סינגלים בהר חורשן

Natz Natz

New member
סינגלים בהר חורשן

מי שמעוניין להצטרף לרכיבה בסינגלים של הר חורשן. מחר, יום ראשון, בסביבות 1830 מהמועצה במושב עמיקם. ציוד חובה - פס גומי, ג'יפה ופנימית רזרבית. 052983603 נ.ב. מקווה להספיק כמה שיותר....
 

shl17

New member
היה כאן דיון שלם

על אחריות המוביל (גם עם לא מתוגמל כספית) והייתה מסקנה שיש עילה לתביעת נזיקין אם נפצע אחד המוזמנים לרכיבה
 

timon1

New member
מה הבעיה? פשוט תגיד לפני היציאה:

"טוב, אני יוצא לרכב לבד ושאף אחד לא יבוא אחרי!!!" ואז אף אחד לא יוכל לטעון שהזמנת אותו... נ.ב. תדאג לא להזמין את כולם אחד אחד ושכולם ישמעו איך לא הזמנת אותם למען הסר ספק
.
 

shl17

New member
גם כך אתה עלול למצוא

איזה מניאק שיתבע אותך הרי אם מישהו רוצה להמצטרף באקראי אני אף פעם לא מסרב(אלא אם אני מכיר אותו ויודע שלא כיף לרכב איתו)
 

timon1

New member
אהההההה!!!!!!!!!!

אבל לשיטתי בפירוש לא הזמנת אותו ולכן זה יוצא שרכבתם אחד ליד השני במקרה, כל עוד לא אתה היית הגורם לנפילה אז שיילך קיבינימאט.
 

xrafix

New member
מי המשפטן הדגול שייעץ לכם?????

מקווה שלא תכעסו שאני מתפרץ ואולי גם פותח דיון שדשו בו לפני כן, אבל, וזאת מבלי להיות משפטן, זה נשמע לי קשקוש מוחלט. מבחן השכל הישר והאדם הסביר כי כאשר ברור לכולם שזו התארגנות וולנטרית ללא כל כוונת רווח (כספית או אחרת) ולא ארגנה אותה חברה לצרכי קידום מכירות, הרי שאין כאן עילה. לגירסתכם, אם תזמין חבר/ים שיבוא/ו איתך למסעדה, ובדרך הוא נקע את הרגל, אז יש לו עילה לתבוע אותך??? נו ברצינות.. חסל קישקושים.
 

המדווש

New member
העילה נוצרת ע"י רשלנות שגורמת לנזק

וזה אומר ארגנת טיול ולא פעלת להגנת המטיילים לקחתה אותם לאיזור לא ידוע ללא תכנון מראש. או במידה ויש דרישה לחובש בטיולים מאין אלו ולא סיפקת חובש, או לקחת אדם ללא נסיון לשביל מסוכן או סינגל מסוכן. בכל מיקרה כזה האחריות נופלת עליך גם ללא מטרת רווח. הבעיה הגדולה כפי שהציגו פה לפני כשבועיים עורכי דין שמשתתפים בפורום שאפילו אם מישהוא תבע נזקים מחברת הביטוח שלו . כפי שאני מכיר את חברות הביטוח של ישראל הם ילכו לחטט ולחפש עילות לנזקים או כפי שמכנים זו ימציאו מתחת לאדמה עילות לנזקים ולרשלנות. לכן הבעיה היא לא תמיד הקורבן אלא חברת הביטוח שלו.
 

schwinnie

New member
לחטט ולחפש = זכות שיבוב של המבטח

מעוגנת בחוק חוזה ביטוח (אם לא הייתה קיימת היו תעריפי הביטוח עולים והיה גם תמריץ לאנשים לא להיזהר במקרה שיודעים כי הקורבן הפוטנציאלי שלהם מבוטח). לא נתקלתי בפסקי דין בעניין רשלנות בטיול וולונטרי שלא למטרות רווח, אבל זה לא אומר שלה היו תביעות שנסגרו ללא פסק דין, או ללא הגעה לבעית משפט כלל. תזכרו - פה זה לא אמריקה! לא תובעים כל מה שזז ולא פוסקים פיצויים אסטרונומיים בכל מיני עילות מגוחכות. לא אחראי על דברי אחרים (משפטנים או לא משפטנים) אבל בשירשורים הקודמים שהיו בנושא, כתבתי שעצם ההתארגנות הוולונטרית לא מסירה אוטומטית אחריות מהמוביל/מארגן ולא תמיד "הרשע" בסיפור הוא הקורבן או המבטח שלו, אלא אפשר שהמוביל נהג ברשלנות רבה ו"מגיע" לו לשאת באחריות (אם למשל, הוביל בהתנדבות קבוצת רוכבים לא מיומנים לרכיבת דרופים בכרמי יוסף).
 

