פתאום קמו אנשים והחליטו שהם עם פלשתינאי

Jen74

New member
המלחמה היא בין המיעוטים בין שני העמים

המנהיגים מפחדים לעשות שלום קר בלי מלחמות ובלי טילים ומצד שני לא רוצים להיגרר למלחמות עקובות מדם. פעולות הטרור מבוצעות בידי קיצוניים יהודים וערבים שלא מוכנים לחכות לדיונים ושיחות בין המנהיגים. המלחמה היא על אדמה, על אבנים, על חול. בכל אופן זה התחיל ממלחמה על שטח, מי יגור ואיפה וכמה אדמה כל אחד יקבל. זה בינתיים התפתח למלחמה אידיאולוגית, כלכלית, הישרדותית. הערבים רוצים בסך הכל לחיות בשקט, לעבוד, לפרנס את המשפחות שלהם בשקט. היהודים רוצים בסך הכל ביטחון ושלווה ולדעת שלא צריך להסתובב עם שכפץ ברחובות ולהיות קרובים לממ"ד או מקלט. אני לא מבינה איך אנשים שמגדלים ילדים יכולים להמשיך להילחם בצורה כזאת עקובה מדם ולהגיד שרוצים שלום. מי שרוצה שלום אמיתי לא נלחם, לא יורה קטיושות, לא משגר טילים בלב רחוב הומה אדם וקורא לזה חיסול ממוקד למרות שמפספס ופוגע ברכב של משפחה חפה מפשע. למדינת ישראל יש צבא מסודר לרשות הפלסטינית יש חוליות טרור שגם אם המנהיגים מגנים פה ושם את פעולות הטרור הם מעלימים עין במקרים אחרים למען השקט האזורי, ליצור "שקט תעשייתי". יש אנשים שנמאס להם מהטרור, מהטילים, מהפצועים ומהחדשות הרעות כל הזמן אז כן, הם עוזבים למקומות שלדעתם יהיה להם יותר שקט. אני לא מאמינה שבמקום אחר אפשר לחיות בשקט ובנוחות, לא לאורך זמן. היהודים והערבים הם שני עמים שעמי העולם לא מסמפטים והסכסוך הערבי-ישראלי ההו-כה מתמשך מזה שנים על גבי שנים, מתיש לא רק אותנו אלא גם את תושבי העולם כולו. זה מאוד לא בוגר לעמוד אחד מול השני ולהגיד "אני יותר חזק, אני אשרוד יותר ממך". "... העם הערבי יודע לסבול יותר מהעם היהודי" ואני אומרת: למה לסבול בכלל? אני גם יכולה עכשיו גם לבוא ולהתנצח איתך ולהגיד לך שהעם היהודי ידוע כעם שורד לאורך דורי דורות וזה מוכח. אבל אנחנו לא ילדים בגן שכל אחד מספר כמה שאבא שלו יותר חזק וכמה שאח שלו יותר גבוה. לעניין הדתיים החרדים המתפללים והלא מתגייסים - גם אני חושבת שהם יכולים להמשיך להתפלל עד שייבנה בית שלישי, כל עוד הם יתמידו בתפילה ולא יתערבו בדברים שהם לא מבינים.
 
חילוקי הדעות על מדינת כל אזרחיה והחזרת פליטים

חילוקי הדעות הם על הזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני לחיות במדינה שלא תהיה יהודית ולא מכירה בזכותם של הפלסטינים לאחד משפחות, כמו בכל העולם ולתת לפליטים שרוצים לחזור לאדמתם אזרחות וזכויות. אם ימולאו הדרישות יהיו ממילא רוב פליסטיני ערבי בפלסטין כי העם הפלסטיני בצמיחה ומתפתח והיהודים עוזבים ולא עם צומח כמו הפלסטינים. הזכויות הפלסטיניות יגיעו בדרך דמוקרטית. אין סיבה שהעמים יסבלו בדרך למימוש הזכויות של העם הפלסטיני והאירופאים והאו"ם הבטיחו סיוע כספי לפלסטינים ועזרה כדי שהעם הפלסטיני לא יסבול עד שיממש את זכויותיו. יש אהדה לעניין הפלסטיני באוניברסיטאות ואצל המשכילים באירופה והיתה שם קריאה לחרם על האוניברסיטאות בישראל ועל ישראל עד שיתקנו את העוול לעניין הפלסטיני. באירופה הרוב אוהדים את העניין הפלסטיני ושונאים את הגזענות בישראל. אנחנו רוצים שקט ולהצליח וגם את מימוש הזכויות והפסקת הדיכוי לעם שלנו במדינה שקוראת לעצמה יהודית וציונית ומפלה בהגדרה ובחוקים את המיעוט הפלסטיני. בעתיד, כשתהיה פה מדינה עם רוב פלסטיני, נוכל להגיע בדרך דמוקרטית למימוש כל הזכויות. העם הפלסטיני יודע סבל אבל דורש להפסיק את הסבל מיד, לתת אפשרות לעזור לאחים בעזה בתרופות, במזון, בסיוע והפסקת המצור. אני לא בעד הטילים והקאסמים שיורים על ישראל. הפעולות האלה נובעות מיאוש שהדרישות הפלסטיניות לא מתמלאות. היהודים יוכלו לחיות בשלום במדינה דמוקרטית שיוויונית עם רוב פלסטיני. אני לא אומר לסבול. אני אומר שלא יהיה פלסטיני שיסכים לותר על זכות השיבה ועל מדינה אחת, לא מחולקת, עם כל האחים הפלסטינים בני העם שלו, דמוקרטית ולא יהודית גזענית. ח"כ זחאלקה דיבר בשם הערבים הפלסטינים, אזרחי ישראל. בדרך לשם לא חייבים לסבול. אפשר להגיע לכל בדרך דמוקרטית כשהפליטים והאחים מעזה ומהרשות יקבלו את אזרחות מלאה בזכות השיבה ואת זכויותיהם. יכולים להשיג את מטרות העם הפלסטיני בדרך דמוקרטית של הצבעה.
 

