זהירות בהשקעות היא צעד מומלץ תמיד. אין שום סיבה הגיונית להעריך שמחירי ההובלה הימית ישמרו על הרמה הנוכחית לאורך זמן, ומי שחושב שהם יישארו 74% גבוהים יותר מרמתם הממוצעת בשנת 2021 הוא מהמר. אבל, איזו רמה משקפים מחירי צים הנוכחיים? החברה דיווחה על הכנסות ברבעון האחרון המשקפות על פי חישובי מחיר ממוצע של כ 4,000$ למכולה של 40 רגל, בעוד מחיר הספוט הממוצע עמד על כ 8,000$, קצת מתחת למחיר הנוכחי. זה נובע מן הסתם מכך שכ 50% מן ההכנסות נובעים מחוזים ארוכים שנחתמו סביב מחירי מרץ 2021, והשאר במחירי הספוט הנוכחיים. אם תמהיל ההכנסות לשנת 2022 ימשיך במתווה כזה, סביר שהרווח של צים לשנת 2022 לא יפחת מהרווח לשנת 2021, גם אם נביא בחשבון שיעור מס של 23% לעומת 17% בשנת 2021.
ברור שמחיר צים הנוכחי איננו משקף הכנסות פרמננטיות ברמה הזאת. אפשר להעריך שבמחיר הנוכחי של המניה המשקיעים לוקחים בחשבון ירידה של 70%-80% במחירי ההובלה במכולות, ואז נקבל מכפיל רווח נורמלי של 7-8.
אין לי רצון מיוחד לשמש כיועץ השקעות, אבל סיכוני ההשקעה בצים ירדו בצורה קיצונית כי אין לה חובות בכלל. נהפוך הוא, בקופתה מזומנים במיליארדי דולרים. במחזור הבא של של ענף ההובלה הימית החברות הממונפות ביותר צפויות להתרסק (כמו שקרה לצים בעבר) והחברות הנזילות ירכשו אוניות וקווי הובלה בנזיד עדשים ויצמחו באופן מואץ. גילוי נאות - אינני משקיע בצים אך אני מחזיק במניות קנון. אין באמור המלצה כלשהי אלא עמדה אישית והרהורים חסרי כל משקל. PS: אני מעריך את חלוקת הדיבידנד הכוללת האפשרית בגין שנת 2022 בלא פחות מ 50$ למניה תוך שמירה על רזרבות נאות. אם יחולק פחות זה יהיה לצורך רכישה הזדמנותית. אגב, רבעון 1 לשנת 2022 כבר ממש מאחורינו ואני מעריך שהרווח שידווח במאי הקרוב יעמוד על 2 מיליארד $, ובגינו יחולק כ 1.2 מיליארד דיבידנד.