עץ כבוד לסאגה - פרק ראשון!

Damian

New member
הקטע שלי.

אני שיחקתי את סבסטיאן, מספר ספורים שתיין גרגרן ותאב בצע למדי.שוטטתי בכמעט כל חור שיכולתי מבלי לסכן את עצמי או את כיסי. כאשר תמו הקרבות ושקט יחסי שב לעיר טוראל, לא היתה העיר שוב כשהיתה. אורה דעך משהו ותחושה כבידה של לחימה ריחפה באויר. ישבתי לי בפונדק האפל העיר כולה היתה בחשיכה וכך גם החדר. האש שבאח כבתה וכל מה שנותר הוא מעט יין חם ובשר קר. בעל הפונדק נרצח יותר מוקדם ולא ידענו עוד מה לעשות. כל היושבים לשולחן היו תשושים ומרוטים, כשלפתע עלתה סוגיית השעשועים לשיפור המוראל. סיירת למודת קרבות וגבורה קראה לי שאעזור בהעלאת המוראל (בתמורה לסכום סימלי, כמובן) ומשהניחה בידי את המעות, כיחכחתי עם היין בגרוני והתחלתי בסיפור לפי הזמנתה. לא עבר זמן רב והייתי בעיצומו של הסיפור. עיני המסובים לשולחן נשואות אליי, כשלפתע צעקות! מחוץ לחלון הפונדק ניראו לוחמים זרים וקרב נוסף החל. בתוך שערי העיר הפעם. "ובכן... נראה שנצטרך להמשיך בפעם אחרת..." מלמלתי והסיירת שלחה לעברי מבט חודר. הלוחמים בשולחן קמו לצאת ולהצטרף לקרב. אני לעומת זאת קפצתי ידי חזק על התיק עם הכסף ונסוגתי אל הצללים. בטרם נעלמתי לרחוב דרך החלון שבצידו השני של הפונדק ראיתי את הסיירת תרה בעיניה אחרי. "מצטער, אין החזרים על סיפור שהתחיל" גיחכתי לעצמי וחמקתי במהירות למסתור ומשם אל מחוץ לעיר. מאחורי גבי שמעתי עוד את הצעקות והמולת הקרב. "חבל, יכולתי להמשיך בסיפורי כל הערב, תמורת סכום סימלי, כמובן".חשבתי והמשכתי לצעוד, מנסה למנוע מהמטבעות שליקטתי לרשרש יותר מדי.
 

Gills

New member
טוב, אם אתה כבר שואל...

אז אני תוהה אם לא עשינו הכל מהר מדי. העלילה נראתה מתוכננת היטב, ולהמון אנשים היה המון מה לעשות, אבל הכל קרה ביחד והפך לבלאגן ענקי שבו קיבלנו דיווחים סותרים ואף אחד לא ידע מה בדיוק הולך. לא בהכרח דבר רע, אבל מה נעשה במשחק הבא? אף אחד לא בוטח באף אחד אחר, בריתות נכרתו והופרו על ימין ועל שמאל- המשחק הבא צריך להתחיל, לדעתי, בועידת שלום או משהו כזה.
 

Sern

New member
המשחק הזה

היה אמור להתחיל בוועידת שלום אזורית, אבל שליחי טוארדן הותקפו (מספר פעמים) בדרך לסילין.
 

Damian

New member
מהירות התקדמות.

צודק בהחלט. דברים באמת זזו מעט מהר מדי. אם היו זזים קצת יותר לאט כדי שיספיקו לחלחל לכל המקומות הרלוונטיים, המשחק היה אפילו יותר טוב משהיה כך.
 

IDstorm

New member
צריך יותר עלילה

כשאין ציר עלילה מרכזי חשוב, השחרנים פשוט יוצרים אחד, והולכים להילחם בערים אחרות, לדעתי למשחק הבא כדאי להכניס אירוע גדול בעל משמעות לכל העולם (עליה של צבא אפל, היעלמויות, מפלצות וכו´...) ושהמשחק יהיה סביבו
 

IDstorm

New member
צריך יותר עלילה

כשאין ציר עלילה מרכזי חשוב, השחרנים פשוט יוצרים אחד, והולכים להילחם בערים אחרות, לדעתי למשחק הבא כדאי להכניס אירוע גדול בעל משמעות לכל העולם (עליה של צבא אפל, היעלמויות, מפלצות וכו´...) ושהמשחק יהיה סביבו
 
מה ז´תומרת צריך יותר עלילה?!

איפה היית? איפה שיחקת??!! ביער ליד? אם כבר אז השחקנים ידמו את העלילה קצת יותר מדי מהר - ואם תשאל אותי זה היה די טוב! כל המשחק היה מעולה... ואם היו בו בעיות זה בטח לא חוסר עלילה!!
 
