אף אחד לא ייחס קדושה לרצונו הטבעי של האדם.
אתחיל מהסוף: אתה טוען שהעצמאות הזו גורמת להרבה אבדות בנפש: כבר הבהרתי לך, שלא בודקים זאת לפי מספרים אבסולוטיים אלא לפי מספרים יחסיים (כי צריך לבדוק גם את גודל האוכלוסיה ששורדת ולא רק את גודל האוכלוסיה הנהרגת). ועוד הבהרתי לך, שכדי לבדוק מדעית האם המצב הביטחוני כשאין מדינה הוא מסוכן יותר מהמצב הביטחוני כשיש מדינה, יש להשוות מירבית את תנאי הפתיחה של שני המצבים הביטחוניים: יש למשל יש להשוות את שני המצבים הביטחוניים מבחינת המיקום (ולכן אין להקביל למשל את המצב הביטחוני של היהודים בתימן לעומת המצב הביטחוני של היהודים בברוקלין כי אלו שני מקומות שונים בעלי סוג שונה של אוכלוסייה גויית), וכן יש למשל להשוות את שני המצבים הביטחוניים מבחינת כמות הגויים שבאותו מקום (לכן אין להקביל למשל את המצב הביטחוני בפלסטינה-ארץ ישראל בתקופת מארק טויין כשהארץ הייתה ריקה לעומת המצב הביטחוני בפלסטינה-ארץ ישראל אחרי שכבר הגיעו לכאן מרבית הפלסטינים עד 1917). ובכן אם אתה בודק את זה מדעית, כלומר תוך השוואה מירבית של תנאי הפתיחה של שני המצבים הביטחוניים, אז מתברר שמצב שבו ליהודים אין מדינה ריבונית הוא הרבה יותר מסוכן ביטחונית ממצב שבו יש להם מדינה ריבונית.
לגבי טענתך (התמוהה לטעמי), שכביכול יש כאן מישהו שמנסה לייחס קדושה לרצונו הטבעי של האדם: לפי ההיגיון שלך יוצא, שכביכול יש כאן מישהו שמנסה לייחס קדושה לעול של מלך בבל.
לגבי עצם טענתך, שהקב"ה אמר לנו (בטח כוונתך שהוא אמר לנו דרך נביאו ירמיהו) להביא את צווארנו תחת עול מלך בבל: לפי ההיגיון שלך יוצא, שהקב"ה אמר לנו (דרך נביאו אליהו) לבנות במה, אז למה אינך בונה במה? נו, קדימה תבנה! יתר על כן: אתה, כמי שמביא את צווארו תחת עול מלכות שמים, לך-נא והבא את צווארך גם תחת עול מלך בבל! למה אינך עושה זאת? עצם העובדה, שאתה לא עושה את אף אחד משני הדברים הללו: בניית במה, והבאת צווארך תחת עול מלך בבל (למרות שלפי גישתך יוצא שהקב"ה אמר לנו לעשות את שני הדברים הללו), מעידה שגישתך אינה עקבית.
מה שאין כן גישתי, עקבית לגמרי, שהרי:
א. בסך הכל טענתי, שמתוך פסוק מפורש בתורה "כי לי בני ישראל עבדים, עבדי הם", ומתוך דרשת חז"ל "עבדי הם ולא עבדים לעבדים", נובע מפורשות שלדעת חז"ל ע"פ פסוק מפורש, על האדם להביא את צווארו רק תחת עול מלכות שמים ולא תחת עול של שום מלכות בשר ודם. האם אתה חולק על מסקנה זו? ובכלל, היכן אתה מסיק מכאן שמישהו ניסה כאן לייחס קדושה לרצונו הטבעי של האדם?
ב. עוד טענתי, שמתוך דברי חז"ל "אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו", נובע שחז"ל אינם ממליצים על מגורים בתוך אנארכיה אלא בתוך מלכות. איזו מלכות? האם כזו שמטילה עול או כזו שאינה מטילה עול? זה לא מוכרע מכאן, אלא רק מסעיף א, אך על כל פנים ברור שלדעת חז"ל מגורים בתוך מלכות עדיפים על פני מגורים בתוך אנארכיה. האם אתה חולק על מסקנה זו?
ג. עוד טענתי, שמצירוף סעיפים א,ב, נובע שהיהדות מעדיפה מגורים במדינה דמוקרטית שאינה מטילה עול, על פני מגורים בתוך מדינה בלתי דמוקרטית אשר כן מטילה עול, וכמובן גם על פני מגורים בתוך אנארכיה.