סיכום שבוע האלבום-Revolver

Another Girl

New member
סיכום שבוע האלבום-Revolver

השבוע פיתחנו דיון פורה על האלבום היפהפה Revolver,שלא התעורר ספק בנוגע לכמה מיוחד ומוצלח הוא. והנה מה שהיה לנו:
הועלתה מחדש הביקורת היפה של John LennonS לאלבום.
נשאלתם מה השיר האהוב עליכם,הנה כמה נבחרים: Eleanor Rigby,Here,there and everywhere,For no one,Tomorrow never knows,I'm only sleeping,She said she said ובעצם מה לא?...
איכשהו התפתח וויכוח סוער בין Tomer123 לערןלוי על הביץ' בויז,סרג'נט פפר, טירופו של בריאן ווילסון ומה שביניהם...למרות שזה לא הכי קשור היה מעניין.
ובכלל הרעפתם תשבוחות על האקדח...ובצדק! והשבוע עוברים לבא בתור,אלבום שאין לפסוח עליו בשום קנה מידה,והוא לא אחר מ-Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. שבוע נעים
 

Another Girl

New member
../images/Emo41.gifשבוע האלבום-Sgt. Pepper../images/Emo41.gif

(הידוע גם כ: Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band... מצטערת,לא היה מקום בכותרת
) מאיפה מתחילים בכלל לדבר על האלבום הזה?... אלפי דפים(נייר ואינטרנט) כבר הושחתו במילים למכביר על האלבום הזה שנחשב בעיני רבים לשיא היצירה של הביטלס, ושיא היצירה של הרוק ותולדות המוסיקה בכלל(לא להתנפל עליי-מדגישה-בעיני רבים)עם שילוב ממש מושלם של כמה שירים שהם לא פחות ממושלמים אף הם; שירים שמהווים קלאסיקות נצחיות שמרכיבות אלבום נצחי. כאן נמצא את שיר הנושא,כמובן,יחד עם With a little help from my friends (שיבוצע מאוחר יותר בגירסה נפלאה של ג'ו קוקר) She's leaving home המרגש,Lovely Rita,שהוא שיר מדהים לטעמי,Being for the benefite of mr. Kite הקרקסי אך מטריד,Getting Better החזק ו-Good morning,good morning הנפלא. במדור ההזויים נוכל למצוא את Fixing a hole שלפי כמה שמועות מספר על השפעת השימוש בסמים וכמובן A day in the life המצמרר, שעליו כל מילה נוספת מיותרת. וכמובן,איך אפשר שלא, תיאורית Paul is dead שתתחיל להצמיח כנפיים ב-1969תמצא כאן מצע רענן לספקולציות,אם בשירים(בעיקר האחרון שציינתי)ואם בעטיפה המאויישת לעייפה... נפתח את השבוע עם הביקורת שהביא לנו,איך לא, John LennonS. ואתכם אשאל: למה לדעתכם האלבום הזה נחשב לגאוני וייחודי,ששימש מורה דרך להרבה יוצרים אחרים? ואולי הוא אובר רייטד? עוד שאלות בהמשך...
 

