פסטיבל יא-סלאם - שרשור מאוחד

מחפשת מורה לריקודי בטן בבאר שבע

היי חזרתי מסוף שבוע במלון נירוונה ולהפתעתי הרבה היה שם פסטיבל יא סלאם. חייבת להתוודות, זו הפעם הראשונה שאני נחשפת לריקוד הזה. כל כך נהנתי לצפות בנשים, בלבוש, באהבה בעיניים ובמיוחד בפיפי המקסימה. נכנסתי לשעה קלה לצפות בהן ופשוט התאהבתי. זו הפעם הראשונה שאהבתי את עצמי כמו שאני בלי גבולות ומעצורים. אז זהו אני גרה ליד באר שבע ומחפשת מורה לריקודי בטן להתחיל ללמוד. כנראה שמצאתי את הייעוד שלי דרך אגב אני בת 35 נשואה + 3 מחכה לתגובות והמלצות.
 

חציחצי

New member
אחחחחחח

זה מה שיש לי להגיד על הפסטיבל. סדנאות מעניינות ומאתגרות, רקדניות ורקדנים מפתיעים ומרגשים, אקשן, מוסיקה וריקודים עד חצי הלילה - כל אלה היו, כצפוי וכמובן. אבל האהבה, האהבה שזרמה בחאפלה של ששי בלילה ונשפכה בינינו - נדירה. מי שהיה שם אתמול בלילה יודע שרעידת האדמה התחילה שם
פיפי, אמנון וכל העושים והעושות במלאכה - אמרתי אתמול בדמעות
ואמרתי היום ואכתוב כאן שוב: אוהבים אתכם הרבה מאד מאד.
 

באלאדיה

New member
טוב אז אני אתחיל - יא סאלאם!

הא, חשבתם שתראו תמונה מהפסטיבל? לא, זה בני עומר (8 חודשים) שעבר לילה ראשון בלי אמא, והבטחתי לכמה חברות בפסטיבל שאשים תמונה שלו. הפסטיבל עבורי היה חוויה בלתי נשכחת. לא רקדתי ריקודי בטן שנתיים! היו לי חששות לפני שבאתי, ולא היו לי אפילו בגדים מתאימים, אבל היה נעים לגלות שהריקוד עוד קיים בי. הגעתי ביום שישי בבוקר הישר לסדנה של אורלי פורטל, ולא יכלה להיות סדנה טובה יותר לחבר אותי מיידית לאווירת הריקוד והפסטיבל - כל הביחד הזה. נהניתי מאוד ואני רוצה להודות לפיפי ולמשפחתה, אמנון המקסים (וכמובן הכוכב נולד החדש - הבן שאני לא יודעת את שמו...) ולציין במיוחד דברים שנהניתי מהם - תגליות הפסטיבל מבחינתי: אלינה שרקדה בחליפה אדומה בבמה הפתוחה בקצב טורבו ועם אנרגיות של שפן אנרג'ייזר על רד בול, ההופעה של אורלי פורטל שהותירה אותי חסרת נשימה, הסדנה עם נטלי דביר בים - וכמובן ים המלח עצמו היה כוכב גדול. והחפלה בלילה - אלוהית. היה כיף להיפגש עם חברות ולחדש היכרויות מהעבר (ותודה לרוויטל שהלבישה, תכשטתה ואיפרה אותי! הרגשתי כמו סינדרלה), מקווה לחזור קצת יותר לעניינים ולהתראות עם כולכם שוב.
 

