פלאי ה AI

Harrington

Well-known member
מנהל
הוא לא רצה שנעשה הפוך, הוא רצה שנעשה בדרך מוסרית.
לא יודע בדיוק למה אתה מתכוון, אך לא רואה צורך בפרשנויות בעניין הזה. הדברים כתובים בצורה ברורה לחלוטין.
כתוב "ובחרת בחיים". אלוהים רוצה בטוב ובחיים, לא ברע ובמוות.
בהחלט ובוודאי.
הכי חשוב שאנשים יהיו טובים זה לזה.
בהחלט חשוב.
הסנהדרין לימד זכויות על העבריינים, ואם עשו מעשים טובים בחייהם לא המית אותם. זה כמו סליחה מאלוהים.
לא, זה לא. זאת הדרך של הסנהדרין (או בתי הדין) להימנע מהצורך להטיל עונש מוות על אף ההלכה בעניין. אבל "סליחה מאלוקים" זה משהו שאך ורק האלוקים עצמו יכול להעניק. שלא כמו בנצרות, זה לא משהו שנתון לסמכות בני האדם. כל בני האדם.
אין לדעת אם יש עולם הבא, ואנשים רוצים ליהנות מהחיים בעולם הזה.
על-פי המסורת היהודית יש. אכן בני אדם רוצים ליהנות מהחיים, אבל זה לא עיקר החיים. לא לשם כך שמו אותנו כאן על-פני כדור הארץ.
אם אדם צריך לפחד שיהרגו אותו כי הפר מצווה באופן שלא מזיק לאיש, זו הפרה חמורה של חופש האדם.
אולי. אבל זאת היהדות :). לא לחינם מדובר בה על 'יראה וכבוד' (כלפי שמייא ומבלי להתחייב לסדר). יש בהחלט עניין של יראה, של פחד, מאי-קיום מצוות או התנהגות שאינה נאותה.
אלוהים רוצה שיהיה לו טוב
שוב אתה מלבלב עם ה'אלוקים' הנוצרי.
אני מכיר רק באלוהי היהדות
אבל אתה 'גונב' השראה (או מושפע) מהדרך בה הנצרות מציגה את האלוקים. זה ניכר בכל דבריך בעניין.
אבל הנוצרים טוענים בטעות שיש להם אלוהים משלהם.
שייטענו. אני מספיק יציב באמונתי כדי שזה לא יפריע לי (ואף לא יעניין אותי במיוחד), ככל שהם אכן טוענים כך ולא בטוח שזה לגמרי מדויק.
כיום מתחשבים יותר בחופש האדם ולכן עוסקים יותר בחינוך חיובי לערכי מסורת ופחות ממיתים אנשים שזה מעשה אכזרי ולא מוסרי. כשכולם שמרו שבת, אם מישהו הפר בפרהסיה זה פגע קשה בקהילה. אפשר להבין שנתנו עונשים קשים כי אז כולם שמרו מצוות ושבת כדי לשמור על האחדות הרוחנית של העם וכדי שלא יתבולל וגם כדי שלא יפגעו בקהילה, אבל לאדם צריך לתת גם חופש להחליט בעצמו איך נכון לו להתנהג. כתוב בתורה על סליחה מאלוהים, שהאל "רחום וחנון וזוכר בריתו".
על-פי המסורת אם כל העם היהודי ישמור שתי שבתות, הגאולה תוקדם ותבוא לאלתר.
יש לאדם את החופש הזה שדרשת. אבל חופש אינו שווה ערך לפטור מחובות. אלו שני דברים שונים לחלוטין.
 
לא יודע בדיוק למה אתה מתכוון, אך לא רואה צורך בפרשנויות בעניין הזה. הדברים כתובים בצורה ברורה לחלוטין.

בהחלט ובוודאי.

בהחלט חשוב.

לא, זה לא. זאת הדרך של הסנהדרין (או בתי הדין) להימנע מהצורך להטיל עונש מוות על אף ההלכה בעניין. אבל "סליחה מאלוקים" זה משהו שאך ורק האלוקים עצמו יכול להעניק. שלא כמו בנצרות, זה לא משהו שנתון לסמכות בני האדם. כל בני האדם.

