´לא ייתכן שציבור שלם של אנשים
יאמין בתנ"ך, ובסיפור המתאר התגלות המונית אלא אם כן התגלות זאת אכן קרתה´ רגע, זו טענה חדשה. קודם נסית דרך הוכחה ישירה והסברתי לך שיש לך רק עדים עם hearsay מדרגה 106 אשר לכולם גרסא אחת ויחידה, _זהה לחלוטין_ למעשיה מיתולוגית מן ה- scriptures, ולכן
לא תוכל להוכיח הוכחה ישירה. עכשיו אתה אומר "וכי איך הסכימו אנשים לקבל את התורה, אם לא היו עדים למשהו?" אז, ראשית, זה חזיון נפרץ מאד. בני כל הדתות מקבלים את כתבי הקודש שלהם ללא ערעור. הם פשוט סומכים על מלת הכהנים שלהם. הבדאי שכתב את המיתולוגיה היהודית הכניס איזה "מנעול לוגי" כדי שתוכל להקשות שאלה זו, אולם אין בכך כל קושי. זה פשוט טריק של אדם חכם. לכל העמים ספורי מיתולוגיה שתפקידם גיבוש אוסף בני אדם, נוודים, לקבוצה חברתית מדינית, וכדי ללכדם יש לחבר ספור נאפד הוד, אפוף גבורה על "אבות מיסדים" אשר חוללו נפלאות ועשו את הבלתי אפשרי, מעטים מול רבים, כנגד כל הסכויים, ובארח "ניסי", כדי ללכד את ההמון סביב "זכרון הסטורי" משותף ולהנחיל לו "מסורת". את המעשיות חברו האליטות, הכהנים, אלה שהיו מעונינים בגבוש ההמון. המעשיות נשמרו, כמובן, על ידי הכהנים עצמם. ההמון היה דרך כלל אנאלפבית, סטימצקי טרם נוסד והספרים נכתבו ביד. המוני העם אשר היו יותר מוטרדים בדאגה איך להמציא את הארוחה הבאה לפיות הסמוכים על שולחנם, לא הטרידו עצמם בעניני כתבי הקודש והאמינו לכהנים. כל מי שהעז לפקפק בסמכות הכהנים היה צפוי לנדוי ולהקאה מן הקהילה ומכיוון שהפרט היה תלוי בהגנת הקהילה, היתה משמעות הנדוי מוות. נזכיר גם כי הכהנים היו האסטרונומים, והכירו והבינו תופעות טבע אשר נראו מאיימות ובלתי מובנות להמון. זה סייע להם להשליט מרות על ידי איום בזעם "אלהים" על "עושי צרות". כאמור, אמרנו שאינך יכול להוכיח שום דבר ישירות, עקב חוסר עדים ישירים. האם אתה יכול להוכיח משהו באופן עקיף? זה לא בלתי אפשרי לנסות, אולם, הפרוצדורה הרבה יותר מסובכת ודורשת ממך מטלות שספק אם תוכל לעמוד בהן. "אני לא שומר שבת" אף אחד לא מחלק לך ציונים. זה ענינך הפרטי. "...לאחר קצת מחקר הגיע למסקנה שהדת דווקא צודקת" נו, שכנע אותנו. אנו ממתינים...