סיכום שבוע האלבום-Yellow Submarine

Miss CB

New member
../images/Emo18.gif לא שכחתי! ../images/Emo18.gif

אוקיי אז כן שכחתי, אז מה, הנה הוא בכל זאת במלוא הדרו (?): הביקורת השניה.
Abbey Road - המנה האחרונה של הביטלס (ולא במובן הסטלני)
Save the best for last היא אידיאולוגיה (מאוד מורכבת, אני יודעת) שבזכותה אוכלים את המנה האחרונה בסוף, סוף השבוע הוא בסוף השבוע, וכו'. הביטלס כנראה אימצו את הרעיון הזה –ולט איט בי לא נחשב - כי עובדה שהטוב ביותר בעיני רבים, כולל אותי, בא בצורת האלבום האחרון: אבי רואד. בשלב הזה, כך אומרים, הארבעה כבר לא יכלו לסבול אחד את השני, והקליטו כל אחד את הקטעים שלו בנפרד, ואילמלא הניצוח המרהיב של ג'ורג' מרטין ייתכן והעולם היה מקבל סוף עצוב ומביך ללהקה המפורסמת בעולם (והטובה ביותר?). אז כולם להגיד: "תודה ג'ורג'!" האלבום, כפי שכולם יודעים, מתחלק לשניים: הראשון, מ"קאם תוגת'ר" ועד סוף "איי וואנט יו (שיז סו הווי)", מכיל שישה שירים רגילים, ואף מגוונים – "קאם תוגת'ר" של ג'ון, שיר קצבי שמתאר לנו איש מסוים – אם מישהו יודע מי, אנא שתפו! השני הוא "סאמת'ינג" הנהדר של ג'ורג', שמה כבר לא נאמר עליו. לדעתי האישית הוא אחד השירים הטובים ביותר של הביטלס (שלא לדבר על ג'ורג' לבדו), ואחד משירי האהבה היפים ביותר שנכתבו אי פעם. ואם ברשימת שירי האהבה היפים בהיסטוריה מופיעים גם כמה של אריק קלפטון מאותה תקופה, זה לא מפתיע: שניהם כידוע נכתבו על פטי בויד, שמהווה מסתבר מוזה לא רעה בכלל... ויש את "מקסוול'ס סילבר האמר" של פול (מגוון כבר אמרתי?), שמבוסס על סיפור אמיתי ומדויק על מר מקסוול אדיסון שרצח בקיץ 1969 מספר אנשים – לסיפור המלא, תשיגו פשוט ליריקס של האלבום... השיר הרביעי, ואחד האהובים עליי אישית הוא עוד אחד של פול: "או! דרלינג". הבתים נחמדים מאוד, אבל הסיבה האמתית שבגללה אני אוהבת את השיר כל כך היא דווקא הפזמון מלא הרגש. מסתבר שבנים באמת לא בוכים... הם צועקים. השיר החמישי הוא שיר של רינגו – דבר די נדיר, בהתחשב בעובדה שהוא כתב בסך הכל שני שירים לבדו בכל תקופת הביטלס. "אוקטופוס'ס גארדן" הוא שיר קצבי וחמוד, ילדותי-משהו אבל פה כל הקסם. ואז ליצירה שחותמת את צד א' של הויניל ואת החלק הראשון בכלליות: "איי וואנט יו". אני אישית לא מצאתי את השיר הזה גאוני במיוחד, הוא נסיון מעניין ובהחלט לא משעמם או תקוע סתם ככה, אבל לא הייתי אומרת שהוא אחד מהטובים