צפניה

כן ראוי לדיון פה

למה לא?אנחנו מפריעים למישהו?הרי בכל מקרה ההודעות האחרונות עולות למעלה. אני אסביר-קשה להגדיר קול גול,ואפשר להתווכח על זה אבל לטעמי לאומן שיש לו קול רע(ובריטני יש קול רע,נקודה) ולא יוצר מוסיקה לא זכאי לכבוד.את מסכימה שאם אסתר עופרים הייתה שרה את השירים של בריטני זה היה נשמע הרבה יותר טוב?את מסכימה שפרנק סינטרה היה יכול להפוך את השירים של ווסטלייף ליצרות מופת(כמעט)? בענין לינקין פארק-מוסיקה זה ענין של ט-ע-ם.אם אנשים אוהבים את זה זכותם.אני לא חושב שכל כך קל לגלות את טעם הקהל. הרי יש כך הרבה כשלונות מסחריים כל שנה..
 

Esmena

New member
רק רגע,אתה לא חשבת

שאני אוהבת את בריטני או לינקין נכון? תגיד שלא... זה היה נשמע יותר טוב. בהחלט. לא כמו המקוריים,אבל טוב. כי כידוע,ליריקה טיפשית היא הנושא הכי גמיש בעולם. (ופתאום, פראן הילי הפך את "היט מי בייבי וואן מור טיים"לשיר אפל על סאדו -מאזו). עדיין,זו ליריקה של להיטים כפי שאמרתי... להיטים הרבה יותר תלויים במנגינה. נ.ב. כופרת ובורה שכמוני, שונאת את פרנק סינטרה הפיפטיז עושים לי בחילה וממש לא רק מוזיקלית .
 
שני דברים

1. זה שכריסטינה מעריצה את ברברה סרייסנד וביורק וזה שבריטני ספירס מעריצה את מדונה זה יפה מאוד, אבל זה לא בהכרח אומר שהן משפיעות עליהן מבחינה מוסיקלית, לפחות לא במוסיקה שיוצאת ל-MTV ולשוק (כנראה הן שרות שירים של מושאי הערצתן במקלחת ולא את השירים של עצמן). עד עכשיו לא ניכרת השפעתן של המוערצות על בריטני וכריסטינה המעריצות, יכול להיות בגלל שאין להן את היכולת לגרד את הקרסוליים של מדונה וסטרייסנד ויכול להיות שבגלל שהמפיקים שלהן מגבילים אותן לנוסחה המקובעת של פופ צעיר וקליט ואין להן אפשרות להתפתח ולהגיע למה שמדונה וברברה סטרייסנד הגיעו. 2. אני מסכים איתך שזה שלינקין פארק כותבים את המילים לשירים שלהם לא עושה אותם יותר טובים מבריטני ספירס כי המילים שלהם הן לא בדיוק, איך נאמר את זה, ברמת השירה של ביאליק או וולט ויטמן, ובדיוק בגלל זה אין שום הצדקה לקרוא לקרוא לבריטני ספירס זמרת טובה - היא לא עונה על אף אחד מהקריטריונים של זמרת טובה, ואפילו לא מוסיקאית טובה - היא לא שרה יפה, היא לא יודעת לכתוב שירים והיא גם לא יודעת לנגן.
 

Esmena

New member
שוב,זה היה טיעון נגד

כריסטינה . כמובן שהיא לא עושה עם זה שום דבר. רציתי לטעון נגד הערכתך לכרסטינה בעלת הקול הגדול. (לא רק שהיא לא אוהבת מוזיקאי טין-פופ,היא לא אוהבת קולות גדולים מהיסטוריית הג´אז) .זה נראה לי הקטנה של הז´אנר. מסכימה איתך לחלוטין בעניין כתיבת השירים.אגב לפי דעתי, מישהו מייחצן אותם להגיד שזה מה שהם שומעים(בריטני לדוגמה, הייתה בקטע של מייסי גריי וכל מוזיקאי שחור שהיה אז אופנתי בקיץ לפני כמעט שנתיים, אירוסמית וU2 בשנתיים ההחולפות ועכשיו ניקול אמרה שלימפ ביזקיט.היא עוד תע לביטלס יום אחד ) מאיפה אני שומעת את כל זה?אני חיה עם אנשים. ועכשיו די, אני לא רוצה לשמוע על בריטני עם אפשר גם לא על הזאנר החינני של לינק ביזקיט.(זו לא הייתה שגיאה).
 