אור מים

New member
בדיוק לפני שבוע- פסטיבל יא סלאם

שלום לכם...מזה זמן רב אני צופה פאסיבית בפורום ונראה כי יש כאן המון אנרגיות,פירגון ואהבה. לפני שבוע בדיוק היינו בשיא ההתרגשות בגאלה (כן...גם אני נסעתי לפסטיבל בדיוק כמו בשנה שעברה)...אני רוצה לומר לכם שכל מה שאמרתם כאן על הפסטיבל- נכון ואמיתי. היו שם הרבה אנרגיות חיוביות, אהבה מצד המארגנים והמורות, מקצועיות -רבותיי-כן הפגנתם מקצועיות, ובעיקר כיף. היו כמה דברים שלא נראו לי ולחברות שאיתן היגעתי (והאמת היא שגם לאחרים שישבו לידנו) וכדאי שהמארגנים יקחו את זה בחשבון להבא: 1. אין ספק שפיפי היא המלכה. היא סוחפת, רקדנית מעולה ומקסימה כשלעצמה אך כנראה שאין סופר וומן- היא לא יכולה לעשות הכל...ומה שהיה חסר באירגון שלה זה הנחייה. מאוד לא נעים להגיע להופעות, לגאלה, להתכנסויות ולא לשמוע מנחה שכשמו כן הוא- ינחה לנו את הערב ויתן מסגרת נאה לכל אירוע עם על הכבוד הדרוש לכל אחד ואחד. אני חושבת שאם היא לא יכולה לעשות זאת (היא בעצם מודה בחינניות שאינה יודעת לדבר) אז שמישהו אחר יעשה זאת- לא יקרה דבר. 2. קטע התפילה המוסלמית של מירי אלון- היה לא במקום בעיננו ובעיני אחרים. קחו בחשבון שלהעריך את תרבות האיסלם זה דבר אחד ולגרום לכך שתעפיל על התרבות היהודית בדיוק לאחר התפילה הזכה של אמא של פיפי- יש בזה טעם לפגם. לצורך המחשה- היה מישהו בקהל (אם אינני טועה מהמשפחה של מירי) שאמר "לא נאה לכן תצאו!". אנו לא רצינו להצביע ברגליים ולפגוע במארגנים ולכן לא יצאנו אך לדעתי יש מקום לבדוק את הנושא הזה. 3. חמור מזה- הגדילה לעשות נטלי דביר שחלילה- אין לי שום טענה לעצם הריקוד שלה אך לעולם!! אבל לעולם- לא רוקדים לצלילים שמילות קודש בהם. כך יודע כל אחד מאיתנו ועוד בערב שבת???? זה היה חציית קו אדום. חברייה- עם כל הכבוד- בשום מקום ולעולם לא תראו רקדנית שרוקדת לצלילי מילות קודש- וזה היה מזמור לדוד- תהילים!!! ערב שבת....הלו?? כאן מבחינתי- הייתי יוצאת מהאולם אך שוב לא היה טעם לפגוע במארגנים ולכן יש טעם לומר כאן ביקורת בונה באופן תרבותי שישמש אותכם לאירגון הדברים בעתיד. 4. טוב- כאן אין טענה למארגנים אבל אפשר לבחור מקום אחר להבא. כל עיניין המלון- "הכל כלול"- זה ברור וידוע- המשאבים והאנרגיה מופנים לכמות ולא לאיכות...אז טוב- לא באנו לאכול ולא באנו מטעם משרד הבריאות לביקורת נקיון וסבלנו את כאבי הראש החזקים כמו בשנה שעברה בשל האיזור הנמוך- אך מינימום- שינקו עבורינו את השטיחים (כן יש חיה כזו שואב /שוטף)כך שנוכל להינות עד הסוף ולא נעלה לחדר לעשות אינהלציות... 5. אבל אתם יודעים מה???? כל זה לא גרע ולו במקצת מהכיף והאושר שלנו ואני חייבת לקנח בכמה פירגונים : כל המורות- באמת כל המורות היו מקצועיות, נחמדות, מעניינות ...לרבות הסדנה של יעל לילה עם עץ החיים - סדנה עם ערך מוסף, כמובן אורלי פורטל המדהימה והמיוחדת- אין מילים, אלינה- כרגיל, ורד-עם הסגנון המיוחד..כולן באמת כולן-גם תמר בר גיל נחמדה- אבל אצל תמר היה משהו שלא "זרם"...יש הרבה "קטעים מתים" בסדנה שלה, היא איטית...עדינה וצריך לחכות לה שתחליף בגדים באמצע הסדנה וגם.....- תכניס סוכריות לפה...כן כן (אתן המקצועיות- תגידו זה מותר??). לא אוכל לשכוח את כל הרקדניות בבמה הפתוחה ובגאלה- כמובן שתסלחו לי אם לא אזכור את השמות של כולן אך אחת אחת הייתן מרשימות- רואים שעבדתן זמן רב וברצינות, השקעתם/ן בתלבושות, הופעה חיצונית והיו תוצאות. רויטל- פלמנקה- היית מקסימה!! אולי באמת זה המקום לפנות למארגנים שיעשירו אותנו בסדנה אחת לפחות של פלמנקו- זה יפה ומחובר לריקודי הבטן, טל- סעידי יפה, דורית ארובס- הגדילה להפתיע בכניסה הקלאסית והמרשימה שלה עם פתיחת הערב ורקדה לצלילי עזיזה שאהובה עלינו במיוחד (אגב, נכחתי גם בסדנת הצעיף שלך בשנה שעברה- את מדהימה ורוקדת נפלא-הפתעת אותנו בגדול!!לדעתי- מתבקש מאליו להעביר סדנאות), אורלי פורטל כמובן- אין,,אין מילים-כל מילה מיותרת- והסדנה שלך- רק להתענג, וכולן- באמת כולן וגם הגברים- נתנו את הנשמה. שאפו לכל אחד ואחת מכם. מה אגיד לכם רבותי- ניכר שהייתה השקעה ומחשבה מרובה בתכנים של הפסטיבל והמעידות הקטנות- נקווה שלא יחזרו והמטרה היא רק לצמוח ולהשתפר לפסטיבל של שנה הבאה. כל ביקורת שנאמרת בצורה תרבותית ועיניינית היא לגיטימית ואם היא תצליח לשנות דברים- מה טוב. אני אומרת זאת כי אני מדברת בשם קבוצה לא מבוטלת של נשים שהיו בפסטיבל. בברכה -ותמשיכו להעשיר אותנו הצופות...
 
