פעם ראשונה פה - שאלה

יש לנו מצוה מן התורה

שאסור לבעל לגעת באשתו אם לא טבלה ו(תיאורטית) בחתונה זו הפעם הראשונה שהוא נוגע בא (ולא עובר עבירה) השאלה מקבילה לשאילה למה אי אפשר לוותר על ברית מילה? בשני המקרים אנחנו היהודים נוהגים ע"פ ציווי התורה
 
דברי הרמב"ם

האזהרה שהזהרנו מלבוא על הנידה בזמן טמאתה, כלומר: כל שבעת הימים, והוא אמרו: "ואל אשה בנדת טמאתה לא תקרב" (שם, יט); וגם כל זמן שלא תטבול אחר שבעת הימים היא נידה. והעובר על לאו זה אם היה מזיד - חייב כרת; ובשוגג - חייב חטאת קבועה.
 
הפסוק בתורה - "ואל אשה בנדתה לא תקרב"

דברי הרמב"ם שהם פירןש ופירוט המצווה - מופעים ב-ספר המצוות להרמב"ם העם היהודים כבר 3500 שנה לא מוותר על אף מצווה (כך שלא משנה על איזו מצווה מדברים)- יש לנו 248-מצוות עשה ו-365 מצוות לא תעשה הסבר עליהן מפי הרמב"ם אפשר למצוא בספרו הוספתי גם הלכות נידה למתעניינים מהספר של החכם העצום האחרון רבינו יוסף חיים ז"ל "בן איש חי"
 
עד כמה שידוע לי זה לא מעניין את הרבנות

ז"א שזה לא תנאי לחתונה אבל גם אם האשה לא רוצה ללכת למקווה שתילך לנחל או מעיין כלשהו (יש הרבה כאלה בצפון - שתעשה טיול) (ופשוט שזו עבירה חמורה ביותר הן לגבי האשה והן לגבי הגבר - אם האשה לא טובלת)
 
כשאני כותבת "מקווה" אני מתכוונת

אני מתכוונת לכל טבילה. אם היא לא רוצה לטבול - אין חתונה ? הם יצטרכו לטוס לחו"ל כדי להתחתן ?
 

tamarhp

New member
לא נכון, ביום החתונה צריך להביא לרב אישור

מהמקווה שהאישה טבלה...
 

arriy80

New member
זה כתוב בספר ההוראות לחיי היהודי

כמו גם מצוות ברית מילה, וכמו שאר המצוות. ספר ההוראות הזה התקבל מאת יוצר העולם.
 
קידוש וטבעת נישואין

מה קורה אם היה קידוש ללא רב, אם החתן אמר את המילים וקידש את האישה עם טבעת. הזוג נשוי ? ומאיפה מקבלים כתובה? ואיך גם אז צריך מקווה ?
 

tamarhp

New member
תלוי אם היו עדים או לא.

צריך לשאול רב. מקווה לא קשור לחתונה אלא לנגיעה וקירבה בין בעל לאשתו. אם היה מקווה או לא זה לא קשור להאם האישה מקודשת או לא, אבל כיוון שחתונה רשמית יש לה כללים - דורשים שהאישה תלך למקווה קודם כי זה חלק מהתהליך.
 
העדים כשרים, הטבעת כשרה - הכל כשר

השאלה היא אם כל זה קורה לא בנוכחות רב איך מקבלים את הכתובה ? ?
 

arriy80

New member
הרב לא אחראי לכתובה

הכתובה היא התחיבויות של הבעל כלפי אשתו. בעת כתיבת הכתובה נעשה "קנין" - מעשה התחיבות ששני אנשים אחרים עדים לו, וכך נוצרת התחייבות הבעל. בכלל, תפקיד הרב בעסק הנישואין הוא: "סידור חופה וקידושין". הרב אינו "מקדש". הבעל הוא ה"מקדש" (שהרי הוא אומר "הרי את מקודשת לי"). הרב הוא עוזר לכל הנוגעים בדבר (הבעל, האשה, העדים וכו'), לעשות את הקידושין והנישואין בצורה הטובה ביותר ע"פ היהדות.
 
אז מי מאשר את הנישואים ?

רק קידוש זה לא מספיק בביל להיות רשום במשרד הפנים כזוג נשוי. מי ייתן לנו את האישור שאנחנו נשואים - אם לא הרב ? ? ?
 

arriy80

New member
הרב מאשר לצורך הרישום הממשלתי

לא צריך רב בכדי שקנין הקידושין יחול. כנכתב, הרב עוזר לזוג לבצע את הקנין בצורה הטובה ביותר, וגם מאשר את ביצועו לצורך הרישום במשרד הפנים.
 
אם ככה...

אז אם הזוג פונה אל הרב אחרי שכבר היה קידוש, הרב יסכים לאשר את הנישואים כמו שהם ? או שעדיין יחייב את הכלה ללכת למקווה ?
 
למעלה