על-פי המסורת היהודית יש. אכן בני אדם רוצים ליהנות מהחיים, אבל זה לא עיקר החיים. לא לשם כך שמו אותנו כאן על-פני כדור הארץ.

אולי. אבל זאת היהדות :). לא לחינם מדובר בה על 'יראה וכבוד' (כלפי שמייא ומבלי להתחייב לסדר). יש בהחלט עניין של יראה, של פחד, מאי-קיום מצוות או התנהגות שאינה נאותה.

שוב אתה מלבלב עם ה'אלוקים' הנוצרי.

אבל אתה 'גונב' השראה (או מושפע) מהדרך בה הנצרות מציגה את האלוקים. זה ניכר בכל דבריך בעניין.

שייטענו. אני מספיק יציב באמונתי כדי שזה לא יפריע לי (ואף לא יעניין אותי במיוחד), ככל שהם אכן טוענים כך ולא בטוח שזה לגמרי מדויק.

על-פי המסורת אם כל העם היהודי ישמור שתי שבתות, הגאולה תוקדם ותבוא לאלתר.
יש לאדם את החופש הזה שדרשת. אבל חופש אינו שווה ערך לפטור מחובות. אלו שני דברים שונים לחלוטין.
איך אפשר להוכיח שאלוהים סלח? רק האדם יכול להרגיש את זה עם עצמו. צריך מימוש שנותן ראייה לסליחה דרך האדם, סביר שבשביל זה הקימו סנהדרין. לו הרגו על כל חילול שבת, היה העם היהודי ממילא שומר על כל השבתות כי אחרת כל המפרים היו כבר מתים. אין הוכחה בשום מקום בעולם לקיום אלוהים, ואין הוכחה לקיום עולם הבא. אנשים פוחדים מהאפשרות של ריק מוחלט ונצחי. היהדות דת טובה ולא רעה, דת שהורגת היא דת רעה.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
איך אפשר להוכיח שאלוהים סלח? רק האדם יכול להרגיש את זה עם עצמו.
אולי (איך בדיוק מרגישים מעשה -ברמת החלטה- של אחר, גם אם הוא האלוקים?). אבל ככלל נראה לי שפחות יודעים. משהו שמגלים אחרי 120.
צריך מימוש שנותן ראייה לסליחה דרך האדם, סביר שבשביל זה הקימו סנהדרין. לו הרגו על כל חילול שבת, היה העם היהודי ממילא שומר על כל השבתות כי אחרת כל המפרים היו כבר מתים.
הוא שכתבתי כבר בתחילת הדיון, כששאלתי בכמה אירועים עונש המוות המושת על-ידי בני אדם ולא על-ידי שמייא מומש בפועל.
אין הוכחה בשום מקום בעולם לקיום אלוהים
בוודאי שלא. בדיוק מסיבה זו זה נקרא אמונה. אמנם לטעמי יש שלל ראיות נסיבתיות. אבל ראיה ישירה חד-משמעית, אכן אין בדורנו. אין לנו אלא לקוות ולהתפלל שתקופת הסתר הפנים בה אנו חיים תסתיים במהרה והגאולה השלמה והמלאה תפרוץ אל חיינו.
אין הוכחה לקיום עולם הבא.
גם נכון. גם כאן זה עניין של אמונה*.
אנשים פוחדים מהאפשרות של ריק מוחלט ונצחי. היהדות דת טובה ולא רעה, דת שהורגת היא דת רעה.
אין "דת שהורגת". יש אנשים שהורגים. פעמים רבות זה נובע מפרשנות שגויה של הדת. עם זאת כפי שנתדברנו ארוכות למעלה, יש בהחלט ביהדות מצבים בו בית דין מחויב להשית על בן אדם עונש מוות. זאת גם כאשר מדובר בעניינים שעליהם כיום, בעולם האזרחי, לא שייך לחשוב על עונש כזה אפילו (והבאת בעצמך כמה דוגמאות לכך).