וואללה, חשבתי שהפורום כבר יהיה מפוצץ בתגובות

מפתיע שלא, אבל אני שמחה להיות "רק" שניה! הפסטיבל היה מדהים. לא רק שלא ציפיתי, אלא שברגע האחרון נרשמתי, ועוד אמרתי לעצמי שאני לא אקח חדר במלון, למקרה שאני אתבאס- מה יש לומר, הדבר היחידי שהתבאסתי ממנו זה שהייתי צריכה לצאת כל ערב מיד אחרי ההופעות לדרך חזרה הביתה, כדי לא להרדם על ההגה, ולקום כל בוקר ב- 7:00 כדי להגיע בזמן לסדנה הראשונה של הבוקר (פעמיים אורלי פורטל המהממת...). ועכשיו להייטלייטס מבחינתי: אין ספק בכלל שמצאתי לי גורו. ולא אחת- שתיים. להניח את הטכניקה מאחורי הגב, להתחבר לריקוד הפנימי, לרקדנית הפנימית, לא להכנס לתחרות טכנית עם כל הסובבות אותי ועם המראה, לא "להיאלם" נוכח עוד 20 בנות בכיתה, ללמוד לרקוד בלי לחקות, מהבטן, מבפנים- גם אם מה שנדרש זה עיניים עצומות, ולהצליח לתת את עצמי בדיוק על הבמה, ולא איזה אוסף טלאים שאספתי במהלך לימודיי... אני מצליחה להבין עכשיו את מה שהרגשתי כל הזמן: אין חוקים של איך לרקוד, אני לא צריכה "לדעת" כדי לרקוד "יפה", טכניקה זה נחמד ואולי נחוץ- אבל בלי עצמי אני לא יכולה באמת לרקוד, וגם אם הטכניקה שלי לא מושלמת, ולעולם לא תהיה מושלמת כי יש לגופי מגבלות- אני יכולה לרקוד את עצמי וזה יצא נפלא... אז למי שעוד לא הבינה, למרות המרחק (הפיזי) הרב ביני לבינן- אני יודעת שאני הולכת לאמץ, לאמץ ללבי כמעט, את שתי המורות החדשות שלי, מי יתן שהן ילוו אותי מרחק גדול: מירי אלון ואורלי פורטל. כשאני חושבת איזה עוד שמות תואר אפשר להצמיד להן, כדי להביע את תחושותיי ורגשותיי לגביהן - באמת שאני מגיעה למסקנה שאני קצת מעריצה אותן, וקצת רוצה פשוט לצעוד לאורן לזמן מה. פיפי נס המהממת... איזה סיום מופלא לפסטיבל זה היה לשבת, גמורות מעייפות, בפינת האולם המלא בנשים שעוד כוחן במותניהן והן ממשיכות לרקוד- ולקלוט שעל הבמה מתרחש הרבה יותר משיעור- שהמאסטרית הגדולה יוצאת במלוא עוצמתה הרגשית, הלא מזויפת, הפנימית, האמיתית, מה יש לומר- עצומה. זו היתה חוויה משכרת, לראות את קטע המוזיקה הזה זורם דרך גופה, זה בכלל לא היה שיעור, זה בכלל לא היה מופע- זה היה כמעט להציץ, כמו ממחשכי ארון הבגדים של המלכה הגדולה של הריקוד, לריקוד הפרטי, האישי, של נשמתה הענוגה... זו היתה סדנת הטכניקה היחידה שלקחתי בפסטיבל הזה, והעומק של העבודה, החופש היחסי שהוענק בתוכה (כמעט לרקוד תוך כדי אימון), החינניות המתפרצת והעוצמה הבלתי מרוסנת של המורה המדהימה- כל אלו היו חוויה חדשה, להבין