קצת על חנוניזם ואתאיזם

גם אני6

New member
אולי כדאי לך לקרוא מההתחלה את השתלשלות

הדברים:) וגם אני חושבת שעדיף שלא תענה:) ועוד לזאטוטות(כמו שהעדפת מלכתחילה להתחיל לעשות בפסים אישיים במקום לנהל דיון)! שבוע נפלא:)
 

deathOrat

New member
אני לא דתי אבל ../images/Emo45.gif על כל מה שנאמר במיוחד

על הפיסקה האחרונה ואפילו אוסיף בן אנוש הוא יצור תבוני ויש שאלות שמעניינות את האנושות משחר ההיסטוריה והדת ניסתה למלא את החלל הזה ובראייה לאחור אי אפשר שלא להעריץ סיפורים כמו תיבת נוח שמסבירים לאדם הפשוט מה זה הקשת? אי אפשר שלא להעריך את אותם אנשים שהמציאו את גן עדן\וולהאלה\שדות אליסיה ואת טרטרוס\גיהנום וכו' אלה אותם אנשים שבנו את הפירמידות,האובליסקים,הפרתנון וכו' בלי מנופים וגילו את שורש של 2 וגם אם לא מחשיבים את העובדה שלא היה להם את אותם כלים כמו שלנו יש אי אפשר שלא להתפעל מהם ומהתוצרים שלהם שהם לא מושלמים נראה איזו תאוריה מהתאוריות המודרניות השונות תשרוד כ"כ הרבה שנים :)
 

OnlyLeigh

New member
אני לא חושבת שמישהו פה אמר

שדת זה לא מעניין ומרתק. נאמרו פה דברים נגד האמונה בה וביהוה ובאלים אחרים.
 

WinterPerson

New member
הרבה ברברת בלי סימני פיסוק. מדהים!

"ובראייה לאחור אי אפשר שלא להעריץ סיפורים כמו תיבת נוח שמסבירים לאדם הפשוט מה זה הקשת?" תגובה: אי אפשר! יש לבוז לאנשים האלה! "אלה אותם אנשים שבנו את הפירמידות,האובליסקים,הפרתנון וכו' בלי מנופים" תדובה: זה ממש לא קשור לדת או למי שכתב את התורה או המציא את הגהנום ואלה ממש לא אותם אנשים. מי שבנה את הדברים האלה הם מלכים עשירים שיזמו עבודות כפייה על אנשי העם הפשוטים כדי לבנות אחוזות קבר כמה שיותר גדולות! וזה נעשה בדם, יזע ועבודת פרך, תוך כדי פשיטת יד, לפעמים, של בפועל הפשוט ומרידה בעקבות כך. אז אולי אנחנו נהנים מהפירמידות אבל אני לא יודעת אם אני מעריכה את אותם מלכים! אנשים שגילו את השורש של 2? מה זה קשור...
 

deathOrat

New member
אני משתדל לפסק אני פשוט לא רגיל לכך

תג': למה לבוז? בוא ותסביר לי לו היית חיי יותר מ3000 שנים אחורה איך היית מסביר את הקשת? אסור לך להשתמש שום תאוריה הסבר או תולדה של הסבר הכלים שלך להסביר לי איך נוצרה הקשת היא עד 0 לספירה.(ואני נדיב איתך) ממתי דת מוגבלת ליהדות\נצרות וכו'? המצרים בנו את הפירמידות כי פרעה היה התגלמות מחדש\צאצא של הורוס(חור) כלומר, מדובר בקבר לא לאדם אלא לאל. הצורה שאולה מתוך הסיפור הדתי במיתולוגיה המצרית על האי שעליו הייתה את "הביצה הקוסמית"(תרגום רע אבל זה מה יש) שממנה בקע "רה" -אל השמש,בתוך הפירמידה יש את "ספר המתים",מדריך 101, בהתלוות האל שנולד ומת לרה-השמש בספינתו לעולם התחתון ועד המשפט מול אוסיריס,מלך העולם התחתון. מבין זה לא שיש פה קצת קשר לדת, זה עניין דתי לכל דבר ועניין! ושוב, אני מזכיר לך את הבקשה הראשונה שלי, מה אתה היית עושה לו היה לך את הכלים של אז ללא הידע שכיום יש ברשותנו? אני לא מכחיש, פשעים נוראיים נעשו בשם הדת אבל פשעים דומים נעשו ויעשו בשם המדע. לגבי שורש 2-משפט פיתגורס מכיר? קצת על פיתגורס באדיבות ויקיפדיה: http://he.wikipedia.org/wiki/פיתגורס "שנת 529 לפנה"ס התיישב בקרוטון, מושבה יוונית בדרום איטליה, והקים סביבו את האסכולה הפיתגוראית - קהילה דתית-פילוסופית שנמנתה עם הפילוסופים הקדם-אליאטים. הפיתגוראים האמינו כי ניתן לתאר את כל העולם ביחסים מתמטיים בין מספרים טבעיים, ודגלו באורח-חיים של פשטות המוקדש לעיון והתבוננות, ובצמחונות. הייתה זו אגודת תלמידים מבני האצולה המקומית, שכללה גברים ונשים כאחד - החלטה יוצאת דופן בתרבות היוונית, שבה נשים מעטות מאוד עסקו בלימודים גבוהים."
 