* אגב זה העניין גם ביחס להרבה דברים בעולם המדע. לגביהם משתמשים אמנם במושג "הוכחה" אך הלכה למעשה גם שם עסקינן בדברים שאין לגביהם כל הוכחה אמיתית (כמובן המושג הזה בשפה ובלשון ולא כפי שעולם המדע או 'ידעניו' כאן מפרשים אותו).
 
אולי (איך בדיוק מרגישים מעשה -ברמת החלטה- של אחר, גם אם הוא האלוקים?). אבל ככלל נראה לי שפחות יודעים. משהו שמגלים אחרי 120.

הוא שכתבתי כבר בתחילת הדיון, כששאלתי בכמה אירועים עונש המוות המושת על-ידי בני אדם ולא על-ידי שמייא מומש בפועל.

בוודאי שלא. בדיוק מסיבה זו זה נקרא אמונה. אמנם לטעמי יש שלל ראיות נסיבתיות. אבל ראיה ישירה חד-משמעית, אכן אין בדורנו. אין לנו אלא לקוות ולהתפלל שתקופת הסתר הפנים בה אנו חיים תסתיים במהרה והגאולה השלמה והמלאה תפרוץ אל חיינו.

גם נכון. גם כאן זה עניין של אמונה*.

אין "דת שהורגת". יש אנשים שהורגים. פעמים רבות זה נובע מפרשנות שגויה של הדת. עם זאת כפי שנתדברנו ארוכות למעלה, יש בהחלט ביהדות מצבים בו בית דין מחויב להשית על בן אדם עונש מוות. זאת גם כאשר מדובר בעניינים שעליהם כיום, בעולם האזרחי, לא שייך לחשוב על עונש כזה אפילו (והבאת בעצמך כמה דוגמאות לכך).




* אגב זה העניין גם ביחס להרבה דברים בעולם המדע. לגביהם משתמשים אמנם במושג "הוכחה" אך הלכה למעשה גם שם עסקינן בדברים שאין לגביהם כל הוכחה אמיתית (כמובן המושג הזה בשפה ובלשון ולא כפי שעולם המדע או 'ידעניו' כאן מפרשים אותו).
אם לא כולם קיימו מצוות ולא נהרגו עליהן, האם זה טוב או רע והאם זה משרת נכונה את הדת לדעתך? לפי הטענות שלך צריך להרוג כל מחלל שבת. אנשים שהורגים חייבים לקחת על מצפונם את השאלה אם מותר להם להרוג ולגרום את הנזק של נטילת חיים. המדע מתבסס בעיקר על הסתברות ועל ראיות, ואולי גם על הוכחות לוגיות. אלוהים לא מורגש באופן אובייקטיבי ברור, אנשים מרגישים את השפעתו בתוך נפשם ונשמתם.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אם לא כולם קיימו מצוות ולא נהרגו עליהן, האם זה טוב או רע והאם זה משרת נכונה את הדת לדעתך?
הדת לא נועדה להיות 'משורתת'. הדת היא הדת. לא תוכנית כבקשתך ולא משהו שצריך לסטות ממנו רק כדי לרצות אותה.
לפי הטענות שלך צריך להרוג כל מחלל שבת.
בשום מקום לא תמצא מפי טענה כזאת.
אנשים שהורגים חייבים לקחת על מצפונם את השאלה אם מותר להם להרוג ולגרום את הנזק של נטילת חיים.
לא רק אם "מותר" להם אלא גם אם מוטלת עליהם חובה לנהוג כך (ככל שאנחנו מדברים על בית דין שיפוטי).
המדע מתבסס בעיקר על הסתברות ועל ראיות, ואולי גם על הוכחות לוגיות.
גם האמונה יכולה להתבסס על "הוכחות לוגיות". הוא שאמרתי למעלה, לא חסרות ראיות נסיבתיות לקיומו של הקל. אבל בסופו של הליך זה עניין של אמונה. כך בדת וכך להבדיל במדע (בתחום שלו עליו אנחנו מדברים בכל אופן).
אלוהים לא מורגש באופן אובייקטיבי ברור, אנשים מרגישים את השפעתו בתוך נפשם ונשמתם.
מעולה. אשרי האנשים.
 