שגם בתחום של טכניקה, אפשר כך ואפשר אחרת- ויש עבודת טכניקה שאינה מכניסה למצב של תחרות, שאינה גורמת לקיפאון עמוק של היצירתיות, שמאפשרת הנאה... בין העולות על הבמה התרשמתי עמוקות מכל אחת מהמקצועניות, אלו שהריקוד הוא כבר חלק מהן, נזכרו במיוחד (ואף צולמו בוידאו, ולשמחתי יהיו לי עוד הזדמנויות להתענג על מראיהן): מירי אלון בקטע הקצר שהיא נתנה בערב הראשון- קטע שהיה מלא השראה, מלא עוצמה, מלא אמונה... מאד מאד אהבתי את הקטע הזה, הוא השאיר בי רושם עז, שלתחושתי המילים יעשו עימו עוול... לצערי, גיליתי במהלכו שכמה ממשתתפות הפסטיבל סובלות מקוצר רוח שגובל בחוסר נימוס, שלא לומר בשטחיות מעוררת גועל ובחוסר כבוד לאומנות (אלו שמחאו כפיים באמצע כדי לזרז את סיום המופע או אלו שצחקקו או שדיברו). אורלי פורטל שכמובן הפילה את כולנו מהכיסאות מרוב התרגשות, ועל לומר בפה מלא- שלא היתה זו הטכניקה, ולא היתה זו הכוריאוגרפיה- היתה זו נשמתה היקרה שהסעירה את ליבות כולנו. בחיי שחשבתי בתחילה שאני פשוט משוחדת: מסונוורת, קצת "מאוהבת" קצת "מעריצה", אבל לראות שהתגובות של אולם מלא בנשים רוקדות שיודעות ריקוד מהו- היו זהות, נלהבות, חמות, מרותקות, נסערות, מתרגשות, נופלות מרגליהן מרוב הנאה- הבנתי שבאמת, זו היא שיצרה בי את ההתרגשות הזו, נפשי נסחפה אחרי נשמתה שבהקה שם... פיפי נס ריגשה בכל אחת מהופעותיה, הצחיקה, הנעימה, שיתפה אותנו, פטפטה איתנו, היתה האדם הכי משמח שנתקלתי בו בחיי- בשתי ההופעות המקסימות שלה. שפת הגוף שלה משדרת נינוחות בתוך הסיטואציה, פשוט לאכול אותה מרוב תענוג... כמו שמישהו (עישי, שתיכף גם עליו ארחיב את הדיבור) אמר לי אח"כ: אפילו עפעוף ריס אחד שלה- והריגוש בשמיים... הבנתי את זה, כמו שתיארתי קודם- ביתר שאת- בשיעור הסיום של הפסטיבל... נטלי דביר- איזו בחירה מוזיקלית, איזו עוצמה מרגשת, איזו תנועה זורמת ואוהבת- אוף, למן הרגע הראשון שראיתי אותה, לפני שנתיים בפסטיבל זורבה הבודהה הראשון שלי (לא משנה, היא תדע על מה אני מדברת)- התאהבתי. הבנתי שלעזאזל, אפשר אחרת- אפשר ריקוד שהוא כל כך עוצמתי, ריקוד שהוא כל כולה ויותר מכך, ריקוד שהוא אהבה- גם עצמית וגם לקהל, גם לריקוד, וגם למוזיקה- אישה של אהבה ועוצמה. עישי המתוק- איזה ריקוד! איזו הופעה! צחקתי והתלהבתי כאחת, כוריאוגרפיה מלאת הומור, מלאת חן, המלבוש היה מקסים (אני גם רוצה כזה!!!) המשקה בכד היה משכר
היה מקסים בעליל. ועכשיו לפינת המנצחות (שלי