שלהם. רגע אחד שאני מאוד אוהבת באלבום הוא הרגע שבא עכשיו: המעבר. בויניל כנראה לא שומעים את זה, אבל בדיסק או קלטת שמריץ את כל האלבום בלי להחליף צד שמים לב טוב מאוד למעבר המעודד בין הסוף הקודר של "איי וואנט יו" לבין ההתחלה מלאת התקווה של "היר קאמס דה סאן" – עוד שיר של ג'ורג', שגם הוא אחד מהטובים שלו לדעתי. שיר שעוזר כל פעם שעצוב, שיר פשוט אבל יפה: "היה זה חורף ארוך, קר ובודד... אך הנה באה השמש." מיד אחריו מגיע "ביקוס", שיר עם הרמוניות שלא היו מביישות את בריאן ווילסון ונערי החוף שלו. ואחרי שנחנו והחזרנו את כל האוויר שאבד בחזרה לריאות, מגיע "יו נוור גיב מי יור מאני" – אחד מהחזקים באלבום לטעמי. בדומה ל"א דיי אין דה לייפ" מהאלבום סרג'נטט פפר, מסגרת השיר איטית ומלנכולית, והברדיג' דווקא שמח וכייפי, ומי מאיתנו יכול באמת להגיד שהוא לא מצא את עצמו מאזין אללבום ולא מזמזם את "בט או דאת מג'יק פילינג..." מרגע זה ועד השיר "דה אנד" מתחילה גולת הכותרת של האלבום, מה שמייחד אותו משאר האלבומים – רצפי השירים. יש שניים בעצם, אך ניתן גם להתייחס אליהם כאל אחד (עם הפסקה של כמה שניות באמצע... קורה!) שמתחיל ב"סאן קינג" ונגמר ב"דה אנד": למעשה קשה להגדיר את הקטע הזה כקונספט, בסך הכל אין משמעות למילים ולקשר בין כל שיר ושיר, אבל עזבו אותכם מהגדות ופשוט תקשיבו לזה. שבעה שירים שונים לגמרי שמשתלבים יחד בצורה נפלאה. על מלך השמש הספרדי (הם טוענים שזה סתם קישקושים, כמה מילים שפול ידע להגיד וכמה שיבושים, העיתונות מתעקשת להסביר את המסר מאחורי השיר), על מר מאסטרד המרושע שחי לו ברחוב, על גברת (או מר) פולית'ין פאם, על הבחורה שהתגנבה לה לביתו של פול: הסיפור המלא במאמר "הו לוק אאוט!" של ל נ ו ן, יש ברצף גם שיר ערש רגוע ושקט... ברובו, השיר "קארי דט ווייט" שכבר נותן תחושה של סוף וגם מחזיר את "יו נוור גיב מי יור מאני" לתמונה, ולבסוף... "דה אנד". וזהו, אומרים ג'ון, פול, ג'ורג' ורינגו, נגמר. התפרקנו, המשכנו בדרכנו (אמרתי לכם שלט איט בי לא נחשב!), מקווים שנהנתם (איזו שאלה...) ואל תשכחו את המסר החשוב מכולם (לא, לא שוב ג'ון ו"אול יו ניד איז לאב" שלו)... "ובסוף, האהבה שאתה לוקח שווה לאהבה שאתה עושה." ולא שכחתי את המיני-הדרן: "הר מג'סטי" הוא שיר חמוד, קצרצר, מפתיע אפילו – אם אין לכם רשימת שירים. אומרים שהוא סתם שם, שהוא לא קשור: לדעתי הוא מאוד קשור. חייבים להשאיר אותנו עם טעים של עוד לא?
 