Another Girl

New member
Sgt. Pepper-ביקורת אלבום

מאת John LennonS השנה: 1966, החודש: יוני, היום: הראשון לחודש, האירוע: Stg. Pepper’s lonely hearts club band יוצא לחניות. באותו זמן נמכרו בחנויות ברחבי בריטניה חולצות ויקטוריניות שעליהן נכתבו משפטים קליטים משונים, ומעניינים כדוגמת: I Was Lord Kitchener´s Valet. חברי הלהקה לא התעלמו מכך... ולכן, או יותר נכון כהמשך של התופעה הוקלט שיר, שכתב פול, בהשראת אותה תופעה, הידוע לכולנו כ: Stg. Pepper’s lonely hearts club band. האלבום כולל שירים ברוח שונה לחלוטין, הוא פסיכודלי ובזמנו היה יחיד במינו מבחינת תכנים. אחד הדברים שגרם לביטלס לפרץ כזה של כישרון הוא ללא ספק נטילת הסם LSD, שמוזכר באחד השירים (התייחסות לכך עוד תגיע), עליו אמר פול: "It opened my eyes, we only use one-tenth of our brains. Just think what we´d accomplish if we could tap that hidden part." בתחילה חשב ג´ורג´ מרטין כי דעתם של הביטלס נטרפה... בקשות מוזרות ומשונות של הביטלס להוסיף להקלטות שלהם קולות של חווה לדוגמא, וכן שימוש בכלים אשר לא נשמעים באוזנו של אדם, אולי זו של כלב... המפיק מרטין חשש שאלבום זה לא ירחיק לכת וילבלב, ויהדוף את קהל היעד שכן הרעיון נשמע לו כה רחוק מהמציאות. למזלנו, הדיסק יצא, הקולות המיוחדים נשמעים בו, הפסיכודליה המטורפת היא שעשתה את האלבום, שבאוזני רבים נחשב לטוב ביותר. קשה לראות נושא מרכזי לדיסק זה, לפחות לעין בלתי מזויינת, או במקרה זה לאוזן, מעבר לפסיכודליה שעופפת אותו. אני אנסה למצוא, למרות שאיני בטוח בדבר. אחד הנושאים שבולטים לי הוא חוסר היכולת להבין את ההקשרים בין המילים בחלק מהשירים, ואני לא בטוח אם הביטלס אפילו הבינו מה הם ההקשרים. נכון ישנו בכול שיר סיפור מאוחריו אבל לעיתים קשה לחבר את הקצוות ולראות את הסיפור באופן ברור, דבר שמאוד מוסיף לפסיכודליה שבאלבום, מעבר למוסיקה עצמה. ראו לדוגמא את Lucy in the sky with diamonds, שיר שראשי התיבות שלו הוא LSD שלמעשה מרמז על כך שנעשה העת שימוש בסמים של הביטלס והמילים בו אינן מתקשרות: "Newspaper taxis appeared on the shore waiting to take you away" – איזה חוף? לקחת לאן? מה זה זה אומר בכלל? אני לא חושב שתהיינה תשובות לשאלות אלו, לפחות לא חד משמעיות (ולמי שלא מכיר את הביוגרפיה של השיר: הוא נכתב לא בהקשר של LSD כך אומרים, אלא לאחר שג´ון ראה ציור של בנו שבו מצוירת לוסי, חברה לכיתתו בשמיים). הנושא המרכזי השני שחשוב להזכיר ולבטח כל חובב ביטלס שמעריך את עצמו קצת יודע, הוא מותו של פול. נכון, המוות הוא נרטיב (תספיר?) גם באלבומים אחרים אבל באלבום זה הוא חזק מאוד. תחילה יש להתייחס לעטיפה. שבה מופיע קבר, ועליו גיטרה בס, הכלי שבו ניגן פול. בחלק האחורי של העטיפה: פול היחיד שמסתכל לאחור. ועכשיו לרמזים בשירים: "Wednesday morning at five o’clock as the day begins”, רומז למותו של פול (לפי ההשערות קרה בחמש בבוקר), “people running around it´s 5 o´clock”, שוב אותו רמז. וכמובן בשיר הסיום המדהים (“He blew his mind out in a car”), המשלב הכל, פסיכודליות, חוסר קישורים, סיפור מלא, סיפור ריק והכול באותו שיר, איזה יופי! כעת אני רוצה רגע להוסיף פרט פיקנטי לגבי העטיפה (שעלותה היתה 25,000 פאונד). בעטיפה המקורית הוכנסו פניו של גאנדי. מפיקי האלבום דחו את העטיפה הזו בטענה שהיא עלולה לגרום לכך שהיא עלולה לפגוע בקהל היעד ההודי. האלבום שהתחיל עם שירו של פול על להקת הלבבות הבודדים של הסמל פילפל, היה צריך שם... והנה מגיעה רעיון של פול שמציע כי האלבום יקרא על שם השיר, כלומר ליצור בדוי לאמת. להעמיד פנים שהלקה הזו אכן קיימת והיא יוצרת האלבום. להקה חדשה נוצרה! ואפילו ניתן שיצרה בילבול בקרב שומעי הביטלס.. האם זהו אלבום ביטלס, או שמא לא?!?! האם זהו האלבום הגדול ביותר של הביטלס? יתכן... האם הוא יזכר כאלבום הגדול ביותר? אני חושב שכן... מדוע? אני לא יכול לשפוט את האלבום רק בזכות השירים עצמם. אני כפי שראיתם לא התייחסתי רבות לשירים כל אחד בנפרד(בהנחה שמי ששמע יודע על איזה שירים מדובר, ומי שלא שמע ישמע אחרי הביקורת שלי), אלא לרעיון, לחדשנות למקוריות לאומץ ולניסיון לייצר דיסק פורץ דרך. אני חושב שהדיסק נתן במה ללהקות אחרות להפיק בעתיד אלבומים פסיכודלים, למרות שאיני חובב פסיכודליה מובהק, ולמעשה קידם את התחום הזה. הביטלס לא ישפטו רק לפי שיריהם, לפחות לא באלבום הזה, אלא על היכולת להיות פורצי הדרך, הוגי הרעיון.
 

