סיפור לשבת

  • פותח הנושא t32
  • פורסם בתאריך
אכן, קשה להיות אישה

מה שלא תעשי - בסוף את יוצאת רע
 

צימעס

New member
אני לא יודעת למה.

אתה אמרת את זה. לדעתי תינוק זכאי לאכול איפה שאתה אוכל.
 

מיריVA

New member
מה בדיוק מזוויע??? - אני בהחלט

הנקתי בחוץ - אתם דורשים שאשה מניקה לא תצא מהבית 6 חודשים? הבן שלי ינק כל שעה - אז כדי לתת לו את מה שלדעתי המזון הכי טוב אני צריכה לא לזוז מהבית? איזו שטות. והציצי שלי לא היה בחוץ - רק מי שממש נעץ עיניים יכל לראות ציצי - ואם מישהו ראה איזה שבריר עור לבן? אז מה?
 
התערטלות בפומבי

אין שום בעיה שתניקי את הבן שלך בכל מתי שהוא צריך, אבל למה בצורה כזאת? יש מיבני ציבור שיש בהם פינת הנקה, (ואני בעד לקדם את זה גם במקומות עבודה) בעסק שאין פינת הנקה, תלכי לפינה או במקום לא פומבי (ובכל אולם\בית עסק אפשר למצוא "פינות" כאלה) ותניקי את בנך. לא הגון לשבת מול ציבור ולהניק כאילו כלום לא קורה. ואני לא מתכוון מבחינה ארוטית או מינית, אלא מבחינה מוסרית. אנשים לא צריכים לראות אותך מניקה! (אפילו שאין בזה רע) האנשים באו לראות סרט או להנות במסעדה או בכל מקום שהוא,ולא נעים להם (ולא לך) לראות אישה מניקה. גם פעולות אחרות (לא הנקה) שמסיחות את הדעת של הציבור לא ראוי למשוך את תשומת לב הציבור. לדוגמא-לדבר בטלפון סלולאר בקולי קולות במיסעדה יוקרתית גם דבר דוחה!
 

מיריVA

New member
מה שאת/ה מציעה פשוט לא מעשי

אני ממש מדברת מניסיון - אין אפשרות כל שעה לפרוש לרבע שעה. ואני לא רואה בזה משהו לא הגון - זו רק תפיסה חברתית. אני בכלל לא התערתלתי לשם כך - יש שניה אחת ראשונה של החיבור של התינוק שבה ניתן לראות משהו ואח"כ לא רואים כלום - כבר קרה לי שאנשים ניהלו איתי שיחה ולא ידעו שאני מניקה. ואני חושבת שזה לגמרי שונה מרעש שאי אפשר לברוח ממנו - כאן אתה פשוט לא ממסתכל למשך השניה של ההתחברות... זה שאת בוחרת לא להביא ילדים לעולם ולכן לא תצטרכי להתמודד עם הנושא הזה גורם לך לחוסר סובלנות מוגזם לדעתי - את מציעה להגביל בצורה מאוד קשה אנשים שבוחרות אחרת
 

צימעס

New member
../images/Emo31.gif שום אי הבנה

פרט לאי ההבנה שלך את התינוק ואת האישה המיניקה.
 

Arfilit

New member
יש מבני ציבור שיש בהם פינות הנקה???

אתה רציני??? אפילו בשילב - ברוב החנויות אין פינות הנקה אלא שולחים את האמהות לאזור בו מוצגים למכירה כסאות הנקה. ברוב המקומות אין פינות הנקה. למעשה - למעט באיקאה - לא זוכרת שנתקלתי בפינת הנקה / חדר הנקה או משהו דומה. מוסרית? מה ענין מוסר לכאן? אני מסכימה שמסעדה יוקרתית וסרט קולנוע הם לא מקום מוצלח לתינוק בן יומו - ואני אכן נמנעת מלהביא את בתי לכאלה - אבל להימנע בכלל ממקומות ציבוריים? לא נראה לי. וההשוואה בין הנקה לבין דיבור בטלפון סלולארי - נו - אני אפילו לא יודעת מאיפה להתחיל להתייחס אליה. ולשאר יושבות הפורום - זוכרות שבהזדמנויות שונות ציינתי שנשים מניקות מוצאות עצמן מותקפות וזוכות להערות מפתיעות? אז הינה דוגמא ב- live -הנקה במקומות ציבוריים היא "לא מוסרית"...
 

prizman

New member
לי מפריע דווקא

נושא הבאת תינוק למול ים ולא הנקה בציבור שקשור כמובן לשירשור הזה
 

inbal76

New member
אני לא מרגישה בנוח

עם אישה שמתערטלת מולי במקום ציבורי. אני לא בעד לאסור את זה חלילה, זו זכותן, אבל אני כן רוצה שאותן נשים תשתדלנה להצניע את עצמן ולהמנע מהפרעה לסביבה.
 

gertrude

New member
שדי כל העולם - היחשפו!