הדת לא נועדה להיות 'משורתת'. הדת היא הדת. לא תוכנית כבקשתך ולא משהו שצריך לסטות ממנו רק כדי לרצות אותה.

בשום מקום לא תמצא מפי טענה כזאת.

לא רק אם "מותר" להם אלא גם אם מוטלת עליהם חובה לנהוג כך (ככל שאנחנו מדברים על בית דין שיפוטי).

גם האמונה יכולה להתבסס על "הוכחות לוגיות". הוא שאמרתי למעלה, לא חסרות ראיות נסיבתיות לקיומו של הקל. אבל בסופו של הליך זה עניין של אמונה. כך בדת וכך להבדיל במדע (בתחום שלו עליו אנחנו מדברים בכל אופן).

מעולה. אשרי האנשים.
אני לא מבין אותך. האם לדעתך לפי היהדות היה צריך להמית ע"י אדם את אלה שלא שמרו שבת ומצוות, והעובדה שבחרו לא להמיתם לא בסדר? לא לדעתי.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אני לא מבין אותך. האם לדעתך לפי היהדות היה צריך להמית ע"י אדם את אלה שלא שמרו שבת ומצוות, והעובדה שבחרו לא להמיתם לא בסדר? לא לדעתי.
חחח, זה משהו שאתה כתבת למעלה, לא אני :). אני אמרתי שעונשי המוות שקבועים במקרא/הלכה הם מידי שמיים ולא מידי אדם. אתה תיקנת אותי (היה עוד גולש שנדמה לי שניסה לעשות את זה) והצבעת על מקרים בהם העונש ניתן על-ידי בני אדם (סנהדרין או בתי דין).

היכן ראית אותי אומר ש"העובדה שבחרו לא להמיתם לא בסדר"? זה בסדר גמור כמובן. לגמרי על-פי ההלכה. לא רואה בזה כל בעיה ולא מבין כיצד הבנת מדברי שעמדתי אחרת.
 
חחח, זה משהו שאתה כתבת למעלה, לא אני :). אני אמרתי שעונשי המוות שקבועים במקרא/הלכה הם מידי שמיים ולא מידי אדם. אתה תיקנת אותי (היה עוד גולש שנדמה לי שניסה לעשות את זה) והצבעת על מקרים בהם העונש ניתן על-ידי בני אדם (סנהדרין או בתי דין).

היכן ראית אותי אומר ש"העובדה שבחרו לא להמיתם לא בסדר"? זה בסדר גמור כמובן. לגמרי על-פי ההלכה. לא רואה בזה כל בעיה ולא מבין כיצד הבנת מדברי שעמדתי אחרת.
אתה כתבת שצריך לפעול בדיוק לפי חוקי התורה ועונשיה, שאלוהים קבע. אני לא מסכים עם זה. אני כתבתי לך שרק החוק נצחי, לא העונש. בתורה כתוב, שהמחלל שבת יומת. יש גם עונשים בתורה שהם בידי אדם, כולל עונשי מוות. יש חטאים שכתוב עליהם במפורש בתורה, שאדם או העם ימיתו כעונש. כמו שכתבתי לך בהודעה הבאה, אי אפשר להוכיח מציאותית שאלוהים סלח וזה משהו שהאדם מרגיש עם עצמו, ולכן אי אפשר לדעת שאפשר לוותר על העונש בידי אדם כי האדם קיבל סליחה מאלוהים.
 
