לא על-פי היהדות.
לא חושב שלכך "הדת נועדה", אבל זה בהחלט חלק ממנה.
או שהם נועדו למשהו אחר לחלוטין שאין לא כל קשר להפיכת האדם למוסרי ורוחני יותר
. שאלה של השקפת עולם.
כך כבר כתבת ועניתי לך על כך. לא יודע מה זה "ידוע". זה פשוט לא נכון על-פי היהדות. שני נדבכי המצוות חשובים במידה דומה ואין (בכל אופן לא הצגת) שום מקור מוסמך שקובע אחרת. אמנם כפי שכבר כתבתי קודם, מסקנתך זו הגיונית בהתחשב באותו עניין שהבאתי שם. אבל זה שמשהו הגיוני לא בהכרח הופך אותו לנכון כמובן
.
אולי. פרשנות מעניינת ללא ספק.
לא הבנתי. אם כולם ישמרו שבת, מדוע יהיה צורך בעונש?
כך טענת גם למעלה. לא התייחסתי לכך מאחר ואין לדברים כל אחיזה במקורות וההתדיינות מתארכת (בכל פוסט ופוסט) עד לבלי היכר וחבל. רק אזכיר שוב בקצרה את מה שכבר נכתב די והותר פעמים:
רוב עונשי המוות עליהם אנחנו מדברים הם בידי שמיים ולא בידי אדם.
לטוב ולמוטב אכן יש גם עונשי מוות שמוטל על האדם לבצעם. מדוע זה כך? מה עומד מאחורי זה? מה הכוונה מאחורי הדברים? במלוא מובן המילה, לה' הפתרונים. אני הקטן לא יודע להשיב על כל זה. אתה סבור שאתה יודע. אשריך ושיבושם לך. אבל השאלה הזאת לא משפיעה על עצם קיומו של עונש המוות באותם מקרים.