קיץץץץץ

שלינקה

New member
חורףףףףף

אני לא רוצה להעליב או משהו, אך אינני מבינה מדוע הרבה מהחילונים הולכים עם בגדים כ"כ פתוחים בחורף. לפעמים יש יום גשום וקור חודר, ואנשים מסתובבים עם חצאי בגדים, ורב הגלוי על המוסתר. יש לך תשובה כלשהי?
 

רותי ים

New member
חחח שאלה טובה

אבל אני חושבת שהשאלה שלך מופנת לחילוניות ולא לחילונים סתם צריך להבין למה גם בקיץ החילונים הולכים הרבה יותר צנוע מאשר החילוניות.
 

א77

New member
תודה על ההתיחסות

כתבת שאינך רוצה להעליב. כי כמעט
בגלל שאלתך. קראתי ברפרוף, את התגובות. אני יודע שבספארי החיות והבהמות נוהגות לפי מזג האויר. גם התרנגולת מטילה ביצה כמדומני אחת ללילה, מחזוריות החמה והלבנה משפיע על כל ברואי תבל. פרט לעם הנמצא למעלה מן המזל. אותו עם הכפוף לחוקי התורה, לחוקי מחוקק המזלות. לכן אותו עם הולך בבגדיו שלו כדי לא להתערב בגויים. אותו עם כשהיה במצרים לא שינה את שפתו ולשונו לשון הקודש, וכן גם לא את לבושו. אותו עם לא לבש ג'ינס במצרים כפי האופנה שהיתה ושהתחלפה לה כל שנה. וכעת, אוליי ניסית ללבוש בעבר בגדים של חרדים, אך הופתעתי מאחד המגיבים שנשמע מדבריו כאילו החרדים האשכנזים הולכים עם בגד עבה. זה כלל לא נכון. זה בד דק בצבע שחור, ואולי גם סינתטי. ממש קל. אני מדבר מנסיון אישי. ו... איני מבין איך הייתי מסתדר כשעורי היה נחשף לחמה הלוהטת בימי הקיץ. הרי כמה מזהירים הרופאים משיזוף יתר. הבד הדק והשחור הזה מגן עלי, וכמו המצחיה שלי, בעלת שוליים לא רק מעל המצח אלא גם בהיקף כל ראשי, מגינה עלי בין המון דברים גם מהחמה בימי הקיץ. גם הסינים כשלוקטים בשדה האורז, משתמשים הם בכובע עם שוליים לכל הכיוונים. אני גם מאד מרחם על שכנתי החילונית שאתמול ראיתיה כחום היום הולכתה במכנסי ג'ינס, לעומת החרדית ההולכת בחצאית ארוכה אך מאווררת. תחשוב טיפונת ותראה שאדרבה ואדרבה. החרדים מותאמים בבגדיהם הרבה יותר לעונות השנה. הבעיה היחידה שלהם היא שאינם מחליפים ומשנים דעותיהם חדשים לבקרים לפי קביעות האופנה שמקורה בפריז ודומיה.
 

חייםלוי

Member
מנהל
לגבי שינוי הבגדים - ודאי ששינו את

בגדיהם. אתה הרי לא הולך היום כפי שהלכו אבותינו בארץ ישראל. אני די בטוח שהם לא הלכו בחליפה ובמגבעת וגם לא בשטריימל. הכל משתנה במשך הדורות.
 

א77

New member
לא שינו בגדיהם שחז"ל לימדונו

היינו שהם לא שינו בגדיהם שהיו מקובלים אצלם בני אברהם יצחק ויעקב מביתאבא. אותן בגדים שייחדו אותם מכל העמים מסביב. אותם בגדים המיחדים אותם נשארו אצלם גם במצרים.
 

חייםלוי

Member
מנהל
את זה הבנתי. אלא שלטעון היום

שהבגדים לא השתנו זה פשוט לא נכון. הסיבה היא פשוט כדי להתבדל, או כמו שהגדיר את זה גיסי החרדי: אני הולך כך כי אלה המדים שלנו.
 
