לא היו אתלטיים באותה צורה, אבל היה היט בסגנון השיק כשנלחמו מול ההיליות החדשות- קאורו "דאמפ" מטסומוטו, קריין יו וקייקו "בול" נאקאנו. הטלוויזיה הייתה באחר הצהריים של יום שבת, ובשיא הקראש גלז, הרייטינג היה 14% בממוצע לשעה וחצי עם קרבות מדהימים ושירה רעה שלהן. הקראש גלז היו עם להיטים, מרצ'נדייז, ובמשך שנה לא יכולת ללכת בטוקיו בלי לראות פוסטרים שלהן בחנויות. האחים מטסונאגה למדו המון על מרצ'נדייז, והרוויחו הכי הרבה כסף אז. הקראש גלז היו כל כך גדולות עד שאפילו הוול סטריט ז'ורנל דיבר עליהן בעמוד הראשי. אפילו בתקופות הגדולות הכוכבות לא קיבלו מלא כסף, אבל הקראש גלז קיבלו 250,000 דולר לשנה. השיא היה באוגוסט 1985, כשיוקוטה ניצחה את אסוקה ושמרה על תואר WWA, ונאגאיו נלחמה ללא תוצאה מול מאסאמי מול 13,000 איש בקולוסיאום דנן.
