צפו ברגע 7:59 ורק בו. תשובה קצרצרה של ליבוביץ

aln77

New member
הבחור החדש

שירת בלבנון וספג אש בכמויות שאתה לא מדמיין. אתה תפחיד אותי בסיור בגבול? הייתי בערב - סלים בזמן שאתה וגדעון לוי התענגתם על העיתון לאנשים רעים בבתי קפה בתל אביב.
הבחור החדש סיכן את חייו למען טיפוסים כמוך שמתהדרים בשנאת היהודים התהומית שלהם.
הפרדיגמה השתנתה. אתה כבר לא רלבנטי. תתנתק.
 

י ו ר ם 7

New member
איפה ספגת את האש ולא צעקת אמא

זה אתה מהתמונה עם אריק שרון פותח קופסאות מזון .....
 

גרי רשף

New member
מה רשף אמר על צפניה דרורי? (סליחה על הבורות)

..אולי אשתף בהמשך במה שהרשף הפחות מפורסם אומר על ההתנתקות בה תמך אז ותומך גם היום בדיעבד.
 
בתחילת השרשור

אלי כהן הציג סרטון אתה מוזמן לצפות בו.
שם רפי רשף (אגב יש קשר?) נראה סונט בו ועוקץ אותו ומאשים אותו בהסתה ובהמרדה לא עלינו.
 

גרי רשף

New member
אנחנו חולקים אותו שם משפחה ושתי אותיות בפרטי

..אך חוץ מזה אין שום קשר.
עברתי על הסרטו בריפרוף, ואני מבין שאתה מתייחס לדברי הרב צפניה דרורי בהם תמך בסירוב פקודה לפינוי ישובים.
מה בדיוק הקשר לעזה כיום?
הייתי מבין אם היית אומר שכל אלו שאמרו שיהיה בסדר ושלא יעופו קטיושות על אשקלון ושצה"ל יטפל בהם ושאר נימוקים בטחוניים - צריכים היום (לשיטתך) להתנצל ולהודות בטעותם;
אלא שצפניה דרורי מעלה נימוקים מתחום ההלכה. מבחינה זו מה נשתנה?
ואם נניח היה שקט לאורך הגבול עם עזה - הרב דרורי ואתה הייתם מודים בטעותכם ושהשתכנעתם שאין לנו זכות על עזה?
 

אלי כ ה ן

New member
הרב צפניה דרורי לא רמז לנימוקים הלכתיים.

אגב, כמי שעקב בתשומת לב מרובה אחרי מגוון הנימוקים שהועלו בשעתו בעד ונגד ההתנתקות, לא זכורה לי אף אישיות ישראלית, בכירה או זוטרה, שהעלתה נימוקים הלכתיים נגד ההתנתקות. כל הנימוקים, מימין ומשמאל, היו תמיד ענייניים, ובדרך כלל מבוססים על שיקולי ביטחון, מוסר, לגיטימציה של החלטת הממשלה, וכדומה. למשל, הימין אמר שההתנתקות תגרום לירי טילים על אשקלון (היו כמה הזויים שאף הפריזו עד דיבורים על תל אביב), ומולו טען השמאל שלהפך: ההתנתקות דווקא תפחית את החיכוך בין ישראל לבין הפלסטינים. הימין אמר שההתנתקות אינה מוסרית כי היא כרוכה בבעיה האנטי-מוסרית של הגירוש, בעוד שהשמאל טען שההתנתקות מיועדת לחלץ את ישראל מהבעיה האנטי-מוסרית של הכיבוש. הימין טען שלראש הממשלה אין לגיטימציה להפר את מה שהבטיח - לישראלים ערב הבחירות - שלא תהיה נסיגה חד-צדדית מעזה (בניגוד להבטחת עמרם מצנע שהתמודד אז מול שרון ושקרא לנסיגה חד צדדית מעזה), בעוד שהשמאל טען שבמדינה דמוקרטית יש לכבד כל החלטה של רשות נבחרת - שכן הראשות הנבחרת נדרשת להתחשב גם בתמורות המתחדשות מעת לעת ולא רק בהבטחות הישנות שניתנו ערב הבחירות. ועוד כהנה וכהנה טענות מימין ומשמאל.

על כל פנים, קריאתו של הרב צפניה דרורי לסירוב, נבעה אך ורק משיקולים מוסריים, המופנים כנגד פקודות אשר - לדעתו - מעליהן מתנוסס דגל שחור (כאמור מבחינה מוסרית בלבד).
 

גרי רשף

New member
לא בטוח שזה מה שהוא חושב

אנחנו הבקיאים במשנתו של ליבוביץ מבחינים יפה בין הלכה למוסר, אך הרוב - ואולי גם צפניה דרורי עצמו - רואים בזה היינו הך.

יחד עם זאת- זה לא משנה לעצם העניין (מקבל- הוא העלה רק נימוקים מוסריים): כיצד המציאות הנוכחית יכולה לאושש או להפריך בדיעבד הכרעות מוסריות מלכתחילה?
היא יכולה לעשות זאת לשיקולים בטחוניים שהתגלו בדיעבד כלא רלוונטיים (בעיקר אלו שייחסת לשמאל).
 

אלי כ ה ן

New member
אך אני - דווקא כן בטוח, פשוט כי אני מכיר אותו

לא טענתי שהמציאות הנוכחית יכולה לאשש או להפריך הכרעות מוסריות, התייחסתי רק לטענתך שהוא העלה נימוקים הלכתיים.

לגבי מה שייחסת אל "הרוב": כל מי שקצת מכיר את העולם שממנו באים בוגרי החינוך הדתי (בעיקר עולם הישיבות התיכוניות אבל לא רק), מודע לקיומו החד - של ההבדל שבין הלכה למוסר - בתודעתם; יש לכך אצלם אפילו הבחנה פורמלית, בין מה שנקרא אצלם "לימודי הלכה", לבין מה שנקרא אצלם "לימודי מוסר". לסוג הראשון של הלימוד מוקצים ספרי-הלכה קלאסיים, מן הסוג של ה"יד החזקה" (לא כולל "הילכות דיעות" שם), ה"שולחן ערוך", וכדומה. לסוג השני של הלימוד מוקצים ספרי-מוסר קלאסיים, מן הסוג של "מסילת ישרים", "פלא יועץ", וכדומה.
 
אני דיברתי על רפי רשף

שהאשים את הרב בהסתה ובמרידה.
ההתנתקות לא הייתה מתבצעת ללא תמיכת התקשורת.
חלק מהתמיכה היה לסתום את הפה למי שחושב אחרת.
היום ברור שההתנתקות הייתה מעשה מרושע ביודעין.
רק שלא ידעו עד כמה מרושע.
 

גרי רשף

New member
לגבי ההתנתקות- דעתי אחרת

לגבי התקשורת- אין לי דברים טובים לומר עליה בכל מקרה.
 
איך אומר מרן? העיקר חסר.

ציפיתי שיתנצל בפני נתניהו על שהוא וחבריו תקפו אותו כל הזמן.
 
למעלה