עמנואל

עמנואל

טוב לקחתי את ההצעה שלך וראיתי את הסרט.
ההצעה שלך שווה לבדה, את כל השרשור הארוך והמייגע שהיא הביאה אחריה. שירשור שבעיקרו משכנע את המשוכנעים ממילא. הסרט הזה בא בזמן. תודה
 
שמח שנהנית

השירשור ה"ארוך" וה"מייגע" נגרם בגלל דבקותם של אנשים לדעות שלהם... הגנה על "פרנסה" ועוד כל מיני דברים קטנים... כל מה שהתכוונתי זה להמליץ על סרט שבעיניי "שווה"/"כדאי" לראות... מה שיצא מזה זה מה שיצא, ואינני מתחרט על דברים שעשיתי... אני מסוגל להתחרט רק על דברים שיכולתי לעשות ולא עשיתי... ואין כאלו בשירשור ה"ארוך ומייגע".
 
חניכה טולטקית

בגירסה מודרנית, ככה ראיתי את הסרט הזה [בעל התרגום העגום משהו]. אין לי דרך אחרת להסתכל על זה, לא יודעת אם דן מילמן מכנה עצמו ככזה, אבל אין ספק שהוא טולטק. האימון איך ומה לעשות כדי להשיג אנרגיה פנויה שאיתה אפשר לחולל "ניסים" לבלתי נתפס ובזמן קצר. אובייקט הגישור {הנעליים החומות] שדרכן בחר הנוגאל לעורר את זיכרונו של דן ולחבר בין החלומות לערות. האובייקט שדרכן דן זיהה אותו. התפיחה על השכם [ בפרק ] שעוררה אותו לראות את הקורה סביבו בדרך אחרת משהכיר, לא יכולתי שלא להיזכר בכל התפיחות שקסטנדה חטף מדון חואן ומאחרים בכדי לעורר אותו. המשחק בין מיהו החולם ומי הנחלם ובכלל, המפגש הראשוני [ באולם הספורט על הקורה] בין בגוף החולם והגוף הער והשוק שחוטפים מכך. ונזכרתי התאורים של קסטנדה ודון חואן ואחרים על המפגש הראשוני שלהם עם הכפיל. האוטו הישן שאליו נשלח כדי למדוט/לחשוב, לא יכולתי מלהמנע ולחשוב שמה שהוא עושה שם זה שיחזורים/מחיקת היסטוריה אישית. בכלל הרגשתי "בבית" כשצפיתי בו, מצאתי שם גם דברים אישיים שאני עוברת. כן נכון על פי רוב מצטערים על הדברים שלא עשינו מאשר שעשינו.
 
גם זו דרך לראות את זה...

עד כמה שידוע לי דן לא מכנה את עצמו טולטק... אבל אני מבין איך אפשר לראות אותו ככזה. אחלה סרט, אבל לא משתנים באמת רק מלראות ולהבין אותו... צריך גם (ובעיקר) לעשות על מנת להשתנות.
 
שאלה עימנואל

האם במשפט שלך "... נגרם בגלל דבקותם של אנשים לדעות שלהם..." במילה 'אנשים' אתה מכליל גם את עצמך? מיקי
 
תשובה למיקי

אולי.... לפעמים.... במקרה של השירשור התשובה היא לא. לא עניתי על השירשור על מנת להגן על הפרנסה שלי וגם לא על מנת להגן על דעות שלי.... למרות שאני מניח/מנחש/מעריך שכך נראה על ידי לא מעט אנשים שקוראים את השירשור.
 
ב NLP יש לנו הנחת יסוד שאומרת

"המשמעות של התקשורת היא בתגובה שאתה מקבל" היות שעל פניו, לפי האופן שאתה כותב ומתבטא, ותוכן הדברים שלך בשרשורים שונים אתה נראה לי אדם שדיי יודע מה הוא רוצה, וגם דיי אנליטי הייתי יכול להסיק/ללמוד/להניח מהשירשור שיש גם לך עניין כל שהוא להמשיך אותו. האם כוונתך הייתה ליצור מצב שבו "לא מעט אנשים שקוראים את השרשור" חושבים (להערכתך) שאתה מנסה להגן על דעות שלך...? או שהייתה לך כוונה אחרת בשרשור? אם אחרת, אשמח לדעת מהי? יום טוב מיקי
 
בדרך עם לב יש לנו אימרה:

הצועד בדרך, כשהוא באמת צועד עושה ולא מגיב. בהחלט אני יודע מה אני רוצה.... ואני מניח שהוא מאוד רחוק ממה שאתה מניח/מאמין שאני "רוצה". אתה יכול לשאול אותי למה רוצה פעם עם מרכאות כפולות ופעם בלי. אני לא מתקשר על מנת לקבל תגובות.... אתה כנראה כן, אם הבנתי את מה שכתבת. את ה"כוונות" שלי אני בדרך כלל לא מגלה, בטח שלא על גבי דפי אינטרנט. לא היה לי, אין לי ואני מניח שגם לא יהיה לי סיבות "לרצות" ששירשור בפורום יהיה ארוך או קצר.... מותר לך לחשוב שאני דובר אמת בדיוק כמו שמותר לך לחשוב שאני משקר: בסך הכל ראיתי סרט שבעיניי "שווה" לראות והחלטתי להמצליץ עליו בפורום.... ברגע שהתחילו להביא דעות שבצורה כלשהי הסרט הזה קשור בצורה כלשהי ל"סוד" לא נותר לי אלא להגיב על מנת שהאיזון לא יצא יותר מידיי מהשיווי משקל הטבעי שלו. מה אנשים "חושבים" עליי, איך הם שופטים אותי ואיזה תוויות הם מדביקים לדמות שהם רואים לא רק שלא מעניין אותי, זה בכלל לא קשור עליי. כפי שהסברתי בעבר, אני רואה באינטרנט ייצורים וירטואלים שכותבים... יש סיכוי שמאוריהם יש בן אדם ויש סיכוי שלא... אני לא רואה כלל זהות בין אדם לבין הדמות וירטואלית שכותבת בפורום... מה גם שלרוב אפילו לא קוראים לשניהם באותו שם. כשאני עונה להודעה שלך אני עונה ל"רוח מדבר"... הזכרונות שלי על "מיקי" הדמות של "מיקי" הקיימת באי הטונאל שלי לא קשורים בצורה כלשהיא לישות אחרת בשם "רוח מדבר". יום שמח לכולנו.
 
