סקר בכורה בפורום

NomadSoul

New member
ש ואמיר

זה אכן בגלל העבודה בטווחים קרובים. מצד שני, אולי הבנתם יותר ממה שהתכוונתי - רוב העבודה שלנו היא מאוד בסיסית - הרבה קיהון, לבד ובזוגות, קאטה, ובונקאי. בצורה הזו של תזוזה נגענו מעט מאוד. די משעמם לראות שיעור שלנו
 
טאי סבאקי בלי תנועת רגליים זה הבסיס

בשיטה שלנו; חלק נכבד ממה שנקרא אצלנו חימום הוא בדיוק זה, והעבודה בזוגות הבסיסית שלנו (פוש- וסטיקי-הנדס) גם עוסקים בתנועת גוף בלי הזזת הרגליים. אחרי שהתרגלת לזה, הרבה יותר קל להזיז רגליים (לדעתי).
 

nitzano

New member
השתרשות יתר

אחד הדברים שבהם נתקלתי באימון עם טיאג'יסטים היה חוסר יכולת לזוז. פשוט מתחברים לקרקע ולא מצליחים להגיע אל היריב. בשינג אי ניתן דגש חזק על תנועה של כל הגוף בו זמנית ואיחוד של ברך-מרפק כף יד-כף רגל .כמו כן יש דגש חזק על תנועה במשך כל הזמן וקלילות רגליים. למיטב הבנתי עקרונות זההים קימים גם בבה גואה ג'אנג.אולי יש לאופן העמידה (עמידת קשת) ואופי התנועה (הצלפה) הטאי ג'י קשר ישיר לחוסר בקלילות. ואולי פשוט לא פגשתי בטאיג'יסטים שכן יודעים לזוז. אינני מסכים כי אחרי הרגל לתנועה של הגוף ללא הרגלים קל ללמוד תנועה עם הרגלים. בכדי להגיע לתאום של תנועת גוף-ידיים-רגליים יש לתרגל תנועה של כל ה 3 בו זמנית .
 

Yin

New member
כנראה שפגשת באנשים

שממש לא יודעים טאי צ'י.
 

nitzano

New member
כנראה

ומצד שני - כנראה שלסון לו טאנג היתה סיבה טובה להכניס את תנועת הרגליים של שינג אי לטאי ג'י שפיתח. אינני אומר כי אין טאיג'יסטים שנעים מהר, אלא שעבודת הרגליים בטאי ג'י אינה מהירה . למעשה, הרושם שקיבלתי הוא כי השתרשות במקום והעברת משקל מרגל לרגל הם בסיס התנועה בטאי ג'י . אבל אולי זה בגלל שאני שינגאיסט, והדרישה המוכרת לי היא שילוב של תנועת רגל ביחד עם כל תנועת יד.
 
נוטה להסכים, בהסתייגות...

שוב, השיטה שלנו כוללת גם שינג-אי וגם פה-קואה, כך שיכול להיות שחלק מהדברים שנראים לי מובנים מאליהם לא יהיו מובנים מאליהם למי שעושה רק טאי-צ'י. את הקרב הראשון שלי באימון עשיתי מול חבר שהיה אז אחרי שלוש שנים בטאיקוונדו (אני הייתי שלוש שנים בטאי-צ'י, בלי שינג-אי), ולא הרגשתי שום בעיה של עבודת רגליים; הוא היה עם המון נסיון בקרבות, לי זו היתה פעם ראשונה. מאחרים שמעתי דברים דומים, לא בפרטים אבל ביחס לעבודת רגלים בכלל. אני מסכים שטאי-צ'י עובד הרבה על תנועה של הגוף בלי להזיז את הרגלים מהמקום, אבל לא מסכים שזה אמור להאט את תנועת הרגליים.
 

nitzano

New member
הליכה בבוץ

לדעתי אחד הדברים החשובים ביותר למהירות תנועה ועבודת רגליים הוא תרגול "הליכה בבוץ" או "צעד חיכוך". אין מדובר בהליכה בתוך בוץ אמיתי.בשינגאי ואי צ'ואן זה נקרא "הליכת חיכוך" (למרות שמשתמשים בסימניות שונות הכוונה זהה) ובבה גואה נקרא "הליכה בבוץ" (בערך). מעולם לא נתקלתי בתרגול כזה בטאי ג'י. "אני מסכים שטאי-צ'י עובד הרבה על תנועה של הגוף בלי להזיז את הרגלים מהמקום, אבל לא מסכים שזה אמור להאט את תנועת הרגליים." מי שמתרגל הליכה לא משתפר בריצה.מי שלא מתרגל תנועת רגליים מהירה או חיבור תנועת הרגלים לגוף, לא יצליח לנוע מהר כמו מי שכן מתרגל זאת. חייב לטוס לקליניקה.......
 
אז יש שלוש אפשרויות:

או שהשיטה שאני מתרגל מלמדת משהו אחר מטאי-צ'י "רגיל", או שמה שפגשת לא היה טאי-צ'י ראוי לשמו, או שמה שאני חושב שהוא עבודת רגלים סבירה אינו עבודת רגלים סבירה. בכל מקרה, כנראה שנצטרך להיפגש ולשחק קצת כדי לבדוק. לא מבטיח קרמשניט, אבל הקפה עלי
 

nitzano

New member
קפה ?!

קנית אותי ! דרך אגב, אני מנחש שאצלכם קצת קשה להפריד בין 3 הסגנונות ולדעת אילו תרגילים שיכים לאיזה סגנון.
 
../images/Emo12.gif זה היה קל... ../images/Emo8.gif

לפעמים אכן קשה, במיוחד בעבודה בזוגות. אמנם השיטות מופרדות, אבל יש תרגילים נלווים, כמו הטאן-רן, שלמיטב ידיעתי לא שייכים ספציפית לשיטה כלשהי.
 

nitzano

New member
התמכרות לקפה וגו.......

זה מה שקורה כשמתחילים לשתות קפה לפני כל מבחן .......במיוחד כשיש 13 מבחנים יום כן יום לא !
 

Yin

New member
אין סתירה בין העברות משקל וצעדים

מהי להבנתך השתרשות? זה נכון שיש רבים שמתאמנים ולא ממש יודעים להזיז את רגליהם - זה מה שכתבתי קודם, הם לא יודעים טאי צ'י. אחד הדברים החשובים בטאי צ'י הוא שאין עליך שום מגבלה של תנועה, אתה לא צריך לזוז בצורה A או B, רק בהתאם למה שקורה. כיוון שכך יש גם צורך ביכולת להזיז את הרגליים כמו מתאגרף. כיוון שלא ממש דיברתי עם סון לו טאנג (רק קראתי את סיפרו) אין לי הבסר למה שעשה.
 

nitzano

New member
אולי תוכל להראות לי בביקור הבא

במידה ואכן סוף סוף יהיה לי זמן חופשי מעבר לעבודה.
 
ל NomadSoul

אם תעבירי לי את זה במסמך WORD אשמח לשים את המאמר שלך במאמרי הפורום. מאמר מאוד יפה. אהבתי.
 
למעלה