עושה מילואים בעל כורחי ......

זה כבר ענין של השקפה פוליטית, לא?

לא תצליח לשכנע אותי שבמיל' הקודמים שלנו, בשעה שבנזוגי הוצב בישוב ששני שליש מבתיו היו נטושים, הוא למעשה שמר עלי ועל ילדי. וזה גם לא ממש רלבנטי לדעתי.
 

ניר נגר

New member
יפה, אז אמרת שזה לא רלוונטי לגבייך

שכן את בטח רוצה, כמו ידידתנו שיר לי, שהוא, יקירך ובנזוגך ישאר בבית כשאני ושכמותי עושים את העבודה...מספיק עם החומריות ואגוצטנריות! לידיעתך, אני אישית השתתפתי במעצר של 2 מחבלים (אחת מחבלת) מתאבדים!!! מי יודע, אולי הם תיכננו להתפוצץ במכולת שאת קונה שם לחם וחלב לילדים שלך...אז הוא שמר עלייך, תאמיני לי
 

TJSBZ

New member
ניר, איפה מצאת כתוב

שאני רוצה שאתה תעשה מילואים. חדל הכנסת מילים למקלדת.
 

ניר נגר

New member
לפעמים לא צריך מילים בשביל להגיד

משהו....ברגע שאת מסיתה את בנזוגך להשתמטות את גורמת לי לעשות יותר מילואים. אז תסתכלי טוב במילים שלך, תראי שבינהם את קוראת לי לעשות עוד מילואים על חשבון בעלך ועל חשבון משתמטים אחרים. אם כולם היו עושים מילואים הייתי עושה פעם ב 5 שנים...
 

TJSBZ

New member
מצדי גם אתה רשאי

לא לעשות אם אתה חושב כמונו שהמילואים היום הם משהו מיותר, שמבוזבז על מטרות שגויות.
 
../images/Emo12.gif זו לא היתה כוונת "המשוררת"

כוונתי היתה שהדעה הפוליטית אינה צריכה להיות רלבנטית בהחלטה אם לשרת במילואים או לא. אני מאמינה שגם אתה חושב כך. כפי שלא יתכן שחובשי כיפה ישמעו לרבנים ולא למפקדי צה"ל בשאלת פינוי ישובים, כך גם מצביעי שמאל צריכים לשמור על ההתנחלויות, גם אם זה נראה לי לא מוסרי ו/או לא צודק. זו יסודה של הדמוקרטיה. כמו בן, בוודאי שאיני רוצה שאתה תעשה יותר על מנת שאישי יעשה פחות. אני רוצה שאחרים, שאינם עושים כיום דבר, יעשו אפילו מינימום כדי שגם אתה וגם אישי תוכלו לעשות פחות. אתה לא חותם בשני ידיים? בהחלט חלק מהשיקולים שלי הם אגוצנטריים. מי לא עשה אף פעם שיקול אגוצנטרי? שיצביע... אכן איני מעונינת שבנזוגי יתנדב לפעולות בזמן שירותו. אינני סומכת על מפקדיו שלא יסכנו אותו בסיכונים מיותרים בשביל תועלת קטנה מאוד. אם הם לא מסוגלים לדאוג לנו בדברים הרבה יותר בסיסיים, בוודאי שאין סיבה שיהיה לי אמון מספק על מנת להפקיד בידיהם את היקר לי מכל. וכאן חזרנו לנקודת המוצא.
 

TJSBZ

New member
אני איתך כמעט לגמרי

אני חושבת שמילואימניקים אינם צריכים לשמור על התנחלויות בכלל. לא ימנים ולא שמאלנים. מילואים נועדו לאימון ליום פקודה, הוא יום מלחמה. לא כדי לעשות בייביסיטר. ואכן, כשהמילואים היו או אימון או מלחמה (בדור של אבי, למשל), כשהמילואימניקים ידעו שלא יקראו לשוא, ולא לבייביסיטר, הם הלכו ברובם. ההמנעות הגורפת היום נובעת קודם כל ממדיניות הממשלה שידה קלה על גיוס המילואים. כמוך, גם אני לא סומכת לא על המפקדים בשטח ולא על המפקדים הגבוהים יותר, ועוד פחות על שר הביטחון וראש הממשלה.
 