יש כאן המון הנחות מוקדמות בדברייך

שאני מניח מגיעות מתוך עולם המושגים שלך.. בהחלט אני יודע מה אני רוצה.... ואני מניח שהוא מאוד רחוק ממה שאתה מניח/מאמין שאני "רוצה". אתה יכול לשאול אותי למה רוצה פעם עם מרכאות כפולות ופעם בלי. למה פעם עם ופעם בלי? אני לא מתקשר על מנת לקבל תגובות.... אתה כנראה כן, אם הבנתי את מה שכתבת. האם אתה אומר שאתה עושה דברים רק מתוך העשיה של הדברים ללא שום רצון/מטרה/כוונה מאחוריהם? כי גם לפי המשפט שלך "הצועד בדרך, כשהוא באמת צועד עושה ולא מגיב" ישנם מספר הנחות מוקדמות, כולל הנחה על הרצון של אותו צועד. 1. יש דרך 2. הדרך מובילה לאן שהוא 3. לצועד יש רצון, 4. הרצון שלו קשור בעשיה שלו, העשיה שלו קשורה ברצון שלו. כאן הייתי שואל גם, האם הוא הולך מתוך כוונה כלשהי, או שהוא הולך בשביל ללכת, (שגם זו כוונה כלשהי בפני עצמה) או שהוא הולך סתם? וגם כאן בד"כ תהיה כוונה או רצון מאחורי העשיה. שכן לפי ראיית העולם שלי, העושה (האדם האקטיבי ולא האדם הראקטיבי שהוא הפועל מתוך תגובות) עושה מתוך כוונה/רצון/מטרה/כיוון ומה שקורה לו בדרך זהו הפידבק של הסביבה עבורו באם הוא מתקדם לעבר הרצון שלו או מתרחק. את ה"כוונות" שלי אני בדרך כלל לא מגלה, בטח שלא על גבי דפי אינטרנט. מכבד את זה. לא היה לי, אין לי ואני מניח שגם לא יהיה לי סיבות "לרצות" ששירשור בפורום יהיה ארוך או קצר.... מותר לך לחשוב שאני דובר אמת בדיוק כמו שמותר לך לחשוב שאני משקר: ממש לא אמרתי שיש לך סיבות "לרצות" או לרצות שהשרשור יהיה ארוך. זה שהשרשור ארוך או קצר הוא בס"כ פועל יוצא מהסיבות שלך להמשיך ולהגיב לתגובות של האנשים... אין קשר בין אורך השרשור (לדעתי) לבין ה"רצונות" או הרצונות שלך. שברור שהם אחרים מזה. בסך הכל ראיתי סרט שבעיניי "שווה" לראות והחלטתי להמצליץ עליו בפורום.... תודה
ברגע שהתחילו להביא דעות שבצורה כלשהי הסרט הזה קשור בצורה כלשהי ל"סוד" לא נותר לי אלא להגיב על מנת שהאיזון לא יצא יותר מידיי מהשיווי משקל הטבעי שלו. אם אתה משתמש במילים: "לא נותר לי אלא....וגו'" אזי זה מצביע על פעולה מתוך תגובה ולא מתוך עשיה (ראקטיבי ולא אקטיבי) זה הפירוש של המשמעות של המילים הללו. מצד שני אולי התכוונת לזה שבחרת להגיב מתוך סיבותך וכוונותך מבלי לרצות לפרט אותן באינטרנט? - זהו דבר שונה בתחלית מהקודם.. מה שכן מצביע על כך ש א. לדעתך יש איזון כלשהו בין שני דברים (או יותר) ב. האיזון הזה יש לו שיווי משקל טבעי. ג. האיזון/ השיווי משקל הזה יכול להיות מופר ע"י אנשים, כולל אותך. ד. כוונתך לשמור עליו. - ולכן תגובתך. שהינה פועל יוצא מתוך כוונתך (אז האם אתה עכשיו בתגובה או בעשיה?) דבר נוסף קטן, משפט כגון, "האיזון לא יצא יותר מדי מהשיווי משקל הטבעי שלו" הינו משפט מעט בעייתי ,שכן איזון ושיווי משקל הינם בעצם מילים נרדפות לאותו הדבר, אפשר היה לומר "האיזון לא יצא יותר מדי מהאיזון הטבעי שלו" ונקבל את אותה התוצאה... אך מעצם זה שיש לו שיווי משקל/איזון טבעי, הייתי אומר שיש לו את הנטיה של עצמו (או הטבע) לחזור לשיווי המשקל/איזון של עצמו ללא קשר אליך או אלי.. לא כך?) מה אנשים "חושבים" עליי, איך הם שופטים אותי ואיזה תוויות הם מדביקים לדמות שהם רואים לא רק שלא מעניין אותי, זה בכלל לא קשור עליי. זה ברור לי, כבר הבנתי את זה בעבר מהתגובות שלך בפורום
כפי שהסברתי בעבר, אני רואה באינטרנט ייצורים וירטואלים שכותבים... יש סיכוי שמאוריהם יש בן אדם ויש סיכוי שלא... אני לא רואה כלל זהות בין אדם לבין הדמות וירטואלית שכותבת בפורום... מה גם שלרוב אפילו לא קוראים לשניהם באותו שם. כשאני עונה להודעה שלך אני עונה ל"רוח מדבר"... הזכרונות שלי על "מיקי" הדמות של "מיקי" הקיימת באי הטונאל שלי לא קשורים בצורה כלשהיא לישות אחרת בשם "רוח מדבר".|סגדש| לא יודע מה זה אי הטונאל, כך שקשה לי להבין את המשפט האחרון. אני מבין שאתה יוצר הפרדה בין הישות של האדם שאתה פוגש, לבין הישות של האדם שכותב לך תגובה באינטרנט, אפשר להסתכל על דברים בצורה הזו, (היה לי פעם דיון ארוך על המסכות השונות של אנשים בסיטואציות שונות - וזה מתקשר לי) יחד עם זאת, עדיין עומד מאחורי שתי הישויות משהו שמחבר בין שניהם וזה נפח הזכרונות/דעות/גישות/ידיעות של אדם אחד (גם האצבעות שמקלידות בד"כ) וזה בסדר גמור לי שתענה לישות שהיא רוח מדבר... אין לי דילמה עם זה
יום שמח לכולנו. בהחלט
מיקי
 
כל הנחה היא מוקדמת, כמו שכל דעה היא קדומה.