אף אחד לא קבע שיכולת ווקאלית

טובה היא קריטריון שכל מוסיקאי חייב לעמוד בו. יש חלק המתבלטים בקול שלהם ויש שמתבלטים במוסיקה שהם יוצרים. אמנים שהמעלה הגדולה ביותר שלהם היא יכולת הריקוד והקואורדינציה שלהם לא שייכים לעולם המוסיקה אלא לבלט, אם תרצי. יכולת ווקאלית היא יתרון לכל מוסיקאי, אבל קודם כל כדאי שיידע לנצל את הכישרון הזה כמו שצריך, ולא ליצירת עוד ועוד שירים באותה נוסחה מונוטונית ומשעממת.
 

Esmena

New member
מי דיבר על ריקוד וקורדינאציה?

דיברתי על קול יפה,מעניין. הווקאליות שאתה צריך היא כזו שתספיק לשמיעה.
 
כמובן שאני לא דורש מכל זמר או זמרת

שיהיו עם כל של זמר אופרה, אבל קול אטרקטיבי זה בהחלט בונוס נחמד למאזין. ברמת העיקרון כל מה שזמר צריך זה קול סביר כדי שניתן יהיה לשמוע אותו בלי לקבל חור באוזן, אבל כדי שהוא ייחשב לאמן ברמה גבוהה הוא צריך לבלוט בתחומים אחרים, בין אם ביכולת ההלחנה שלו, יכולת הכתיבה שלו או בכל חלק אחר ביצירת השיר בו הוא שותף. לגבי הריקוד, זה לא בדיוק רלוונטי אלייך, זו רק שיחרור כעס קטן על הקריטריונים להערצת זמרים/ות כיום ובטעות זה כוון אלייך. עימך הסליחה
 

Esmena

New member
נו,אופרה זה משהו אחר.

חל שיפור
. אתה אולי יכול לבקש מזמרת בריטית קול של זמרת אופרה. אתה לא יכול לבקש ממנה תווי קול אפריקאיים. (למה נתתי דוגמה על בריטיות?רובן ממש לא זה). ברור קול סביר, מכאן לקול מרובה אוקטובות רבה מאוד. אגב,עם הרקדנים של כרסטינה אני התחלתי! התנצלות מתקבלת
 
אוקיי, עכשיו איבדתי אותך

תווי קול אפריקאיים? זמרת בריטית? קול מרובה אוקטבות? את יכולה להסביר מה הקשר למאותגרים שכלית בינינו שלא בדיוק ניחנו ביכולות טלפתיות ולא יכולים לקרוא את מחשבתך? בתודה, המפגר מאחור :)
 

Esmena

New member
או.קיי. אתה לא יכול לצפות

מזמרת בריטית למה שאתה קורא "קול גדול" יהיה יותר סביר לצמוא אצלה קול של זמרת אופרה.
 
סורי, אני עדיין לא מבין

אני לא חושב שאת מתכוונת לרעיון שאיכשהו אומר שקול של זמרות בריטיות תואם יותר קול של אופרה מאשר "קול גדול"?? עדיין אין לי מושג קלוש למה התכוונת! את מדברת באותה שפה בה אני כותב - חרטומים!
 

alonbb

New member
גם הקולות של

הביטלס לא מרגשים כל כך...באיחוד של ´גון לנון הזה גם בוב דילן לא זוכרים אותו בגלל איזה קול מדהים ואפילו קליף ריצ´רלד..בלי קשה לפי דעה שלי המוזיקה שלהם היא על הפנים אבל הקולות שלהם לא הדהימו אנשים. קולות כמו של ווסטלייף הם קולות של זמרים כי לכל אחד יש קול אחר וזה יוצר הרמוניה נהדרת.
 
אם לא זוכרים את בוב דילן

וקליף ריצ´רדס בגלל הקול שלהם, איך זה שרק לפני שבוע שבועיים ב"של מי השורה הזו בכלל" (הגירסה האמריקנית) ויין בריידי עשה שיר בנוסח בוב דילן ושר אותו באופן קריקטוריסטי למדיי? הקולות של הביטלס, בוב דילן וקליף ריצ´רדס הם לא משהו לא מהעולם הזה אבל הם בהחלט, לפי הגדרתה של אסמנה, קולות סבירים והכישרון המוסיקלי והריתמי של אותם מוסיקאים שם אותם כמה רמות מעל לכוכבי הפופ של היום. ומה אמרתי לך לגבי הדעה שלך? אתה לא יכול לומר ששיר הוא על הפנים אם זה לא קונצנזוס, תאמר שאתה לא אוהב אותו אבל אל תגיד שהוא על הפנים!
 

alonbb

New member
באמת?