) בתחרות הבמה הפתוחה: ראשית, כולן היו מקסימות- באמת שקצר זכרוני מלזכור את כולן, אז אמנה רק את אלו שאני זוכרת- חלקן אני אפילו לא זוכרת בשם, תסלחנה לי
ובלי מנצחות, כולן מנצחות! מיכל ספרא- טוב, מה יש לומר, נשמתי נעתקה, מילולית, מההופעה המושלמת, המרגשת, הנוכחת, החזקה והעוצמתית שלה. באמת שכמעט בכיתי מגעגועים לריקוד הזה, אם הייתי יכולה הייתי מעמידה אותה אצלי בסלון, בקופסא של תכשיטים שמנגנת, ומסתכלת בה כל היום- כמה מקסים היא רוקדת. לא מדובר בטכניקה, או בתנועה או במראה (כל אלו היו מושלמים בעיני, כמובן) אלא מדובר ברגש, בנוכחות האמיתית, בחיבור- שהיא הביאה לבמה. צר לי לומר שאחריה היה קשה לעלות... בדיעבד נודע לי שהיא תלמידתה של אורלי פורטל, לא רק שזה לא הפתיע אותי- אלא שהבנתי שגם את התכונה האחרונה שציינתי (שאחריה היה קשה לעלות לבמה וליצור התרגשות) היא למדה ממנה...
אין מה לומר על התלבושת- היתה מהממת למן הרגע הראשון, אבל ברגע שהנערה החלה לנוע- כל זכרון התלבושת התעמעם לו, ומה שנשאר זה רק העצמיות הבוהקת והכאריזמטית שלה... הדס הראסטה-וומן- טוב, אני חולה על ראסטות, אז לא מפתיע שהתאהבתי בה עד קצות אצבעותיי. הריקוד היה עוצמתי, מדויק, מלא חן, מחוייך, והתלבושת? סוף הדרך! טל- הסעידית המוזהבת עם המקל- איזו הופעה!!! התרשמתי עמוקות וקשות, התרגשתי וצחקתי, ומחאתי כפיים בהנאה גלויה- באמת, הופעה מענגת. והתלבושת! אני רוצה בדיוק כזו! כולל החצאית והכל. זהו, את אלינה שבלאדיה כתבה עליה גם זכרתי מאד, כמישהי שמצד אחד נראתה כבעלת יכולת טכניות להפליא, ומספיק צעירה כדי "ליפול" למקום של הופעה חסרת האישיות- מצד שני- הבחירה המוזיקלית, הכוריאוגרפיה המתוקה, ההתלהבות חסרת השליטה שלה, ובכלל- הרימו אותה משם מהר מאד, והציבו אותה במקום של מי שהולכת להיות בהחלט הדבר הגדול (והחינני להפליא) הבא... גם את החליפה שלה מאד אהבתי. ניכר עיצוב אישי והתאמה מדויקת לאישיות הקופצנית והמקסימה שהובעה שם
גם מצאתי 2-3 חברות חדשות- אם כי עלי להודות שאני זו שלא מתערבבת יותר מדי, כך שאני בטוחה שאחרות הצליחו יותר ממני בעניין הזה
זהו, אני חייבת לחזור לעבודה- אבל לא לפני תודות ענקיות לכל מי שעשה את הפסטיבל הזה, לאמנון ניסים- סליחה שהתעצבנתי על השורות שורות של הכיסאות, ועל המזגן בחדר הגדול, לו הייתי יודעת מי אתה וכמה קשה עבדת כדי שלנו יהיה נוח הייתי ודאי הרבה פחות חצופה (וזה שיעור לחיים: לעולם לא להיות חצופה, כי את לעולם לא יודעת עד כמה תתחרטי על זה בדיעבד
) ואיזה כיף לי שזכיתי!
 
