סרטי השבוע

מיכאל1411

New member
הזאב מוול סטריט, היא, הרולד ומוד ועוד!

(2013) הזאב מוול סטריט The Wolf of Wall Street
סקורסזה יכול להיות סבא שלי והמאדרפאקר עדיין עושה סרטים עם תשוקה ומחויבות כאילו רק אתמול הוא התחיל
להסניף את ריחה המתוק של המצלמה. סרטו החדש הוא גם המצליח ביותר שלו כלכלית, האירוניה! זו הקומדיה הכי
טובה של 2013, בידור חסר עכבות עם נימה לא מתיימרת מדי. גריד איז גוד, אמר מייקל דאגלס בסרט על וול סטריט
מהאייטיז. דיקפריו מהנהן בהסכמה גמורה. תאבת בצע זה טוב וזין על השאר. סקורסזה, בעזרתו האדיבה של התסריט
מאת טרנס ווינטר, מתרחק מביקורת סמויה על ממלכת האופל של הקפיטליזם ומניח לנו לראות במו עינינו את הנזקים
העצומים שמרדף אחרי העושר יכול לעולל. בכוונה אין העמקה או פיתוח נאות של דמויות כי דת הכסף מוצצת את שאריות
הנשמה שעוד נותרו על המסך ועוד מבקשת תוספות. ההנאה גדולה מנשוא, גם כשבסופו של דבר לסרט אין שום תובנות
להציע או נבירה אמיתית אחר סיבות ומניעים מלבד אלו המוכרים לנו.
10/8

(2013) היא Her
החדש של ספייק ג'ונז נכשל בפרמטרים רבים, החל מהיותו לא מעניין, מגוחך ומביך לפרקים. ציפיתי מהטריילר המקסים לסרט
מרגש על פוסט ברייק אפ בעתיד הלא רחוק וקיבלתי יצירה חלולה ומייגעת. לא חושב שיש לי משהו טוב לומר עליו, לצערי הרב.
פשוט לקחו את 'רובי ספארקס' הנהדר ו'500 ימים עם סאמר' מכמיר הלב ועשו מהם בן כלאיים מרגיז. סרט צפוי ומפוספס.
10/1

(2012) לורה Lore
אחד האתגרים המעניינים של הקולנוע הוא היכולת לרתום את הצופה ולשתף אותו בסיפור השוזר בתוכו פוטנציאל גדול לסלידה תהומית.
בשביל להתגבר על מטענים רגשיים העלולים לצוף מעל דפנות הלב בזמן צפייה במשפחה גרמנית הנמלטת מביתה בסוף מלחה''ע ה-2,
הסרט דואג לייצר דמות משנה של ניצול יהודי מבוכנוואלד המצטרף למסע ומנסה לשפוך אור חדש על זוועות המוסר שעיצבו כה רבים.
זוהי דרמה מופתית וסוחפת, קורצה מחומר השמור לסרטים המתרחקים מפשטות מעושה ועיסוק שטחי באירוע היסטורי שנידון ונטחן עד זרא.
סרט כובש ואנושי, המציע הצצה בלעדית לנטיעה מחודשת של רוח האדם.
10/8

(2012) אור לאחר החשכה Post Tenebras Lux
לא ממש הצלחתי להבין את תעתועי העלילה המטושטשים של סרטו של קרלוס רייגדאס המקסיקני המוערך ('קרב בשמיים' הנהדר)
ויודעים מה, אפשר להניח שאין צורך בהבנה. הסרט דורש סבלנות. אחרי סיקוונס פתיחה נדיר ביופיו, אנחנו הולכים ורואים סיפור של
משפחה שבוחרת לחיות באיזור כפרי, עוברת תהליך הזדככות. הדימויים נוטים לא להשאיר הרבה מקום לניתוק רגשי וכופים שהייה
ממושכת עם שאריות תודעה ולא ברור של מי או מה ולמה. אז בסוף נשארים להחזיק רגבים בידיים ולא יודעים מה לעשות איתם.
זה בערך מה שקרה לי. יצירה עם נפח ויזואלי מרשים אבל עם מעט מדי אמירה.
10/6

(1971) הרולד ומוד Harold and Maude
''אם אתה רוצה להיות חופשי, תהיה חופשי'' - הפסקול של קט סטיבנס הופך את סרטו של האל האשבי לחוויה רגשית בלתי נשכחת.
נער מורבידי ומתחכם פוגש זקנה חביבה וצחקנית ונרקם ביניהם קשר לא רגיל בכלל. אני חייב לומר שזה רעיון מקורי שמועבר בצורה
די טובה. הייתי מוסיף עוד כמה סצינות בשביל הטעם הכללי אבל גם בלעדיהן יש לפנינו פנינת סבנטיז עצובה וגם מחממת לב.
10/7
 

מיכאל1411

New member
כן כי לקחו תסריט עם פוטנציאל לפיוט קולנועי

ואנסו לו את הצורה. כ''כ צפוי ומשעמם, מרגיז בכוונות הברורות שלו, חסר חן או רגש, עמוס מניפלציות בדמות קלוזאפים גסים
שכביכול אמורים מראש לגרום לך צמרמורת ואמוציות וזה פשוט לא עובד.
 

lightflake

New member


 

gavrik

New member
לא כזה דוגל בציונים, אבל אם כבר,

קשה לי להאמין שהסרט הזה באמת שווה 1, לא משנה אצל מי...