ביטלמן

New member
ביקורת מצויינת! ../images/Emo45.gif

אבל זה לא נכון שהארבע לא יכלו לסבול אחד את השני יותר נכון השלושה לא יכלו לסבול אחד את השני מה כבר רינגו עשה? חוץ מזה אהבתי את הביקורת
 
ביקורת יפה ומשעשעת

אפשר להרגיש את האהבה שלך אליהם.... את
בדם, בובה... בכל מקרה, שאלה לי אליך - מר חרדל הרע - הכוונה לג'ק המרטש??
 
לא יכלתי להפסיק לחייך לקראת הסוף../images/Emo13.gif

מסכימה איתך לגמרי בנוגע לכמעט הכל (הקטע של הר מג'סטי,
)...אבל -כן, תמיד מגיע האבל הזה), כל ההתחלה לא כל כך נכונה לדעתי. באנתולוגיה הם מספרים, שבלט איט בי התחושה הייתה כמו שהסברת (שנמאס להם אחד מהשני, שהם רבו כל הזמן, וזה--למרות שהם כל הזמן היו ביחד, בשביל הסרט). ג'ורג' מרטין (די) חשב שהכל מסתיים בלט איט בי, ושהוא לא הולך להקליט עוד אלבום עם הביטלס, אבל אז פול התקשר אליו (כן, נראה לי שזה היה פול...) וביקש ממנו שיפיקו עוד אלבום. ג'ורג' שאל אם כולם רוצים את זה (גם ג'ון?), ופול אמר שכן. ג'ורג' הסכים בתנאי אחד - שהם יקליטו אותו כמו שהם הקליטו פעם, בחדר אחד באופן כללי וזה. הם אמרו שהם לא ספרו את השניות עד לסוף, שאף אחד לא אמר, "טוב, זה האלבום האחרון שלנו, בואו נעשה אותו טוב", אלא שהם הרגישו את זה, ו...טוב, השאר היסטוריה
ד"א, בגלל איך שהם הרגישו בהקלטות של לט איט בי לאף אחד לא היה ממש חשק להוציא את האלבום (ולכן הוא יצא באיחור, אחרי אבי רואד, למרות שכידוע, הוא הוקלט לפניו), ולמרות שבלט איט בי אכן יש שירים יפים מאוד (וההופעה על הגג בסוף כל כך יפה!
) - אני היחידה שמרגישה קצת אי-נוחות כשאני מקשיבה לו?
כי אחרי שראיתי את האנתולוגיה, ושהם אמרו שבלט איט בי (הסרט), למרות שהם לא קלטו את זה, הם בראו איך להקה מתפרקת...זה עצוב לי. ומישהו יודע מה קרה עם פטי בסוף?
אה (
), ועוד מישהו כאן אוהב את I Want You (She's So Heavy( ולא חושב שהוא ארוך מדי? o_O
 
יאפפפ אני

לדעתי כל הקטע בשיר הזה זה המילים שנשארות אותו דבר אבל הקצב משתנה וזה מוכיח מה קצב ותנודות עושים ואז כשהוא בא עם ה- הביייייייי זה ענקקק
 

Miss CB

New member
תודה כולם ../images/Emo9.gif

בקשר לג'ק המרטש, אין לי שמץ, זאת דווקא תאוריה שלא שמעתי... לגילמור גירל (מצטערת שאני לא זוכרת שמות אבל אני די גרועה בזה...): את זה לא ידעתי, יכול להיות מאוד שמה שכתבתי שגוי. לפי מקורות שונים שקראתי, ולא שעשיתי מחקר לצורך העניין- פשוט דברים שאני זוכרת שראיתי באתרים שונים, האווירה של לט איט בי המשיכה גם לאבי רואד ומכאן הסקתי שגם אז הם הקליטו לחוד, וגם אם לא לגמרי לחוד, עדיין לא בשיתוף פעולה רצוני ולא נראה כאילו הם נהנו להיות אחד אם השני... בכל מקרה, הכוונה היא זהה: מדהים איך אלבום שנעשה באווירה לא-משהו אם להגדיר זאת בעדינות, יצא אחד מהטובים דווקא (ואולי הכי טוב שלהם) ,
 

The Mad Hatter

New member
שליחות מסויונרית אצל חברה.

והיא אהבה אותו! אני מרגישה כמו אמא גאה. ^_^ הבאתי לה מתנה את מג'יקל מיסטרי טור, אבל אני לא חושבת שהיא שמעה עדיין. המ.
 

