דווקא נוסח ברכה זו הוא התואם רעיונית את שמו..
החוקר, ליבס טוען כי נוסח ברכה זו מקורו בכת היהודו נוצרית - שקישרו בין ישוע לישועה.
נו, והרי לייבוביץ היה אחד מאלו שהעלו את התזה (או שמא נאמר ההיפותזה) כי מתקופה חלה השפעה אנתרופצנטרית מובהקת על היהדות שמקורה בנוצרים הראשונים. לא שדבר זה לא היה קיים קודם לכן, אלא שדבר זה שהיה אקסטרני ליהדות ולא מתוך היהדות (מחלוקתו הידועה עם פלוסר) הפך לדומיננטי הרבה יותר ביהדות בתקופת "הורתה" של הנצרות.
________
ואם נהיה לייבוציאניים עד הסוף - אז שמו של ישעיהו מרמז על נבואתו (כמו מלאכי, אליהו ויחזקאל) כפי שהוא "בעצמו" מעיד על כך..: ".."ה' ִמבֶּטֶן קְרָאָנִי, מִמְּעֵי אִמִּי הִזְכִּיר שְׁמִי וַיָּשֶׂם פִּי כְּחֶרֶב חַדָּה בְּצֵל יָדוֹ הֶחְבִּיאָנִי ....וּנְתַתִּיךָ לְאוֹר גּוֹיִם לִהְיוֹת יְשׁוּעָתִי עַד-קְצֵה הָאָרֶץ". אם כן, לא ייתכן לומר שישועה זו היא משהו שמצפים מהאל שיעשה עבורנו, אלא משהו שהאל מצפה ממך שנעשה עבורו.. לפחות בכל הנוגע לשמו של ישעיהו..
החוקר, ליבס טוען כי נוסח ברכה זו מקורו בכת היהודו נוצרית - שקישרו בין ישוע לישועה.
נו, והרי לייבוביץ היה אחד מאלו שהעלו את התזה (או שמא נאמר ההיפותזה) כי מתקופה חלה השפעה אנתרופצנטרית מובהקת על היהדות שמקורה בנוצרים הראשונים. לא שדבר זה לא היה קיים קודם לכן, אלא שדבר זה שהיה אקסטרני ליהדות ולא מתוך היהדות (מחלוקתו הידועה עם פלוסר) הפך לדומיננטי הרבה יותר ביהדות בתקופת "הורתה" של הנצרות.
________
ואם נהיה לייבוציאניים עד הסוף - אז שמו של ישעיהו מרמז על נבואתו (כמו מלאכי, אליהו ויחזקאל) כפי שהוא "בעצמו" מעיד על כך..: ".."ה' ִמבֶּטֶן קְרָאָנִי, מִמְּעֵי אִמִּי הִזְכִּיר שְׁמִי וַיָּשֶׂם פִּי כְּחֶרֶב חַדָּה בְּצֵל יָדוֹ הֶחְבִּיאָנִי ....וּנְתַתִּיךָ לְאוֹר גּוֹיִם לִהְיוֹת יְשׁוּעָתִי עַד-קְצֵה הָאָרֶץ". אם כן, לא ייתכן לומר שישועה זו היא משהו שמצפים מהאל שיעשה עבורנו, אלא משהו שהאל מצפה ממך שנעשה עבורו.. לפחות בכל הנוגע לשמו של ישעיהו..