הודעתך מבוססת על דעות קדומות

1. כפי שציינתי בהודעה קודמת נושא "בגדיו שלו" הינו פשוט שיקרי משום שבגדי החרדים האשכנזים הם מיטב האופנה ההונגרית מהמאה ה18. 2. אני מקווה שאת יודעת שהג'ינס לא הומצא בזמן שבני ישראל ירדו למצרים אלא "קצת" אחרי. 3. ג'ינס הם מכנסי עבודה מבד חזק האמורות להחזיק מעמד שנים רבות. הם גם אינן מאפיינות של שום עם ותוכלי למצוא יהודים,נוצרים,מוסלמים,בודהיסטים שהולכים איתם. 4.כתבת על בד סינטטי וכמה נעים הוא בשמש. חבל שאינך מבסס את דברייך על המציאות שכן בד סינטטי אינו נעים במיוחד בשמש. 5. למרות שאכן השיזוף אינו בריא (ואל תספרו לי על חוכמת היהדות שכן השמש נהייתה מסוכנת כל כך רק שנים רבות אחרי שהחלה המהפכה התעשייתית שגרמה בהמשכה להתדלדלות שכבת האוזון) גם חוסר בחשיפה לשמש אינו בריא. אור השמש הוא המקור הטוב ביותר של ויטמיןD. הויטמין נוצר בגוף על ידי פעולתן של קרני שמש אולטרא-סגולות על חומרים כימיים המצויים באופן טבעי בעור. ויתמים D מסייע לויסות מאזן הסידן והפוספאט בגוף, עוזר לספיגת הסידן מהמעי וחיוני לבניית עצמות ושיניים חזקות. 6. שכחת לציין שהביגוד החרדי הוא שחור ולכן קולט את קרני השמש הרבה יותר טוב ומקשה עוד יותר את תנאי החום הישראלי. האם את מכירה את ההבדל בין להיכנס למכונית לבנה שעמדה שעה בשמש למכונית שחורה שעמדה שעה בשמש. 7. אין שום קשר בין מה שלובשים בארץ למה שלובשים בפריז. לדבר בכללי על הלבוש בארץ זה קצת מצחיק כי בניגוד לחרדים שהם חברה הומוגנית מבחינת הלבוש (באופן כללי - אני מודע כמובן להבדלים בין העדות השונות) החברה החילונית היא חברה הטרוגנית ולכן מבחר הבגדים הוא עצום.
 

א77

New member
עד כמה השורש שלך עמוק

'בגדי החרדים האשכנזים הם מיטב האופנה ההונגרית'. זה מה שהחלטת. אבי ז"ל יליד הונגריה. למד באחת מישיבותיה המפוארות עוד לפני השואה. בהונגריה לא הלכו עם שטריימל, וגם לא עם חליפה ארוכה. וגם לא עם מגבעת כזו. מ ע ו ל ם. אולי באותו הצבע, אבל מה לעשות? כל השחורים יש להם אותו צבע. אז אולי אתה מתבלבל. העניין הוא משהו אחר. בני ישראל לא שינו לבושם במצרים. וגם היום אין לחרדים ענין לשנות. ולמרות זאת המעיין מבפנים יבחין שאכן הם כן משנים מפעם לפעם את הגיזרה. יש חליפות יקרות מאד ויש זולות. אז במה זה תלוי אם הם לא משנים?! פשוט הם לא משנים מהלבוש הייחודי המגדיר אותם, ללבוש האומות האחרים, עד שלא יכירו ביהדותם. ג'ינס אינם מאפיינים של שום עם אכן כדבריך, ולא ניסיתי לטעון כזאת. ואדרבה בגלל שאינם מאפיינים של שום עם, אז אנו חפצים להיות מאופיינים ומוגדרים בין השאר גם בבגדינו אנו כמו שאבותינו במצרים היו מאופיינים בבבגדיהם שלהם. בד סינתטי כן נח או לא נח. איננו משוחחים מאנשים הצועדים אי שם על כוכב הונוס. אנחנו משוחחים מאנשים החיים עמנו כאן, במדינתנו הקטנטונת. וחיים עמנו. ואני כמוהם. ונסיוננו אינו חכם פחות מחכמתך שלך ללא נסיונך בלבישת חליפה חסידית. בקשר לחשיפה לשמש שהחלה להיות מסוכנת בשנים יותר מאוחרות. אם כך אז מה לכם כי תלינו. ליישב בדוחק כבר שמעתי אך מדוע זה להקשות בדוחק. הנה כי כן השטריימל והקפוטה יצאו לאופנת החרדים רק כשהחמה החלה להיות מסוכנת. והרי טענתך היא כי הבגדים החרדיים אינם מקוריים ועתיקים כ"כ. והרי טענתך היא כי הסיכון בשיזוף אינו מקורי ועתיק כ"כ. אז הבה נניח וניישב כי החרדים שאינם כה מטופשים, התאימו בגדיהם לזמן שהשיזוף החל להיות מסוכן. דעה זו כמובן לא לדעתי, כי לי לא הוקשה סגנון בגדיהם כלל. אך כאמור בשתי קושיותיכם תוכלו ליישב האחת את זולתה. בקשר לשחור שקולט את קרני השמש. אכן הוא קולט. אך הוא נעצר. הקרן עצמה אינה מועברת אל העור. ושים או שימי לב. יש להבדיל בין החום שהינו תוצאה של קרני השמש. אותו חום אינו קרני שמש, ובין קרני השמש המאירים ומזיקים . האור מזיק לעור. אגב, האם מותר לדעת האם אתה הולך עם כיפה סרוגה? או שחורה? או איזו? סתם סקרנות. כי השחורה מקורה עתיק יותר, לעומת הסרוגה שמחייחד ומסווגת אנשים באומתינו.
 