Jen74

New member
בהתחלה כתבתי הודעה מפורטת אבל

אני לא אוהבת לדבר על דברים שאני לא לגמרי מבינה בהם. יש לי את הדעות שלי והעמדות שלי בעניין ואני יכולה להגיב לך מנקודת המבט שלי כישראלית, כיהודיה שנולדה כאן בארץ. אבל אני לא אגיד דברים מלומדים או מחכימים אלא רק את דעתי על המצב ועל מה שצריך להיות. אני לא מבינה איך אתה מגיע למסקנה שאי פעם יהיה במדינת ישראל ואני מפרידה בין המדינה לבין הארץ, בישות המדינית שנקראת ישראל לא יהיה לעולם רוב שהוא לא יהודי כי מה לעשות, זאת המטרה שלשמה הוקמה המדינה הזאת וקיבלה את האישור הבינלאומי של האו"ם לזכותם של היהודים באשר הם בעולם למדינה משלהם. מעבר לכך, אם אוסיף, זה להיכנס לעניינים פוליטיים ומדיניים שאני לא לגמרי מבינה בהם.
 
לא צריך להבין הרבה. בדמוקרטיה הרוב קובע

הכנסת מחוקקת את החוקים. כל פרלמנט מחוקק את החוקים וקובע מה יהיה במדינה. פרלמנט עם רוב פלסטינייבטל את ההגדרה של מדינה "יהודית" עם סמלים יהודים והמנון יהודי ועם חוק שמונע מפלסטינים לקבל אזרחות אבל נותן ליהודים אזרחות וכספים רק כי הם יהודים. לבנון היא דוגמא שפרלמנט לא יכול לחוקק חוקים שלא מתאימים למצב ולא יכול להחזיק אותם בלי שהרוב מחליט. כל מדינה שמגדירה את עצמה לפי גזע ויש אצלה רוב מתרבות אחרת נראית מדינת אפרטהייד ולא יכולה להתקיים, כמו דרום אפריקה. במדינה של פלסטין, בלי גדר הפרדה מלאכותית, אין רוב יהודי או אנחנו קרובים להיות רוב פלסטיני תוך כמה שנים בגלל צמיחת העם הפלסטיני והעזיבה והצמיחה הנמוכה של היהודים. מדינה דמוקרטית היתה מבטלת את ההגדרה של המדינה היהודית בלי לחכות לחרם בינלאומי כמו דרום אפריקה או רוב פלסטיני, שיחוקק את החוק לביטול המדינה היהודית בפרלמנט אבל ישראל לא תוכל להשאר יהודית להרבה זמן.
 