אתה האנשים פה לא היה לכם בעיה להגיד זה מזוויע מגעיל דוחה שכיח דברים כאלה..לא שמעתי פה מאחד שאומר "זאת רק הדעה שלי" או "אני אישית לא אוהב את זה" ואתה יודע את זה יותר טוב ממני אז למה שאני אתחיל?
 
אתה מנסה לגרור אותי שוב לוויכוח?

אמרתי לך כבר: תתייחס לכל אחד בנפרד ואל תגיד "אתם"! אני זה אני! ואני לא אומר ששיר הוא מזוויע ודוחה (בהמלצתך) ואני כן אומר שזו רק הדעה שלי, אז אל תשים לי מילים בפה ואל תנסה לגרור אותי לעוד ויכוח טיפשי, אוקיי?
 
בוב דילן שר קצת לא ברור...

הוא גם מדבר ככה, אבל זה לא כל כך מפריע. כל עוד הלחן והליריקס בסדר. הוא אחלה!
חולת נפש
 
הוא פשוט קצת בולע מילים, לא נורא

בהתחשב בכל השירים הטובים שלו וההשפעה שלו על עולם המוסיקה, אני אסלח לו שהוא שוכח מדי פעם לבלוע רוק :)
 

alonbb

New member
ולמרות הכל

המוזיקה הלחנים והליריקס שלו לא מדברים אליי..ולא לאנשים שאני מכיר. אגב אפילו אבא שלי שהוא היה סמנקל רדיו חיפה ועדיין יש לו שם תוכנית על שנות השישים,אמר לי בעצמו שאפילו אז המוזיקה רובה הייתה מוזיקת פופ. וזה בנאדם שיש לו תוכנית ברדיו על מוזיקה משנות ה60 כבר 10 שנים לפחות.. הוא אחלה בשבילכם אבל יש היום אנשים שלא אוהבים אותו והרבה...ואני בטוח שאתם יודעים את זה כמוני
 
זה ברור. פופ זה פופ

אז היו בוב דילן, הביטלס ואלביס, והיום זה (סלח לי על הגיחוך) בריטני ספירס, כריסטינה אגילרה, ושאר תוצרי מפעל המוסיקה בשיטת הפס הנע. לא אמרתי שזה לא היה פופ, וגם לא אמרתי שאני אוהב רק רוק. אם תבדוק את התגובה שלי להודעה שלך על הדיסקוטקים, תראה שאני מביא לך את ההגדרה מהו פופ - מוסיקה שמטבעה היא פופולרית ואהודה על רוב האוכלוסיה, ואכן בוב דילן היה מאוד אהוד בזמנו, וכך היו הרבה אמנים אחרים. זו עוד נקודה שאתה לא מבין. אני לא שונא את כל ז´אנר הפופ. אני שונא את התופעה הזו של ייצור שיטתי של כוכבי פופ וגיוסם לחזית הטלוויזיונית, כאילו היו חיילים. יש הבדל בין הפופ של אז לפופ של היום. היום רוב כוכבי הפופ נוצרים מיוזמה של המפיקים ולא מיוזמה שלהם עצמם. המפיקים תולים מודעות דרושים ומחפשים מישהי יפה, עם קול סביר, שיודעת לרקוד. הם עושים אודישן, מסננים את הלא מתאימות, בוחרים את המתאימה. מקליטים לה שיר, עושים לה קליפ, יחסי ציבור, מספקים לה מלתחה, והנה נולד לו כוכב חדש, מה אתה יודע... זה ההבדל בין הפופ של היום לפופ של אז. אני לא אומר שהפופ של אז לא היה ממוסחר, שהרי מעצם הגדרתו כל ז´אנר הפופ הוא ממוסחר, אבל לא בשיטתיות שקיימת היום ולא בתעשייה שלמה שכל כך מתורגלת בפרוצדורה של יצירת כוכבים מכלום. אני מקווה שהבהרתי לך את הנקודה הזו.
 
למעלה