<עוד כותרת ללא מטרה>
רצון ו"רצון" כי פעם אני מדבר על מה שרוב האנשים מתכוונים כשהם אומרים "אני רוצה", שזה למעשה "מה שהשכל שלי רוצה" ופעם אני מדבר על מרכז הרצון. כל זה במידה יש כזה דבר אשר נקרא "מרכז הרצון" לדעתי הרעיון של "מרכז הרצון" הינו מטאפורה/רעיון שלא הוכח בדיוק כמו ש"תת-מודע" או "לא-מודע" או "איד" או "סופר אגו" לצורך העניין הינם מטאפורות/רעיונות שנועדו להסביר משהו ולאפשר התנהגות מסויימת. אף אחד עוד לא הוכיח שהחלקים הללו באמת קיימים, אף אחד לא הוציא אחד כזה בניתוח, אף אחד לא שלח אחד בפקס ואפילו לא במייל וכו'... כל עוד הרעיון/מטאפורה של קיום "מרכז רצון" מקדם אותך בחייך, נפלא. אולי גם אני אשתמש בו ביום שאכיר את המטאפורה/רעיון הזה, ואדע כיצד הוא מקדם אותי... האם אתה אומר שאתה עושה דברים רק מתוך העשיה של הדברים ללא שום רצון/מטרה/כוונה מאחוריהם? עם כוונה, כמובן. בלי מטרות, כי אין לי 1. ההגדרה באתר שלך למילה מטרה היא: "זה שם ואחר כך, זה נקודה x שרוצים (שהשכל רוצה) להגיע אליה" את החלק הראשון לא הבנתי: זה שם (Name) או שם (There). ואח"כ כתבת "זה נקודה X שרוצים (שהשכל רוצה) להגיע אליה" - אני משער שכאן התכוונת ל"רוצים" ולא רוצים (לפי הגדרותיך) 2. אחת מההגדרות שלך (אצלך באתר) למילה נגואל היא: "אדם המוביל קבוצת ידעים אל החופש (תפקיד)" המילה 'להוביל' מניחה שיש כאן ויש שם. שישנם שתי נקודות. אם זהו תפקידו של הנגואל, האם זו לא מטרתו? לפי ההגדרה שלי של מטרה: נקודה שאליה רוצים להגיע. הנקודה כאן במקרה של הנגואל היא: א. להוביל אנשים. ב. אל החופש (נקודה שנייה). גם בהמשך אתה כותב: "הצועד בדרך עם לב צועד אל החופש..." אל החופש מניח ש א. הוא לא נמצא בנקודה הזו ב. הוא רוצה להגיע לנקודה הזו (אם הבנתי נכון הרצון שלו איננו ה"רצון" (של השכל שלו)) עדיין יש כאן מטרה, להגיע לאן שהוא. לדידי, אין פעולה ללא מטרה. פעולה ללא מטרה הינה פעולה סתמית, בזבוז אנרגיה וחוסר הרמוניה. הרמוניה להגדרתי זה להשתמש במינימום אנרגיה כדי להשיג מקסימום תוצאה. גם כשאדם רוצה רק לחיות ברגע עצמו, זו מטרתו. ולכן תמיד ישנה מטרה, גם לומר: אין לי מטרות ולחיות על פי זה, זו מטרה בפני עצמה. הצועד בדרך עם לב לא צועד "סתם", הוא צועד עם כל כולו. מה זה צועד עם כל כולו? נקודה נוספת בנושא: הגדרת באתרך: עשיה "מושלמת" "הדגם הינו: החלטה על ביצוע הצבת דלת מילוט תחילת ביצוע מודעות להתחלה ביצוע הרמוני וזורם סיום מודעות לסיום שיחזור" והשאלה שלי על זה היא: איך אתה יודע שסיימת, אם לא הגדרת מראש איך יראה/ישמע/יחווה(וכו') הסיום? הגדרה נוספת בלכסיקון שלי למטרה היא: הגדרת הסיום. עושה (במושגים טולטקים) זה להיות באינטרקציה עם החיים-האחד להגיב זה להיות באינטרקציה עם צורות-חיים. אז אתה עכשיו נמצא בתגובה לפי הפירוש שלך, שכן אתה עונה לי, ומגיב למה שאני כותב. אי לכך ובהתאם לזאת, כאשר אתה מגיב, לפי הגדרתך, למה שאנשים כתבו בפורום כתגובות להמלצה שלך, ומתוך הרצון ו/או ה"רצון" שלך למנוע את "הפרת האיזון מהשיווי משקל הטבעי שלו" יש לך מטרה כלשהי. (שוב לפי הגדרתי) אתה גם יכול לומר שזו הכוונה שלך ולא המטרה שלך (אני אקבל את זה גם לצורך הדיון) יחד עם זאת, כאשר נוצר דיון ארוך עם רונה, במטרה/כוונה שלא להחזיר לאיזון את השיווי המשקל הטבעי שלו, אם התגובות שהיא נותנת אינן מקדמות אותך להחזרת האיזון הנ"ל, מן הסתם שאינך אפקטיבי. אם רונה המשיכה להחזיק בדעתה הנוגדת את דעתך (או כך זה נראה על גבי הפורום) האם אתה לא שם לב שאינך משיג את מטרתך/כוונתך? עכשיו, נחזור לאמירתך (אשר על פניו די נראה לי שבאה בסתירה להגדרותיך) כוונתי לשמור על האיזון גרמה לי לעשות (לא להגיב...) היות ש'היית באינטראקציה עם צורת חיים' (רונה או הישות האינטרנטית של רונה - אתה יכול לטעון שהישות הנ"ל איננה צורת חיים אלא רק מסכה ולכן לא הגבת אלא עשית, אך אני מקווה שלא תלך לטענה המסובבת הזו) לחזור לשיווי המשקל/איזון של עצמו ללא קשר אליך או אלי.. לא כך?) במידה כלשהי מה שאתה כותב נכון.... אך זאת לא סיבה לתת לאיזון להתמוטט.... אם מה שאני כותב במידה כלשהי נכון, א. באיזו מידה? ב. המילה 'אך' שבאה מייד אחרי מה שאמרת, מבטלת את מה שאמרת (כי זהו תפקידה בשפה העברית, מזמין אותך לקרוא את המאמר על השימוש במילה 'אבל' במאמרים בפורום שלי (דמיון מודרך וNLP)) אם אני ממשיך אל החלק הבא של מה שאמרת, יש שם הנחה מסווית שיש מישהו שיכול לתת לאיזון להתמוטט, זה מעט סותר את מה שאני אמרתי (שבמידה כלשהי היה נכון) שהאיזון מעצם היותו טבעי (משהו של הטבע) אינו קשור אלי או אליך או לכל אחד אחר שיכול או לא יכול לתת או לא לתת לו להתמוטט. דבר זה סותר את כל המשפט עצמו ולכן המשפט דיי עומד בסתירה לדברים שאתה אומר. אני אמשיך בהודעה הבאה. מיקי