פ-ר-סו-מות! בתפוז Live

תשובה

אני חושב שכשמגדירים תקציב נמוך, חשוב להפיק ממנו את המקסימום, וזה אומר- לעשות פרסום חכם ומדוייק. את צריכה להגדיר את קהל היעד שלך, ולפנות אליו ישירות.
 
"בלונדה, רוצה יחסים עם תוכי?"

מה קורה כשהטקסט או האימג' עובר את גבול הטעם הטוב? מי בכלל קובע איפה נמצא הגבול הזה? מה יכול לעשות מי שמרגיש נפגע מתוכן של פרסומת? איך מתחלקת האחריות במקרה כזה בין מזמין הפרסומת שאישר אותה, משרד הפרסום שהגה וביצע את הפרסומת והמדיה (העיתון / ערוץ טלויזיה / חברת לוחות המודעות / אתר אינטרנט) שנותנת במה לפרסומת כזו? האם קרו מקרים בארץ או בעולם שננקטו צעדים משפטיים כנגד גוף מסויים בגין פגיעה ברגשות הציבור בפרסומת? לא מעט שאלות, אבל כולן נוגעות בשאלה הבסיסית. האם עולם הפרסום מתייחס לציבור הצרכנים כקבוצה פאסיבית שכל תפקידה הוא להגיב על הפרסומות (ולצרוך את המוצר) או שאמור להתקיים דיאלוג ביניהם? עכבר
 
יש את נציב תלונות הציבור

ברשות השניה, שאליו אפשר להפנות כל טענה או בעיה וכאלה. הגוף שמטפל כיום בפרסומות שזוכות לתלונות כאלה זה הרשות השניה. קרו מספר מקרים שפרסומות שודרו רק מ-22:00 או שירדו בכלל, או שהמפרסם התבקש להכניס תיקונים, לטשטש קטעים מסויימים, למשל פרסומת של טרה לא מזמן, שהיה איזשהו קטע שהם נתבקשו לטשטש.
 
חבל שהתייחסת רק לטלויזיה

אבל מהתשובה שלך אני מבין שהטענות בעצם צריכות להיות מופנות למדיה שמפרסמת את הפרסומות ולא למפרסם או למשרד הפרסום ....
 

google1

New member
2 שאלות:

1. איך אתה מסביר את העוצמה הכל כך גדולה של אורנג? 2. מה דעתך על מותגי האינטרנט השונים ומה דעתך על המותג תפוז
 
לגבי אורנג'

העוצמה הגדולה של המותג היא למעשה טמונה בהחלטת שהתקבלו בארץ עם השקת המותג, ושמירה על אותן החלטות עד היום. למעשבה אורנג' היה המותג שכשנכנס לארץ התחיל לדבר אחרת. בגלל זה, כבר מההתחלה הוא משך תשומת לב. בגלל שההחלטה היתה להיות עקבי לאורך השנים, עקבי ברמת הצבעוניות, ברמת ה- ton of voice, ברמת הסטנדרטים של הפרסום- זאת הסיבה העקרית שהעוצמות לא רק השתנו אלא אף התחזקו. אני חושב שהרבה פעמים אנשים רואים את הפרסומות של אורנג' וכל פעם מופתעים מחדש, לא מבינים עד כמה באמת זה קשה שבעולם צר יחסית של שפה מאד ברורה "להמציא מחדש את הריבוע" כל פעם. מילת המפתח היא עקביות. רגל אחת עקבית והרגל השניה- חדשנית. לגבי תפוז אנשים, אני חושב שההתמקדות בנישה מסויימת (קהילות) היא נכונה. אני חושב שבשוק צפוף של מותגי אינטרנט אתה חייב לבדל את עצמך, ולהיות הכי טוב באותו תחום. ויכול להיות שהשלב הבא, כדי לבסס את המותג, יהיה להתחיל לפרסם בצורה משמעותית.
 