י וֹ ת ם

New member
חידה

נחשו איזה אלבום מופיע הכי הרבה על ספרי ההיסטוריה, מוזכר בהם הכי הרבה כמהפכני ונמצא לפעמים על עטיפות של ספרים על המאה העשרים?
 

Miss CB

New member
אני הולכת לנחש...

שהתשובה היא סרג'נת פפר, כי זה שבוע סרג'נ טפפר והחידה שורשרה בשרשור סרג'נט פפר...
אהבתי את הביקורת! וגם את האלבום, ובאשר לשאלה האם הוא מוערך יתר על המידה? לא יודעת. אני נהנית ממנו כי הוא כייפי, יש בו כמה שירים ממש נפלאים, מסוג השירים האף פעם לא נמאסים.
 
הוא מוערך יתר על המידה

יחסית לאלבומים אחרים של הביטלס, כולל ריבולבר וראבר סול, הוא פשוט לא כל כך טוב (זאת אומרת, הוא טוב, אבל לא עד כדי כך). יכול להיות שהוא היסטורי במימדי המסוממות שלו, יכול להיות שיש בו כמה שירי מחאה (she's leaving home?), אבל בכל זאת... יש בו יחסית מעט שירים, ומתוכם גם מעט שירים הם ברמה מדהימה. שני השירים האלה הם כמובן: Lucy in the sky with diamonds She's leaving home שאר השירים הם ברמה די בינונית...
 

Tomer 123

New member
לא להגזים, אבל...

אני מסכים שזה לא האלבום הטוב ביותר שלהם, אבל בינוני הוא לא. למי שקרא את הויכוח שלא מוסבר והתמוה שלי עם ערן לוי (ושרק יהיה לי בריא...
), הבין כבר מה דעתי על סרג'נט פפר. הוא בהחלט לא בינוני, ויש בו כמה שירים מדהימים (she's leaving home, lucy in the sky, fixing a hole, lovely rita ופסגת היצירה של הביטלס בעיני, a day in the life), אבל מצד שני, הוא לא האלבום הכי טוב של הביטלס, אחרי הכל, יש את אבי רוד והאלבום הלבן.
 

Black Haze

New member
אני עדיין לא יכולה לומר שסרג'נט

הוא האלבום הכי טוב שלהם- כי עדיין לא שמעתי את כל האלבומים של הביטלס
אבל בינתיים, מבין האלבומים שלהם שכן שמעתי, סרג'נט היה הטוב ביותר! שירים מעולים אחד אחד....כולם. האהובים עליי הם: When I'm 64, A day in a life, וכמובן- לוסי
ע"פ תומר אני מבינה שאבי רואד והאלבום הלבן דיי "מתחרים" עם סרג'נט על "איזה מהם טוב יותר"....ואני חייבת לומר ש"אבי רואד" טוב הרבה פחות מסרג'נט. את האלבום הלבן לעומת זאת, עוד לא שמעתי- אז הכל עוד יכול להשתנות אצלי
בכל אופן, הרעיון הזה של לדון כל שבוע באלבום אחר הוא נחמד מאוד! אהבתי.
 
../images/Emo45.gif

סרג'נט פפרז בטופ 3 שלי. אלבום מדהים. המפ. אה, ושמעתי את כולם...כמעט. לא שמעתי חלק מLet It Be, אבל חוץ מזה...
 
את יכולה לחשוב איך שאת רוצה...

וזאת זכותך, כמו שזו זכותם של רבים לאהוב את סרג'נט פפרס... אבל להגיד שהלבן ואביי רוד מתחרים עם סרג'נט פפרס? ההמ. להזכירכם, כולם אלבומים של הביטלס. מה זה מתחרים? הם שייכים לאותם יוצרים!!!!! ובכל מקרה... להגיד שאביי רוד טוב הרבה פחות מסרג'נט זה קודם כל מוגזם, כי בטח שלא הרבה פחות, אבל לדעתי אפילו להיפך...
 

HelterSkelter1

New member
לא אגזים אם אומר

שאי אפשר להכריע מי יותר טוב בין רבולבר, מאג'יקל, סרג'נט, הלבן ואבי רואד. פשוט הם מצויינים, אין יותר או פחות טוב.
 
אני לא יכול להסכים ממש...

