ספורט וצבא

עיסוק בספורט מוביל להשתמטות?

מה דעתכם? ספורט בכלל וסוסים בפרט הוא עיסוק שחייבים להקדיש לו המון זמן, משהו שלחיילים ברוב המיקרים אין. הספורט מוביל להשתמטות? מי שמשתמט בגלל ספורט היה משתמט בכל מיקרה? מה לדעתכם צריכים להיות הקריטריונים לספורטאי פעיל/מצטיין? אם לא תהיו ספורטאים פעילים או מצטיינים תמצאו כל דרך אפשרית להמשיך להתאמן בזמן השרות הצבאי? יש פתרון אחר בכלל? מה דעתכם על מי שבכוונה מנמיך פרופיל/מפעיל קשרים כדי לצאת כל יום הביתה ולהמשיך לרכב? איך אפשר לשלב צבא וספורט כמו רכיבה? תוותרו על שרות משמעותי בשביל הסוסים? מה החברים שלכם חושבים על זה (אלה שלא רוכבים)? הענף לדעתכם מעודד השתמטות או מגנה אותה? זה דיון, לא שאלון פשוט מעניין לדעת מה אתם חושבים, אפילו שרובכם לא בגיל גיוס עדיין
 
דיון מעניין../images/Emo107.gif

קשה לי להצביע על קשר מדויק, כי א' - זה תלוי בבנאדם, בסדר העדיפויות שלו בחיים, באופי שלו ועוד, וב' - אחוז ההשתמטות הגבוה מופיע גם בקרב אלה שלא עוסקים בסוסים כספורט, אלא זאת מעין מגמה כללית. אני אישית מכירה אנשים מכל הסוגים: כאלה שברגע הגיוס הם עסקו יותר בצבא וויתרו על הרכיבה, או צמצמו אותה מאוד, כאלה שבאמת יצאו מהצבא, בין אם לפני הגיוס ובין אם אחריי וכאלה שעוד איכשהו מצליחים לשלב. קשה לי להגדיר מה בעיניי צריך להיות הקריטריון לספורטאי פעיל ו/או מצטיין, אבל אני כן חושבת שיש הגיון בזה שבוחרים בכאלה שהגיעו להישגים גבוהים, כך שמנסים כמה שפחות לפגוע בקריירה שלהם... מגעיל אותי לשמוע על אנשים שמשתמטים בכוונה (או מורידים פרופיל בכוונה וכד'). שיפסיקו כבר להיות אגואיסטים ולחשוב רק על עצמם ויתחילו לתרום משהו למען המדינה! ואני לא רוצה עכשיו להיכנס לויכוחים מיותרים בנושא השתמטות. זאת דעתי ואתם יכולים לחלוק עליה, מבלי להיכנס עכשיו לריבים מיותרים. בתור חיילת בבסיס סגור שהסוסים אצלה הם בגדר תחביב (אם כי זה תחביב מאוד משמעותי שאני לא יכולה לוותר עליו), אני מצליחה פחות או יותר לשלב. נכון שאני רוכבת בתדירות מועטה יותר (רק פעם בשבוע, וגם זה לא תמיד...), אבל בשבילי זה מספיק טוב. והכל תלוי באיזה תפקיד ובאיזה בסיס ישבצו אתכם, אבל בהחלט אפשר לשלב בין רכיבה לשירות צבאי, אפילו בבסיס סגור. ואני יודעת שיש בעיתיות בנושא, כי תמיד יש את אלה שמחזיקים סוס, מתחרים, רוכבים כל יום ואז משתבצים בבסיס סגור ונאלצים לגדוע הכל... אבל סה"כ כל אחד היה מעדיף להמשיך עם התוכניות האישיות שלו ולא לעשות צבא, כי זאת הדרך הקלה. צריך פשוט לדעת איך להתכונן לזה מראש... ואני לא חושבת שלהשתמט זה הפתרון. צבא לא עושים כי רוצים, עושים כי חייבים. ואני לא חושבת שאנשים צריכים להתחמק משירות רק כי יש להם סוס.
 
