עולם עירום

saar7650

New member
"הוא לא עשה זאת בשביל אלוקים"

אז בואי וראי את התפילה שנשא שלמה לפני הקב"ה, ומכאן תביני שכל ייעודו ורצונו היה להראות לעולם את גודלו ואחדותו של ה' יתברך. ברשותך אני לא אעתיק את כל התפילה (הקטע די ארוך) אך אעתיק את הקטעים הרלבנטיים ואם תרצי תוכלי לראות בעצמך במלכים א' פרק ח'. "וגם אל הנוכרי, אשר לא מעמך ישראל הוא, ובא מארץ רחוקה, למען שמך. כי ישמעון, את שמך הגדול, ואת ידך החזקה, וזרועך הנטויה; ובא והתפלל, אל הבית הזה. אתה תשמע השמיים, מכון שבתך, ועשית, ככול אשר יקרא אליך הנוכרי--למען יידעון כל עמי הארץ את שמך, ליראה אותך כעמך ישראל, ולדעת, כי שמך נקרא על הבית הזה אשר בניתי." "ויהיו דבריי אלה, אשר התחננתי לפני יהוה, קרובים אל יהוה אלוהינו, יומם ולילה--לעשות משפט עבדו ומשפט עמו ישראל, דבר יום ביומו. למען דעת כל עמי הארץ, כי יהוה הוא האלוהים: אין, עוד. והיה לבבכם שלם, עם יהוה אלוהינו, ללכת בחוקיו ולשמור מצוותיו, כיום הזה." גם שמו של שלמה (שלמה=שלום) מעיד על רצונו להשכין שלום בעולם. הוכחה נוספת שרצה להשכין שלום היא שהוא לקח אישה אחת מכל ארץ! מדוע לא לקח מס' נשים מאותה ארץ?... או כיו"ב? העניין מפורש בחז"ל- שלמה לקח אחת מכל ארץ כי כך המלך של אותה ארץ לא יפתח עימו במלחמה שכן הוא פותח במלחמה עם חותנו! ובאמת בימיו יחסית היה שלום. "מה שאני לא מבינה זה למה אתם הדתיים מתעלמים או מצניעים משהו כל כך טיבעי ויפה כמו יחסי מין וכו', כשברור שאלוהים נתן לנו את זה כדי שנהנה מזה." אז העניין הוא שכתוב במפורש בתורה לגבי שנאת ה' כל ערווה. העניין הוא פשוט הזילות שעשו מקיום אותם יחסים. התורה רואה בכך דבר כ"כ קדוש, דבר שבו שותפים האיש והאישה ליצירת הולד! הם בעצם נעשים שותפים להקב"ה ביצירת אדם. לכן התורה כ"כ מקפידה שאותה "הנאה" תהיה בצניעות, בין איש לאישתו ולא בראש כל חוצות!
 

איתמר770

New member
זה לא טיפשי...

כפי שאמרתי לך בשרשור אחר, כל נושא של התנ"ך צריך לבוא מנקודת מבט אחת: 1. התנ"ך לא עושה הנחות. 2. המלכים בתנ"ך היו בדרגה יותר גבוהה מאיתנו. וסיפור קצר: היה רב שאמר לתלמידיו "מחר נלמד על מעשי החבר מנשה" (בזלזול על מנשה- שהיה מלך שעבד אלילים בגדול), ובלילה נגלה מנשה לאותו רב ואמר לו "אם היית חי בזמני, היית רץ לעבוד עבודת אלילים". כלומר שהמציאות של אז היתה שונה בהרבה סיבות. שלמה המלך הרבה לו נשים, ועל זה אין ויכוח- והוא עשה זאת על מנת להשיג עוצמה. ולהתחתן עם בת מלך היה כעין כריתת ברית. הגמרא מגיעה למסקנה ששלמה המלך אכן גייר את הנשים שלו, אולם הם גם עבדו את האלילים הקודמים שלהם, ולכן כתוב בתנ"ך ששלמה המלך עבד אלילים (כי זה נזקף לחובתו). אלוהים לא נתן לנו את ההנאה בעולם- כדי שנהנה בלבד. כמו בכל דבר טוב, יש הגבלות בחיים. גם באוכל: יש כשר ויש טרף, גם בלבוש: יש צנוע ויש פרוץ, גם ביחסי מין: יש הגבלות, יש מותר ויש אסור. זה לא נכון להוריד את שלמה המלך לדרגה של רודף שמלות, בגלל ששלמה המלך עשה עוד דברים שלא הולכים בקנה אחד עם "רודף שמלות". כמו למשל: כתיבת ספר "קוהלת", בניין בית המקדש ועוד.
 

