ספרי,

ToryMaster

New member
את כל זה הבנת מההודעה שלי?

יש לי המון שאיפה כזו, אבל בואי נגיד שסיפורים קשים הם לא הקשיים הכי מהותיים בחיי, יש לי דברים יורת טובים להיות מתוסכלת מהם, אז אם אפשר לא, למה כן?
 

RainBird

New member
דווקא המורה שלנו נגע בצדדים יותר פאגניים ופחות יהודיים. היהדות היא רובד בסיפור, אחד מבין רבים- אבל דאגתי להצביע בעצם על המאבק המונותאיסטי המוסבר לבין הפאגניזם הערטילאי והנגיעה של האישה החזקה/חלשה בסיפור.
 

Wing Chan

New member
אני היחיד

שהשתעממתי מהסיפור? :X כול הזמן קיוויתי שהיא תאכל אותו ותבתר לו את הגופה או משהו לאהבל עם העגלה..
 

טלה בר

New member
אז המורה שלך

מבין יותר מרבים אחרים. אבל מה פירוש "פגאניזם ערטילאי" - הוא מאוד ממשי בסיפור. ומה משמעות הביטוי "הנגיעה של האישה"? נראה לי שאתה (או אולי המורה שלך) משתמשים בביטויים "ערטילאיים" וחסרי משמעות ברורה.
 

RainBird

New member
לא יודע אם כלכך ברור שמדובר בפאגניזם בוטה. באדונית אני אישית ראיתי את האלה בפן הערפדי והפייתי שלה יותר- אשת מיסתורין של מוות בין היתר. אבל לא בטוח שהקורא הלא מיודע בפאגניזם ידע זאת. להפך הנשים ביהדות ובספרות של היהדות תמיד היו ערטילאיות משהו- הפחד מהווסת תרם לזה לדעתי. אני כמובן לא אמרתי דברים ברורים כי סיימתי בית ספר לפני שלוש שנים בקירוב ועל כך אני מתנצל. ארדן. נ.ב. פסיכומטרי לי היום ../images/Emo10.gif
 

טלה בר

New member
הידע

בפגאניזם בוטה בא ממני. אני לא חושבת שעגנון ידע משהו על ערפדים - אין לכך זכר בסיפוריו. אשת מיסתורין של מוות היא דמות פגאנית, כפי שכתבתי במאמריי "האישה והמוות" ו"האלה והמוות" באתרים ויקה-ישראל ו"האייל הקורא", וכפי שהיא אכן מופיעה אצל עגנון. אבל אני עדיין לא מבינה מה פירוש "נשים ערטילאיות". הפחד מהווסת הוא די ברור - זה הפחד מדם שהסיבה שלו אינה ברורה, והיהודים נמנעו מדם, אם אתה יודע משהו על שחיטה כשרה ובישול בשר. הגישה שלך מעניינת, אפילו עם שכחת חלק מהחומר. נראה שהוא בהחלט השפיע עליך.
 
למעלה