שוב ושוב
אתה לוקח מושגים פשוטים ומשגיב אותם מבחינת משמעותם למה שלא נועדו במקורן מחד, ולא בפועל מאידך.
התלמוד דן בדרישה האלוהית, שאין היא רצויה או לא, אלא כשמה כן היא - דרישה. רצוי הינו מושג בעל משמעות אנושית, לי זה רצוי או לחברה זה רצוי. לאדם המאמין, מצוות התורה (דרישותיה) הן אלוהיות, ובאשר כך אינן יכולות להיות מובנות בהקשר זה.
בניגוד לכל החברות האנושית המחוקקות את חוקיהן לפי אידיאל מסויים - ומנסות להתאים אותו למציאות, על ידי אדפטציות הכרחיות, חוקי התורה קודמים לאידיאל, ולמעשה ניתן לומר שהם הם האידיאל. רוצה לומר: אין אידיאל שהחוקים וההנהגות הן הדרך להגשמתו, אלא הדרך עצמה (המצוות) היא היא הגשמת האידיאל. וזאת מהסיבה הפשוטה - שאידיאל זה (הרצוי, בלשון אנושי) אינו ידוע לנו, בשל היותו אלוהי (אין לי צל של מושג מה הסיבה שניתנה התורה בכלל - אבל אני כן יודע את תכליתה - היא עבודת ה').
אכן, מבחינה רעיונית מסויימת ניתן לומר כי הראוי או הרצוי להיות מתייחס לאותו אידיאל של קיום התורה, כלומר עבודת ה', והחתירה אליו באדפטציות שונות (מחוייבות המציאות - וזהו המצוי). אבל כמובן לא בהקשר הבנת או הכרת הרצוי, אלא קיומו.
כל זה מבחינה רעיונית, אבל התלמוד לא דן בזה כלל וכלל, ואף אני לא, והדגשתי לך זאת לא פעם, התלמוד דן בעניינים טכניים ופרקטיים גרידא - האם קידושין הן מדין קניין מלא (כגון רכישת נדל"ן - שהרי סוף סוף משם הלימוד ההשוואתי - גזירה שווה - מרכישתו של אברהם את חלקת הקבר של עפרון "והשדה קח לך" - ליקוחין ליקוחין) או לאו? ללא קשר האם מבחינת האידיאל הרעיוני של קיום מצוות הקידושין יש בו משום השלמה של איש ואישתו, הרמוניזצייה של הזוגיות וכו' ועל ידי כך הגשמת האידיאל והחתירה אליו היא היא עבודת ה', אלא זוהי הדרישה, ועתה בואו נבין מהן הקריטריוניים המשפטיים שלה, ולא מה סיבתה ובמקרה זה אף לא מה תכליתה. אלא תיחום גבולות הגזרה - בו נדון באיזה מקרים או אילו קריטריוניים נכללים בתוקף עבודת ה' - שהיא הגשמתו - קרי האידיאל. כלומר מהי המצווה בכלל (וואס שטייט דא - מה כתוב כאן בכלל?), ולא האם היא הגשמת האידיאל.
לגבי הסייפא של דבריך, שוב אתה יוצא מנקודת המוצא השגויה כי המילה קדושה בהקשר הנוכחי הינה בעלת משמעות מיסטית, וזה אינו גם לדעת אלו הסוברים שבמקורה המילה הזו הינה דואלית במשמעותה (כלומר, גם קדושה במובנה המיסטי, וגם קדושה במובנה המשפטי תיחומי). כשחתן אומר תחת חופתו הרי את מקודשת לי - לא הוא ולא חז"ל, מעלים על דעתם כלל שהוא הופך אותה ברגע זה למאמא סאלי. אלא פירושו, הרי את מובדלת משאר העולם ומיוחדת לי - וזהו משמעות המילה קדושה - הבדלה בהקשרה המקורי והנוכחי. נכון שהיום המילה קדושה קיבלה את האינטרפטציה כמעט הבלעדית בהקשרה המיסטי, אבל זו התפתחות מאוחרת יותר, שלמרות שהיא הרווחת מאוד היום במשמעות מילה זו, מכל מקום גם בימינו עדיין מונח הקידושין בהקשר הנישואים - חריג בהתייחסות אליו בהקשר זה - והיינו מונח לשוני הבא לתאר מצב משפטי אקסקלוסיבי - הבדלה ומיוחדות לי.