פ-ר-סו-מות! בתפוז Live

amiro007

New member
דבר ראשון בהצלחה דבר 2

הכי טוב לחטוף אותם!תאמין לי אין על זה !! או שפשוט תתחיל בצעידה לכיוון הבית שלו ברגל! ע"ע ביבי והקצבאות
תפוס איזה ילד ברחוב קח אותו איתך עוזר מאוד
 
סקס בפרסומות

צריך לדון בשאלה מה זה כסף טוב... אשמח לקבל הצעות...
סתם. לגבי סקס בפרסום, אני חושב שמילת המפתח פה היא רלוונטיות. אי אפשר להגיד בעד או נגד- במקום שהסקס משרת את המסר שלך, והוא הולם את ערכי המותג- יש מקום. סקס לצורך פרובוקציה בלבד או רצון למשוך תשומת לב כאיזשהו עלה תאנה לחוסר ברעיון זו בעיני בריחה ולא פתרון.
 
תשובה

היום תקציבים של 400 אלף $ זה היסטוריה. היום התקציבים הם משמעותית נמוכים. אני חושב שהחוכמה הכי גדולה והאתגר הכי גדול של הקריאיטיב היא ליצור רעיונות. זה יכול להיות סרט ב-10.000 דולר ויכול להיות סרט ב-200.000 דולר. לכסף אין ממש משמעות. למשל, הקמפיין ה"נצחי" לרדיו ("הפרסום ברדיו עובד") זה קמפיין של אלפי דולרים בודדים כל שנה. אני יכול גם לפרגן לסדרת סרטים שקשר בראל עשו ל"הונדה"- בתקציב נמוך, אבל חזקים וקריאיטבים. ראיתי קמפיין לאגודה למלחמה בסרטן, עם ציור של ילדים.... בגדול, מבחינתי הרעיון הוא לפני הכל. שום סכום כסף גדול לא יכול לכסות על מחסור ברעיון.
 
תשובה

שאלה קשה, והיא קשה בגלל שאחד הדברים הכי לא הוגנים בענף זה להעביר ביקורת ממקום שאין לך את כל הפרטים, ואין לך את כל המידע. אני יכול להעביר ניתוחים מהצד על משרדים שעושים קריאיטיב יותר או פחות טוב. אני בד"כ לא עושה את זה. יש תקופות של ups and downs וזה דברים שלא תלויים כ"כ במשרד עצמו קשר בראל, בתור המשרד המתחרה בזירת הקריאיטיב- אני יכול להגיד שהם מאתגרים אותנו כל פעם מחדש. מההכרות שלי יש שם אנשים קריאיטיב מצויינים שאני בטוח שיוכלו להוביל את המשרד הזה לפתרונות קריאטיבים חדשנים כמו שהם עשו בשנים האחרונות.
 
../images/Emo96.gif אני אשמח לקבל ב- take away

איזה קפה טוב למשרד... בכל מקרה, מי שאחראי אצלינו במשרד לקבלת עובדים בתחום הקריאיטיב זה כמובן גדעון. אל תתייאש, תמשיך לפנות בדרכים קריאיטיביות יותר או פחות- לפי שיקול דעתך.
 
תשובה

בתחום שעוסק במיתוג ומנייד דיעות, מחשבות ודעת קהל, טבעי שלתחום עצמו תהיה תדמית טובה ורצון להשתייך אליו. לגבי משכורות, אני חושב שלכל משרד יש את אסטרטגיית הניהול שלו. אני חושב שאי אפשר להגיד שענף הפרסום נותן משכורות נמוכות. כל משרד עובד לפי האסטרטגיה שלו. אני יכול להעיד על המשרד שלנו שיש בו איזון בין ותיקים וצעירים, שהגיעו זה עתה מבצלאל. משרד שמונע משיקולים כלכליים נטו- יש סיכוי שיפגע גם התוצר שלו. לעובדים ותיקים בענף יש ערך מוסף מאד מאד גבוה.
 

albob

New member
שאלה לצור

עובד על דוקטורט בתקשורת, יש לי 8 שנות נסיון בתחום המדיה (קראייטיב + תקציבאות + פרסום + טלוויזיה + רדיו + דרושות + ועוד) וכרגע מחוסר עבודה... ובכל מקום אני "אוברקוולפייד" איך חוזרים למעגל העבודה? מדוע חברות פרסום כלכך חוששות ממי שכן מוכן לעבוד ובגלל שמביא קבלות אז הוא "מוכשר מידי" אשמח לתשובה ולהצעת עבודה אביחי
 

danchen

New member
אני לא צור אבל אני יכול לתת לך רמז

חברות (ולא רק חברות פרסום) מעדיפות במקרים רבים לקחת לתפקידים מסוימים אנשים עם פחות נסיון ושיוכלו לשלם להם פחות. זה מאד פשוט - אם אתה ותיק ומנוסה בודאי תדרוש יותר כסף. במחיר של עלות העסקתך הם יכולים לקחת 3 אנשים פחות מנוסים אבל חרוצים שילמדו מהר.
 