אך איש הישר ביעינו יעשה?

שיר, לא קראתי את כל השרשור (אגב, גם אני נוהגת לכנות את האיש שלי "בן זוגי" ולא "בעלי" ומי שיש לו בעיה עם זה ...באמת יש לו בעיה
) אבל בנקודה הספציפית הזאת אני חולקת עליך. בעבר שמענו רבנים שיצאו בקריאה לחיילים דתיים לסרב להשתתף בפינוי ישובים. זה הצד השני של המטבע ושל הדרך שאת מציעה. אבל אני איתך בענין השחיקה. אני בהחלט מרגישה שכמעט כל שירות המילואים שעשינו ב- 3 שנים האחרונות היו פוליטיים, בזבוז אדיר של כסף, ושחיקה מיותרת של מערך המילואים ונכונותו לשרת. ההתנגדות שלי לשירות המילואים נובעת מתחושת הניצול והניכור שמעוררת בי המערכת הצבאית, מהתחושה שאנחנו ה"פריירים" של החברה הישראלית, מהזלזול בצרכים שלנו והזילות של הדם שלנו ובעיקר ומהיחס של המנהיגות (כעת מופז, יעלון ושאר החברים שבאו לפניהם). אני חושבת שדרכי הנעם מוצו ולכן רואים את הזליגה החוצה של אנשים.
 

TJSBZ

New member
לא כתבתי זאת ואפילו לא חשבתי זאת

אלא אמרתי שאף מילואימניק, לא ימני, לא שמאלני, לא מרכזי, לא צריך לשמור על התנחלויות, משום שזה לא תפקידם. אבי בדיוק קפץ לקפה. שאלתי אותו מתי במשך כל שנות מילואיו שמר על התנחלויות. מעולם לא. משום שבימים שלו, לא חשבו, לא חלמו, לקרוא למילואים אם זה לא היה שמירה על גבולות, אימון, או מלחמה. לכן הם לא סירבו, לכן הנשים לא התלוננו. לא מכיון שהם היו יותר פטריוטים. הם ידעו שבמידה רבה הם יכולים לסמוך על המנהיגים ועל המפקדים. לדור שלנו אין את הפריוולגיה הזו. על השחיקה שנוצרה עקב הזלזול הזה במילואים אני מדברת. אולי החוויה המכוננת שלי כזוגתו של מילואימניק ולא כבתו או אחותו, היתה במילואים הראשונים של בן זוגי, ממש בתחילת הדרך. הם היו בתפוח. הם באו לשמור על המתנחלים שם, שהגיבו בכך שהם זרקו עליהם אבנים, כינו אותם "נאצים", ובאופן כללי עשו הכל כדי להקשות עליהם את השירות. זה המקום לציין שאבן של מתנחל כנראה לא הורגת, כי בהם לא ירו. אפילו לא כדורי גומי. כנראה רק אבן של פלסטיני יכולה להרוג. אלו אבנים אחרות, מיוחדות. ומלה אחת על הסמנטיקה שבכינוי "בעל". זו לא בעיה של המשתמשים זו בעיה של כולנו. כי בכינוי הזה טמון כל הזלזול, כל הרכושנות, כל היחס לנשים כ"עזר כנגדו" ותו לא, כל ה"תמי ויינט". כשגולשים כאן מתעקשים שבן זוגך ובן זוגי הם הבעלים שלנו, הם עושים זאת ממקום סמוי בתוכם שעדיין רואה באשה רכוש. הם לא יודו בזה, אבל זה כך. זה אותו המקום שגורם להם להגיד שהם "עוזרים" לנו בעבודות הבית, כאילו הבית אינו ביתם וכאילו לא לעצמם הם עושים. זה אותו המקום שעדיין חושב שהגבר "מפרנס" כאילו האשה אינה עובדת. זה אותו המקום שבטווח הגדול יותר גורם לכך שלך ולי קשה יותר למצוא עבודה למרות השכלה וניסיון זהים לשל גבר באותו תפקיד, שאת ואני נקבל משכורת נמוכה יותר מגבר בתפקיד מקביל, ושיהושע רזניק יוכל לומר שנשים לא צריכות להיות שופטות. ולכן ההתעקשות שלי על הסמנטיקה הזו, ולכן גם ההתעקשות של בנזוגי, שכן אשרי מצאתי גבר שחושב כמוני בעניין. ושימי לב במורד השרשור, עד כמה זה מפחיד חלק מהגולשים. פמיניזם הוא בעיניהם פשע...
 