רותי ים

New member
אני חושבת שאתה טועה.

בהונגריה היו חסידים וליטאים הליטאים באמת לא לבשו שטריימל אבל החסידים כן אולי אבא שלך היה מהליטאים ?
 

א77

New member
רותי נכבדה

השאלה היא לא השטריימל או הספודיק. השאלה היא האם היהודים בבגדיהם חיקו אל בגדי הגויים. בגדי היהודים היו מאופיינים מיוחד אליהם. ברור שסוג הבד ואולי עוד דברים היו לפי המקום. הנה בגדי הירושלמים, הקפוטה פסים הזהובה עם הג'אבע החום וכדו'. הלבוש הוא יהודי טיפוסי. אלא שהבד והסגנון וודאי של הישמעאלים יושבי פלשתינה של אז. ואין שום ענין לטעון שהיהודים לקחו בגדיהם מהגויים.
 

קרוקדיל

New member
בזכות שלוש דברים יצאנו ממצרים...

שלא שינו שפתם שלא שינו שמותיהם ושלא שינו מלבושם!!! למה החיל לובש בגד כזה חם בקיץ? אולי ניתן לכל עו"ד ללבוש טי שרט בבית משפט? ואולי גם ראש הממשלה לנו יופיע לו בכנסת עם ברמודה? מי שמכבד את עצמו דואג גם להתלבש בצורה מכובדת!!! אף פעם עוד לא ראיתי ביזנ'ס מן מכובד הולך ברחוב עם גופיה...
 
שלושה

עלי לתקן אותך, אומרים שלושה דברים. מדוע את חושב שבזכות דברים אלו יצאנו ממצרים? וכן, אני ראיתי הרבה פעמים ביזנס מן "מכובד" הולך ברחוב עם גופיה.
 

קרוקדיל

New member
תודה על התיקון

אני חושב שבזכות זה נגאלנו ממצרים כי ככה כתוב בחז"ל ואני לא יודע איפה אתה ראית כלה דברים אבל אני לא ראיתי כזה דבר בחיים שלי לא בארץ וכל שכן לא בחו"ל (אני נמצא עכשיו בחו"ל ופה אפי' הפועלי זבל לובשים מובד... אז לא פלא שהם יודעים לעשות כסף...)
 

asaf2000

New member
נראה לי

באמת אתה צודק שבזכות שלא שינו את שמם\לבושם\לשונם נגאלו ממצרים אבל זה ברור שיוצאי מצרים לא יצאו עם חליפה וכובע, ובמשך אלפי שנים אני בטוח שהלבוש השתנה בהתאם למקום שגרו בו היהודים אבל כל זה לדעתי בגלל שפשוט לא היה משהו אחר ללבוש אז לבשו את הבגד הכי צנוע שאפשר להשיג באותו המקום ובאותו הזמן וכמובן שדאגו לעשות היכר בין הלבוש היהודי לזה של הגוים. המצב היום שיש אפשרות לא לשנות את המלבושים כי אפשר להשיג בחנות אז אם אפשר להשאר לפי המסורת אז למה לשנות?
 
