"פגאנים" שונים
בעבר: איכר יווני עובד את האלים היוונים. הוא מאמין שיש תהום בלתי ניתנת לגישור בין בני האדם לבין האלים. הרעיון שהאדם הוא אל או יכול להפוך לאל הוא בעיניו כפירה וחילול הקודש. עירוני יווני משכיל משתתף בכת המיסתורין של דיוניסוס. הוא מאמין שסיפור חייו של דיוניסוס, המת והקם לתחיה, הוא סיפור חייהם של כל בני אדם: המטרה היא להמית את האני הנחות ולקום לתחיה בתור בן-אלמוות, בתור אל. היום: אסאטרואר עובד את האלים הסקנדינביים. הוא עובד אותם באמצעות קורבנות, בדרך כלל מהצומח. הדת שלו היא דת טבעית, והמאגיה אינה משחקת בה תפקיד. ויקני מטיל מעגל וקורא לאלה ולאל. הוא מקיים טקסים מאגיים כדי להרים את המחסום בין שני העולמות. הדת שלו היא דת מיסתורין, והעיסוק בנסתרות וגילוין עומד במרכז. למה אני מביא את כל זה? אמרת קודם שאני אמור להבין את הקניבאליזם משום שאני פגאני. אני מביא כאן את הדוגמאות הללו כדי להראות שאין כמעט שום דבר מובן מאליו היוצא מהתג "פגאני". הפגאנים, הן בעבר והן היום, יכולים להיות שונים אלו מאלו בצורה דראסטית. יש מן המשותף בין כולם, כמו ריבוי האלים, ראית האלוהות גם כנקבה והסגידה לטבע, אבל כל השאר יכול להשתנות מאוד. היו ברוכים. Heathen Dawn