ומה את חושבת על ספורטאים פעילים/מצטיינים?

מה צריך להיות הקריטריון בכלל, בספורט אופן כללי ולאו דווקא סוסים? רק מי שהוא "עילוי" צריך לקבל את התואר? מי שמייצג את המדינה בחו"ל? מי שממש אוהב את זה? איך אפשר להגדיר "עילוי" ברכיבה? לפי כמות או לפי איכות? יהיה נחמד אם גם החבר'ה הצעירים יגיבו היום זה נראה לכם רחוק אבל לא בעוד הרבה זמן אתם תתמודדו עם השאלה.
 
קשה לי לחשוב על קריטריונים מדויקים../images/Emo107.gif

אבל אני יכולה להבין את זה שרק מי ש"עילוי" מקבל את התואר. ואני יכולה להבין את זה שמי שנחשב "עילוי" זה מי שיש לו הכי הרבה הישגים בתחרויות, גם אם יש כאלה עם ישיבה יותר יפה ועם יותר פוטנציאל. כי אחרת - באיזה מדד כבר אפשר להשתמש? איך אפשר לקבוע פוטנציאל ללא הישגים בתחרויות? ובשביל מה לבזבז תקן של ספורטאי פעיל למי שיש לו הישגים, אם אפשר להשקיע במישהו עם יותר הישגים?.... אי אפשר לתת ספורטאי פעיל לכל מי שאוהב סוסים ורוצה לרכב, זה לא מציאותי וגם לא נכון לפי דעתי. אחרת כל אחד יעשה מה שבא לו בצבא וזהו.... בהחלט נושא בעייתי ואני עדיין לא יודעת להציע פתרונות יותר טובים ממה שקיים היום... ואני גם אשמח לראות פה עוד תגובות.
 
הממ בתור מי שמשרתת כרגע בצבא...

על תקן ספורטאית מצטיינת.. אני יכולה להגיד שזה באמת אחד הדברים הכי טובים שיש.. מי שמקבל ספורטאי אם זה פעיל ואם זה מצטיין ובנוסף לזה משתמט מהצבא אז זה כבר בנאדם שהוא "חזיר".. הכוונה שלא מספיק שנתנו לו את התנאים הכי טובים שחייל יכול לקבל בצבא.. זה בנוסף להכל לא מספיק לו.. ולא חסרים אנשים כאלו בענף שיצאו בעבר מהצבא אפילו שקיבלו מעמד של ספורטאי.. לדעתי כל אחד חייב לתרום למדינה, אם זה במעט שלו.. זה חובה של כל אזרח. גם אני שאני הולכת לצבא כל יום ונכון שזה למספר שעות ממש מועט אבל אני יכולה להגיד שאפילו שאני כמעט ולא בצבא כמו חיילים רגילים אני עדיין נהנת בשירות שלי ומרגישה שהוא תורם לי בכל מיני דברים בחיים. ולשאלה שמי שמשתמט בגלל ספורט ישתמט בכל מקרה, אני חושבת שכן כי באמת שאין דברים יותר טוב מתנאים של ספורטאי.. וביום שמישהו מכם יתגייס ויפגוש מישהו שהוא ספורטאי אין אחד שלא מקנא בבן אדם כזה.. מנסיון אישי כל אחד בצבא איתי רק מקנא ואומר שהחיים שלי ממש טובים ולמה הם לא חשבו על זה קודם או משהו בסגנון... הקריטריונים בארץ לקבלת ספורטאי ממש לא קשים.. לפחות לבנות ספורטאי פעיל זה ממש שטויות..מתי שאני הגשתי את הבקשה הקריטריונים היו יותר גבוהים(כמו של הבנים עכשיו) והאמת שאני חושבת שזה מוצדק.. לפחות בנות צריכות להתחרות לדעתי 1.20 בשביל לקבל ספורטאי פעיל.. מצטיין כבר רמה של 1.30 זה מכובד ומספיק.. בנים הרבה יותר קשה לקבל כי כמות הספורטאים הכללית שיש בארץ של בנים היא הרבה יותר גדולה משל בנות ולכן קשה הרבה יותר לקבל בתור בן ספורטאי.. אני יכולה להגיד כמעט בוודאות שאם לא היה סוסים הייתי הולכת לתפקיד רציני של בסיס סגור ומשהו מאתגר.. כי בסה"כ כן מרגיש לי חבל שלא הלכתי למשהו רציני ויותר חווייתי בצבא... אבל אני לא רואה/ראיתי את עצמי מפסיקה לרכב ומוכרת את הסוס או משהו בסגנון.. צבא זאת חוויה ממש גדולה אבל זאת דילמה גדולה שעומדת לפני כל אחד שמתלבט אם לבחור בספורט או בצבא..
 