לאור מים - אני חולקת על דעתך

אני לא הייתי בפסטיבל אך: לדבריך את אומרת שאסור לרקוד למילות קודש ובמיוחד בערב שבת ושכולם יודעים זאת. שאלתי: למה לזמרים ששרים את מילות הקודש זה בסדר, ולמה שרקדנית שמביעה את המילים דרך גופה וריקודה זה לא בסדר? מה ההבדל? זכותי כאמנית להביעה ולבטא את עצמי כפי שאני מוצאת לנכון במקרה הכי גרוע לאלה שלא מוצאים עניין בכך - יכולים פשוט ללכת. ואני משווה זאת לתערוכה של ציירים: ביקרתי בתערוכה - לא אהבתי - יצאתי. נקודה. אני מאוד אוהבת לרקוד את "שבחי ירושלים" בגופי ובנשמתי, מה לעשות שאני לא זמרת ולא ניחנתי במיתרי קול משובחים? (ועדיף לסביבה שבכלל לא אשיר....) והכלי שבאמצעותו אני מבטאת את רגשותי - הם גופי? אז לדבריך אני צריכה לעשות חרם על גופי? בעיני זוהי גישה פוריטנית וצדקנית מאין כמוה שנוגדנת את רוח האומנות והתרבות ! אני רוצה להתייחס לנושא נוסף שאותו העלת: את הזדעזעת והתרעמת על כך שמירי אלון השמיעה דברי תפילה מוסלמית (אוי ואבוי, חרם, חרם....) ועוד חוצפנית שכמוה - אחרי התפילה הזכה של אמא של פיפי. בעיני - זה כל כך מרגש שיש לי דמעות בעיניים, שתפילה מוסלמית ויהודית נאמרת תחת קורת גג אחת - זה מה שיקרב את השלום ולא עוד איזו ועידה מטופשת בנאפוליס ! שלום - זה לרקוד ביחד שלום - זה להתפלל ביחד שלום - זה לקבל את התרבות של האחר שלום - זה לחיות בשלום עם עצמי ועם הסביבה ! ואינשאללה ואמן יהיה רצון מלפניך אבינו שבמרומים שתשלח לבני האדם קצת תבונה בראשם למען יפסקו המלחמות ונשב ביחד כאחים זה לצד זה - כאן על פני האדמה! תמרה
 

gipsygirl

New member
תמרה

אני כן הייתי בפסטיבל - מה שהגבת מקסים ונכון. לרקוד תפילה זה נקי ויותר מבסדר (גם בבית המקדש עצמו רקדו) אך לצערי אותה רקדנית לא רקדה קודש... נראה אפילו שהיא לא הבינה את הטקסט!!! אני כן יצאתי מהאולם!! צימרר אותי לראות קולגה פותחת את האגן אם מילות הקודש "לכו נרננה לה'..." את ההמשך כבר לא רציתי לראות. שוב, זה בסדר לרקוד תפילה, לדעתי זה רק מעצים אותה! אבל במקרה הזה היה כיווץ אחד גדול. כן היה רצון להגן על המקורות. הפסטיבל היה מבורך וגם את הדיון הזה קיבלנו ממנו.
 