Another Girl

New member
Abbey Road-ביקורת אלבום

מאת מ ק ר ט נ י Abbey road... האלבום, שלפחות לדעתי, הוא הטוב ביותר אי פעם. קובץ מושלם של שירים לא מושלמים, אך מדהימים ביופיים.השירים ארוזים בדיוק בסדר שהם צריכים להיות, והבעייה העיקרית איתו היא שברגע שאתה מתחיל לשמוע את האלבום, יש סיכוי קטן מאד שאתה תצליח להביא את עצמך ללחיצה על כפתור ההפסק בשלב מסויים. האלבום הזה הוא בעצם האלבום האחרון של הביטלס (הוא הוקלט אחרון מבין כל האלבומים), והוא מתנת פרידה מושלמת (למרות שעדיף שהוא לא היה כזה). כמובן שהאלבום ווויליאם קמפבל מיודדים מאד, בין השאר בזכות אלוהים (ג´ון) הכומר (רינגו) והקברן (ג´ורג´). וכמובן בזכות המת, פול. המשאית בחרה להיות דווקא בנתיב של פול, כתוב כמובן If28 על המכונית, ומי שמעוניין בעוד רמזים מוזמן כמובן לקרוא את המאמר Paul is dead. פול היחף, מחזיק גם סיגריה שכזאת בידו. באיחור של 30 שנה, נזכרו האמריקאים להוריד את אותה סיגריה מידו. מבחינת התוכן, אביי רוד הוא אלבום נפלא, שמשלב את שני השירים הכי טובים של ג´ורג´ (לדעתי), יחד עם שירים נהדרים של ג´ון ובעיקר פול, ולמרבה ההפתעה, אפילו לרינגו יש חלק באלבום, עם Octopus´s garden הנפלא. ולשירים: Come together- שיר חביב ביותר ואף ללא ספק של ג´ון, שמדבר על old flat top, ומכיל פרטים נוספים עליו, כמו מקצוע (מתמטיקאי) (one and one and one is three), ושאר פרטים על אותו יצור. Something- והנה כבר הגענו לגולת הכותרת של האלבום (מבחינתי). שיר אהבה מקסים של ג´ורג´, והשיר הכי טוב שלו במסגרת הלהקה (הייתי אומר בכלל, אבל אני לא יכול מפאת חוסר ידע). Maxwell´s silver hammer- שיר משעשע ביותר של פול, ואולי השיר המצחיק ביותר של הביטלס. סיפור עלילתי שכזה על Maxwell Edison, הרוצח הסדרתי עם הפטיש, שמטיל אימה ופחד על מורות ושופטים. *מבוסס על סיפור אמיתי* Oh! Darling- שיר אהבה (?) די מונוטוני מבחינת המילים, אבל שיר מדהים ביופיו ללא ספק. Octopus´s garden- שירו הטוב ביותר של גיבור עצומתנו, רינגו. מעין נסיון בריחה תת ימי מהמציאות. I want you- טוב... אני חלוק עם עצמי בקשר לשיר הזה... מצד אחד זה שיר מדהים, עם נגינה יפה מאד מאד, ושפשוט כיף לשמוע, אבל מצד שני... ארוך מדי... אבל עדיין שווה כל רגע. Here comes the sun- התחלת החלק השני של האלבום מבחינתי (אני מחלק את האלבום לעד I want you ומ-I want you). שיר מדהים ומקסים ושאר מילים נהדרות של ג´ורג´, שאם לא היה את something באותו אלבום, היה מקבל כמעט ללא ספק את תואר השיר הטוב באלבום. שיר אופטימי ומעודד. פשוט יפה. Because- שיר מקסים ומאד דמוי מוזיקה קלאסית של ג´ון, ובעל מילים מאד *מוזרות* אך נפלאות. You never give me your money- תחילת שרשרת השירים שאולי מייצגת יותר מכל את אביי רוד, שאם אני לא טועה הוא אחד האלבומים הראשונים שבהם יש שרשרת כל כך ארוכה של שירים. שיר מאד יפה, שיש בו כמה חלקים די שונים. Sun king- שיר מאד הזוי, אבל בעל לחן מדהים ומילים יפות. Mean Mr. Mustard- החוליה הפחות חזקה (אין באביי רוד חוליה חלשה) של האלבום. מספר את סיפורו של מר חרדל ואחותו, שלפי מיטב הבנתי (למרות שזה לא נאמר בשום מקום) היא למעשה polythene pam האגדית, שנפגוש בהמשך. Polythene pam- זוכרים את אחותו של מר חרדל? אז לה גם מוקדש שיר, שלא ברור אם הוא משבח אותה או להיפך... She came in through the bathroom window- את סיפור השיר המלא ניתן למצוא ב"הסיפורים מאחורי השירים". הוא מספר סיפור אמיתי שאירע לפול. השיר עצמו הוא בעל מילים יפות, ומנגינה יפה עוד יותר. Golden slumbers- שיר מדהים, ואי של רגיעה בין השירים שלפניו ואחריו. מאד מאד יפה. Carry that weight- שיר שהוא למעשה המשך של You never give me your money. The end- שיר הסיכום והסיום של הביטלס. מכיל מסר נפלא, שמצוטט כאן בפורום ללא הפסק, אבל לא יזיק לצטט אותו עוד פעם: "And in the end, the love you take, is equal to the love you make". שתי השורות האלה, מלוות במנגינה נפלאה, הן פשוט אחד מהדברים הכי יפים באלבום. Her majesty- ולקינוח כמובן, מה אם לא שיר אהבה/ביקורת חברתית נוקבת למלכה.
 

