כדת משה וישראל
אני מניח שהתכוונת בחלק הראשון לדבריך לומר: שרצוני בעבודת ה' מתגלם בקיום המצוות, ולא רצוני בקיום המצוות מתגלם עבודת ה'. וכמדומני, שלית מאן דפליג בעניין זה.
אתה במסתך זו יוצא מתוך הנחה סימטרית "תקפה" של שני אישיים היסטוריים. וזו אינה טעות לשון, ושגרת נוסח, אלא באמת אתה מתכוון לתת להם מעמד שווה היסטורי, וזה אינו.
מוחמד הוא דמות ספק היסטורית ספק לא. משה הוא דמות היסטריוסופית, ובמובהק לא היסטורית. וכל מה שאנו יודעים על האחרון, הוא מה שחז"ל קבעו, ראו, השמיעו ובעיקר ציוו להלכה ולמעשה.
ועל כן, באופן ביזארי וצודק תוכל להעמיד את מוחמד (במידה והיה כזה אחד) כמייסד דת, מול חז"ל.
לגבי כוונותיו וכו'.. זה ממש, ואני מניח שאתה מבין את זה, מילים בעלמא. את מה שאנחנו יודעים על כוונות אותה דמות היסטורית עבד אל-מוטלבית הייתה או לא, מבחינה "היסטורית" (קלוקלת וקטועה ביותר) אנחנו יודעים דרך הביוגרף היהודי שלו, איבן איסחאק, שכתב אותה כ-150 שנה אחרי מותו של של זה. ככל הנראה מוחמד עצמו היה אנאלפבית, כמו כל סובביו. מכל מקום מה שאנחנו מכירים כקוראן עצמו, עבר אין ספור אינטרפטציות, גרסאות, זיופים, רפליקות, וחכמי השאריעה בעצמם, כדי לנמק את ריבוי הורסיות הללו טענו וטוענים כי "אלוהים" נתן בין 7-ל-10 גרסאות של הקוראן.
אשר לעניין השאהאדה - השקול, לדבריך כנגד שמע ישראל? טעות קריטית. שמע ישראל הוא פסוק מתוך 5,845 פסוקים שבתורה ושווה ערך מבחינת תוקפו ל"אחות לוטן תמנע", להוציא את העובדה שיש מצווה לאומרו פעמיים בכל יום תמיד, ועל כן משקלו שווה ערך לאותם 613 מצוות שבתורה בדיוק כמו ל"כימי נדת דוותה תטמא".