פילוסופיה חדשה - עליונות המעשים על המלים

ינוקא1

New member
אני חולק עליך בנקודה הזו.

אני חושב שה"בעיה" שלנו היא שאנחנו חיים במישור של השוטר והכביש.

ולכן הגישה שלנו אל המופשט היא עקיפה :
אנחנו מסיקים דרך מעשי השוטר (=דרך המציאות) , מהו החוק על פיו מתנהל הכביש (= המופשט מאחורי המציאות).
איננו יכולים לגשת ישירות אל החוק ולקרוא אותו ככתבו וכלשונו.

גם המאמצים שלי להסביר את זה נובעים מכך שגם אני וגם אתה חיים במישור ה"כביש" ומעולם לא ראינו את ה"כנסת" - את המקום בו נחקקו החוקים שעל פיהם עובד הכביש והשוטר.

אבל אם מתבוננים בכך , זה די ברור שקיים מישור כזה.
ולא רק שהוא קיים , אלא שהמישור שלנו מתנהל על פי מה שנקבע "שם".

אם היינו חיים במישור ההוא , אז המופשט היה עבורינו טבעי , בדיוק כפי שהמעשים נראים עבורך טבעיים.
 

aetzbarr

Member
אם היו עוד משתתפים בדיון, היו תשובות אחרות למה זה מופשט

כאמור, מופשט זה שם של ידיעה טבעית פרטית, וכל אדם יכול להכניס תוכן
ייחודי לשם זה, שבא מעולמו הפנימי שלו.
קשה מאוד להגיע להסכמה על תוכן יחיד, ולכן המחלוקות תמיד יהיו.

ובכלל ...כאשר שואלים מה זה המלה הזאת, ולא מקבלים תשובה המתחילה במלים ...זה שם של..... נפתח הפתח של מלכודת המלים.

שים לפשטות וליופי של ידיעה טבעית כללית.
שאלה: מה זה מחוספס ?
תשובה: שם של ידיעה טבעית כללית.
שאלה: מהו המעשה שעלי לעשותו, כדי שידיעה טבעית כללית זו תבוא אלי ?
תשובה: תנגע בכף ידך על גזע העץ, הלוך ושוב.
תשובה: עשיתי וידעתי, עכשיו אני יודע מה זה מחוספס.
שאלה: נו..מה זה מחוספס ?
תשובה: אין לי תשובה במלים, אלא רק במעשים.

א.עצבר
 

חנוך25

New member
מופשט - מה שאין לו מוצבע במציאות

מחוספס - גאומטריה של פני המשטח. (בלי שום קשר אם היד האנושית מסוגלת או לא מסוגלת להבחין ברמות החיספוס)
שום מעשים ושום נעליים.
 

aetzbarr

Member
אתה מנסה לתאר את התוכן הפנימי של המלה מופשט, עם תוכן פנימי

של מלים אחרות.

אבל לאף מלה אין תוכן פנימי ויש לה רק תוכן חיצוני של צורה גיאומטרית .

לכן, הניסיון הזה צפוי מראש לכישלון.

מלה ( שהיא אך ורק צורה גיאומטרית ייחודית, יכולה לשמש רק כשם)

האם אתה יכול לתאר שיש לעשותו, ובעקבותיו תגיע לעושה המעשה ידיעה טבעית, ששמה המוסכם הוא מפשט

א.עצבר
 

חנוך25

New member
אני לא יודע מה זה "תוכן פנימי/חיצוני"

בהקשר של טקסט, מילים הם סמלים מוסכמים לצרכי תקשורת. נו אז?

מה לא בסדר בהגדרה של "מופשט" שרשמתי?
 

aetzbarr

Member
מה יש בצירוף האותיות מ ו פ ש ט ?

רק צורה חיצונית ייחודית.

השם של צירוף אותיות הוא מלה, ומה שיש למלה זה רק צורה חיצונית ייחודית.

ומה אפשר לעשות עם צורה חיצונית ייחודית ? זה רק להשתמש בה כשם.

הגדרה זה שם של מה ?
מופשט זה שם של מה ?

א.עצבר
 

חנוך25

New member
הגדרה - קביעה מה מילה מסמלת

הגדרה זה השם של הקביעה מה מילה מסמלת.
מופשט - מה שאין לו מוצבע במציאות.

מה לא בסדר? מה קשור הצורה של האותיות לעניינינו?
 

aetzbarr

Member
השטיח סיפק את התשובה

הנה השגת 3 ידיעות טבעיות הבאות בעקבות מעשה פשוט.
לצירופי האותיות מחוספס חלק חם יש רק תוכן חיצוני של צורה,
אבל לגביך, ( מכיוון שעשית מעשה ) יש להם גם תוכן פנימי של ידיעות טבעיות.

