לא סמנטיקה, זה עניין עקרוני: לא כל אי בחירה היא "כפייה".
כפי שמגדיר זאת מילון ספיר:
"פעולת מי שֶמַכריחַ אַחֵר לעשׂות מעשׂה שלא בּרָצון, אילוּץ, אונֶס"
http://www.milononline.net/do_search.php?Q=%EB%F4%E9%E9%E4
 
כלומר יש כאן פעולה שהיא נגד רצון ברור או אינטרס מובהק של אדם אחר. אכן, כשאדם מבוגר מביע התנגדות לטיפול, טיפול בו נגד רצונו יהיה כפייה. אבל זה המצב היוצא מן הכלל; רוב הייצורים החיים מעוניינים לחיות והמצב הרגיל הוא שהצלת חיי אדם הם אינטרס ראשון במעלה. לכן כורח בהכרח מצדיק פעולה, אלא אם ידועה סיבה לפעול אחרת.
 
לגבי נחיצות המילה, אין צורך לחזור על דברים שכבר כתבתי, הרי אין בינינו ויכוח על חוסר נחיצותה. גם לגבי נושא הזכויות כבר הרחבתי די והותר בדיון המקביל ואיני רואה טעם לחזור על אותם הדברים גם כאן.
 
ההורים בהחלט אחראים לכך שהם בחרו לבצע מילה על כל המשתמע מכך; אבל נמק אינו משתמע ממילה, הוא משתמע ישירות מרשלנות רפואית. מעבר לכך הבהרתי בשלל נימוקים ואנלוגיות מדוע נזק עקיף שאינו נובע ישירות ואינו תלוי ישירות דווקא בפעולה הזאת אינו סיבה להימנע מעצם הפעולה (יש סיבות מצוינות אחרות לעשות זאת). בשלב הזה נראה לי שבמקום לחזור שוב ושוב על אותם דברים אפשר להסכים שלא להסכים.
כפי שמגדיר זאת מילון ספיר:
"פעולת מי שֶמַכריחַ אַחֵר לעשׂות מעשׂה שלא בּרָצון, אילוּץ, אונֶס"
http://www.milononline.net/do_search.php?Q=%EB%F4%E9%E9%E4
 
כלומר יש כאן פעולה שהיא נגד רצון ברור או אינטרס מובהק של אדם אחר. אכן, כשאדם מבוגר מביע התנגדות לטיפול, טיפול בו נגד רצונו יהיה כפייה. אבל זה המצב היוצא מן הכלל; רוב הייצורים החיים מעוניינים לחיות והמצב הרגיל הוא שהצלת חיי אדם הם אינטרס ראשון במעלה. לכן כורח בהכרח מצדיק פעולה, אלא אם ידועה סיבה לפעול אחרת.
 
לגבי נחיצות המילה, אין צורך לחזור על דברים שכבר כתבתי, הרי אין בינינו ויכוח על חוסר נחיצותה. גם לגבי נושא הזכויות כבר הרחבתי די והותר בדיון המקביל ואיני רואה טעם לחזור על אותם הדברים גם כאן.
 
ההורים בהחלט אחראים לכך שהם בחרו לבצע מילה על כל המשתמע מכך; אבל נמק אינו משתמע ממילה, הוא משתמע ישירות מרשלנות רפואית. מעבר לכך הבהרתי בשלל נימוקים ואנלוגיות מדוע נזק עקיף שאינו נובע ישירות ואינו תלוי ישירות דווקא בפעולה הזאת אינו סיבה להימנע מעצם הפעולה (יש סיבות מצוינות אחרות לעשות זאת). בשלב הזה נראה לי שבמקום לחזור שוב ושוב על אותם דברים אפשר להסכים שלא להסכים.