קרא שוב
אמרתי שייסורים באים גם כניסיון. ודאי שייתכן שכר לצדיק ועונש לרשע! תרשה לי לחלוק עליך בקשר למבנה הספר. אפשר למצוא - גם בחלק ה"משמים", כדבריך - עניין רב, והדבר תלוי בטעם האישי, וידוע הפתגם ואכמ"ל. אני יכול להסכים עם המסקנה שלך לגבי הספר, ואין זה סותר, כי אי-אפשר לדעת האם השכר והעונש הבאים על האדם הם כגמול, כניסיון, או שמא בשל דבר אחר לגמרי. עם זאת, ניתן גם לראות שאיוב יודע אם חטא או לא, ואולי יותר מדוייק לומר שאין לדעת את דרכו של עולם כשמדובר באחר.