כי זה לא פשוט
אם זה היה פשוט כל כך, לא היו מתערבים בהתנהגות פרטית של אנשים, כשם שאין מחייבים אנשים לשמור שבת, טהרת המשפחה ולנהוג בעוד עניינים כפי הלכות היהדות. איסור נישואין אזרחיים בישראל נועד למנוע מהיהודים סכנת התבוללות שלא בשליטתם, כפי שקורה בארה"ב, וסכנת נישואין האסורים עפ"י ההלכה. אם מאפשרים נישואין אזרחיים בישראל ליהודים, זה מאפשר נישואי פסולי חיתון והולדת ממזרים, ומחייב פיקוח ורישום של כל אדם ואדם במקרה הטוב (כדי למנוע ממי שרוצה להתחתן בנישואין כשרים לעבור עבירה בעל כרחו). במקרה הגרוע זה גורם לאנשים שלא חטאו להיוולד במצב מגביל של פסולי חיתון, למרות שהם לא אשמים בו. משל למה הדבר דומה - לכפייה על האיסור להשתמש בסמים, משום שאנשים נפגעים מזה (ולא חשוב שיש הרבה אנשים שרוצים להשתמש בסמים כי לדעתם זה לא פוגע בהם, או רוצים לסחור בסמים כי זה מאוד רווחי להם...). וכן לחובת משרד הבריאות לפקח ולאסור על הציבור מאכלים או תרופות שגורמים למומים בעובר, גם אם הציבור מאוד רוצה. יש אחריות על הילדים שלא נולדו עדיין, ואיננו יכולים לכפות עליהם מומים כאשר אפשר למנוע זאת בהימנעות מחומרים מסוימים. האחריות של עם ישראל היא קולקטיבית. יהודי לא חי רק בשביל עצמו. יהודי צריך לדאוג למתים (גם לאחר פטירתם, וגם הרבה שנים לאחר פטירתם, כאשר יש אנשים שחושבים שכבר אפשר לבזות את עצמותיו בסלילת כביש זה או אחר וכו') וגם לאלו שעוד לא נולדו. יהודי שנולד ממזר בגלל שקברניטי היהדות לא שמרו על עם ישראל כדי למנוע מצבים כאלה, נשללות ממנו עוד טרם היוולדו זכויות אדם מינימליות ובסיסיות - מהסוג שאפשר למנוע. חובת היהודים לעשות מה שהם יכולים כדי למנוע דברים כאלה. במדינה הדמוקרטית אפשר להשתמש בכוח האלקטורלי של אלו שמעוניינים במנהגי ההלכה במדינה, ועפ"י כללי הדמוקרטיה נקבעו הכללים הללו במדינת היהודים. יש יהודים שמבקשים לשנות את המציאות הזו, וגם ניסו לעשות זאת. אבל עד כה, כללי הדמוקרטיה קבעו שכוחם הציבורי קטן יחסית לכוחם הציבורי של המעוניינים בשמירת הדת.