עד כמה השורש שלך עמוק
'בגדי החרדים האשכנזים הם מיטב האופנה ההונגרית'. זה מה שהחלטת. אבי ז"ל יליד הונגריה. למד באחת מישיבותיה המפוארות עוד לפני השואה. בהונגריה לא הלכו עם שטריימל, וגם לא עם חליפה ארוכה. וגם לא עם מגבעת כזו. מ ע ו ל ם. אולי באותו הצבע, אבל מה לעשות? כל השחורים יש להם אותו צבע. אז אולי אתה מתבלבל. העניין הוא משהו אחר. בני ישראל לא שינו לבושם במצרים. וגם היום אין לחרדים ענין לשנות. ולמרות זאת המעיין מבפנים יבחין שאכן הם כן משנים מפעם לפעם את הגיזרה. יש חליפות יקרות מאד ויש זולות. אז במה זה תלוי אם הם לא משנים?! פשוט הם לא משנים מהלבוש הייחודי המגדיר אותם, ללבוש האומות האחרים, עד שלא יכירו ביהדותם. ג'ינס אינם מאפיינים של שום עם אכן כדבריך, ולא ניסיתי לטעון כזאת. ואדרבה בגלל שאינם מאפיינים של שום עם, אז אנו חפצים להיות מאופיינים ומוגדרים בין השאר גם בבגדינו אנו כמו שאבותינו במצרים היו מאופיינים בבבגדיהם שלהם. בד סינתטי כן נח או לא נח. איננו משוחחים מאנשים הצועדים אי שם על כוכב הונוס. אנחנו משוחחים מאנשים החיים עמנו כאן, במדינתנו הקטנטונת. וחיים עמנו. ואני כמוהם. ונסיוננו אינו חכם פחות מחכמתך שלך ללא נסיונך בלבישת חליפה חסידית. בקשר לחשיפה לשמש שהחלה להיות מסוכנת בשנים יותר מאוחרות. אם כך אז מה לכם כי תלינו. ליישב בדוחק כבר שמעתי אך מדוע זה להקשות בדוחק. הנה כי כן השטריימל והקפוטה יצאו לאופנת החרדים רק כשהחמה החלה להיות מסוכנת. והרי טענתך היא כי הבגדים החרדיים אינם מקוריים ועתיקים כ"כ. והרי טענתך היא כי הסיכון בשיזוף אינו מקורי ועתיק כ"כ. אז הבה נניח וניישב כי החרדים שאינם כה מטופשים, התאימו בגדיהם לזמן שהשיזוף החל להיות מסוכן. דעה זו כמובן לא לדעתי, כי לי לא הוקשה סגנון בגדיהם כלל. אך כאמור בשתי קושיותיכם תוכלו ליישב האחת את זולתה. בקשר לשחור שקולט את קרני השמש. אכן הוא קולט. אך הוא נעצר. הקרן עצמה אינה מועברת אל העור. ושים או שימי לב. יש להבדיל בין החום שהינו תוצאה של קרני השמש. אותו חום אינו קרני שמש, ובין קרני השמש המאירים ומזיקים . האור מזיק לעור. אגב, האם מותר לדעת האם אתה הולך עם כיפה סרוגה? או שחורה? או איזו? סתם סקרנות. כי השחורה מקורה עתיק יותר, לעומת הסרוגה שמחייחד ומסווגת אנשים באומתינו.