פריצת דרך...
האלבום הביא ועוד איך לפריצת דרך... פריצת הדרך העיקרית והמשמעותית של האלבום היא בכמה מישורים: שיאים חדשים בהלחנת שירי פופ ומורכבותם - לפי דעתי, סרג'נט פפר הוא אלבום מורכב יותר מפט סאונדס של הביצ' בויז, ולפי דעתי גם מעפיל עליו. אבל זה לא העיקר. סרג'נט פפר הביא את המורכבות למיינסטרים. פט סאונדס של הביצ' בויז לא התקבל יחסית, ונמכר פחות מאלבומיהם הקודמים של הביצ' בויז, ופחות מסרג'נט פפר. אחרי סרג'נט פפר, נראה שהכל היה פתוח יותר לחדשנות ומורכבות, הפסיכדליה התפתחה ונעשה מורכבת יותר, ובסופו של דבר גם הרוק המתקדם התפתח מהפסיכדליה. ואם מדברים על מורכבות, אז כנראה ש Freak Out! של פראנק זאפה, שיצא בדומה לפס סאונדס, גם הוא ב 1966, היה מורכב ומאתגר אף יותר מפט סאונדס, אבל הוא לא הפך את זאפה למיינסטרים ואת המוסיקה שלו למשהו מקובל. אז עיקר חדשנותו של סרג'נט פפר הוא בהלחנת שירי פופ בצורה מורכבת יותר וחדשנית יותר(יש אפילו שינויי משקלים, ב Good Morning), בתפיסת עולם מורכבת וניסיונית יותר, ופתיחת הדלתות משמעותית בעולם הפופ, שהשפיעה בעצם על כולם. להזכירכם גם יצא ב 1966 האלבום "רבולבר" שהכיל בתוכו כבר שירים מורכבים וניסיוניים יותר לעומת כל מה שהיה לפני, במיוחד אלנור ריגבי, For No One וTomorrow Never Knows שמכיל גיטרות מנוגנות לאחור, דבר חדשני ביותר באותה התקופה, בנוסף לכך שזהו אחד השירים הפסיכדליים וה"מוזרים ביותר" שנעשו עד אז בעולם הפופ \ רוק, במיינסטרים (וגם לא). לסיכום, זה נכון שהיו דברים לפני סרג'נט פפר, לא פחות מורכבים, אבל סרג'נט פפר הצליח להביא לשינוי התפיסה של מוסיקת פופ, דבר שפט סאונדס לא הצליח לעשות במידה גורפת כ"כ, וזוהי בעיקר התרומה של הביטלס. אגב, בקשר לאלבום, לדעתי מדובר באלבום מצויין, ללא ספק בין הטובים שנעשו בשנות השישים. אפשר לא לאהוב אותו, אבל להגיד עליו שהוא "לא איכותי"... לא יודע, זה לא נראה לי משהו שאפשר להגיד על אלבום שכזה.