כי עם כל הכבוד ל-fixing a hole ו-lovely rita, ויש להם, אי אפשר להכניס אותם כפסגת היצירה של הביטלס יחד עם שירים מדהימים אחרים, שההודעה קצרה מלהכילם. ושוב... עם כל הכבוד ל-a day in the life... הוא גם לא שיר מאד מאד גדול. לפחות לא כמו שני השירים האחרים שהזכרתי, she's leaving home ו-lucy... אני הייתי מוסיף לאלבומים היותר טובים גם את ראבר סול, ריבולבר, מג'יקל מיסטרי טור (שמשום מה מזלזלים בו, אבל אם תשוו שיר שיר תראו כמה הוא עדיף על סרג'נט- יש בו את: all you need is love penny lane strawberry fields forever the fool on the hill I am the walrus hello goodbye... מאגר שירים מכובד הרבה יותר משל סרג'נט פפרס (עם כל הכבוד)), ואפילו (נא לא לסקול אותי אחר כך) את לט איט בי, עם שירים כמו: across the universe let it be the long and winding road two of us... וכמובן אביי רוד והלבן... אז עם כל הכבוד... בהחלט לא האלבום הכי טוב, ולמעשה מיקמתי אותו כרגע בתור האלבום ה-7 האהוב עליי של הביטלס, שלמרבה ההפתעה זה בדיוק באמצע. אז כנראה שהוא כן בינוני...
 

Tomer 123

New member
אוקיי...

לא אמרתי שהם פסגת היצירה, אבל איך אפשר להתעלם מהקסם של lovely rita או מהסולו גיטרה המעולה (יותר מבחינת סאונד, פחות מבחינת וירטואוזיות) של ג'ורג' ב fixing a hole. ובעניין a day in the life...לדעתי, זה אחד השירים הכי גדולים שלהם, אם לא הכי גדול, בטח יותר מ lucy in the sky ו she's leaving home, שכבודם מונח במקומם. ושוב, הכי טוב הוא לא, אבל גם לא בינוני.
 

Another Girl

New member
מסכימה איתך ../images/Emo45.gif

Lovely Rita הוא פשוט שיר קסום... ומקרטני-A day in the life זה לא שיר כזה גדול?...אני חולקת על דעתך...זה אחד מהשירים המורכבים והחדשניים שהעולם שמע אי פעם ובהחלט לתקופתו הוא נחשב לאחד ומיוחד...שלא לדבר על המילים המצמררות.
 

Miss CB

New member
שניהם שירים ענקיים

ריטה פשוט חמוד, אמנם לא מיוחד בצורה יוצאת דופן או משו אבל פשוט חמוד. דיי אין א ליפפ זה פשוט שיר ענק!! אני הכי אוהבת את הקטע באמצע, woke up, fell out of bed... וזה, אבל בכלליות כל השיר מצוין.
 

ערןלוי

New member
לדעתי...

אכן מדובר באחד האלבומים החלשים של הביטלס (היחידים החלשים יותר לדעתי הם שני הראשונים ואולי גם beatles for sale). זה אלבום טוב, אבל מתחת לסטנדרטים הרגילים שלהם, בעיקר כשהוא בא אחרי יצירת מופת כמו ריבולבר. כמו שטענתי בשרשור אחר, הוא לא הביא שום בשורה מוזיקלית, בניגוד לאלבומים אחרים של הביטלס, והחשיבות העיקרית שלו הייתה (ועודנה) תרבותית, חברתית וקונספטואלית. או במלים אחרות, הוא היה האלבום הנכון בזמן הנכון, אבל המוזיקה עצמה לא טובה במיוחד... חשוב להדגיש - אני בכלל לא מזלזל בעניין הקונספטואלי והחברתי. לפני כמה שנים עשיתי את עבודת הגמר שלי (במקום בגרות בחיבור) על האלבום (ואז השתכנעתי עוד יותר שמהבחינה המוזיקלית לא מדובר באחד האלבומים הטובים שלהם), אז אי אפשר להאשים אותי בזה שאני שונא אותו.
 

rz500

New member
אלבום טוב אבל...

מסכים עם מה שנאמר לפניי...יש טובים ממנו...אני די נדהם כל פעם מחדש שאנשים טוענים שהוא אלבום הביטלס הטוב ביותר...כמובן שלכל אחד דעה עצמאית אבל לדעתי אי אפשר להשוות אותו לאבי רואד, ריבולבר וראבר סול...וגם ה-White Album לא נופל ממנו (ואפילו Let it be המושמץ שלא בצדק....)
 
למעלה