נערך לאחרונה ב:

Harrington

Well-known member
מנהל
אתה כתבת שצריך לפעול בדיוק לפי חוקי התורה ועונשיה, שאלוהים קבע. אני לא מסכים עם זה.
כתבתי שזאת ההלכה. זאת המציאות, מה לעשות. מתוך ידיעתה והכרתה שכל אחד יעשה מה שהוא מוצא לנכון.
אני כתבתי לך שרק החוק נצחי, לא העונש.
אכן כתבת. כמה וכמה פעמים. השבתי לך על זה כל פעם מחדש.
בתורה כתוב, שהמחלל שבת יומת. יש גם עונשים בתורה שהם בידי אדם, כולל עונשי מוות. יש חטאים שכתוב עליהם במפורש בתורה, שאדם או העם ימיתו כעונש. כמו שכתבתי לך בהודעה הבאה, אי אפשר להוכיח מציאותית שאלוהים סלח וזה משהו שהאדם מרגיש עם עצמו, ולכן אי אפשר לדעת שאפשר לוותר על העונש בידי אדם כי האדם קיבל סליחה מאלוהים.
לא הבנתי מה אתה רוצה שעוד לא דיברנו עליו. גם אם עונש המוות צריך להיות מוטל בידי אדם, זה לא אפשרי כשאין סנהדרין. משמע, העונש כפי שמופיע בתורה קבוע ומחייב גם בדורנו. רק שאנחנו לא מפעילים אותו. זה כל הסיפור.

בניגוד להמצאתך לפיה חצי פסוק מחייב וחצי פסוק לא, התורה כולה נקבעה לדורות והיא לא משתנה. לפיכך החוק וגם העונש קבועים וברורים. לא מבין מה עוד צריך להוסיף פה אחרי שכבר אמרנו את כל זה, כל אחד מהצד שלו ועל-פי השקפתו, כמה וכמה פעמים.
 
כתבתי שזאת ההלכה. זאת המציאות, מה לעשות. מתוך ידיעתה והכרתה שכל אחד יעשה מה שהוא מוצא לנכון.

אכן כתבת. כמה וכמה פעמים. השבתי לך על זה כל פעם מחדש.

לא הבנתי מה אתה רוצה שעוד לא דיברנו עליו. גם אם עונש המוות צריך להיות מוטל בידי אדם, זה לא אפשרי כשאין סנהדרין. משמע, העונש כפי שמופיע בתורה קבוע ומחייב גם בדורנו. רק שאנחנו לא מפעילים אותו. זה כל הסיפור.

בניגוד להמצאתך לפיה חצי פסוק מחייב וחצי פסוק לא, התורה כולה נקבעה לדורות והיא לא משתנה. לפיכך החוק וגם העונש קבועים וברורים. לא מבין מה עוד צריך להוסיף פה אחרי שכבר אמרנו את כל זה, כל אחד מהצד שלו ועל-פי השקפתו, כמה וכמה פעמים.
טוב, אבל לדעתי להרוג אדם רק כי הדליק אור לרגע בשבת ולא הזיק פיזית לאיש זה רצחני מאוד ומנוגד לאופי היפה והמוסרי של היהדות. האדם בצלם אלוהים, וחייו מקודשים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
טוב, אבל לדעתי להרוג אדם רק כי הדליק אור לרגע בשבת ולא הזיק פיזית לאיש זה רצחני מאוד ומנוגד לאופי היפה והמוסרי של היהדות. האדם בצלם אלוהים, וחייו מקודשים.
זאת היהדות. מצחיק שלא לומר מגוחך להתיימר לקבוע שמשהו שהיהדות קבעה מנוגד לה :).
 