Tzafm

New member
שאלה לצור גולן - מותג ישראלי

מהם לדעתך המאפיינים של מותגים ישראלים מצליחים ? (אישיות, ערכים, שפה, תרבות וכו'). על איזה תובנות יושב מותג הישראלי אצל הצרכנים?
 
מותגים ישראליים

אני חושב שמותגים ישראלים מצליחים כמו סלקום, כמו הפרה של עלית, כמו קפה נמס- המאפיינים הבולטים שלהם הם, אם הייתי צריך לאפיין אותם כאדם- הם יצקו לתוך המותג שלהם את תכונות הישראלי הטיפוסי: הומור מיוחד, הקשר למקום, החיבור לצרכים המיוחדים של הישראלים שחיים כאן, המותגים האלו קשובים לרגשות של הציבור. מותגים שמדברים בד"כ בגובה העיניים. הם בד"כ משתמשים בדימויים ועולמות תוכן השאובים מההיסטוריה שלנו או מההווה שלנו. בד"כ לא מוכרים פנטזיות ולא משדרים ריחוק וניכור אלא יותר "סחבקים".
 

elconejo

New member
יש לכם אתר אינטרנט פעיל ?

שלום צור, רציתי לדעת עם יש לכם אתר אינטרנט פעיל ? כיוון שאני מאוד אוהב את הפרסומות שלכם עם מתב דיגיטל...
 

קרמי

New member
שלום.. יש לי שאלה קטנה

אני מעוניין לעסוק בתחום הפרסום בצד הגרפי שלו.. בעיקר פוסט פרודקשן. אני מתגייס עכשיו.. לאחר השחרור מה אתה מציע לי לעשות? האם יש מקומות מסודרים כדי ללמוד את כל העניין בארץ או שאני פשוט צריך ללמוד הכל לבד? ועוד שאלה קטנה.. אתם מקבלים בעיקר על סמך תיק עבודות? אשמח לקבל תשובה.. תודה
 

xxx25

New member
the world

hey zurdo you think that the international or to be more spesific the north american creative is that much difforent from the israeli one? i'm askink this because i am studying abroad and i want to came back to work in israel
 
אין הבדל בעיקרון

מכיוון שפרסום זה סוג של שפה בינלאומית. למרות זאת, הסיכוי למשל של קופירייטר ישראלי להצליח בחו"ל היא לא גבוהה, בגלל מוגבלות השפה בעיקר.
 
עוד שאלה: הפליות?

האם זה נכון שיש הפליות בין נשים לגברים במשרדי פרסום, כשכמובן ההפליה לטובת הגברים? זאת אומרת, האם לקופירייטריות יש פחות סיכוי מאשר לקופירייטרים להתקבל לעבודה (מלבד, כמובן, אם הנקבה לובשת חצאית קצרצרה, היא בלונדינית ולא סובלת מצניעות יתר)?
 

10יוסי10

New member
תופעת הקרדיטים בפרסומות.

לעניות דעתי, ישראל היא אחת המדינות היחידות בה נוהגים משרדי הפרסום להציג את שמם בכל פרסומת. התופעה כעת גם גולשת לפרסומות באינטרנט. אני לא חושב שהצגת קרדיט בפרסומות היא רלוונטית, בסופו של דבר אתה מפרסם את הלקוח שלך ולא את החברה שלך. כיצד נוצרה התופעה, ומהי משרתת בדיוק?
 
תשובה ליוסי

התופעה הזו אינה נהוגה רק בארץ- היא מקובלת מאד באירופה, גם בדרום אמריקה. אני לא יודע מתי בדיוק זה נוצר אבל בעיני היתרון העיקרי של זה, כשאתה חותם על פרסומת- סימן שאתה גאה בה, זה איזשהו סוג של מוטיבציה או אתגר לייצר את הפרסומת המוצלחת, הקריאיטיב המבריק- כדי שתהיה לך גאווה בסוף לחתום עליה.
 
למעלה