הדרישות של קבלת ספורטאי

הם שצריך להיות לך חצי פנסיון או פנסיון, או בכלל סוס שתתחרה איתו במשך העונה ותהייה פעיל בתחרויות.... וההתאחדות כל שנה נראה שהדרישות לקבלת פעיל של בנות הולכות ויורדות.. אם פעם היה צריך לקחת מקום בין 1-3 באליפות של עד 21 או פתוח, או 2 נקודות ב-1.30. אז עכשיו מספיק שתתחרי 1.10. ברוב הענפים האחרים ספורטאי פעיל הוא מישהו שהוא מקום 2 או 3 בארץ (אם זה טניס למשל או כל ספורט של יחידים אחר) ומצטיין זה מי שמקום ראשון ואלוף הארץ.
 
לא התכוונתי לזה..

אני יודעת מה הדרישות של ההתאחדות.. אני מתכוונת לזה שרשמת "לפחות בנות צריכות להתחרות לדעתי 1.20 בשביל לקבל ספורטאי פעיל.. ".. אם אין לי דירוג ב120 או 110 זה אומר שאני לא פעילה בענף? זה אומר שאני לא מנסה הכי טוב שאני יכולה להתקדם? זה אומר שלא מגיע לי לנסות להמשיך להתפתח בתקופת הצבא ולא להיות מוכרת כספורטאית פעילה?
 
אבל אם עד עכשיו לא התפתחת

למה שתתפתחי דווקא בזמן הצבא? גם סוסים וגם צבא וגם לעבוד בשביל לממן את זה, זה כבר מסובך הרבה יותר (שני תוכל להעיד על זה הרבה יותר טוב ממני
). זה לא אומר שאת לא פעילה ולא רוכבת טובה אבל זה אומר אולי שיש פעילים ממך וטובים ממך. מגיע לך להמשיך לנסות, אבל אם את כל כך טובה אז תצליחי בלי שיעזרו לך ואז תעמדי בדרישות. אז אולי התקופה של הצבא זה לא הזמן הכי מתאים לזה ואחרי הצבא במקום דברים אחרים תעבדי, תרוויחי הרבה כסף בשביל להתקדם [שמה לעשות כולנו יודעים שצריך כסף בסוסים] ותעשי את זה בענק ועד הסוף.
 
../images/Emo45.gif זה לא אומר שאת לא טובה...