../images/Emo45.gif וגם קצת ../images/Emo32.gif

אבל מה שהכי הכי שורף לי את כל הפיוזים זה הגברים שעושים "בייביסיטר" לילדיהם. ובמקום השני המכובד, אלה שחושבים שהוא "עוזר" לי בכך שהוא מגדל את בתנו, מבשל או מקפל את הכביסה. ולמרות שאני מסכימה עם (רוב) מה שכתבת לגבי שירות המילואים בשטחים (כי לי אישית יותר הפריע כשהוא עמד במחסומים והתחכך באוכלוסיה), אני עדיין חשה שזה מכניס אותי לתחום הפוליטי והבעיתי של הסוגיה ולכן אני מעדיפה להתמקד בהיבט של החובה הדו-צדדית של הצבא כלפינו (ולא כפי שהמצב כיום שכל החובות חלות עלי).
 

TJSBZ

New member
../images/Emo32.gif

לי מי שהכי שורף את הפיוזים הוא לא הגבר שעושה בייביסיטר לילדיו אלא זה ש"מסכים" לעשות בייביסיטר לילדיו. את מכירה את זה? "אני צריכה לראות אם צביקה מסכים להישאר עם הילדים בערב..."
 
../images/Emo5.gif../images/Emo6.gif

הדבר היחיד שטוב בתופעות האלה זה שאני מעריכה יותר את בנזוגי...
 
הקונפליקט הוא מורכב

נכון, לבנזוגי יש מחוייבות לשרת שירות מילואים קרבי. לצורך הדיון אני זונחת כרגע את החובה החוקית שכן לדעתי היום מי שלא רוצה - לא משרת, ולא משנה מה קבע המחוקק. יעידו על כך המספר ההולך וקטן של המשרתים. אבל נותרה בעינה חובה מוסרית וחובה מצפונית שאתה מתיחס אליה ואני מכירה בקיומה. מה קורה כשזה מתנגש בחובה המוסרית והמצפונית שלו כלפי המשפחה? החובה להשתתף בפרנסת המשפחה? החובה להיות אב לילדיו? החובה להיות שותף לזוגתו? זה לא כה פשוט כפי שאתה מציג את הדברים. היות והמערכת באה אלינו בדרישות מרחיקות לכת אך לא מצאה לנכון לדאוג לצרכים הבסיסיים שלנו כאנשי מילואים ואף מתנערת במקרים בהם אנו ניזוקים עקב שירות המילואים, הרי שמבחינתי ה"חוזה" הלא כתוב בינינו לבין הצבא, הופר. ואז - הכל פתוח. אני מאמינה שבמצב שנוצר, חובתו של בנזוגי כאב לילדה קטנה וכשותף לחיי היא להשתדל שלא לשרת במילואים כל עוד לא ניתנו פתרונות מספקים לבעיות שעל הפרק. לדעתי, המשך נכונותו לשרת היא הפרה של חובתו המוסרית כלפי. ולכן דווקא בגלל שאישי הוא איש טוב ומצפוני, ישר ואחראי דווקא בגלל זה עליו לומר "לא" לשירות המילואים הבא (לפני שכולם קופצים, אל תדאגו... עוד לא לגמרי שכנעתי אותו בצדקתי...אבל חכו... הצבא קיבל 11 שנים לטעון את הקייס שלו ועכשיו תורי
) . אני גם לא מהססת להביע עמדה זו, למרות שזה לא ממש נעים לו לשמוע את זה. אולי לא בכל שיחה בזמן השירות אבל אני בהחלט לא מיפה את המצב ואומרת לו שהכל בסדר כשלמעשה הפגיעה במשפחה היא קשה.
 