זאת היהדות. מצחיק שלא לומר מגוחך להתיימר לקבוע שמשהו שהיהדות קבעה מנוגד לה :).
ביהדות יש יסוד של סליחה וכפרה. נאמר שאלוהים רחום וחנון וזוכר בריתו לאוהביו. בהרבה מקומות בתורה ובתנ"ך אלוהים סולח. אדם שקיבל סליחה מאלוהים על עבירה שבין אדם למקום, לא נענש עליה. על עבירות שבין אדם לחברו האדם כועס, על עבירות שבין אדם למקום אלוהים כועס.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ביהדות יש יסוד של סליחה וכפרה. נאמר שאלוהים רחום וחנון וזוכר בריתו לאוהביו. בהרבה מקומות בתורה ובתנ"ך אלוהים סולח. אדם שקיבל סליחה מאלוהים על עבירה שבין אדם למקום, לא נענש עליה.
יקירי, אני באמת מצטער, אבל אנחנו טוחנים מים. את היהדות מגדירה היהדות, לא אתה ולא אני. היהדות הגדירה בצורה מאוד מפורשת וברורה מה עונשו של המחלל שבת בפרהסיה. שוב, זה שאתה לא רוצה להכיר בזה, זה בינך לבין עצמך. אמרת את זה כמה עשרות פעמים (בהגזמה קלילה) לאורך הדיון (שהיה מרתק וענייני), אבל לא אסכים איתך בעניין הזה גם לא אם תחזור על זה עוד כמה עשרות פעמים.
אין אגב כל קשר בין המשפט האחרון שלך לנושא שאנחנו מדברים עליו בתת-השרשור הזה.

כך או אחרת, נראה שדי מיצינו.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
לפעמים עושים גם דברים שלא נוח כדי לאפשר שירות מסוים. לא הגון לצפות מאנשים לוותר על מאכלים שהם אוהבים למען אחרים. לא הגון לצפות ממי שאינן שומרים כשרות לוותר על בייקון למען שומרי הכשרות כמו שלא הגון לצפות מאוכלי הבשר לוותר על בשר למען הצמחונים. הכי הוגן זה לדאוג שלשומרי הכשרות יהיה מזון כשר ועל השאר יאכלו מה שהם רוצים.

יש שאלות שרק יהודים ידעו לענות עליהן ויוכלו לנפות את כל הלא יהודים שמתחזים ליהודים. לדוגמה: "מיהו כהן?", רק יהודי ידע להשיב נכון. מי שלא יהודי ידע רק לומר שחלק מהיהודים עם כהנים אך לא ידע את הקריטריון. גם היהודי הבור ביותר יודע שאהרון הכהן היה הכהן הראשון ושכל הכהנים הם צאצאיו במהלך הדורות, מי שאינו יהודי לא יודע זאת, רוב הגויים סבורים שכהן זה מי ששם משפחתו "כהן" או שכשהיה בית מקדש היו כהנים ועכשיו אין, הם לא יודעים שמדובר באילן יוחסין. אפילו רוב הנוצרים שמכירים היטב את התנ"ך סבורים שכהן זה רק תפקיד ולא קושרים את המהות לאילן היוחסין, כך שאפילו על השאלה הזו לבדה ניתן לסמוך כדי לנפות מתחזים. ראיון של חצי שעה הוא מעל מועבר למה שצריך כדי לזהות מי יהודי ומי לא יהודי.

דת היא עניין פרטי ואסור שתגביל אנשים במרחב הציבורי. תאמר "אבל מה אם יכפו על יהודים לעבוד בשבת?", בשביל זה לא צריך חקיקה, צריך התחשבות, ואולי תופתע לשמוע, אבל רוב המעסיקים מגלים התחשבות, לא חייבים לעבוד דווקא אצל אלה שאינם. לדוגמה (אמיתית לגמרי), במקום העבודה של בת זוגי, לעיתים עובדים בשבת, אך במתכונת מצומצמת ורק חלק מהעובדים (למשמרת שבת צריך פחות אנשים מאשר ליום חול, ויש סבבים), היא ביקשה לא לעבוד בשבת בכלל, כששאלו אותה למה היא אמרה "כי אני יהודיה" ולכן לא מבקשים ממנה ולא מצפים ממנה לעבוד בשבת, וכך השיגה פטור מעבודה בשבת ויש לנו תמיד סוף שבוע מלא (שבת וראשון) הם לא היו חייבים להתחשב, אין חוק שמחייב אותם, בכל זאת התחשבו. אף אחד אפילו לא כעס, יש כאלה שמציעים את עצמם כל שבת בגלל השכר על שעות נוספות, אבל לא לוקחים אותם כל פעם, לוקחים רק כמה שצריך. שלא יובן לא נכון, אני ובת זוגי לא שומרים שבת, אבל מכיוון שהייתה לה עילה להימנע מעבודה בשבת והיא לא רוצה לעבוד בשבת, היא השתמשה בעובדת היותה יהודיה.
לא טענת שאתה מסתיר את היותך יהודי?
אז אתה אומר "צריך חקיקה" ואני הוכחתי באמצעות דוגמה שלא צריך.
ע"י דוגמה אפשר להפריח הוכחה אך לא להוכיח הוכחה |אקדמאי|
 