אבל בואי נגיד שבגיל 18 מי שרוצה להוציא ספורטאי אז כן אני חושבת שמן הראוי שהוא ירכב ברמה מסויימת ו1.20 זאת רמה שהיא מתחילה להיות קשה..1.10 זה רמה שכבר כמעט כל אחד יכול להוציא ספורטאי ובצבא זה לא שאין מכסה מסויימת לספורטאים.. יש מספר מסויים של ספורטאים שאסור לעבור אותו במהלך מחזור של שנתיים(בנות) ושלוש(בנים) זאת אומרת שאם נגיד נתנו לכמה בנות שרכבו ב-1.10 ספורטאי פעיל יש מצב שזה יבוא על חשבון בנות אחרות שמתחריות נגיד 1.20 או 1.30 וכן אני חושבת שלבנות כאלה הרבה יותר מגיע מלמישהו שמתחרה 1.10.. לא כי זה אומר שהן בהכרח רוכבות יותר טוב.. כי בכל זאת הן מתחרות ברמה גבוהה יותר.. וכמו שמורן אמרה מי שחושב להוציא ספורטאי לא חושב על זה פתאום בגיל 17 וחצי-18.. זה מחשבה שצריכה להתחיל בסביבות גיל 16 אם לא יותר..(במידה ולא נחשפו לזה קודם) ולא חסרים רוכבים בארץ שהם בני 16 שמתחרים והתחרו כבר 1.20.. ובכל מקרה את עדיין יכולה להוציא ספורטאי פעיל/מצטיין גם כשאת משרתת בצבא.. לידיעתך..
 
לא חסרים גם

ילדים בני 14 שמתחרים 120.. השאלה זה כמה כסף יש לאמא ואבא בבנק.. בזמן הצבא אני לא אממן את הסוסים, אלא אם יהיו דברים יוצאי דופן.. אני מסכימה איתך שאם יש מישהי שתתחרה 120 אז כביכול מגיע לה לקבל את הספורטאי יותר ממי שתתחרה 110..מצד שני כל מקרה לגופו ויכול להיות מצב שבעצם את רוכבת פעם בשבועיים וממשיכה להתחרות ועובדים לה עם הסוס מתי שהיא לא יכולה או רוצה וככה אין מצב שהיא לא תמשיך "להיות פעילה"..אז יופי..אבל זאת שמתחרה 110 רוכבת 3-4 פעמים בשבוע אבל בגלל אילוצים כאלה ואחרים היא מתחרה 110 או 100...למי מגיע יותר לקבל לדעתך? יש מכסה, כן..אבל רוצים לעודד ספורטאים לקבל את התואר..ככה שכרגע זה לא רלוונטי כ"כ. סה"כ אני בדעה כמוכן, צריך להוכיח שאת פעילה. איזה מדד לוקחים? תחרויות..זה קל, פשוט ונח. אבל מצד שני יכול להיות מישהו שאין לו כסף להתחרות או לעשות חצי פנסיון אפילו והוא ממש משתדל ורוצה להתקדם אבל לא יכול כי אין לו כסף..אז הוא צריך לוותר על כל ההשקעה שהוא שם בשנים האחרונות כי הוא לא יכול להתחרות? זה נכון שמי שרוצה להוציא ספורטאי פעיל או מצטיין צריך לחשוב על זה בגיל 16 ולא דקה לפני הגיוס..אבל מי אמר שלא חשבת וניסית ובכל זאת לא הלך...? אני מבינה מאיפה זה נובע..אבל ממש לא מסכימה עם זה שסופרטאי פעיל או לא פעיל נקבע לפי רמה הרכיבה בתחרויות. ומורן, זה לא פיר להגיד שאם את לא יכולה להסתדר בעצמך זה לא מגיע לך.. מה, מהרגע שנכנסים לצבא עושים הכל לבד?? ממש ממש ממש לא..כמו שאמא ואבא עזרו לך לקנות ולהחזיק סוס לפני הצבא אני חושבת שהם יעזרו לך (אולי פחות ואולי דווקא יותר) בזמן הצבא. ולמה שאני אתפתח בזמן הצבא? כי זה לא משהו שאני בונה ביום. זה לא שמהרגע אני נכנסת לצבא אני פתאום מתחילה להשקיע בו..זה משהו שנבנה לאט, הרבה יותר לאט מבהרבה מקרים אחרים (שאין בעיה כספית או משהו כזה), וככה זה גם ימשיך להתפתח בזמן הצבא אם רק יתנו הזדמנות, אולי דווקא במקרה כזה זה יתפתח יותר מהר כי יתנו לך יותר לגיטימציה להשקיע מאשר בזמן הצבא ויעודדו אותך לנסות.. אם אחרי שנה יראו שאין שינוי שמצדיק אז אפשר "לבטל" אז זה..(תקנו אותי אם אני טועה)
 

