571 הוא אחלה קו שבעולם
אם כבר היית אומר 561 שהוא באמת קו מסריח
571 הוא אחלה קו שבעולםהתשובות שלי מגוונות, ילדות מקוטעת גיאוגרפית
הקו האהוב - קשה לי לומר שאני ממש אוהב, אבל קו 4-104-204 הוא מועמד טוב, ישר באורך סביר, תדירות מצויינת, ללא חלופות ועם העדפה מסויימת (אבל לא מושלמת).
הקו השנוא - שוב, קשה לומר, אבל 571 הוא מועמד טוב (ההפך מקו 4 הנ"ל), ובעקבות העבודה שלי על המפה, יש לי מספר רב של קווים חיפאים שהייתי חותך את הידיים למי שתכנן אותם.
הקו שאני נוסע הרבה בימים אלה - הפורד פוקוס הגרוטאה שלי, עקב נסיעות רחוקות בעיקר ולא יוממות לעיר. בימים כתיקונם אני נוסע בקו 142 מבושי לסטנמור.
כמו רבים מכם, קו הילדות מתחלק לפי שנים:
מ-1971 עד 1978: קו 209 של London Transport ולעיתים קו 98B "הפרטי" של Elmstree Coaches. הקו שימש בעיקר את אמי שהייתה סוחבת אותי לסבים בפינר או לרכבת התחתית בפינר ומשם ללונדון.
מסוף 1978 עד 1980: קו 55 (בימינו 155) ממבשרת לירושלים. עדיין זכורים לי הליילנדים צבועי התכלת עם ריח הדיזל שחודר דרך סדקי החלונות הכבדים. את הנסיעה בסיבוב מוצא, וההתרגשות שתמיד חוויתי כשפסגת מלון הילטון (המגדל היחיד דאז בירושלים) היה מציץ בין ההרים ולאט לאט היה צומח לו כשמתקרבים לעיר.
מ-1980 עד 1981: קו 7 (בימינו 14) מקדמת ראשון למרכז ראשון לציון. בהתחשב בדעותיי היום, אירוני שבתור ילד מאוד אהבתי את חוסר הסימטריות של הקו הסיבובי הזה. הוא היה מגיע כמעט עד שיכון המזרח לפני שחזר לכיוון קדמת ראשון והלאה לעיר. אם היינו מפספסים אותו ליד הבית היינו הולכים בהליכה מהירה לרחוב יונתן הסנדלר ושם עולים עליו בדרכו חזרה לעיר.
מ-1981 עד הבגרות: קו 567, שבגיל 10 היה הקו הראשון שהעזתי לעלות עליו ללא רשות הוריי. נסעתי לת"מ הישנה בת"א ותיעדתי את כל מספרי ויעדי הקווים שהיו יוצאים משם ומכל הרחובות הסובבים. כשחזרתי, אמי שאלה בסרקזם בריטי טיפוסי: "איפה היית, תל אביב?". עניתי לה "איך ידעת?!", בהלם שהיא כביכול ידעה (היא לא!).
אם כבר היית אומר 561 שהוא באמת קו מסריח