דחיסות יתר

העלילה הייתה די מוצלחת, אבל דחוסה הרבה יותר מדי. הייתה איזו חצי שעה בהתחלה שבמהלכה היו : א. הנסיך הגיע. ב. שליט טוראל נרצח. ג. הר הגעש התפוצץ. ד. בלאגן. ואני עוד הייתי די עסוק, ולא שמתי לב לכל מה שקורה. אם הייתם מחכים חצי שעה, כדי שאנשים ייבצעו את הרולפליי הפנימי שלהם (מי רוצה ללמוד באקדמיה ושות´), ועוד חצי שעה, כדי שנארגן טקסון מלכותי לנסיך, ועוד חצי שעה באמצע, עד שנרצחתי, ומחכים עד שכולם יתאוששו, לפני שאתם מקדמים אתהעלילה הלאה, אנשים היו קולטים יותר לאורך יותר זמן. ככה נוצר מצב, שרק מעטים שמו לב לבואו של הנסיך, בגלל שהם היו עסוקים ברול פליי הפנימי שלהם, ולא מעט אנשים הבחינו בצעקות שחלפו ביני לבין דודי לפני הרצח של שליט העיר, בגלל שהם היו עסוקים בלפגוש את הנסיך, וכן הלאה... חנן.
 

Sern

New member
כמה נקודות

קודם כל, מה שממש ממש אהבתי במשחק היה כל עניין השמועות. אני לא יודע אם המארגנים כיוונו אותן, אבל אני מאוד בטוח שחלק ניכר מהן אכן כוונו על-ידם. כל הקטע של אי-הוודעות, השמועות הלא מדוייקות של מה שקרה בארץ השכנה, היה פשוט נפלא - מאוד אהבתי. היכל המתים. לא אהבתי... מראש אבל אני אגיד שמעולם לא ראיתי פתרון שאהבתי לבעיית המוות במשחקים חיים. אבל היכל המתים, לפי דעתי, לא היה במקום (הן מבחינה גאוגרפית והן מבחינה משחקית). לי לא יצא למות במשחק, אבל לבחור אותו לוויתי יצא, אז התלוותי אליו. אני חושב שההיכל לא היה צריך להיות במקום שבו הוא היה. היתה לנו הליכה של בערך 20 דקות מגווארין, ולמזלנו ידענו את הדרך, בניגוד לאחרים. מה שעוד לא אהבתי, זה שהדמות פשוט חוזרת לחיים בלי לזכור כלום, כאילו היא לא מתה בכלל. זה אומנם נותן תירוץ לאנשים לא לכתוב דמויות חדשות, אבל זה יוצר סטטיות במשחק. הדמות שלי למשל בכלל לא ידעה שאותו בחור (הבן שלה במשחק) מת, כי היא לא ראתה את הרצח קורה. הכסף - אין מה להגיד. גדול, נהדר ונפלא. אני לא חושב שאני צריך להזכיר שמעולם לא ראיתי השקעה כזו, וגם לא שמעתי על דבר כזה במשחקים בחו"ל. אנחנו צריכים להעלות תמונות (של הכסף, של הערים, וכו´) לרשת, ולהשוויץ בפני כל העולם.
רמת ההשקעה, רמת חופש המשחק, רמת תשומת הלב לפרטים ורמת הרול-פליי של ה NPCs כולן היו פשוט מדהימות. כל הכבוד, באמת, כל הכבוד. ארם.
 

Sern

New member
קרבות מוגזמים

לפי דעתי צריך לתת נשק רק לאחד מתוך כל 15 או 20 איש, כי כמה מהדברים שקרו במשחק היו פשוט עצובים. אני לא אזכיר שמות, למרות שיש לי רשימה של כמה מהאנשים שפעלו כך שאני ראיתי. חוץ מזה אבל, כשכולם נלחמו בכולם בסילין, היה אחלה רול-פליי בגווארין.
ארם.
 
ממש חבל שלא הגעתי לשם../images/Emo10.gif

שמעתי ואני שומע על גווארין ניסים ונפלאות. חבל שהRP של התפקיד שקיבלתי לא אפשר לי להגיע לשם.
 

עומר כץ

New member
בזמנך החופשי תקים משחק לפציפיסטים

בו כולם יהיו סגורים בתוך העיר שלהם ולא יזוזו לשום מקום וימלמלו למדורה אני בטוח שכולם יהנו בכל מקרה אני מוכן לארגן את כל אחד מ15 נושאי הנשק לפלוש לעירך לאנוס את הסוסים ולרכב על הנשים
 
אני חושב שהוא כבר עשה את זה.

אבל עומר.. זה מה שהוא עשה... הוא אירגן לעצמו נישה במשחק שלא ראתה חרבות, אלא רק רולפליי. משחקים לפציפיסים כבר היו בעבר, ואנשים באמת נהנו. אם אתה לא אוהב משחקים פאציפיסטים זו זכותך, זכותו של ארם אבל, למשוך את המשחק לכיוון שממנו הוא נהנה. בדיוק כמו שזכותך ויכולתך לנסות ולהשפיע בכיוונים שאותם אתה מעריך. חנן.
 

