סליחה, אבל אני מסרב לקבל את דבריך
כאמת בודדה, כמו שאני לא "אקבל לחיקי" את חזוס (או ישו, או ישוע, או יהושוע, או איך שאתם לא רוצים לקרוא לו) התנ"ך, בין השאר הוא יצירה ספרותית, כמו כל דבר כתוב אחר (ואני לא מוציא מאמרים מדעיים מן החשבון), וככזה, הוא נתון לפירושים, שהרי גם בתנ"ך עצמו (ואני לא מדבר על מה שאנשים קוראים לו "הברית החדשה") ישנם סתירות פנימיות פה ושם. בשנתי הראשונה במעונות הטכניון, היה לי שותף נוצרי שניסה לגרום לי לראות את האור. הוא ציטט לי, בין השאר, פרקים מתהילים, ופירש את הדברים שם כנבואיים, כשהסברתי לו, שאני רואה זאת בצורה שנה, שאנימבין את זה כביטוי לנפשו של המשורר, ולא באופן נבואי, הוא לא הבין איך. "אתה לא מאמין בכתוב בתנ"ך מילה במילה?" הוא תהה. והתשובה היא ש: לא!
כאמת בודדה, כמו שאני לא "אקבל לחיקי" את חזוס (או ישו, או ישוע, או יהושוע, או איך שאתם לא רוצים לקרוא לו) התנ"ך, בין השאר הוא יצירה ספרותית, כמו כל דבר כתוב אחר (ואני לא מוציא מאמרים מדעיים מן החשבון), וככזה, הוא נתון לפירושים, שהרי גם בתנ"ך עצמו (ואני לא מדבר על מה שאנשים קוראים לו "הברית החדשה") ישנם סתירות פנימיות פה ושם. בשנתי הראשונה במעונות הטכניון, היה לי שותף נוצרי שניסה לגרום לי לראות את האור. הוא ציטט לי, בין השאר, פרקים מתהילים, ופירש את הדברים שם כנבואיים, כשהסברתי לו, שאני רואה זאת בצורה שנה, שאנימבין את זה כביטוי לנפשו של המשורר, ולא באופן נבואי, הוא לא הבין איך. "אתה לא מאמין בכתוב בתנ"ך מילה במילה?" הוא תהה. והתשובה היא ש: לא!