Vintage Queen

New member
זה פשוט מאוד, זה שאת פעילה, כביכול, בענף

לא אומר שמגיע לך ספורטאי, וכן יש פה איזה שהוא משהו שהוא "לא פייר" מהנקודת מבט שלך, אבל מותק... Thats life! יש כאלו עם כסף שקונים סוסים של 140 ומתחרים ת 120 בקלות ויש כאלו עם מזל שהצליחו למצוא אנשים עם סוסים כאלו שנותנים להם לרכב, ויש כאלו בלי זה ובלי זה שתקועים בגלל זה ויש כאלו שאין להם לא מזל לא כסף ולא כישרון, אבל הם בכל זאת ממשיכים להלחם ולרכב... אבל בשורה התחתונה, אין לזה שום קשר מההיבט הצבאי לא מעניין אותם כמה פוטנציאל יש לך אם יהיה לך מימון ולא מעניין אותם שיש כישרון או אהבה לספורט הם מסתכלים נטו על רמת ההצלחה, ועל נצחונות.. כל העיניין של ספורטאי מצטיין ופעיל זה כדי שספורטאים ישראלי ימשיכו לייצג את המדינה שלנו גם במהלך השירות הצבאי... ובגלל זה, אם אין לך מימון , ודרך לעשות את זה,זה פשוט מאוד לא רלוונטי... האופציה של ספורטאי במהלך השירות הצבאי נוצרה כדי שהספורטאים ימשיכו לייצג את המדינה ולא כדי לקדם את הספורט כולו ולתת לאנשים צ'אנס להתקדם במישור האישי ... וזה הגיוני לחלוטין דרך אגב... האנשים שקיבלו ספורטאים מתחרים בחו"ל ומנצחים תחת השם "ישראל" וזאת כל המטרה של ספורטאים מצטיינים ופעילים.
 
אמרת יפה ../images/Emo45.gif

במיוחד הקטע שזה בא במטרה של לאפשר לספורטאים להמשיך בדרך שלהם עד עכשיו וברמה שהם נמצאים בה ולאפשר להם להתקדם ולא בקטע של לתת צ'אנס לרוכבים שאולי יש להם פוטנציאל אבל אין את האמצעים האחרים או משהו אחר שיעזור לדחוף אותם למעלה.. שיר זה באמת לא נשמע טוב מה שאנחנו כותבות.. אבל זה לא בקטע רע חס וחלילה.. זה פשוט העניין של הספורטאי.. ויש איתי ספורטאים אחרים ביחידה שאחת אלופת הארץ בג'ודו ומדורגת ממש טוב בעולם... ועוד מישהי שהולכת לייצג אותנו באולימפיאדה בהתעמלות קרקע.. בקיצור זה דבר שניתן לספורטאים שמתחרים בחו"ל ושבאמת נמצאים ברמות של הטופ אם זה בארץ או ברמה גבוהה בחו"ל והם צריכים את זה..
 
