דלעת170 ידידי, מסור לליאור את
תשובתי, כהאי לישנא: ה"מופת" _אינו_ מרשים חרדים (ואתה רואה זאת על פי שתיקתם). נהפוך הוא. הוא דווקא מטריד אותם. התורה דרשה שני סמנים לטהרה של בעל חיים ימי: סנפיר וקשקשת המשנה (התורה שבע"פ) טוענת שדי בקשקשת אחד משניהם טועה (או שהתורה דורשת תנאי _מיותר_, או שהמשנה מוותרת על תנאי _נחוץ_), ומכיוון ששניהם ניתנו כביכול במעמד הר-סיני, ממקור שמימי - המסקנה ברורה. לא משנה מי מהם טועה. זה משליך על _שניהם_. מה עדיין לא ברור?