א.עצבר
 

חנוך25

New member
ברור שחלק מהידע שלנו

אנחנו רוכשים בדרך של התנסות. מה החידוש פה?
אבל כשאנחנו רוצים לתקשר למישהו אחר את החוויה אנחנו משתמשים במילים. כי יש לנו מגבלה טכנית מעצבנת. אין לנו טכנולוגיה לשדר את החוויות שלנו בדרך אחרת. מילים זה הכי טוב שהמצאנו בינתיים.
כך שאם יש "מלכודת מילים" (ואטאבר דאט יז), שום התנסות לא עוקפת אותה, כי אין לי (כרגע) דרך לאמת שחווית ההתנסות שלך זהה לשלי. כי אין יחידות מדידה לחוויות.
 

ינוקא1

New member
וזה האתגר.

האתגר הוא פיתוח של שפה , שאני אבין ואתה תבין , שהיא מצד אחד אינדבידואלית ומצד שני מאפשרת מגע במה שאיננו אינדבידואלי.
&nbsp
קח תווים , למשל.
נגן אחד יכול לכתוב תווים לפני 300 שנה , והם עוברים עד לנגן היום שמנגן אותם כפי שהם כתובים.
&nbsp
גם המילה "מחוספס" - אתה כותב אותה , וזה בסך הכל אותיות שכתובות על מחשב , וזה מגיע עד אלי (ואנחנו בכלל לא מכירים אישית) , ואני מבין פחות או יותר מהי כוונתך.
והכל בזכות המילים.
גם בלי ששלחת אלי את העץ שאליו אתה מתכווין.
&nbsp
ואני יכול גם להגדיר מחוספס בהגדרות מדויקות יותר -
למשל , אני אגיד שקודם כל "מחוספס" זה מונח יחסי - "מחוספס" זה יחסית ל"חלק" . יתכן שיש עץ יותר מחוספס ועץ יותר חלק , למשל.
ודבר שני , אני אגדיר מחוספס כ"משטח שיוצר חיכוך".
וכמובן ניתן לשאול גם "מהו חיכוך ?" ולהמשיך בזה.
&nbsp
כל אלו הן הגדרות מופשטות , וכל ההתפתחות האנושית הושגה בזכות היכולת להגדרות כאלו.
הגדרות כאלו מביאות אותך מ"שני תפוזים ועוד שני תפוזים זה ארבעה תפוזים" , לפתח עקרונות כלליים.
ועקרונות כאלו מאפשרים לך "להציץ" מעט בקודים המופשטים שעומדים בליבו של העולם.
&nbsp
 

aetzbarr

Member
איך מבינים מלים ?

איך מבינים מלים ?

השפה האנושית, היא בסך הכל שפת שמות.

יש שמות של דברים בעלי משקל כמו עציץ, אבקת כביסה, מטוס, עיפרון, וכו

יש שמות של פעולות, כמו לנשום, לראות, לקפוץ, לסייד, לצייר,

יש שמות של ידיעות טבעיות כלליות הבאות העקבות מעשה, כמו צורה, תנועה, מחוספס,
המעשה המביא לידיעות הטבעיות ששמם צורה ותנועה, הוא פקיחת עיניים ומבט פשוט.
המעשה המביא לידיעה הטבעית ששמה המוסכם הוא מחוספס,הוא החלקת כף היד על פני
שטיח . המעשה המביא לידיעה הטבעית ששמה המוסכם הוא חלק, הוא החלקת כף היד על
פני מרצפת.

ויש שמות של ידיעות טבעיות פרטיות (כמו יופי , קנאה , אהבה ,) הבאות מעולמו הפנימי
של האדם, את התוכן הפנימי לשמות אלו , מעניק כל אדם מעולמו הפנימי שלו.
לכן, יתכן מאוד ולכל אדם יהיה תוכן פנימי אחר, למלה המציינת ידיעה טבעית פרטית.
מצב כזה לא יופיע עם ידיעות טבעיות כלליות, השייכות לעולם החיצוני המשותף לכולם,
וידיעות אלה באות בעקבות מעשה שיש לעשותו.

השפה האנושית היא שפת שמות, ולמלים אין תוכן פנימי.
למלים יש רק תוכן חיצוני של צורה גיאומטרית

אז איך מבינים מלים ? בעזרת מערכת אוטונומית בתת מודע, המתרגמת מלים למעשים.