זה לא נשמע לי רע

וגם לא מדובר עלי, לי יש כבר תפקיד בצבא והסוסים לא קשורים בכלל למה שאני אעשה. ואם כבר, אז אני לא צריכה את הספורטאי כדי להמשיך לרכב, יש לי אפשרות לוותר על שירות רגיל ולעשות שירות לאומי במקום, ובכל זאת אני בוחרת כן לשרת 'כמו שצריך'. אני פשוט באמת לא מבינה את זה..מבינה את השטחיות, אבל לא מעבר לזה. תכלס, אנשים שמתחרים 110 בתחרויות של הליגה לא ייצגו את המדינה בשום מקום..הרמה המתבקשת לספורטאי פעיל היא נמוכה מאוד ובדיוק בגלל זה אני לא מבינה למה התחרויות הן אלו שקובעות. יש הרבה "אי צדק" בענף, וכמו שאמרתן אלו החיים, אבל למה זה צריך להגרר לדברים אחרים? ומורן, אותך אני עדין לא מבינה..את כאילו לוקחת מקרה ספיציפי (שלי? *שאגב את לא מכירה בכלל*) ומשחקת אותה מבינה ויודעת..דוגרי, אם כבר המקרה שלי, גם את היית מחזיקה באותה דעה כמוני, אם לא היה מתמזל מזלך. ובקשר לסקי, לא דוגמא טובה. את בעצמך אמרת שאת לא עוסקת בזה כמעט בכלל, אין אמצעים, אין מקום להתאמן ולהתפתח.. בסוסים זה לא ככה..יש הרבה חוות, אפשר להתנדב בתמורה לרכיבות (גם אם לא בשביל אימון), וגם אם אין לך ציוד משלך או אפילו נעלי רכיבה איכותיות את עדיין יכולה ללמוד לרכב.. ואם כבר אז למה להקשות על מי שכבר קשה לו? למה לא להושיט יד ולעזור? למה לא לעודד אנשים להצליח? זה מסוג הדברים שמעצבים את מי שאת כבן אדם, כאשיות. ברגע שיעזרו לך כשתצטרכי ויעודדו אותך זה לא באמת ישנה אם תצליחי או לא בתחום הספציפי הזה. זה ישפיע עליך לכל החיים. (בלי קשר לדיון, כן?)
 

ש נ י ס

New member
"למה להקשות על מי שכבר קשה לו?"

"למה לא להושיט יד ולעזור?" למה כן?! אף מדינה או חברה בעולם לא יושיטו לך יד ויעזרו לך אלא אם יצא להם משהו טוב מזה. אם זה פרסום, ייצוג (מוצלח!!) בארצות אחרות וכו'... ברור שזה היה נחמד אם מישהו היה בא ומביא לכולנו כסף כי יש לנו כוונות לרכב טוב וכי אנחנו רוצים להצליח, אבל יש הבדל בין הרצוי למצוי. לא משנה כמה כוונות טובות יהיו, אם אתה לא כזה מוצלח אתה פשוט לא! ואם היית כזה מוצלח, מישהו כבר היה רואה את זה ועושה איתך משהו, כמו להביא לך סוס או חסות או כל מיני כאלו.. (לא מדברת עלייך ספציפית, בכלליות..) וכמו שאת בעצמך אמרת, זה שאין כסף זה לא תירוץ כי אפשר להתנדב או לעבוד בארווה ולקבל רכיבות בתמורה. ואם את באמת רוכבת כאזת טובה ומשקיעה, מישהו היה רואה את זה. (שוב, לא עלייך ספציפית...)
 

Vintage Queen

New member
שוב,

כי הצבא הוא לא אירגון צדקה והוא לא נועד לעזור לאנשיי "אולי" כאלו שאולי יצליחו עם העזרה הנכונה, ושאולי יש להם פוטנציאל... ותחרויות + דירוג זוהי הדרך הטובה ביותר לחלק ספורטאים... זה נועד לקדם את הספורט,ואת מדינת ישראל , ולא לקדם רוכבים במישור האישי והפרטי שלהם. אם לא היו מחלקים את זה עפ"י תחרויות על פי מה את רוצה שיחלקו?! שיבואו לראות בנאדם בנאדם רוכב, יחד עם מומחה סוסים מהצבא שיקבע אם יש לך מספיק פוטנציאל כדי שאם במקרה במהלך השנתיים יהיה לך סוס ל 110 או ל 120 את תוכלי לנצח?! נראה לך הגיוני באמת? נראה לי שאת לוקחת את זה קצת אישי ואת לא מסתכלת על התמונה הגדולה ועל כל הצדדים...
 
וגם אם איש מקצוע היה בוחן את זה

תמיד יהיו אלה שיטענו שהוא משוחד, שיש לו משהו אישי נגדם, שהוא לא מבין כלום... אז התחרויות זה האמצעי היחיד שיכול לתת קנה מידה כלשהו להצלחה
 
למעלה