Miss CB

New member
../images/Emo45.gif!! ושאלה...

פולית'ין פאם היא אחותו של מאסטרד?! איך אתה יודע את זה?
 
כי...

הם ברצף, וגם: "his sister pam..." מתוך mean mr. mustard יש לי הרגשה מוזרה שהם קשורים איכשהו.
 
זה אלבום טוב זה?

אני פשוט נדהם מעצם השאלה. מדוע הופיעה המילה "האם" במשפט האחרון? לי אין כלל וכלל ספק. זהו האלבום האולטימטיבי, והמושלם, שיצא אי פעם לאוויר העולם. עם כל הכבוד ל-pet sounds, וגם ל-dark side of the moon, ואפילו אסלח לאלה שיגידו sgt. pepper's lonely hearts club band, אין אלבום שמתעלה לרמות כמו של אביי רוד. כלומר... אי אפשר אפילו להסביר את זה... זה אוסף של שירים מדהימים ביופיים אחד לאחד, שכל אחד ואחד מהם יכול היה לצאת כסינגל מצליח, אבל לא רק אוסף שלהם, אלא השילוב המושלם בדיוק. אני לא אבקר שנית את האלבום כאן, ואתאר את הגדולה של כל שיר ושיר, אלא אגיד בפשטות שאלה שירים מושלמים, בשילוב מושלם. מדהים.
 

Miss CB

New member
עם כל הכבוד

לאלבום שלא שמעת? או שהיה זה מישהו אחר ששאל של מי הדארקסייד לא מזמן? שלא תבין לא נכון, אני לא מזלזלת בך, לא כאילו אני יודעת הכל - אבל אל תחליט שאלבום אחד הוא יותר טוב מאחר שעוד לא שמעת. אי אפשר בכלל להשוות - הם אלבומים כ"כ שונים...
 
עם כל הכבוד miss cb

עבר שבוע מאז שכתבתי את המילים הללו. במהלך שבוע כמו שאת יכולה להניח, יש מספיק זמן פנוי כדי ללכת לחנות דיסקים, ולבצע את הנורא מכל (או שלא): לקנות את Dark side of the moon. אכן אי אפשר להשוות, ואני מתפלא שלא אמרת שאי אפשר להשוות אותו ל-pet sounds, כי גם זה נכון. למעשה, גם ל-sgt. pepper's lonely hearts club band אי אפשר להשוות אותו. אבל... העובדה שאי אפשר להשוות בין אלבומים, לא מונעת מאחד להיות אהוב יותר (לפחות עליי) מעל השני. ושוב: עם כל הכבוד ל-pet sounds, ול-dark side of the moon, לטעמי האישי, הם פשוט פחות טובים. אם את רוצה שאני אעבור איתך שיר שיר או טיעון טיעון, ואסביר לך למה בדיוק, את מוזמנת לבקש.
 

Miss CB

New member
אה... אתה אחד מ*ההם*

(תרגום עילג של... "יור וואן אופ ת'וס!!!"). שומע על אלבום ורץ לקנות. ויתר ויותר אנשים מספרים לי שהם עשו מעשה דומה ואנ יתוהה: האם אני היחידה בעולם הזה שולקח לה שנים לאסוף כסף לדיסק?! (סליחה באמת שקשה למצוא עבודה). סתם, סתם. דבר ראשון תתחדש וע"ע השרשור האופטופי שנכתב בנושא הדארקסייד. ולא, אין לי שום טעם לשאול אותך אחד באחד כי הם כל כך אבל כל כך שונים אחד מהשני שאין פה השוואה בכלל. עוד שאלה לי אליך בנושא ההשוואה הזאת: כמה פעמים שמעת כבר הדארק סייד? והאם עשית זאת כי אמרו שזה טוב אז אני רוצה לדעת על מה הם מדברים או כי ממש אהבת אותו?
 
לא ממש הבנתי את השאלה בסוף...

את יכולה לחזור עליה במילים ברורות יותר בבקשה? ואגב... אני לא "one of those"... יש דיסקים שהם ברשימת הקניות שעוד לא נעשו. אבל לגבי דארק סייד, פשוט שמעתי את השם שלו בכל כך הרבה מקומות שהחלטתי שהוא מספיק חשוב בשביל לקנות אותו.
 
למעלה