חייבת לענות לך על הקטע של הטכניקה...
חשבתי על זה רבות בעקבות מה שדיברנו בפסטיבל עצמו, בעקבות המסקנות שלך, והמסקנות של ידידתנו המתוקה, והגעתי למסקנה פשוטה אך נחרצת... לא. לא צריך טכניקה מעולה, לעילא ולעילא, כדי להיות רקדנית מהממת, מרתקת, מושכת את העין בצורה חד משמעית ובלתי מתפשרת. מה שצריך הוא חיבור אמיתי לגוף, ואם הגוף שלי מוגבל בתנועות מסוימות, ויש דברים שלא יצאו ממנו טוב- בחיבור אמיתי לעצמיות שלי, לרקדנית הפנימית, הגוף שלי, שיודע את מגבלותיו טוב ממני- לא יפנה לאותן פינות חשוכות שבהן הוא יובך- הגוף שלי יודע טוב ממני איך לנוע, אני רק צריכה להרגיש את מה שאני רוצה לבטא- והגוף יבטא בכלים שלו... אז כן, אולי בשביל להיות פרפורמרית לעילא ולעילא- צריך להיות סגורה עד קצות הטכניקה, אבל בשביל להיות רקדנית- כל מה שאת צריכה הוא שיהיה לך מה לומר ושתרצי לומר זאת דרך הגוף... תחשבי רגע על רקדנית מהממת, מישהי שבאמת סוחפת את כולם בהופעותיה, שמורגש החיבור שלה לריקוד בכל ניע וזיע של גופה- שפתאום, חס וחלילה, נפצעת (בגלל זה לא הצעתי שמות
) בקרסול, ויש תנועות מסוימות שפשוט נשגבות מגופה- האם בבואה לרקוד בריקוד חופשי באמת, ריקוד פנימי של הנשמה, האם היא תיקלע למצב שבו כואב לה? זה בדיוק אותו דבר לדעתי... את עדיין מדברת על שואו: כן, בשביל שואו צריך טכניקה מעולה, אבל בשביל לרקוד- צריך רק לרצות. בשביל להופיע עם ריקוד- צריך רק שיהיה לך מה לומר... ברור שבמקביל אפשר להאריך, לעבוד, לשפר טווחי תנועות, לבנות טכניקה, להתקדם בתחום הטכני- אבל זה לא הדבר האמיתי, זה רק מה שצובע את התנועה של הגוף בצבע מסוים- בלאדי, טרייבלי, מודרני, פולקלוריסטי, קלאסי, לירי, בגוון היפהופי- הכל נובע מאותו מקום בנשמה, מאותו ריקוד פנימי... בקיצור- אני לחלוטין לא מסכימה עם האמירה "הרקדנית תוכל להגיע לרמת שיחרור כזו רק כאשר תדע את הטכניקה כל בוריה" מה גם שלעולם זה לא יקרה- זו אשליה שמצב כזה יכול לקרות. לפני שתדעי את הטכניקה על בוריה הגוף שלך ירווה.