Jen74

New member
אתה מפזר את משנתך לאורך כל הפורום

בכל דיון אתה מוצא לנכון לרשום את דעתך. לגיטימי. אבל לדעתי אתה לא נמצא בפורום הנכון. זאת דעתי בכל אופן וטרם תיקנו אותי. זכותך לחשוב שהרוב הפלסטיני קרוב. אם זה מה שעושה לך טוב. אני בעד עולם בלי גבולות ושכל אחד יחיה איפה שהוא רוצה. הטבע של האדם הוא חמדני וכל אחד היה רוצה שיהיה לו עוד. עוד שטח לחיות עליו, עוד אוכל לאכול, עוד מים לשתות וכו'. אם כל אדם היה מסתפק בצרכיו ולא מעבר היינו יכולים לחיות ימינו כקדם כשכל אחד בחלקת האלוהים הקטנה שלו. הבעיה מתחילה כשאדם מנכס לעצמו שטחים ויוצא למלחמות כדי לשמור על השטח. ישראל היא לא מדינת דמוקרטיה, היא רוצה להיות מדינה דמוקרטית. במדינה שאזרחים חילוניים הם בני ערובה של רבנים ועושי דברם לא יכולה להתקיים דמוקרטיה. רק הפרדה של דת מהמדינה יכולה לסייע להתקדם לכיוון מדינה דמוקרטית. ואז אולי אפשר להתחיל לדבר גם על שוויון זכויות לכלל האזרחים במדינה.
 

מיסיס G

New member
זאת שאלה פילוסופית

כשהפתרון חייב להיות פרקטי . זה משנה אם היו קיימים או לא ? שאנחנו המצאנו אותם או לא ? הם קיימים . נקודה . אז למה להתעסק בשאלה הזאת אם הם היו או לא היו ? הם בני אדם , אף אחד בר דעת לא מוכן להכניס אותם תחת חסותם והם צריכים ריבונות משל עצמם . אז אלא אם כן מישהו ממדינת ישראל מוכן לתת להם אזרחות ישראלית - אין פה בכלל מקום לדיון פילוסופי . בינתיים , על פי איך שאני רואה את זה - מדינת ישראל מגדירה עצמה על פי האוכלוסיה הלא יהודית שלה , ולא להפך . כבר 30 שנים שזה מעסיק את הסדר הציבורי בארץ . במקום להמשיך את מה שהתחילו בהקמת המדינה , במקום להסיק מסקנות , במקום לראות דורות שלמים של ילדים שגדלים לתוך שנאה , מדים , עוני ובורות - למה לא לקחת גורלנו בידינו , להבין שהם בני אדם ואי אפשר לנשל אותם מזכות בסיסית של לחיות כמו בני אדם - ופשוט להמשיך בחיינו אנו ולדאוג לעצמנו . זאת החובה האנושית של כל אדם כלפי ילדיו - להוולד לתוך חיים טובים יותר - אז למה לעזאזל אנשים לא מבינים שעם כל הטחינה הזאת של היו לא היו , רוצים לא רוצים - פשוט ממוטטים דורות שלמים ואוטוטו גם ימוטטו את המדינה ?
 
באותו עניין האחים בנצרת מוחים על המצור בעזה

אלפי ערבים פלסטינים בישראל הפגינו הערב נגד המצור בעזה. בהפגנה השתתפו ח"כים מישראל. מלבד השייח' סלאח ועבד אל-פתאח השתתפו גם יו"ר סיעת בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, יו"ר רע"מ-תע"ל וראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, ח"כ השייח' אבראהים צרצור, ח"כ ואסל טאהא (בל"ד) ויו"ר סיעת רע"מ-תע"ל, ח"כ טלב א-סאנע. ח"כ זחאלקה, שהשתתף בהפגנה, אמר כי "יש להעמיד לדין את האחראים על פשעי המלחמה בבית הדין הבינלאומי". לדבריו, הפיכת עזה ל"בית סוהר גדול היא ענישה קולקטיבית. הרג האזרחים, מניעת טיפול רפואי וגרימת רעב, כולם פשעי מלחמה שניתן להעניש את האחראים עליהם במדינות רבות ובבית הדין הבינלאומי". ח"כ א-סאנע אמר בנאומו בהפגנה כי "ישראל לא מפנימה שביכולתה הצבאית לחסל את מנהיג החמאס, אחמד יאסין ואת יו"ר הרשות הפלשתינית לשעבר, יאסר ערפאת, אך אין ביכולתה לחסל את רצונו של העם הפלשתיני לחירות ולעצמאות". ח"כ א-סאנע קרא גם לאבו-מאזן ולהנייה לפתור את המחלוקות דרך המו"מ, כי "המצב הפלשתיני הקיים מסכן את זכותו של העם הפלשתיני לעצמאות ומסכן את פתרון סוגיית הפליטים ושחרור ירושלים". הוא קרא גם למדינות ערב להסיר את החרם המוטל על עזה."
 

מיסיס G

New member
איזה מדינה

שנותנת לאיש שפיסגת שאיפותיו היא להחריב אותה - להיות חבר בפרמלנט שלה . חרא דמוקרטיה , הא מרוואן ?
 