schwinnie

New member
הדוגמה הייתה צריכה להיות

"אם למשל, הוביל בהתנדבות קבוצת רוכבים לא מיומנים לרכיבת דרופים בכרמי יוסף, בליל ירח !"
 

המדווש

New member
איך לדעתך ניתן לצאת מזה .

האם "שותף לרכיבה" הופך אותך למארגן מבחינת החוק. הרי יש מוצא חוקי לכל דבר. האם הזמנה של רוכב לרכיבה משותפת יכולה להיות מוגדרת כמארגן. האם ישנה הגבלה על גודל קבוצה? אתה כרוכב מבין את הבעיה ויכול למצוא הגדרות נכונות .
 

schwinnie

New member
אין פתרון "בית ספר"

וחוק ומשפט אינם מדע מדוייק. יש מספר עקרונות שכדאי להקפיד עליהם כדי להפחית את הסיכוי לנזק ולתביעה פוטנציאלית בעקבותיו (ואני מדבר רק על התארגנויות וולונטריות): הסברים בעל פה ובכתב מראש על אופי המסלול ורמת הרכיבה הודעה על הציוד הנדרש והתעקשות שלא יצא מי שחסר לו ציוד קריטי (בטיחות, מים) הצטיידות בערכת עזרה ראשונה בקבוצה מאורגנת ואפילו ללא תשלום ניתן להחתים על כתב ויתור על תביעות התאמת רמת הרכיבה לרמת הרוכבים (ואם לא מכירים את רמת הרכיבה שלהם רצוי ללכת על המינימום) הכנה טובה של הניווט מראש בקטעים קשים - עצירה והמלצה לעבור בהליכה (לא ליצור לחץ קבוצתי לעבור ברכיבה קטעים קשים) לא להפקיר פצועים ומזדחלים בשטח נוהלי נסיעה בקבוצה - תמיד אחד מחכה בפניה לטובת אלו שלא ראו את הרוכבים שלפניהם פונים; שמירת מרחק ועוד... אני מניח שהבנת את העיקרון. בטח תוכל לחשוב לבד על עוד כמה דברים שלא עליתי עליהם. בגדול - בכל פעילות שאנחנו עושים יש סיכון ועלולה להיווצר אחריות כלפי מישהו שנפגע. כשהדברים באים להכרעה משפטית חשוב שהנתבע יוכל להראות שהיה מודע לסכנות, חשב עליהן והפעיל שיקול דעת ואמצעי זהירות. מי שהפגין אדישות כלפי הסכנות ולא טרח להפעיל את הראש ולנסות לצמצם אותן - סיכוי רב שיחטוף.
 

schwinnie

New member
כל האמור ניתן ליישום

גם על רכיבה עם שותף/ים בודד/ים לרכיבה. כמובן שמרכיבות כאלה נעדר במקרים רבים מימד "האירגון" ו"ההובלה" ובמקרה כזה חלק מהאמצעים שהזכרתי אינם רלבנטיים. ושוב - אם אתה מכיר את שותפך לרכיבה ויודע שהוא רוכב רק חודש, על אחת כמה וכמה - אל תיקח אותו לקפוץ דרופים בליל ירח.
 

alonaski

New member
מכיוון שאתה לא משפטן וגם לא סוכן

ביטוח... אז כדאי שלא תטעה את הציבור בשטויות שלך שהן הערכות בלבד!!!! במקרה, יש לך את הכבוד לקבל תשובה ממישהי שמקצועה הוא מדריכת טיולים מוסמכת ואני מבוטחת ע"י סוכן ביטוח שמתמחה בתביעות מטיילים!!! אז רק לידיעתך - אין שום משמעות אם ההתארגנות היא וולונטארית או תמורת תשלום!!! האחריות על המוביל ומהארגן, לצערי- היא אחריות שווה תחת הדין!!! אם מישהו רוצה לשמוע את זה מסוכן הביטוח המלומד שלי - שלחו לי מסר ואשלח לכם את מס' הטלפון שלו!
 