Autonomous System Subconsciously, that Translates Words into Action,

התרגום נעשה בזמן אמיתי, והאדם כלל לא מודע לו.
בלי מערכת אטונומית זו, המובן היחיד של מלים היה צלילים ייחודיים.
התרגום למעשים מביא לידיעה טבעית, וכך מבינים מלים.

תרגום זה מוצלח לגבי מלים מדרג א , שהן שמות של ידיעות טבעיות כלליות.
תרגום זה אינו מוצלח לגבי מלים מדרג ג , שהן שמות של ידיעות טבעיות הבאות מעולמו
הפנימי של האדם.

האדם בכלל לא יודע שמערכת התרגום האוטונומית קיימת, ולכן נדמה לו שלמלים יש
תוכן פנימי. אבל מה שיש למלים זה רק תוכן חיצוני של צורה גיאומטרית

א.עצבר
 

ינוקא1

New member
אני מחזיר אותך למה שכתבתי קודם :

המעשים עליונים על המילים , בתחום המעשה.
&nbsp
והמילים עליונות על המעשים בתחום המופשט.

&nbsp
החוויה האנושית נמצאת בכמה מישורים , הן במישור המעשי והן במישורים אחרים.
זה נכון שכיצורים פיזיים , נראה לנו שהמישור הפיזי הוא המישור ה"אמיתי" היחיד , כי למישור הפיזי יש לנו גישה "ישירה" יותר.
רוב ה"מסה" שלנו נמצאת במישור הפיזי.
אך זה לא אומר שהמישורים האחרים לא קיימים , או אמיתיים פחות.
&nbsp
מעצם זה שהטבע מתנהג לפי נוסחאות מופשטות , זה די ברור שקיימים מישורים מופשטים בנוסף למישור הפיזי.
ומכך שהטבע מתנהג על פיהם , אני יכול להגיד שמבחינה מסוימת המישורים המופשטים "יותר אמיתיים" מהמישור הפיזי

&nbsp
ועצם יכולתינו לתקשר זה עם זה במילים , ולהעביר חוויות במילים (גם אם באופן מוגבל) , זה נובע מכך שיש לנו גישה למישורי החוויה הללו

מילים הניעו המוני בני אדם לעשית מעשים - לטוב ולרע.
&nbsp
&nbsp
זה נכון שמילים הן "צורות גיאומטריות" (או "כלים" בשפת הקבלה) , המכילות משמעות.
אך גם מעשים הם בדיוק אותו הדבר : צורות המכילות משמעות

&nbsp
אתה לא יכול למצוא בעולם דברים "חסרי צורה".
&nbsp
זה שהמעשים אמיתיים יותר עבורינו , זה בגלל שכיצורים פיזיים , רוב החוויה שלנו היא פיזית.
זה לא בגלל שהמופשט אמיתי פחות.

&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

aetzbarr

Member
אני מאוד מתחבר למשפט

אתה לא יכול למצוא בעולם "דברים חסרי צורה"
וכאן הייתי מוסיף ....מעשים כמובן

תפוס גוש בצק ביד, והביט בו.
המבט מגלה צורה של גוש הבצק.
עשה מעשה ומעוך את גוש הבצק - התוצאה צורתו השתנתה.
מעוך עוד פעם....ושוב הצורה השתנתה.

בהחלט ניתן לקבוע...גוש בצק חסר צורה לא קיים במציאות.

האם הצורה זה מושג בסיסי ? לא
הכמות זה מושג בסיסי.

לכל גוש בצק יש כמות נפח משלו, וכמות שטח פנים של הבצק.
במעיכת גוש בצק נפחו נשאר קבוע, אבל שטח פניו משתנה.
המסקנה
צורת גוש הבצק נובעת מצירוף כמויות של נפח ושטח.

א.עצבר
 
אמור זה שם של דג

אֵמוּר לבן (או קרפיון עֵשֶׂב; שם מדעי: Ctenopharyngodon idella) הוא מין דג צמחוני יחיד בסוגוהחי במים מתוקים ונחשב מתאים ביותר לוויסות צמחייה ימית. זהו זן קרפיון הגדל באופן טבעי בסיבירובצפון סין. מקור שמו הוא בנהר אמור, שנחשב למקום שבו הופיע המין לראשונה.

אַמוּר (רוסית: Амур; סינית מפושטת: 黑龙江; סינית מסורתית: 黑龍江;מונגולית: Хара-Мурэн), הוא נהר הזורם בצפון מזרח אסיה וגובל במדינותרוסיה, סין ומונגוליה. יחד עם נהרות השילקה והאונון, אשר מהווים חלק ממקורותיו, הוא מגיע לאורך של כ-4,416 ק"מ.
 
למעלה