ההבדל הוא ברמת המעורבות...
צילום ורסוס ציור, זה כאילו נתבקש צלם במצלמה דיגיטאלית להגדיר כל פיקסל ממליוני הפיקסלים שמרכיבים את הדימוי בנפרד, לפני הדפסתו. מעט כמו ה"ציורים/צילומים/דימויים" שבתחילת עידן המחשב היו מוגדרים מאותיות שונות. רמת ההחלטות בציור היא החלטה על כל יחידת שטח של הקנוס, ולכן, לדעתי השליטה גדולה יותר, למרות שלפי הבנתי, צילומים מטופלים ( לדוגמא קראתי איפשהוא שהצילומים של שרון יערי עוברים מניפולציה... ברמה שאני לא מסוגל לראות), ודוקא דויד לה-שאפל עולה לי לראש כדוגמא, מטופלים ברמת הפיקסל. אגב, פייר וג'יל הם צילומים שעברו ריטוש ע"י ציור. בענין העברת רגש בצילום, וצילום מבויים, בארט-פורום האחרון, פירסום על עמוד שלם של צילום יפיפה של עדי נס, הפותח תערוכה (21.3 עד 12.4) בג'אק שיינמן גלרי בניו יורק.