רצון ו"רצון" כי פעם אני מדבר על מה שרוב האנשים מתכוונים כשהם אומרים "אני רוצה", שזה למעשה "מה שהשכל שלי רוצה" ופעם אני מדבר על מרכז הרצון. האם אתה אומר שאתה עושה דברים רק מתוך העשיה של הדברים ללא שום רצון/מטרה/כוונה מאחוריהם? עם כוונה, כמובן. בלי מטרות, כי אין לי מהרצון (המרכז האנרגטי) בטח. הדרך מובילה למוות. הצועד בדרך עם לב צועד אל החופש ו/או למוות, מה שמגיע קודם... המוות תגיע בכל מקרה. הצועד בדרך עם לב לא צועד "סתם", הוא צועד עם כל כולו. לפי ראיית העולם שלי, העושה (האדם האקטיבי ולא האדם הראקטיבי שהוא הפועל מתוך תגובות) עושה מתוך כוונה/רצון/מטרה/כיוון עושה (במושגים טולטקים) זה להיות באינטרקציה עם החיים-האחד להגיב זה להיות באינטרקציה עם צורות-חיים. אזי זה מצביע על פעולה מתוך תגובה ולא מתוך עשיה (ראקטיבי ולא אקטיבי) זה הפירוש של המשמעות של המילים הללו. הפרוש שלך, את הפרוש הטולטקי נתתי לך. כוונתי לשמור על האיזון גרמה לי לעשות (לא להגיב...) לחזור לשיווי המשקל/איזון של עצמו ללא קשר אליך או אלי.. לא כך?) במידה כלשהי מה שאתה כותב נכון.... אך זאת לא סיבה לתת לאיזון להתמוטט.... אי-הטונאל זה מושג טולטקי... שאני אסביר את זה על גבי הדפים של הפורום הזה? לא יודע, צריך לשקול את האפשרות. בכל אופן נראה לי שמה שאתה מתאר לא קשור כל כך למה שכתבתי.... חלקית אולי... די חלקית. תלמד קודם מה זה אי-הטונאל ואחר כך נוכל להמשך לדבר על זה.
 
היי

כתבת: "פעם אני מדבר על מה שרוב האנשים מתכוונים כשהם אומרים "אני רוצה", שזה למעשה "מה שהשכל שלי רוצה"" השכל זה לא אני? מה קרה ל"אצלי תמצא רק כוליות" מלפני כמה ימים?
 
../images/Emo13.gif אם הבנתי נכון את הגדרת הכוליות

א. עמנואל דיבר על אנשים אחרים ולא על עצמו. ב. השכל הינו אי-טונאל בתוך הנגואל ואיננו הנגואל עצמו. במילים אחרות השכל הינו חלק ממני אך איננו אני, כמו שהגלגל הינו חלק מהמכונית אך איננו המכונית. אפשר לומר שהנגואל הינו התוצר של הסינרגיה בין כל הטונאלים שבתוכו, אך מכיוון שהוא מוגדרת בהגדרה סיבובית, שאין דרך להוכיח אותה (כי לפי הגדרת הנגואל אי אפשר להגדיר אותו) משהו כמו הטאו. וברגע שהגדרת את הנגואל, הגדרת רק פן אחד שלו שהוא בעצם אי-טונאל בתוך הנגואל עצמו. זה כמו לנסות להגדיר את אלוהים, בקיצור (-; מיקי
 
הערות לגבי "ב"

"השכל הינו אי-טונאל בתוך הנגואל ואיננו הנגואל עצמו." לא. " אפשר לומר שהנגואל הינו התוצר של הסינרגיה בין כל הטונאלים שבתוכו, " לא, ממש לא.... ממש ממש לא ולא. "אך מכיוון שהוא מוגדרת בהגדרה סיבובית, שאין דרך להוכיח אותה (כי לפי הגדרת הנגואל אי אפשר להגדיר אותו) משהו כמו הטאו." לא, ולא... והטאו קיים בטונל. "ברגע שהגדרת את הנגואל, הגדרת רק פן אחד שלו שהוא בעצם אי-טונאל בתוך הנגואל עצמו" ממש ממש לא ולא " זה כמו לנסות להגדיר את אלוהים, בקיצור" גם כאן אנו לא מסכימים.... אלוהים , אם קיים (אני מניח/משוכנע/מעריך שלא) אזי הוא קיים אך ורק בטונאל. מה הבעיה בלהגדיר "אלוהים"?
 
תן לי בבקשה את ההגדרה שלך

לאולהים... אולי אנחנו בכלל מדברים על דברים שונים.... על פי ההגדרה שלך אענה לך.
 
למעלה