האמת היא

האמת היא שכאשר חברה מגייסת אליה אדם לתפקיד חשוב יותר או פחות, היא בוחנת את תיאום הציפיות שלך גם כן. אם היית יושב מולי לתפקיד בו הייתי מניח שהוא יהיה "קטן עליך", לא הייתי לוקח אותך משום שאני מסתכל שנה קדימה. מה יהיה בעוד שנה? אחרי שהחברה השקיעה בך מאמצים וזמן בעקומת הלימוד, אתה תרגיש שצפוף לך ? האם אני יכול להחזיק אנשים מוכשרים בעלי תואר ראשון לצד דוקטור, איך הם ירגישו? חוץ מזה עם יש לך 8 שנות ניסיון מה הבעיה להשיג עבודה, בודאי נוצרו לך קשרים במשך השנים. זה הזמן להשתמש בהן. אודי יוגב
 
פ-ר-סו-מות! בתפוז Live ../images/Emo43.gif

היום ב-18:00 נארח בפורום שיווק ופרסום את צור גולן, מנהל צוות קריאיטיב במשרד הפרסום בין המובילים בישראל- שלמור אבנון עמיחי. צור יענה לשאלותיכם על הקמפיינים של המשרד, על פרסומות בכלל ועל קריאיטיב בפרסום בפרט.
דודי סימון, בעלים, מנכ"ל ומדריך בביה"ס לשיט "דרך הים" יתארח היום ב-20:30 בפורום שיט וימאות ויענה לשאלות בנושא לימוד שיט, טכניקות וכו'. אתם מוזמנים להכניס שאלות כבר עכשיו ולתפוס מקומכם בדיון!
 

מקיאטו

New member
איך נכנסים לשוק?

אני הולכת ללמוד תקשורת ומנהל עסקים בשנה הבאה. האם זה הדבר הנכון לעשות? אולי עדיף להתחיל כבר מקופירייטינג באחד מבתי הספר הנודעים? זה החלום הכי ענק שלי, לעשות פרסומות. איך מתחילים עם זה? ת ו ד ה מראש על תשובתך.
 

RYaniv

New member
מצטרף לשאלה

איך מתחילים מאפס ומגיעים לתחום הקופירייטינג ?
 
היי צור ../images/Emo66.gif

אני בן 22, חייל משוחרר ואני חושב לקחת כמה קורסים בתקשורת ובפרסום דרך האונ' הפתוחה. אני מתחיל בקטן כי אני לא לגמרי בטוח שזה מה שארצה לעשות בעתיד. אשמח לשמוע ממך עצות לגבי הלימודים (כמו קורסים מומלצים נוספים מחוץ לתואר שעשויים להועיל) ולגבי תהליך הכניסה לאחת מחברות הפרסום השונות. ואם אפשר עוד שאלה לגבי פרסום ברשת, לאור הקמפיין האינטרנטי האחרון של טובורג. טובורג, כמו חברות אחרות (למרות שלמיטב זכרוני היא הייתה חלוצה בפרסום מסוג זה), אימצה כמה אשכולי פורומים כאן בתפוז והפכה את כל צבעי בפורום לצבעי בקבוקי הבירה. בנוסף, הוצב באנר קופץ בצד הפורום שירד ועלה בהתאמה לגלילת הדף ע"י הגולש. גולשים רבים התקוממו וטענו כי הפרסומת מעיקה, צעקנית ואגרסיבית מדי. איפה, לדעתך, נמצא הגבול בין פרסום מועיל לבין ירייה, לא מכוונת, ברגלו של המפרסם? האם אתה לא חושב שפרסומת מסוג זה גורמת יותר נזק מאשר מביאה תועלת למפרסם? אגב, אני מאוד אוהב את הקמפיינים הנקיים והחדשניים של Orange. יישר כוח. תודה ובהצלחה בהמשך
 
נתחיל דווקא מהסוף

אני חושב שבכלל בפרסום, גם מהסוג של לקיחת חסות על פורומים חשוב למצוא את שביל הזהב. מצד אחד להעביר את המסרים שלך ומצד שני לתת איזושהי חוויה לגולשים. הפרסום של טובורג היה די טוטאלי וחדשני ולכן התייחסו אליו יותר. הוא זכה לתגובות מצויינות- גם בפורומים וברשת בכלל, כיוון שזה היה חווייתי. פרסום הומוריסטי כייפי, שהוא ההיפך- לא רק שלא ירה למפרסם ברגל אלא תרם לאהדה ולהעצמת המותג טובורג. לגבי החלק הראשון- אם אתה מרגיש שיש לך תחושה בכיוון מסויים- זה נכון לקחת קורסים, לדבר עם אנשים, קורסים באונ' הפתוחה, קורסים בביה"ס של איגוד המפרסמים- הם הכלים הראשונים שאיתם אתה יכול לבדוק אם זה באמת התחום בו אתה רוצה להתעסק.
 

אילתושי

New member
שאלה לצור המפרסם

צור, האם קראת את "NO LOGO"? התעניינת באנטי-גלובליזציה, שמעת על "adbusters"? אתה מודע לכל ההשפעה שיש למותגים ופרסומות נון-סטופ על החיים בעולם? מה אתה חושב על זה? פשוט מעניין אותי לדעת אם אתה מודע לכל העסק. כי אם כן, אז אני לא מבינה איך אתה יכול לעסוק בזה. אתה אוהב את העבודה שלך? (אם בא לך לקרוא על העניין אתה מוזמן להכנס לאתר בדידות.)
 
למעלה