צים: האוניות מגיעות לכל העולם והגיע הזמן להתיחסות כאן

  • פותח הנושא yel5
  • פורסם בתאריך

בורסה 2008

Well-known member
האם יש חוב לבנקים?
אני רואה שאג"חים אין לחברה.
ואם החוב לא משמעותי, אז מה מתכוונים בדיוק לעשות עם כמויות המזומן המטורפות האלה?
 

משקיע88

Well-known member
בסולו אין שום חוב לבנקים. החברה הודיעה על כוונה לשלם דיבידנד של 1.75 מיליארד ש"ח. לא אתפלא אם היא מתכננת רכישה, כי דיבידנדים נוספים מכיוון צים צפויים לזרום.
 

משקיע88

Well-known member
היא לא מחויבת לתחומים. זאת אחת הבעיות בחברה הזאת, שכללה בעבר כניסה לתחום ייצור הרכב יחד עם הובלה ימית וייצור אנרגיה. למעשה מי שמשקיע בחברה מקווה שעידן עופר יזהה הזדמנויות והמשקיע הפסיבי ייהנה. יש מקרים שזה אכן הצליח, ראה חברה לישראל למרות בזן, ויש שפחות, ראה בטר פלייס. מה שכן, עדיף לדעתי לקחת סיכונים מעמדה של נזילות גבוהה ולא ממנוף גבוה. בינתיים ההימור בקנון הצליח בגדול.
 

בורסה 2008

Well-known member
בשעה טובה הצטרפתי אליכם לצים לאור הירידות האחרונות. מנה קטנה כך שאשמח שתמשיך לרדת ואוכל לחזק :)
 

Reem88

Well-known member
לצים או לקנון?

מתי אמור להיות הדיבדנד מקנון? לא רואה התייחסות לכך במאיה.
 

בורסה 2008

Well-known member
ביצעתי עוד הגדלה בצים.
היום התפרסמו מחירי השילוח הימיים. אמנם ירידה קלה אבל זה לא מפולת והמחירים עדיין בשמיים. חצי מהחוזים נסגרים בחודשים האלה כך שהשנה הזאת כבר כמעט מובטחת למעשה, ובמחיר הנוכחי של צים, אני פשוט לא חושב שצריך יותר מזה.

נקווה שלא אופתע
 

בורסה 2008

Well-known member
קטונתי מלהבין מה קורה בצים.

החברה הזאת נסחרת בשווי שוק של פחות מהצפי ל-EBITDA השנתי שלה, ואפילו עם פער לא קטן.
יש מצב שצים תכניס תזרים בסדר גודל של שווי השוק שלה רק בשנה הקרובה.
אין כאן שום סיכוי לקשיי נזילות כך שאין כאן מה לתמחר סיכון שכזה.
החברה לא ממונפת בשום צורה כך שגם סיכון שכזה לא צריך להיות מתומחר.

הדבר היחיד שמתחבר לי לתמחור הזה הוא שצופים שמתישהו השנה מחירי השילוח יתרסקו ברמה כזאת שיחזירו את צים להפסד וכך זה יישאר לזמן רב, אחרת אני לא מצליח למצוא את הנימוק לתמחור הזה(מבלי להכנס לאם אני מסכים איתו או לא).

בארה"ב התחילו דוחות הרבעון הראשון. מבחינתי, אם הדוחות של צים יעמדו באיזור הצפי, לא אראה בדיווחי החברה משהו חריג ובנוסף שווי השוק לא ישתנה דרמטית, אני מתכוון להמשיך ולהגדיל משמעותית את הפוזיציה הזאת.
 

בורסה 2008

Well-known member
ממש לא יודע לתת לזה סבירות. ההגיון, לפי מה שהציג גם משקיע888, הוא שצים מגיעה מאד חזקה למשבר קרוב אם יגיע(ללא מינוף ועם נזילות שיא) ולכן תוכל אולי לנצל את המשבר, אבל לא מבין מספיק בעולם ההובלה הימית כדי לתת הסתברות.
 

משקיע88

Well-known member
מדד DREWRY ירד מסוף פברואר ועד היום מ9,200 ל 8,000 $. החוזים עד לשינוע מכולות נחתמים בימים אלה וזאת אינדיקציה סבירה בערך ל50% מההכנסות של צים השנה. השאר ייקבע בשוק הספוט. עצם הירידה ב כ 13% מסבירה את החולשה במניית צים, בנוסף לידיעה על המכירה של קנון. אני שותף להערכתו של בורסה כי המחיר נראה נמוך מאוד. אני עדיין מעדיף חשיפה דרך קנון, אבל שוקל להיכנס לפוזיציה בצים.
 

משקיע88

Well-known member
באיזה מחיר צים חוזרת להיות מפסידה ?
התשובה היא די מפתיעה. אם המנהלים לא יפסידו בקזינו ולא יהיו מעילות, אין מחיר כזה. ההפסדים בעבר נבעו בעיקרם מהוצאות מימון ולא מהפסדים תפעוליים. נניח לרגע שמחירי השינוע יורדים לאפס. צים לא תחתום על חוזים בכלל, ותפטר את צוות 10 האניות שלה. היא כמובן לא תחלק דיבידנדים, ותשב על הצבירה שלה, שאני מעריך כרגע ב 4 מיליארד $. בתשואה הנוכחית על אג"ח ארה"ב לשנה היא תקבל 1.7%, נניח 60 מיליון $ בשנה שיספיקו לה לתפעול מינימלי של משרדים ועבודות תחזוקה קלות. זה לא אומר שהיא תהיה במקרה כזה השקעה טובה, וסביר שתרד לשווי המזומנים בקופה או אפילו קצת פחות. אם זה ימשך מן הסתם היא תעבור לתחום אחר, כמו ארגון שילוח של מפעילות אחרות שמוכנות לא לקבל שום תשלום.
 

Reem88

Well-known member
אני בטוח שיש תחזוקה של אוניות ואולי התחייבות לשנע גם במחירי הפסד כלפי ממשלות או מוסדות מדינה כאלה ואחרים.
אני מעריך שיש איזה מחיר שבו צים הופכת להפסדית.
 

משקיע88

Well-known member
אני בטוח שיש תחזוקה של אוניות ואולי התחייבות לשנע גם במחירי הפסד כלפי ממשלות או מוסדות מדינה כאלה ואחרים.
אני מעריך שיש איזה מחיר שבו צים הופכת להפסדית.
לא אמרתי שאין תחזוקה של אניות, אבל אם אין בהן שימוש אז לא מחדשים חכירות. לגבי התחייבויות כלפי ממשלות במאזנים של צים יש התחייבות לרישום החברה בישראל ולהחזקה בבעלות של לפחות 10 אניות (היא מפעילה 120 אניות). לא ידועה לי התחייבות לשנע במחיר הפסד ואם יש כזאת אז מאזן החברה שיקרי וניתן לתבוע את רואי החשבון.
 

בורסה 2008

Well-known member
משקיע, צים, כמו חברות אחרות שכבר הזכרתי כאן, אמורות לעלות מעצם זה שהזמן עובר ולא קורית קטסטרופה. ירידה מ-9200 ל-8000 לא מצדיקה לדעתי התרסקות שכזאת במניה, ואפילו לא מקזזת את אלמנט הזמן מבחינתי. מימוש קנון היה אירוע נקודתי שסביר שישפיע, אבל הייתי מצפה שבמחירים הנוכחיים כבר נראה קונים גדולים שרואים בצים מציאה. מאמין שהדוחות של הרבעון הראשון+שיחת ועידה יתנו כיוון טוב
 
למעלה