דב מאיר

New member
שיר השירים

הטוען ששיר השירים אינו מה שחושבים שלומי אמוני ישראל (וכנראה גם נוצרים רבים) צריך לתת רציונל איתן למה הוא בתנ"ך.
 

דב מאיר

New member
הסברים קלושים

ההסבר הראשון רציונלי. אולם השני מופקע מן הדעת. לא מדובר באדם אחד אלא בהתכנסות של תלמידי חכמים שיחד החליטו להכניס את השיר לתנ"ך שהוא ספר דתי במהותו. אם מדובר בנשיאת חן גרידא מה ראתה התכנסות כזאת להכניס שיר עגבים ארוטי לתנ"ך?!
 

saar7650

New member
נא לדייק-

אכן היו עירומים אך לא ידעו את הבושה שבלהיות ערום. לאחר שאכלו מעץ הדעת ו"קנו" דעה הבינו כי זו בושה להתהלך עירומים ותפרו לעצמם עלה בגדים מעלה תאנה.
 

iziman

New member
ללא קשר לאדם ולחוה .

מה רע בלהיות ערום ? ו מה בושה בלהיות ערום ?
 

saar7650

New member
שאל את עצמך יקירי...

אני חושב שתוכל לענות על השאלה בצורה מספיק חכמה... מדוע אינך הולך עירום ברחובה של עיר או אף בביתך כשאנשי הבית או מי מהם מצויים בו?...
 

iziman

New member
איני

הולך בערום משום שאם אעשה זאת . יעצרו אותי וישימו אותי בכלא .
 

saar7650

New member
אינך "מתפדח" מללכת עירום?...

שאל את עצמך באפן רציני ולא בצורה של צחוק ולגלוג... האם בתוך ביתך אתה מוכן לילך עירום בשעה שחלק מאנשי הבית מצויים שם?
 

suki da yo

New member
אבל זו תוצאה לי חינוך

תראה, למשל ילדים, שעוד לא מבינים את מה שמסבירים להם כל כך טוב, הולכים ערומים, חופשי. אני יכולה להבטיח שלך שאחותי בת ה-3 לא מרגישה שום דבר כשמחליפים לה חולצה באמצע חנות, אחרי שהיא שפכה על עצמה חצי בקבוק מיץ, או משהו כזה. רק בשלב מאוחר יותר עניין העיקום הופך לבעל משמעות, וזה כבר החינוך. שם לב שזה גם קורה בערך באותו זמן שההפרדה בין בנים בלנות (לפחות אצל חילונים, אני מניחה שאצל דתיים אין את זה) רק מתחילה להראות- בכיתה א-ג פתאום בנות הן איכס ובנים זה פויה.
 

iziman

New member
אין

לי בעיה שאנשים יראו אותי עירום . אין לי במה להתבייש . איני מפיק הנאה כלשהיא מנודיסים לכן אני הולך לבוש , ולא בגלל בושה כלשהיא .
 

saar7650

New member
אז שיהיה לך לבריאות...

באמת יקירי, אם אינך מרגיש בושה כל שהיא בללכת עירום, אז אין לי מה לומר לך בנושא. ערוך סטטיסטיקה או משאל מייצג וראה שרוב רובו של העולם חש נבוך כשהוא חושף את ערוותו.
 

lala897

New member
תראה-

בלי קשר לאם אתה מתבייש או לא. בעולם כמה שאתה לבוש פחות זה פחות מכובד, יותר זול. אישה שמכסה את עצמה, גבר שלא הולך צמוד מכל הכיוונים (בעעעע) יותר מכבדים את עצמם. בכל מקום בעולם השכבה הנמוכה יותר בחברה לבושה בפחות בגדים, למה?
 

vizini

New member
ראית פעם הומלס?

קשה להיות לבוש יותר ממנו, בעיקר בקיץ...
 

lala897

New member
אז?..

הומלס זה סיפור אחר, וזה לא ממש חברה. ואני מניחה שאתה יודע טוב טוב למה אני מתכוונת.
 

lala897

New member
ואולי זה כי הומלס מספיק מרגיש מושפל

שהוא לא מעוניין להשפיל את עצמו עוד יותר.
 

vizini

New member
דווקא לא.

אני דווקא מכיר כמה אירועים שבהם הופיעו אנשים (נשים) בלבוש, איך לומר, "קצת" חושפני, וממש התחרו ביניהם מי יהיה חושפני יותר. וכל אחת מהשמלות האלה עלו הון תועפות. כך שזה לא כל כך נכון מה שאמרת... לבוש הוא עניין של אופנה ותרבות. בתרבויות ומקומות שבהם הלבוש לא משמש כפונקציה תפקודית (באיזורים טרופיים, למשל) התרבות לא שמה דגש על לבוש "צנוע" ותוכלי למצוא בתרבויות כאלה אנשים עירומים או כמעט עירומים.
 
למעלה