קיץץץץץ

הוכחה

להלן ההוכחה לטענתי, שהיא שבני ישראל נעשו עבדים בשל שונותם: "ויקם מלך חדש על מצרים אשר לא ידע את יוסף:ויאמר אל עמו הנה עם בני ישראל רב ועצום ממנו: הבה נתחכמה לו פן ירבה..."(פס" ח, ט, י פרק א, ספר שמות).פרעה פוחד מבנ"י משום שהם שונים , מצליחים ורבים. אילו לא היו שונים והיו חלק מהמצרים, לא היה עולה על דעתו לשעבד אותם. אינני חושבת שיש בפסוק שנתת נימוק כלשהו לטענתך(שבנ"י יצאו ממצרים כיוון ששמרו על תרבות שונה, ביגוד שונה וכו). לא רק זאת, מעולם לא נאמר שהם שמרו על בגדיהם השונים או על תרבותם השונה בתקופה הזו . לא כל שכן אלא אז בכלל לא היו עם מאוחד ומגובש. ואני אינני הגזענית , זהו אתה, למרות שאינך מודע לזה. אני השמצתי אותך, לא את כל החרדים, בעוד שאתה משמיץ את כל החילונים, ובטיפשותך אף מעניק לי שייכות על מה שאדם אחר אמר.
 

א77

New member
נכון בהחלט

שפרעה אמר אל עמו הנה עם בני ישראל רב ועצום ממנו: הבה נתחכמה לו פן ירבה. ייתכן שהוא חשב כך בגלל מה שאת חושבת. בגלל השוני שבין בני ישראל למצריים אבל רגע. מחד,דעתך שהם לא היו שונים בבגדיהם (אז במה כן). ומאידך את כותבת שפרעה פוחד מבנ"י משום שהם שונים, מצליחים ורבים. והיית מעדיפה שהם לא יהיו שונים ויהיו חלק מהמצרים, מה לך כי אני מספר לך את הנאמר במפורש במדרש רבה שבני ישראל לא שינו לבושם המיוחד להם מבית אבא. וזה נלמד במפורש מהכתובים אלפי שנה לפני שהינדסו את הגמד. לדעתך הם היו שונים בכך שהם היו מצליחים ורבים. מה רצית? שלא יהיו מצליחים? שלא יהיו רבים? אויה לנו עם כאלו תכניות כשלך. איפה היינו אנו היום אילו היה פרעה מצליח בתכניות כשלך. ו... אמנם פרעה ראה את השוני שבעבריים, ולכן שנא אותם ורצה להתנכל להם. אבל הוא לא ידע תנ"ך. הוא לא קרא פרשת ברית בין הבתרים 'ועבדום וענו אותם ארבע מאות שנה'. הוא לא ידע את הסיבה האמיתית לשנאתו את ישראל עד כדי שעבודם. אבל הרי את למדת בבית הספר, אז מדוע לך בכח להיות בור ולמחוק ולהתעלם מפרק ברית בין הבתרים שבתורה. ו... את אינך 'טיפשה', לא אמרתי שהינך 'טיפשה'. ואדרבה את מאד מאד 'חכמה, 'נבונה' ויודעת הכל גם תנ"ך. כתבת משפט זה: ובטיפשותך אף מעניק לי שייכות על מה שאדם אחר אמר. קראי שוב, כתבתי על מכנה משותף בין שתי תגובות. אני נהנה מכל תגובה שלך. ובאמת
 

קרוקדיל

New member
כבר אמרו את זה פעם

המשפט ככל העמים בית ישראל אומר לך משהו? והנה לך עובדה מוזרה... בארצות כמו גרמניה ורומניה שהיתה התבוללות הכי גדולה היתה גם האנטישמיות הכי גדולה שהסתימה כידוע בשואה... אני חושב שלא היית כותבת את מה שכתבת לו היית קוראת אפי' חלק קטן מהספרות הנאצית אדולף היטלר בסיפרו "דר שפיגל" כותב ששינאתו הגדולה ליהודים היא בגלל שהם מתערבים בגרמנים, מתלבשים כמוהם, מדברים כמוהם, ומתחתנים איתם. כלומר לא ההתבדלות מציקה להם אלא ההתערבות... לכן להבא אני ממליץ ללמוד קצת היסטוריה לפני שמדברים...
 