אילו עוד סרטים קיבלו 1 (אני מניח שלא קיים אצלך הציון 0 אבל אם כן אז אשמח לשמוע גם אותם)?
 


סרט שמקבל ציון 1 אצלי הוא סרט שהוא זבל מוחלט, שאין בו שום דבר טוב. 'היא' אומנם לא ממשש את הפונטציאל הרגשי שלו עד המקסימום, אבל בהחלט שווה הרבה יותר מ-1 (אני נתתי לו 8).
 

מיכאל1411

New member
אם הסרט עבד עלייך בקלות, סבבה

אהבתי מאוד את שלושת הקודמים של ג'ונז, הצליחו לרגש ולהיות חכמים בצורה נהדרת.
היא, לעומת זאת, עיצבן אותי מאוד. מפעיל מניפולציות זולות ועם אמירה פשטנית להחליא, סרט ממש משעמם ורדוד
עם עטיפה של כאילו סרט טוב.
 

מיכאל1411

New member
הסברתי למה הוא גרוע ואשמח לשמוע הסבר שלך

למה הוא טוב. ולא סיכום רדוד של ''טוב אחי אתה על הזין שלי ואני צודק, אתה מוזר ששנאת אותו''
 

lightflake

New member
אמירה פשטנית ??!!

זה פשוט אחד הסרטים עם האמירה הכי מתקדמת ונפלאה שדווקא יכלה כל כך בקלות ליפול לכל כך הרבה אופציות טחונות (חיכיתי כבר שהתודעות הוירטואליות ישתלטו על האנושות בדרך זו או אחרת...) אבל הסרט הזה הלך למקום כל כך הרבה יותר נכון ואינטלגנטי (ולמעשה תואם להבנה העמוקה של תורות שחוקרות את התודעה כמו הזן בודהיזם, אדוויטה וכו')

איזה מוזר אתה, בחיי...
 

מיכאל1411

New member
מתקדמת ונפלאה? פפפפפפפפ

סתמי ומביך ויש לו תסריט של תלמיד כיתה יב'. זה לא ג'ונז שאני מכיר. הוא גם מפעיל מניפולציות זולות וממש מעצבנות של קלוז אפים גסים ודיאלוגים יעני רגישים
של התלחששויות מאולצות וזה אמור לגעת בלב אבל זה עושה הפוך. הרעיון זה טופל הרבה יותר טוב ביצירות מודרניות אחרות.
 
שאלות.

א. מה זה קלוז-אפ גס? מה ההבדל בין קלוז אפ גס (מה שאתה טוען שיש ב"היא") לקלוז אפ שאינו גס? אני רוצה שתביא כאן דוגמאות לקלוז אפ שבעיניך לא גס (ואם אפשר תמונה או סרטון), ותסביר לי מה ההבדל בינו לבין מה שיש בהיא.
ב. מה זה "דיאלוגים *יעני* רגישים"? אתה יכול להביא לי דוגמאות (שוב, דרך ציטוטים או סרטונים) שמעידים על "יעני רגישות"? ואח"כ להביא דוגמה לדיאלוג שכן רגיש בעיניך, ואז שוב, להסביר מה ההבדלים בינו לבין הדיאלוגים ב"היא"? תודה ויום נעים.
 

מיכאל1411

New member
תשובות

א. שימוש מאולץ ומתמשך בקלוז אפים - זה בוטה וגס מבחינה רגשית כי זה מכניס אותך למצב בלתי אפשרי ויש צמד תוצאות אפשריות:
או שזה משפיע עלייך בלית ברירה ואתה חושב שאתה צופה ביצירה מדהימה או שאתה מזהה מייד כמה הכלי הזה משומש באופן רדוד ומעושה.
אני שונא שהולכים על פיתרון קל אמנותית וזה מזכיר לי את סצינות ה''בווווו'' המקפיצות בסרטי אימה, מניפולציות מחורבנות.
יש דרכים רבות לעשות את זה בצורה מושכלת ורגישה ולא לדחוף בכוח עמוק לתודעה דימויים כאילו ממוגגים. רוב הסרטים שכן עושים את זה,
מצליחים למצוא נקודות איזון ברורות ולא מתפתים להישען רק על החלטות פחדניות וקלות, ''בטוחות'' מה שנקרא. קח את הסרטים האחרונים
שראיתי, אם זה 'אנקת הגבהים' של אנדראה ארנולד או 'הילד עם האופניים' של האחים דארדן - דוגמאות לאיך קלוז אפ יכול לרסק אותך תוך רגע.

ב. דיאלוגים רגישים - זה משהו שאיפיין את היא והיה בכך רעיון לא רע בכלל. הבעיה היא שהם הרגישו כמו החמצה וכמו משהו מלאכותי ומנותק,
אי אפשר ללחוש אותם כל שנייה ולצפות מראש שזה ייגע בי בלב כי זה לא. כמו שאמרתי, זו החלטה קלה מדי והססנית מדי ורחוקה מכל אתגר.

יש לי אהבה ענקית לשלושת הסרטים הקודמים של ג'ונז, לא יודע למה הוא נפל לתבניות זחוחות ומביכות של מערכת יחסים עם פוטנציאל מבריק
שלמעשה הלכה לאיבוד משהו כמו אחרי 10 דקות סרט.
 
שוב -

מה זה "מלאכותי" ו"מנותק"? אני רוצה דוגמה לדיאלוג מ"היא" ותגיד לי בדיוק מה מנותק ומלכאותי בו.
 
למעלה