SupermanZW

Well-known member
לא טענת שאתה מסתיר את היותך יהודי?

ע"י דוגמה אפשר להפריח הוכחה אך לא להוכיח הוכחה |אקדמאי|
אני לא מסתיר אך גם לא מבליט, אני חי את חיי. אי אפשר לנחש שאני יהודי אבל חבריי יודעים שאני יהודי. מי שלא צריך (לשיטתי) לדעת לא יודע. הסתרה היא פעולה אקטיבית ואני לא עושה שום פעולה שנחשבת הסתרה. לא כתוב לי על המצח "יהודי" בדיוק כמו שלך לא. אם תסתובב באזורי אתה חושב שידעו שאתה יהודי רק מכך שיסתכלו עליך? זה לא סביר, אלא אם אתה נוהג ללכת עם שרשרת מגן דוד מחוץ לחולצה, או חובש כיפה (ואני יודע שאתה לא חובש כיפה), מה אתה חושב שיש להם, ראדאר יהודים?

לגבי בת זוגי, היא הייתה צריכה לנמק מדוע היא לא רוצה לעבוד בשבת, היא אמרה למעסיקה שהיא יהודיה וזה הספיק.
 
אני לא מסתיר אך גם לא מבליט, אני חי את חיי. אי אפשר לנחש שאני יהודי אבל חבריי יודעים שאני יהודי. מי שלא צריך (לשיטתי) לדעת לא יודע. הסתרה היא פעולה אקטיבית ואני לא עושה שום פעולה שנחשבת הסתרה. לא כתוב לי על המצח "יהודי" בדיוק כמו שלך לא. אם תסתובב באזורי אתה חושב שידעו שאתה יהודי רק מכך שיסתכלו עליך? זה לא סביר, אלא אם אתה נוהג ללכת עם שרשרת מגן דוד מחוץ לחולצה, או חובש כיפה (ואני יודע שאתה לא חובש כיפה), מה אתה חושב שיש להם, ראדאר יהודים?

לגבי בת זוגי, היא הייתה צריכה לנמק מדוע היא לא רוצה לעבוד בשבת, היא אמרה למעסיקה שהיא יהודיה וזה הספיק.
היהדות דת מוסרית וטובה, לא דת רצחנית.
 

אבי בן 1231

Well-known member
אשריך ותודה לך על תרומתך העילאית לשרשור ולדיון. לא יודע איך הוא היה מתקיים בלעדיך צדיק.
תודה שניסחת עבורי תגובה מתאימה לתגובתך|!||!||!|
אשריך ותודה לך על תרומתך העילאית לשרשור ולדיון. לא יודע איך הוא היה מתקיים בלעדיך, צדיק|!||!||!||!|
נו לא הייתי מכנה אותך צדיק|פטיש|.
 
למה לא? דווקא נראה לי שיהיה נחמד מאוד אם יבוא המשיח, אבל אני לא מאמין שיבוא בזמן הקרוב.
לא טרחתי לראות את הסרטון וגם לא אטרח,
מספיק אני רואה שמי שבונה סוכה או מפרק אותה נפצע קשה, ה-7.10.23, השואה ועוד שאני אפקפק בייצור דמיוני שאם היית הולך לקב"ן ואמר שאתה מאמין בייצור דמיוני, היית מקבל פרופיל 21 על המקום, אולם בגלל שהייצור הזה הוא אמונתם של רבים, אז זה בסדר,
לא בבית סיפרי (ביטוי) :)
 
למעלה