ניר נגר

New member
אכן, הקונפליקט מאוד מורכב, ואני ממש

מזדהה עם דברייך, הצבא, הממשלה, הפרו את החוזה איתנו, מילואימניק היום נפגע בכל מערכות חייו שהוא יותא למילואים. אנחנו מודעים למצב, דואבים, ומצטערים, וכן אנחנו מנסים לשנות את המצב ולנסות לשפר את ההתיחסות לאותו גרעין מתנדבים. אבל, היות ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את אותו לוקסוס של ההסתדרות, ולשבות. המצב ממשיך כשהמדינה "מנצלת" את חוש האחריות של טובי בניה. כבר היום אנשים מצביעים ברגליים, ואני לא אשקר אם אגיד לך שגם אני לא חשבתי על הצעד הדרסטי הזה, אבל עצרתי בעצמי, ואמרתי לעצמי שלא אלך בדרך הקלה ואפרוש, אלה אנסה להילחם בדרך הקשה ולהשפיע! בעזרת עוד אנשים איכפציים כמוני, כמוך וכמו שיר לי...אנחנו מונים כ 5,000 אנשים איכפתיים בתנועה שלנו, כולי תקווה שיצטרפו עוד כי רק כך נוכל להשפיע...כוחנו באחדותנו, וזו לא סתם סיסמה נבובה
 
רק שני מילים - "שביתת הטייסים"

מסתבר שיש כאלה שכן נהנים מזכויות יתר. תראה, אנחנו כבר הפכנו תקליט. הזמן שנותר לנו לשרת הוא פחות מהזמן ששרתנו עד כה. אך הסחבת הבלתי נסבלת של התהליכים גורמת לי להתיאש מדרכי הנעם. זה עכשיו או לעולם לא. ובוודאי שלא אתה זה שצריך להתנצל על המצב, אלה הנושאים באחריות, ההנהגה, לדורותיה, הם אלה שהביאו אותנו לשוקת השבורה הזו.
 

ניר נגר

New member
אינ מסכים, אבל בניגוד לאחרים אני

נלחם לשנות דברים, להביא אותם לעיני הציבור, לנסות ולקדם את זכויותינו. תארי לך שכולנו היינו מתאחדים...מישהו היה יכול להתעלם מאיתנו???
 
בזה אנו מסכימים

אני לא מתיימרת "להרפות את ידיך" ואני בהחלט תומכת בפעילות הציבורית ואם יותר אנשים היו יוצאים קצת מהאדישות, אי אפשר היה לעמוד נגדנו. אך בינתיים אני חשה שהמנהיגות ממזמזת את העניינים ומורחת את הכל בסחבת בלתי נסבלת כשלמעשה משבר המילואים כבר כאן. התחושה שאין מי שידאג ואין מי שיטפל (גורם רשמי, לא ארגונים של אנשי המילואים) רק מאיצה את התהליך ש"כל אחד דואג לעצמו". הדברים נעשים בשקט, מתחת לפני השטח, הרי אנשים לא מחפשים עימותים אבל המספרים מדברים בעד עצמם.
 
למעלה