הזאב מוול סטריט, היא, הרולד ומוד ועוד!
(2013) הזאב מוול סטריט The Wolf of Wall Street
סקורסזה יכול להיות סבא שלי והמאדרפאקר עדיין עושה סרטים עם תשוקה ומחויבות כאילו רק אתמול הוא התחיל
להסניף את ריחה המתוק של המצלמה. סרטו החדש הוא גם המצליח ביותר שלו כלכלית, האירוניה! זו הקומדיה הכי
טובה של 2013, בידור חסר עכבות עם נימה לא מתיימרת מדי. גריד איז גוד, אמר מייקל דאגלס בסרט על וול סטריט
מהאייטיז. דיקפריו מהנהן בהסכמה גמורה. תאבת בצע זה טוב וזין על השאר. סקורסזה, בעזרתו האדיבה של התסריט
מאת טרנס ווינטר, מתרחק מביקורת סמויה על ממלכת האופל של הקפיטליזם ומניח לנו לראות במו עינינו את הנזקים
העצומים שמרדף אחרי העושר יכול לעולל. בכוונה אין העמקה או פיתוח נאות של דמויות כי דת הכסף מוצצת את שאריות
הנשמה שעוד נותרו על המסך ועוד מבקשת תוספות. ההנאה גדולה מנשוא, גם כשבסופו של דבר לסרט אין שום תובנות
להציע או נבירה אמיתית אחר סיבות ומניעים מלבד אלו המוכרים לנו.
10/8
(2013) היא Her
החדש של ספייק ג'ונז נכשל בפרמטרים רבים, החל מהיותו לא מעניין, מגוחך ומביך לפרקים. ציפיתי מהטריילר המקסים לסרט
מרגש על פוסט ברייק אפ בעתיד הלא רחוק וקיבלתי יצירה חלולה ומייגעת. לא חושב שיש לי משהו טוב לומר עליו, לצערי הרב.
פשוט לקחו את 'רובי ספארקס' הנהדר ו'500 ימים עם סאמר' מכמיר הלב ועשו מהם בן כלאיים מרגיז. סרט צפוי ומפוספס.
10/1
(2012) לורה Lore
אחד האתגרים המעניינים של הקולנוע הוא היכולת לרתום את הצופה ולשתף אותו בסיפור השוזר בתוכו פוטנציאל גדול לסלידה תהומית.
בשביל להתגבר על מטענים רגשיים העלולים לצוף מעל דפנות הלב בזמן צפייה במשפחה גרמנית הנמלטת מביתה בסוף מלחה''ע ה-2,
הסרט דואג לייצר דמות משנה של ניצול יהודי מבוכנוואלד המצטרף למסע ומנסה לשפוך אור חדש על זוועות המוסר שעיצבו כה רבים.
זוהי דרמה מופתית וסוחפת, קורצה מחומר השמור לסרטים המתרחקים מפשטות מעושה ועיסוק שטחי באירוע היסטורי שנידון ונטחן עד זרא.
סרט כובש ואנושי, המציע הצצה בלעדית לנטיעה מחודשת של רוח האדם.
10/8
(2012) אור לאחר החשכה Post Tenebras Lux
לא ממש הצלחתי להבין את תעתועי העלילה המטושטשים של סרטו של קרלוס רייגדאס המקסיקני המוערך ('קרב בשמיים' הנהדר)
ויודעים מה, אפשר להניח שאין צורך בהבנה. הסרט דורש סבלנות. אחרי סיקוונס פתיחה נדיר ביופיו, אנחנו הולכים ורואים סיפור של
משפחה שבוחרת לחיות באיזור כפרי, עוברת תהליך הזדככות. הדימויים נוטים לא להשאיר הרבה מקום לניתוק רגשי וכופים שהייה
ממושכת עם שאריות תודעה ולא ברור של מי או מה ולמה. אז בסוף נשארים להחזיק רגבים בידיים ולא יודעים מה לעשות איתם.
זה בערך מה שקרה לי. יצירה עם נפח ויזואלי מרשים אבל עם מעט מדי אמירה.
10/6
(1971) הרולד ומוד Harold and Maude
''אם אתה רוצה להיות חופשי, תהיה חופשי'' - הפסקול של קט סטיבנס הופך את סרטו של האל האשבי לחוויה רגשית בלתי נשכחת.
נער מורבידי ומתחכם פוגש זקנה חביבה וצחקנית ונרקם ביניהם קשר לא רגיל בכלל. אני חייב לומר שזה רעיון מקורי שמועבר בצורה
די טובה. הייתי מוסיף עוד כמה סצינות בשביל הטעם הכללי אבל גם בלעדיהן יש לפנינו פנינת סבנטיז עצובה וגם מחממת לב.
10/7