הצלחה

מה שהפריע להם היה לדעתי דווקא שהיהודים הצליחו. אילו לא היו מצליחים לא היו מעוררים שנאה גדולה כ"כ כלפיהם, בכך צדקת. אתה טוען כי על היהודים לחיות בתוך הבועה של עצמם, לא לשאוף להישגים מעבר לה ובמילים פשוטות- לא להתבלט ולהצליח.עלינו לחיות בפחד תמידי מפני אנטישמיות ולברוח מפניה.זוהי לא הדרך. גם לנו מותר להצליח ולהתבלט. אני מוצאת את טענתך פחדנית ביותר. שבת שלום.
 

קרוקדיל

New member
את מבינה אותי בדיוק הפוך

אני אומר אסור לפחד ואת אומרת לפחד אתלא רוצה להתבלט אלא ליהיות כמוהם... להתערב בהם... אני אומר להיפך אני גאה במוצא שלי וגאה בדת שלי אני רוצה להתלבש שכל העולם ידע שאני יהודי אני רואה פה בךוס אנג'לס ישראלים שעד שהם לא פותחים את הפה אני לא יכול לדעת שהם ישראלים בכלל אז מי זה הפחדן? מי זה שרוצה שלא ישימו לב אליו?
 
הצביעות הו הצביעות

מצד אחד אתם רוצים להיבדל מן הגויים ומצד שני אתם מאמצים בחום את כל הסטנדרטים המטומטמים שלהם. אני בניגוד אלייך לא חושב שחליפת שלושה חלקים יותר מכובדת למשל מחולצה נקייה ופשוטה מכותנה (T-SHIRT בלשון הגויים). אתה לעומת זאת נוהג לפי קריטריון הלבוש האירופאי הגלותי כל כך. מצחיק במיוחד אחרי ההודעה של הבחורה שדיברה על האופנה מפאריז. לא מזמן הייתי בחתונה. החתן לבש נעליים בהירות מבד, מכנסיים לבנים דקים מבד עדין (לא מחוייטים) וחולצה לבנה רחבה מפשתן (לא תחובה במכנסיים). הוא היה נראה הרבה יותר מכובד ומתאים לאירוע היפה בחייו מזה הדוחס את עצמו (חילוני או חרדי) בלבוש כבד ומעיק שכלל אינו מתאים למזג האויר ולאופי האירוע.
 

א77

New member
בחתונתי גם אני הלכתי בחליפה

בחתונתי, ויותר נכון בחופתי גם אני הלכתי בחליפה יפה לבנה בדיוק באותו הצבע שאתה ראית באותו בחור. כך נוהג כל בחור חרדי, לפני החופה הוא לובש מעיל לבן צחור כשלג. אוליי על זה הוא לובש קפוטה כשידו השמאלית נותרת לא משרוולת. לא ידעתי אכן מדוע עושים זאת החרדים. כנראה יש להם טעם טוב ועדין כמו לך. רגע, מישהו יושב כאן לצידי ואומר לי שהסיבה ללבישת חלוק זה הנקרא קיט'ל זה על שם הפסוק אם יהיו חטאיכם כשנים כשלג ילבינו [ישעיה א. יח], משום שחתן ביום חופתו נמחלים לו כל עוונותיו. ומאותה סיבה לובשים חלוק זה גם ביום הכיפורים. אמנם יש הסוברים שחלוק זה מזכיר תכריכין, היינו, מזכיר יום המיתה, ומעורר את האדם לשוב בלבו בתשובה. אז אוליי אותו חתן גם היה מודע לפסוק זה. יש מקומות שנוהגים ללבוש ביום הכיפורים גם מכנס לבן. אז אולי זה לא קשור לאופנה כלל וכלל.
 

isackris

New member
ביגוד מכובד זה כל הסיפור...

