אבל בתכלס' אני כן מקיים את התורה
אפילו שאני לא מודה לכך,שאלה בעצם חוקים מהתורה. ישוע עצמו היווה את התורה, וכל הדברים שלו כתובים ברוח התורה. אז את כל דיני המוסר ואת עשרת הדברות אני כן מקיים! התורה עדיין תקפה, היום, אף ע"פ שאי אפשר לקיים אותה במלואה, מהסיבה שהזכרתי מקודם. את הכשרות אני כן מקיים, לפחות את מה שרשום בתורה בנוגע לחיות הטמאות וכדומה.... כן, גם שבת אני מקיים, אני לא עובד ביום שבת, (בשבילי זה ללמוד, אני תלמיד בבית ספר), ומשתדל לא לנסוע בשבת.אבל אם יקרה שאני אעבור על אחת ממצוות התורה, אין בי אשמה, כי התורה לא מושיעה אותי, רק תורתו של ישוע. דווקא בגלל שאני מהעם היהודי, ואני רוצה לשמור על ציביון יהודי אני כן מקיים אותה,אבל גם בגלל שבמקומות רבים רשום "לדורתם, עד עולם", דהינו לעולם! עכשיו שאני מתחיל להסתכל בתורה, אני רואה שבאמת אני מקיים את דיני המוסר, והצניעות, והכבוד לעני ולאביון, דברים כאלה אני כן מקיים. את כל העינים של משכב זכר, ומשכב בכלל אני מקיים, אני לא אקיים יחסי מין, עד שאתחתן! ודברים דומים אחרים, שמצטער שאני לא בקיא בהם, יש לי הרבה מה ללמוד, נתתם לי אתגר ללמוד את התורה, כי היא מאוד מענינת! דוגמא שאני יכול להביא הוא מה שרשום בויקרא י"ט:32 "מִפְּנֵי שֵׂיבָה תָּקוּם, וְהָדַרְתָּ פְּנֵי זָקֵן; וְיָרֵאתָ מֵּאֱלֹהֶיךָ, אֲנִי יְהוָה." כאשר אני באוטובוס אז באמת, אני אומר בלב כנה ואמיתי, שאני משתדל לתת את מקומי לאנשים זקנים ועייפים.. וחברה, לא רציתי פה להתהלל במעשי, כי הרי אין לי במה להתגאות.. הרי בירימיהו ט:22 רשום: "כֹּה אָמַר יְהוָה, אַל-יִתְהַלֵּל חָכָם בְּחָכְמָתוֹ, וְאַל-יִתְהַלֵּל הַגִּבּוֹר, בִּגְבוּרָתוֹ; אַל-יִתְהַלֵּל עָשִׁיר, בְּעָשְׁרוֹ. כִּי אִם-בְּזֹאת יִתְהַלֵּל הַמִּתְהַלֵּל, הַשְׂכֵּל וְיָדֹעַ אוֹתִי--כִּי אֲנִי יְהוָה, עֹשֶׂה חֶסֶד מִשְׁפָּט וּצְדָקָה בָּאָרֶץ: כִּי-בְאֵלֶּה חָפַצְתִּי, נְאֻם-יְהוָה." הדבר היחידי שאני יכול להתגאות בו הוא שאני יודע את אלוהים.. חוץ מזה אני באמת אפס. ושוב, לגבי התורה, אני לא נצדק ממנה, כלומר אני לא נצדק ע"י מעשים. שאול השליח אומר: "נמלתי בהיותי בן שמונת ימים, ממוצא ישראל אנוכי, משבת בינימין, עברי מן העבריים, אשר לתורה, מכת פרושים אני, אשר לקנאות, רודף הקהילה אני, מבחינת הצדקה המשתתת על התורה, אין בי דופי. אבל הדברים שהיו ליתרון בעיני, אותם חשבתי להפסד בגלל המשיח. ולא עוד אלא שאני חושב את הכל להפסד בגלל היתרון שלדת את המשיח ישוע אדוני, אשר למענו הפסדתי את כל הדברים, ואני חושבם לפסולת בשאיפתי להרויח את המשיח ולהימצא בו- באופן שצדקתי איננה מהתורה, אלא תהיה זו הצדקה אשר ע"י אמונת המשיח, צדקה אשר מאלוהים היא ויסודה באמונה"(אל הפיליפים ג:5-8) אז אני כן מקיים את מה שאני יכול מהתורה, אבל זה לא אומר שבגלל התורה, אני נושע ומקבל צדקה. הצדקה האמיתית היא מישוע, בגלל שהוא היווה את התורה. אני רוצה להידמות לישוע כמה שניתן, והוא עצמו קיים את התורה במלואה. טוב, הלכתי ללמוד למתכונת בהיסטוריה. ביי..