תמרה - דברייך מעוררים מחשבה ותהיה גדולה

לא הייתי בפסטיבל ולכן אין לי מושג מה הייתה חוויתם של הצופים. אני לא אתווכח עם הרגש של אף אחד . גם אומנות וגם דת באים ממקום של רגש ולשניהם צריך לתת את הכבוד המגיע להם. אומנים מאז ומתמיד עסקו גם בפרובוקציות. רקדנית בטן ,תרצה או לא תרצה במקומות מסוימים גם בלי להתכוון, רק בגלל התלבושת ותנועות האגן תהווה פרובוקציה עבור חלק מהאנשים.כאשר רקדנית בטן מופיעה במקום שיש בו אנשים דתיים או מאוד ביישנים , הם עלולים לחוש בדיוק כמו שחשו הצופות בפסטיבל, שאולי באופן מסויים פגעו ברגשותיהם. השאלות שמעסיקות אותי בהקשר הזה הן שתיים: 1. האם הרקדנית מודעת לכך ? האם היא מבינה שזו פרובוקציה ולוקחת עליה את האחריות? 2. האם לפרובוקציה יש מטרה להעביר מסר ? או שהיא באה סתם כדי למשוך תשומת לב ולאמר תראו אני שונה ומיוחדת אני רוצה לזעזע אותכם כדי שתבחינו בי. יש נושאים שלגביהם יש כמעט הסכמה גורפת שאסור לעסוק בהם, למשל בדיחות על מוכי גורל או על השואה. יש כאלה שמפירים את ההסכמה הזו ומידי פעם מחליטים ל"שחוט פרות קדושות" אבל אומן יחשב לבלתי רגיש (האנטיתזה של אומנות) אם הוא לא יודע לזהות מראש שהוא נמצא בשדה מוקשים. לדעתי, נכון וראוי להשתמש בפרובוקציה, אבל בתנאי שהאומן מבין מה הוא עושה ויש לו מסר שחשוב לו להעביר.
 
"יהללו שמו במחול, בתוף וכנור יזמרו לו

שימו לב לכתוב מתוך ספר תהילים : פסוק ראשון: ישמח ישראל בעשיו, בני ציון יגילו במלכם: יהללו שמו במחול, בתוף וכנור יזמרו-לו: פסוק שני: "הללוהו בתקע שופר, הללוהו בנבל וכנור: הללוהו בתף ומחול, הללוהו במנים ועוגב: הללוהו בצלצלי שמע, הללוהו בצלצלי תרועה: כל הנשמה תהלל יה, הללויה:
 

gipsygirl

New member
הרהורים

תודה על הדיון הזה. כל השבוע הרהרתי, ורציתי להגיד תודה שאפשרתם לי לראות מעבר למדרגה שאני נמצאת....
 
מזל שנזכרת גם להנות מהפסטיבל

זה לגיטימי להעלות כמה הערות חיוביות ובונות על הפסטיבל. אחרי הרשימה הארוכה מפליא שעוד ניזכרת להנות. מה שלא לגיטימי בעיני זה הכפייה הדתית שאת מציבה לנשים שרוקדות ולבחירת המוסיקה שלהן, אני בטוחה שמי שבחרה לרקוד לצלילי תפילה לא חשבה לעצמה שהיא פוגעת במשהו קדוש. את וחברותיך שמאמינות במה שנראה בעינך כחילול קודש אינו העולם והראייה של נשים אחרות, יש לכבד גם זאת.
 

combina347

New member
לרקוד מהנשמה ולהרגיש פסטיבל "יא סלאם"

סלאם עליכום. נתחיל בזה שאם אני כאן קרה לי משהו ומשהו עצום שנים אני חיי תחת כנפיה של אמנית בנשמה שחיה את הרקוד המוזיקה התרבות והשפה של העולם המזרחי עד היום ראיתי רקדניות הופעות אמנים וחייתי את זה אך בחיי היום יום ובשיגרה אבל הדבר הכי חשוב שאני רוצה לציין ובגלל זה אני פה הוא הרגש העצום החוויה והעוצמה שקיבלתי מהפסטיבל "יא סלאם" שעד היום ראתי רקדניות אמנים ואת כל העולם הזה אך לא הרגשתי את העוצמה הזאת לא חשבתי על לנסות גם ועכשיו אני נושם עמוק וחושב טוב טוב על להכנס עמוק לתוך העולם הזה כמות האהבה המוזיקה התנועה הרוחניות השלווה הפנימית והבריאות שמעניק העולם הזה ורק לאחר הפטיבל הרגשתי את החיבור העצום. בערב הראשון של הפסטיבל הרגשתי עצור וסגור מבפנים ללא כל יכולת תנועה עם המון מחשבות שהקפיאו אותי ורק לאחר הסדנאות שהשתתפתי בהן אחת אחרי אחת גרמו לי להשתחרר ולהתפרק בערב על הבמה ומול כולם אני מעוניין להכנס לתוך זה ולהפוך את כל החוויות והרגשות שגרמו לי לזוז ככה ולהסחף בטראנס של תנועה לדרך חיים אני עדיין לא מעכל שאני בבית בעבודה ובחיים הרגילים אני מפנטז על הפסטיבל הזה שוב ללא יכולת לחזור למציאות גם כשמטרתי הייתה לעזור למשפחה בהקמת הפסטיבל אני קצר סבלנות ומחכה לפסטיבל הבא בינתיים אנסה להצמד לאמא ולקבל כל פיסת הזדמנות לחוות שוב את מה שעברתי אני ממש מצליח להבין את כל אלו שמדברים על כמות האהבה שהיתה בפסטיבל אני בעצמי חשתי את זה ואני לא מדבר רק על סדנאות והופעות אני מדבר על הקהל על האנשים ועל התחושה המדהימה הקיבלתי מהמשתתפים שם אז תודה לכולם ולכל מי שתרם לי להגיע לזה והיה חלק מהחלום היפיפה והניפלא הזה "יא סלאם"
 