כפי שכתבתי בדיון דומה בעבר, אני חושבת שהעובדה שהגברים הפקיעו את השד הנשי למטרותיהם הארוטיות והעובדה המצערת לא פחות שהנשים בחרו, או יותר נכון חוברתו, לשתף עם זה פעולה, גרמו לכך שיעודו הפיסי הפשוט נשכח. הדרישה מנשים לכסות את גופן או להיניק בצנעה מבוישת נראית לי מפחידה, מתחסדת ומקוממת. לו היו הרוחות סוערות כל-כך בעניין בנות ה-12 שהולכות חשופות בטן וגלויות עכוז הייתי מאמינה יותר שמדובר בצניעות מושרשת (ואני בכלל לא מתחילה לדבר על כך שלאף אחד אין בעיה, מלבד אסתטית, עם גברים חשופי חזה ומגלי חריץ). לנשים יש זכות להיניק על כל גבעה ותחת כל עץ רענן, המבוכה שאנו חשות (גם אני, יש להודות) - אותה יש לשרש. המבוכה שלנו נעוצה בעין הגברית-ציבורית שמופנה אלינו כל העת, המבט הגברי שאימצנו גם אנחנו, ודרכו אנו רואות את עצמנו ואת אחיותינו. מדוע שנחוש מבוכה למראה שד? - אך ורק משום שאנו תופסות את השד כמיני, כשייך לחדר המיטות, ולכן שד של אחרת הוא מקור להשוואה, לקנאה, לתחושת מאוימות, לתחושה של זילות, לחשש שלא ישאר בנו שמץ ארוטיות אם נשים פתאום יסתובבו ליד הגברים שלנו חשופות חזה, לרתיעה מעצמנו, לערעור בטחון, לשיבוש הדימוי העצמי וכדומה. ברגע שלא נתייחס לשד כאל שעשוע לגברים נוכל להתייחס אליו באותה שלוות נפש מוסרית שמעוררות בנו כפות רגליים בסנדלים (וזאת אף שלרוב שדיים נראים טוב הרבה יותר מבהונות...). נראה לי שהגנה על זכויות המיניקות, גם במקומות ציבוריים (ועל אף המבוכה שלעתים כרוכה בכך), היא עניינה של כל מי שאינה נוהה אחר תרבות הצריכה (וזאת הן בגלל הפקעת השד לצורכי מכירות - וראו את הפרסומת המזוויעה לשמפו המתנוססת לעתים בראש העמוד ובה שדי-תות רוטטים בחזייה והן בגלל הסיבה הפשוטה שהנקה מאפשרת צריכה מופחתת של מזון מוכן) ובעיקר של כל פמיניסטית וכל מי שזכות האשה על גופה חשוב לה. עלינו להחזיר את הגוף שלנו לעצמנו. ולא כל-כך קשור, אולי רק קצת, אני ממליצה מאד מאד לכולן לקרוא את הספר "ההיסטוריה של השָד" מאת מרילין ילום (הוצאת זמורה-ביתן, 1999). אני מעתיקה מהכריכה האחורית: "למי שייכים שדיה של האשה? האם הם שייכים לאשה או לגבר המלטפים אותם? ליונק הניזון מהם? לרופא הקובע מתי יש לבדוק אותם או אפילו להרחיקם? למנתח הפלסטי? לתעשיית הבגדים או לעולם הפרסום? השד, הנחשב יהלום בכתר הנשיות, מוצג בספרה של מרילין ילום מהיבטים שונים: דתי, פוליטי, מיני, פסיכולוגי, מסחרי ורפואי. סקירה היסטורית זו - המקיפה כ-25,000 שנים, מימי האלות הפליאוליתיות ועד לתנועה לשחרור האשה - מראה כי דרך ההתייחסות אל השד חושפת ערכים תרבותיים שורשיים ונורמות תרבותיות"...
 

טל קר

New member
../images/Emo45.gif

הדפוס החוזר שאני רואה בתגובות שנחשפת אליהן זה שלהפשיט אישה זה מוסרי ורצוי (למשל כדי למכור משהו, כאוביקט מיני), אבל אשה שתתפשט (למחות, להניק) זה על הפנים ו"ראוי לגינוי מוסרי".
 

t32

New member
ממש לא משנה לי

אם תקומנה כל חברות הפורום ותזעקנה שזכות האישה להניק בפומבי ונגד הפקעת השד לצרכי פרסום ועוד ועוד.... אותי זה מביך לראות מישהי מתערטלת בפומבי בכל מצב כמעט למעט אולי חוף נודיסטים.
 

טל קר

New member
לפני התזעקנה, אפשר להסתפק בתאמרנה

אני לא רואה במישהי שמניקה מישהי שמתעטרלת, ולדעתי הראיה של זה כמישהי שמתערטלת אכן נובעת מאותה הפקעה וגו'.
 

צימעס

New member
גם אני נבוכתי

המבוכה הזאת היא תקלה של החברה שלנו. תחשבי: את רואה תינוק אוכל, ונבוכה. נראה לך שכך זה מתוכנן להיות?
 
למעלה