פרס נובל בכימיה 2011 כחול לבן!

או, יופי,

אז זה אומר שלשאלה המקורית שלי, שהיתה, כזכור "אם יהודים מתבוללים, ועוברים שלושה-ארבעה דורות כך שכבר אף אחד לא זוכר שסבא-רבא של מישהו היה יהודי - אז גם אז שונאים אותו?", התשובה שלך היא "לא", כי ברור שאחרי שלושה-ארבעה דורות לא יהיה זכר למראה ה"אתני" של הסבא-רבא, ואם אף אחד לא זוכר, אז גם הלשנות לא יהיו. למותר לציין שאם הקריטריונים הם כאלה, הרי שגם עניין ה"שבעה דורות" לא רלוונטי. אז עכשיו שענינו לשביעות רצוני על שאלתי המקורית, אפשר להמשיך מכאן לאן שאת רוצה.
 
שני דברים:

- ראשית, אני מזכיר לך שאת מתייחסת לאירועים מלפני שישים-שבעים שנה, כך שלומר "החלאות מסודרים" נשמע לי תמוה. אני בספק אם כיום מנהלת מדינה כלשהי (חוץ מישראל...) רשימה של אזרחים לפי מוצא אתני. - שנית, אני מתחיל לא להבין מה בעצם את טוענת: מצד אחד את מדברת על רישומים מסודרים של "שבעה דורות", שהם אלה שאמורים היו לקבוע, ומצד שני מציגה את העדויות של אנשים שזוהו כיהודים רק על סמך מראה חיצוני ברחוב וכן הלאה - שזה, אני מקווה שתסכימי, מאד לא מסודר. אז כן מסודרים או לא מסודרים? או שמא את פשוט מנסה להימנע מהטענה שחוקי נירנברג הם אלה שקבעו מי לשבט ומי לחסד?
 

פולספגן

New member
עונה -

- מסתבר שהם כן ניהלו רישומים. לגבי מה שהולך שם היום אין לי מושג. - אחד לא סותר את השני, כי אם אתה הולך ברחוב ובא מישהו מולך, סביר להניח שלא יהיה לו את הרשימה, כי אז לא היו מחשבים, כך שהרישומים ישבו במקום אחד והעבירו אותם למי שראו צורך.
 
אז בוא נראה:

אתה הולך ברחוב, בא מישהו מולך, אין לו את הרשימה, אבל הוא מחליט לפי מראה עיניים, ואז...בודק ברישומים או לא? כי אם הוא בודק ברישומים, אז מן-הסתם הוא גם היה מתחשב בחוקים (חוקי נירנברג). ואם הוא לא בודק ברישומים (או כפי שניסחת זאת "אם המפקד בשטח לא רצה לבדוק, הוא הסתמך על הלשנות ודימוי חיצוני"), אז אין סיבה להזכיר בכלל את הרישומים האלה ולא ברור לי למה העלית אותם.
 
הבנתי.

אז מה הטיעון המרכזי שלך, בבקשה? כי אם אני קורא את מה שכתבת למעלה: "מצב שבו יהודי/ה נישא ללא-יהודי/ה [מבחינה "גזעית"] ב-1900, ובנם שנולד ב-1905 נישא ב-1925 ללא-יהודי/ה [כנ"ל] - הצאצא של אותם נישואין יחשב לאדם שרק אחד מהורי-הוריו יהודי ולכן אינו נחשב ליהודי מבחינת החוק." אז אני מבין שכל עניין ה"שבעה דורות" כבר מבחינתך לא תקף.
 

פולספגן

New member
הטיעון המרכזי שכל אחד עשה מה שהוא רצה

חלקם התייחסו ל-4 דורות, חלקם ל-7, חלקם ל-10 ואפילו יש כאלו שהתייחסו רק לדור אחד כאשר היו צריכים את המקצועיות.
 
ואיך הטענה החדשה והמעניינת הזו

מסתדרת עם הטענה המקורית שלך ש"לפי הגרמנים צריך 7 דורות"? אפילו אם נניח שכל נאצי היה עושה חוק לעצמו (טענה מעניינת כשלעצמה, אבל ניחא), אז איך זה שמ"7 דורות" ההחלטי שכתבת לפני כמה עשרות הודעות, פתאום עברנו ל"10,7,4 או 1 דורות,תלוי מי ותלוי מתי" שאת מציגה עכשיו? אני מאד מבולבל משפע העמדות שאת מציגה בשרשור הזה.
 

פולספגן

New member
תתרכז ותראה את ההגיון -

חלק מתועד, חלק לא מתועד וזה בדיוק עושה את ההבדל בין 4, 7 או 10.
כאשר זה באופן פרטני, זה גם תלוי חזות, הלשנות (גם מוטעות).
חלק לפי דרישה של מקצועיות כמו בדוגמא שנתנו באחד הקישורים שהפנת אליהם על "סגן מפקד חיל האויר הגרמני היה ממוצא יהודי ( דור ראשון- אמו היתה יהודיה) והוא קיבל הכשר וטהרה שהוא גרמני טהור"
 
ועל אילו מקורות מתבססות הקביעות החדשות הללו?

כי עכשיו את מציגה פה מערך שלם של קריטריונים, נבדל לחלוטין מחוקי הגזע הרשמיים, שלטענתך הם-הם שהיוו את השיקולים בפועל לגבי תיוג אדם כיהודי תחת השלטון הנאצי. לכל אחת מהטענות את צריכה להביא מקור, כמובן.
 

deathcaster

New member
התייחסות "כוכבית"

כוכב ראשון: אם זה לא מתועד, זה לא רלוונטי לדיון ולא מחזק את טיעונייך. אם זה כן מתועד, עדיין לא הצלחת להראות סימוכין לכך. אז 4 ? או 7 ? או 10? כוכב שני: לא מחזק את טיעונייך כוכב שלישי: אינדוקציה מתמטית בהיסטוריה זה דבר לא חכם לעשות, בלשון המעטה.
 

deathcaster

New member
אני מאוד מאוד רוצה להגיב

ל-3 הודעות הבריאתנות שנכתבו בשרשור הזה.... הפעם אני אבליג.
 
תיקונון

גבישים קווזי-מחזוריים היו חדשים כשהוא גילה אותם, אך הם אינם מצב צבירה. כאלו יש רק חמישה (ומדברים על שישי שכרגע קיים רק בתיאוריה).
 
למעלה