combina347

New member
כמעט שכחתי לציין

אני קובי זה שנתן את ההופעה והשתדל להרקיד שם את כולם ומי שלא זוכר הבן של פיפי אשמח לתגובות על ההודעה
 

חציחצי

New member
קווווובי../images/Emo70.gif תעשה לי שימי../images/Emo70.gif

כמה שיאי שמחה (שלא לומר "אושר". לא רוצה להגזים, אבל זה ממש ממש לא היה רחוק מזה) אזכור לתמיד מהפסטיבל, רובם מהחפלה של יום ששי, ואחד מהם היה כבודך שרקד עד כלות עם כל מי שרק אפשר, עם כזה חיוך שאני די בטוחה שנתפסו לך למחרת השרירים בפּנים
, ופיזר שמחה בכל מקום שבו דרכה רגלו. כשקראתי את מה שכתבת בבוקר, לא הייתי בטוחה שזה אתה, אבל לפי מה שכתבת הייתי די בטוחה שכן, פשוט כי את כל מה שכתבת - ראו עליך
תודה ענקית על שפע השמחה שפיזרת בכזו נדיבות...
 
נאלצת להסכים עם אור מים

בעניין הריקוד למשמע מילים מהתהילים. לא צריך להיות בפסטיבל או לראות ריקוד. אבל תזכרו את הבלגן שיצר אוהד נהרין עם "אנפאזה" כשרקדני להקת "בת שבע" רקדו את "אחד מי יודע" והתפשטו על הבמה. יש טעם לפגם כשמשתמשים במילות קודש ורוקדים בטן. מי שבא מבית דתי עם זיקה למסורת יכול להבין את זה. מי שחילוני אולי יתחבר לזה פחות ולא יבין "על מה המהומה".. כשרקדו בתנך "בתופים ובמחולות" לא הייתה כוונה לעינטוזי תוסיק ושימי בחזה. אני בטוחה. קיצר אני יכולה להבין את הסתייגותה של אור מים מהעניין.אני יודעת בוודאות שלא אעז לרקוד ריקוד בטן על שיר עם מילים מהתנך\תהילים\גמרה או משנה, כי זה לא לעניין. ובטח שלא בפני הוריי הדתיים. הריקוד שלנו נחשב ריקוד מגרה,נשי, מפתה , ההפך ממה שהתורה מצווה (צניעות ואיפוק) לכן זה לא לעניין. בריקודי-עם יש מצב שריקוד כזה יירקד עם בגד נאות. סגור וצנוע, או כמובן בריקוד חסידי ורק ע"י גברים. לא חסר על מה לרקוד. אגב לא ראיתי שרקדנית מצרית הרוקדת על "נמאז" (תפילת אללה הוא אכבר) לילה טוב ושבוע טוב
 
אני מעריצה אותך על הכנות ../images/Emo24.gif|../images/Emo24.gif|

ועל זה שאת לא מתנערת מהדילמות שקשורות בריקוד ולא טומנת ראשך בחול.
 
למעלה