הדמוקרטיה בסדר. אנחנו אזרחים ויש לנו זכות

לקבל את כל מה שמגיע לאזרחים ולבחור לפרלמנט את מי שמביע את הדעות שלנו. הפלסטינים בישראל ובשטחי 48 הם אחים לפלסטינים בעזה ובשטחי הרשות. אנחנו עם אחד ותהיה לנו מדינה אחת כמו שהח"כים שלנו דורשים.
 

מיסיס G

New member
תגיד לי -

אתה באמת ובתמים רוצה לחיות עם אנשים שמחנכים את בניהם להתפוצץ ובדרך לקחת איתם עוד איזה 20 נשים , גברים וילדים ? אתה באמת חושב שאיתם אתה תסתדר טוב יותר ? אתה - עם כל ההשכלה שלך , הידע והתרבות - אתה באמת חושב שהם יותר דומים לך ממני ?אתה באמת מסוגל להבין ולהכניס אותם , האנשים שמחנכים לשנאה , לדם ולנקם - לתוך ה"אני" שלך ? אתה חושב שרק בגלל שהם ערבים יש לכם תרבות וערכים משותפים ? תחשוב על זה לפני שאתה עונה .
 
הם האחים שלנו. אנחנו מתחתנים איתם חוגגים ביחד

הם לא יתפוצצו אצלנו ואני נגד פעולות שהאדה עם מוות שפוגעים באזרחים. הרבה פלסטינים בעזה וברשות משכילים ולמדו באוניברסיטאות בחו"ל וגם כל הח"כים בישראל וכל המשתתפים בהפגנה בנצרת הם משכילים ולמדו בישראל. תחשבי שיש לך אחים ואנשים זרים. למי את קרובה יותר? אח שלך יכול להתפוצץ לידך? אנחנו כולנו עם אחד.
 

הMפצח

New member
כן, ראינו בעזה איך התאוריה הזאת מתקיימת../images/Emo6.gif

אתם אוסף של אספסוף רצחני וככה תשארו עד שתפוזרו חזרה למקומכם בירדן או באחת ממדינות ערב האחרות.
 

מיסיס G

New member
אבל חשבתי שיש לכם סבלנות ....

תעשה לעצמך טובה מרוואן ופשוט תלמד לשתוק .
 

קסנדרה*

New member
אתם "מפוצצים" האחד את השני ללא מחשבה שנייה

אצלכם אין בעיה להניף את השבריה. ראה מה קורה בעזה. רק לפני כמה ימים העיפו ילד בן 11 מגג בית בן 5 קומות כי הניף דגל של תנועת פת"ח - אם זה לא רצח מתועב אז מה זה ? אם צהל לא היה מאיים עליהם, כנראה שהחמס היה טובח ביד יותר חופשית, ואולי זה עוד יקרה.
 
אנחנו קוראים לאחים בעזה לא להלחם אחד בשני

יש מאבק משותף למען הזכויות של העם הפלסטיני והאחים בעזה נכנסו למאבק אחד בשני. כל הח"כים הערביים מנסים לפשר בין החמאס והפת"ח ויש התקדמות אבל המצב קשה. אנחנו מקווים שכל האחים יתאחדו. הח"כים הערביים מנסים לפשר בין כולם.
 

קסנדרה*

New member
קול קורא במדבר, תמשיכו לקרוא

מי בכלל מקשיב לכם. בינתיים רק צה"ל מציל שם נפשות, כי אנחנו מעמידים את ערך חיי האדם מעל הכל, חיי כל אדם. אנחנו מטפלים בכבוד אפילו בגופות של המחבלים המתאבדים, ואילו אתם, הצג שלי לא יסבול את מה שיש לי לתאר. תפנים, הפכם לטרור עולמי, האיסלם היום שנוא בכל העולם, אין לכם יותר דריסת רגל באף מדינה באירופה, היפנו לכם את הגב ובצדק. למדו להכיר אתכם ולדעת שאתם רק מבקשים דם, אין מאחורים כל ההתלהמות הזו שום דרישה, כי אם רציתם שלום כבר יכולתם לקבל אותו מזמןןןןןןןןןן, אבל לא, רציתם לרצוח את סאדת, ורצחתם.
 

מיסיס G

New member
תושבים בטייבה מספרים:

"אנחנו מורגלים לארועי ירי וחיסולים בעיר, אבל לפגוע בילדים זה משהו שאנחנו לא מסוגלים להתרגל אליו. אם יש מישהו שיש לו חשבון עם מישהו אחר והוא בוחר לרצוח אותו, אין הצדקה לפגוע בחפים מפשע ובטוח שאין אויבים לילדה בת שבע". זאת הכותרת עכשיו במעריב . " אם יש מישהו שיש לו חשבון עם מישהו אחר והוא בוחר לרצוח אותו ...." אללה יסעדכום .
 
למעלה