תגובה

לעניות דעתי אתה פשוט מדבר שטויות. עינו של פרעה הייתה צרה בנו כיוון שהיינו שונים, ומשום כך אף נעשנו עבדים. אילו לא היינו שומרים על מנהגים שונים , לבוש שונה וכו' כלל לא היינו עבדים. וראיתי כאלו דברים במקומות רבים, באפריקה אנשים בכלל מסתובבים ערומים ולפיכך עדיף שפשוט תפסיק לבלבל את המוח ותתחיל לתת נימוקים הגיוניים לטענה שלך. ודרך אגב- אני אישה.
 

א77

New member
ואני חושב שהיינו עבדים

לא בשל השוני בנו. והרי כך נגזר עלינו הרבה קודם שירדנו מצרימה, בברית בין הבתרים. נ.ב. אני מבחין במילים כגון תפסיק לבלבל את המוח או מטומטמים וכדו'. המכנה המשותף של המילים הללו, נראה כי כותבי מילים אלו אינן 'חרדים'. צר לי.
 
אין נימוק

אתה חושב כך אף על פי שאין לך כל נימוק או ביסוס כלשהו בתנ"ך. להפך- התנ"ך תומך דווקא בתיאוריה שלי. ונכון, אני לא חרדייה, ולא קרובה לזה אפילו , אך לפחות איני משמיצה חרדים כשם שאתה השמצת הרגע חילונים.
 

א77

New member
ושוב צר ומצוק לי

הנה מציטוטך תחת הכותרת תגובה: לעניות דעתי אתה פשוט מדבר שטויות תפסיק לבלבל את המוח ותתחיל לתת נימוקים הגיוניים לטענה שלך והנה ציטוט של עוד מישהו שאינו חרדי באחת התגובות בפורום: אתם מאמצים בחום את כל הסטנדרטים המטומטמים שלהם. המילה מטומטמים היא מילה שקובעת הכל. קובעת מהי דעתו, אך ללא הסבר והגיון למה מטומטמים. אז הבאתי לך שתי דוגמאות קבעת שאין לי כל נימוק או ביסוס כלשהו בתנ"ך, הנה הפסוקים הרלבנטיים המפורשים בתנ"ך. יותר נכון בספר הראשון של כ"ד ספרי התנ"ך פרק טו. פסוקים יב יג יד : ויהי השמש לבוא ותרדמה נפלה על אברם והנה אימה חשכה גדלה נופלת עליו ויאמר לאברם ידע תדע כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדום וענו אתם ארבע מאות שנה וגם את הגוי אשר יעבדו דן אנכי ואחרי כן יצאו ברכוש גדול. ועל איזה Bible הגמד מדבר ??? ולסיכום המבואר ומבורר: הנימוק הברור מהתורה המסור לנו מדור דור מוצג בפנייך, (אגב הוא נלמד ביסודי) והרי לך הביסוס התנכ"י. סיפרת לנו שהתנ"ך תומך בתיאוריה שלך. לא הבנו איזה תאוריה, והיכן תמיכת התנ"ך בתיאוריה. בנושא של השמצה, הרי אני חוזר ואומר, משרשרת התגובות שבשרשור הצגתי בפניך קטעים משתי תגובות. שניהם לא מכובדות. ושניהם לא של חרדים. מדוע יש הבדל בין הצגת דברים ע"י מישהו עם שטריימל אז הוא נקרא משמיץ, לעומת כשמישהו חילוני אומר תפסיק לבלבל את המוח, או סטנדרטיים מטומטמים, אזי הכל כשורה. יש לי לזה תשובה ברורה. אבל רק הצגתי עובדות כפי שהן נאמרו בשרשור.
 
למעלה