המדווש

New member
לידיעתך העונה בשם שווין הינו עו"ד .

עד כמה שאני יודע .ומצתער מראש אם תשובתי אינה נכונה. בהחלט שניכם נתתם את אותה תשובה שארגון טיול ללא תשלום דינו כטיול עם תשלום לגבי האחריות למארגן. השאלה הגדולה היא האם מארגן טיול מכוסה ברגע שפעל לפי מיטב יכולתו לצמצם תקלות צפיות. והרי רכיבה בשטח הינה רכיבה עם המון הפתאות . ומשהוא קורה האם גם אז מוטלת האחריות או אחריות חלקית על המארגן. לדוגמה: רכיבה בשביל עפר ולפתא השביל מתמוטט דבר שקרה לי אישית לפני שנים. רכבנו על השביל הזה שהיה יותר מהנה כשיכולנו לרכב על שביל רחב ובטוח יותר שנמצא לא רחוק. האם מצב כזה מעמיד את המארגן בפני אותה בעיה של לו לקחת את הקבוצה מהשביל הרחב זה לא היה קורה. וגם לידידנו מר שווין וגם מאלונה כמדריכת טיולים מוסמכת הייתי מעוניין בתשובתכם. תודה מראש.
 

schwinnie

New member
זה בסדר(לשם שינוי)היא לא תקפה אותי

אבל אם לדייק - אני לא אמרתי שזה בדיוק אותו דבר. אני עדיין חושב שמי שמארגן טיול בתשלום חלה עליו אחריות גדולה יותר (ולא אכנס כאן לפירוס הסיבות). כמו שכבר כתבתי, לא מדובר במדע מדוייק ולא לכל סיטואציה יש פתרון "רשמי". בדוגמא שאתה נתת השאלה העיקרית היא האם מדריך טיולים מוסמך או להבדיל מוביל "מתנדב" היה יכול והיה צריך לצפות את התמוטטות השביל. אם התשובה היא חיובית - הדרך להטלת אחריות עליו קצרה.
 

alonaski

New member
שוויני -אל תחמיא לעצמך! ../images/Emo3.gif

לא ראיתי/קראתי שום הודעה שלך.
 

המדווש

New member
ומה דעתך אלונה בקשר לשאלה שהצגתי

הייתי שמח לקבל דיעה גם ממדריך מוסמך . האם את היית לוקחת קבוצה בשביל היפה יותר אך עם סיכון יותר, לאומת השביל הרחב יותר פחות יפה אך בטוח יותר. בוא וניקח בחשבון שאין סכנת התמוטטות ידועה מראש אך ישנה סכנה לגלישת אחד הרוכבים בקלות מהשביל היפה יותר כי הוא סינגל ולא רחב מספיק. דבר שבהחלט יכול להיות בכל טיול רכיבה רגיל.
 

alonaski

New member
עניתי לך בדוגמא שנתתי.. אבל לגבי

שאלתך פה: אני תמיד אבחר כמובן את השביל הרחב, הפחות יפה והבטוח - כל עוד מדובר באנשים שאני לא מכירה ולא יודעת מה רמת "כוונות התביעה" שלהם!... לעומת זאת - כשאהיה בחברת אנשים שאני מכירה הייטב ויכולה לסמוך עליהם - בהחלט אשקול לבחור את הקטע היפה יותר. השורה התחתונה - כשאני מדריכה - אני אשתדל לנקוט בכל האמצעים האפשריים להזהיר את הקבוצה ולהוריד מעצמי אחריות כנגד תביעה! והנושא של "סכנת התמוטטות" בשביל הוא רק אפשרות אחת!!! בשבילים מאוד רחבים וברורים ויציבים - עדיין יכולות להיות תאונות קשות!!! עד היום - התאונה הכי קשה שהיתה לי באופניים קרתה תוך כדי רכיבה בשביל מסודר ומוהדק הייטב במישור (!!!) לאורך הירקון!!!! (וזאת למרות שאני רוכבת הרבה אורבן, קפיצות ואוהבת לקחת סיכונים ולהתמודד עם אתגרים קיצוניים, כבר בערך שנתיים...).
 
למעלה