זה לא מסורתי זה אפילו לא מיתי זה פשוט עניין של כבוד עצמי שמעת פעם על המושג של גדלות האדם? בניגוד לנורברדוק הסלאבודקס פיתחו את המושג הזה שתרם להציל המון צעירים בתקופה שבאירופה נשבו רוחות ההשכלה והקדמה היה חשוב לתת לישיבע בוחער הרגשה של אדם חשוב וזה התבטא בלבוש בתספורות וכו' (היו מקומות שגם הקפידו על גילוח) לדעתי הנושא חשוב היום כמו אז בעיות האגו לא רק שלא נפתרו מאז הם רק התעצמו... בתור אחד שמשוטט רבות בשדרות השאנז אליזה אני יכול לומר לך שהביגוד הקלאסי שלא מאבד את הטעם אחרי תקופה אופנתית קצרה זה החליפות הכהות (פלוס עניבה) ואפרופו הקובע זה גם כן תרבות לבוש מסוימת שהייתה נפוצה בתקופה מסוימת ויצאה מהאופנה לטובת גילוי הראש שבציבור הזה אינו אקטואלי דעתי האישית!
 

א77

New member
משהו לסיכום

החרדים הירושלמים הולכים בלבוש משלהם. בחול מעיל שחור חגור באבנט ממין ומבד המעיל, ואף תפור אליו. הוא שונה גם בחזית ובחלקו העליון. מגבעת נמוכה ורחבת שוליים. בשבת יארמולקה / כיפה לבנה וכו'. בחב"ד מגבעת רגילה. החולצה בחוץ עפ"י רוב בסיבה מסויימת לציצית. בויז'ניץ כובע קטיפה לבוש הפוך, הסרט על צידו הימני. בגור מכנסיים בתוך הגרביים. כשהגרבים אינם ארוכות כמו בויז'ניץ ובשאר המקומות החסידיים. ובכל חצר יש להם את שלהם. הנה אמנון יצחק הולך בלבוש יהודי מתימן. ואם כך זה שנאמר שישראל לא שינו את לבושם במצרים, האם כ"כ הרבה סוגי לבוש היו להם?! לא מיניה ולא מקצתיה. לא שינו לבושם, היינו אותו לבוש שהיה מיוחד להם בלבד. הם לא שינו זאת כדי שחלילה לא ידמו לגויים אשר סביבותם. פת פלטר של עכו"ם ובישולי עכו"ם נאסר גם כדי שחלילה לא נתערב בהם. הנה הביטו כמה מליוני יהודים הלכו לאיבוד בנישואי תערובת רח"ל. שבת שלום ומבורך.
 
הבלים

אתה, כפי שציינתי קודם ממשיך לדבר דברי הבל גמורים ומגובבים. אינך יכול להוכיח את טענתך שבנ"י יצאו ממצריים משום ששמרו על שונותם ולפיכך מלאה אותי בדברי הבל גמורים ומתנשאים המסגירים את בורותך. "הנה הביטו כמה מליוני יהודים הלכו לאיבוד בנישואי תערובת רח"ל" למה אתה טוען ש"הלכו לאיבוד"? לדעתי עדיף שיתחתנו עם מי שהם אוהבים, אף על פי שאינו או אינה יהודים מאשר שחייהם יהיו אומללים . שבת שלום גם לך
 

א77

New member
../images/Emo6.gif או שמרחם. לא החלטתי עדיין

צרור מילים הגיוניים ומכובדים העלית בכאן. המילים מסבירות אוליי סו"ס מקורותייך לכל התיאוריות שלך.
 
למעלה