Damian

New member
לא עומר.

אני יודע שאתה מאוד אוהב פרובוקציות בפורום, אז ראשית מזל טוב על הפרובוקציה החדשה. שנית אתה צודק Rים הם הרבה יותר טובים כשהולכים ביער ונלחמים בכל מי ומה שזז, לא זז, או עדיין זז כי לא תקפת אותו עדיין. לא לשים לב לשטויות זניחות כמו עלילה, או קווסטים. ובקיצור להלחם עד שתמות ואז לחזור שוב להרוג וחוזר חלילה. עם כל ההבנה שPC ןגם NPC נראים הרבה יותר טוב עם התלבושת והכל כשאתה קוטש אותם לאדמה עם גרזן דו ידני ושעלילה כידוע מתנהלת הרבה יותר טוב כשאתה עורף את ראשיהן של דמויות המפתח שהיו אמורות להזיז אותה ובכך לשלוח כל כיוון מעניין לזבל. כל האנשים נהנים הרבה יותר כשהם מסתובבים מבולבלים וחוששים לחייהם, מנסים עדיין להבין מה הקשר בין איזור הלחימה הצ´צ´ני הזה בו הם מסתובבים וספרי הפנזיה אותם רצו לשחזר. לא כולם נחנו בכח שלך או במימדים שלך. לא כולם יכולים להנות ממשחק שכזה ויש אנשים שמעדיפים לא להגיע לממלכת המתים 15 פעם במשחק. באשר לSERN -בן אדם אחד ל15 עם חרב? אתה רציני? אתה מבין שזה אומר שבR האחרון היו לך בסה"כ 6 אנשים חמושים בכל הערים והדרכים כולל שודדים? נכון שמבחינה של יחסים זה יחס יותר הגיוני ואותנטי, זה בודאי היה משאיר אותך יותר זמן בחיים. אבל ממש לא פרקטי למשחק. אם יבואו לך 15 אנשים לR שכזה זה ודאי יהיה... משהו...
 

Sern

New member
תשובה

אוכלוסיית גווארין: 35 אנשים. I rest my case. ארם.
 

עומר כץ

New member
אני פרובוקטור מוצהר אבל עדיין

אתה טוען בעצם שעשיתי משהו בR שהיה מנוגד להגדרות התפקיד שלי בסה"כ כמות הנפגעים האדירה שיצאה תחת ידי במשחק היו חמישה אנשים בשני קרבות כולם היו בתנועה בדרך ואף לא אחד מהם רוטש או ניכתש לאדמה אז תכניס את עצמך לפרופורציות צא כבר מהנחת היסוד המחורבנת שלך שבגלל שאני גדול פיזית ומאומן בלחימה אומר שאני צריך לרוץ ולהרוג את כל השחקנים, הסברתי מספיק פעמים שאני לא עושה את זה. אני לא רץ ולא נילחם בכל מה שזז היתרון היחסי שלי הוא שלא כולם ישמחו להיכנס איתי לקרב ואני מנצל אותו בהנאה. וזה מה שמפריע לך או שזו העובדה שאני מתנגד להגבלת כמות הנשקים ?
 

Damian

New member
אם היית קורא...

אם היית קורא את מה שכתבתי בעיון היית מגלה שגם לSERN ידידינו כתבתי ושאלתי אם הוא רציני לגבי להגביל את הנשקים.אני חושב שנשקים הם אחד הדברים הכי ססגוניים ומעניינים שיש בRים ומתנגד להגבלה שלהם. מכאן מה שכתבתי שבR שבו כמות הנשקים תהיה מוגבלת כ"כ, זה אולי ירגיש נכון מספרית אבל לא יגיעו יותר מ15 איש במקרה הטוב ואז R זה לא יהיה. אולי ממוזער או איך שלא קוראים לזה. בממוזערים אתה יכול לעשות מה שבא לך. לא במשחק גדול. למרות זאת,השימוש בנשקים תלוי בבעליהם. חוץ מזה שברור שלא קטשת אף אחד מהם לאדמה. זאת היתה הערה לגבי מילטנטיות בכלל, בRים בכלל. ולא לגביך ספציפית בR האחרון ספציפית. כמו שאני בטוח שלא התכוונת ברצינות לאנוס את הסוסים ולרכב על נשות העיר האומללה, בה יש רק אנשים ש... איך קראת להם? בסה"כ עניתי לך באותה לשון בה פנית לSERN... פרובוקטיבית. אני מקווה שאתה יודע להעריך פרובוקציה טובה גם כשהיא לא ממך.
 
למעלה