WinterPerson

New member
מה הייתי עושה ללא הכלים?

הייתי אומרת "בחייאת רבאק אני לא יודעת מאיפה הבאה הקשת, אני פשוט לא יודעת! אני מודה בזה!" "רק בגלל שאני לא יודעת, אני לא טיפשה מספיק כדי להאמין לסיפורי ם על איזה יישות פלאית שיצרה את הקשת בשביל להבטיח לנוח שלא תעשה אי פעם שטפון יותר. יאללה יאללה מספיק עם סיפורי עם. אני חוזרת לעבוד בשדה!" ותן לי לספר לך עוד משהו- יגיע היום שכן יהיה שטפון שוב, אולי בהדרגתיות אבל יהיה, כי הקרחונים נמסים. כמה עצוב...
 

elcool

New member
האמת? אני לא הייתי אומר "אני לא יודע"

הייתי הולך לאיש הכי חכם בכפר ומקשיב לו. אם הייתי אל-מותי, הייתי מתעדכן. אולי למישהו יש תשובה יותר טובה? מתישהו הייתי מקבל חדשות נפלאות שבאנליה יושב לו שם איזה ניוטון שהצליח ליצור קשת בעצמו על ידי מנסרות! וואו. זה באמת הסבר יותר טוב. והוא גם עונה על כל מיני דברים אחרים. מותר לי לשנות את הדעה שלי. אני לא דוגמטי. מותר לחשוב שכדור הארץ הוא מרכז היקום, עד שיבוא מישהו עם תשובה יותר טובה. מותר לי לחשוב שמערכת השמש היא במרכז היקום, עד יוכיחו לי שלא. מותר לי לחשוב שהיקום יתפשט לעד, עד שימצאו הוכחות נגד.
 

deathOrat

New member
2 דברים שלא הבנת:

1)שאני לא מאמין בזה אבל אני מכבד את זה. 2)שישנו צורך קיומי,מעין חלל בתודעתו של כל אדם ואדם כמו "מה קורה אחרי המוות?" "איך נוצר האדם?" "איך האדמה רועדת ולמה?" ועוד. כאשר גאולוגים אומרים לך "יש רעידות אדמה כי הלוחות הטקטונים זזים" את סביר להניח אומרת "אמן" למרות שמעולם לא ראית את הלוחות הטקטונים וזה לא שאני אומר שזה לא נכון אלא אומר שישנם דברים שפשוט כבר הפסקנו לתהות האם המדענים טועים והפסקנו לתת לעצמנו את האופציה שאולי זה לא נכון ואולי זה כן נכון. הדת מלאה את החלל הזה במשך אלפי שנים אפילו עשרות אלפי שנים ויש בה ערך מוסף שאין במדע ובכל תנועת ההשכלה וזה "דרך חיים" עוד דבר קטן אחד הראיה הזו שדת ומדע נוגדים אחד את השני מצביעה על ילדותיות וחוסר הבנה שישנן שאלות שיש עבורן כמה וכמה פתרונות וכולם לגיטימים.
 

svety

New member
היחס שלי לאלוהים מורכב.

ראשית, התעצלתי לקרוא את כל השרשור, קראתי כמה הודעות שקפצו לי לעין, אבל לא מעבר. אני בטוחה שאני אחזור על דברים שאמרו פה, אבל אני בטוחה שתצליחו לסלוח לי. שנית, ראיתם את השעה?! סורי אם זה יצא מבולבל - אני אשמח להסביר. ועכשיו. אני לא בטוחה שהוא קיים, אבל אם הוא קיים - הוא בטוח לא האלוהים הקנאי-שוחר הרע-בודק מה אני אוכלת ואם אני נוסעת בשבת שמנסים למכור לי. הוא לא האלוהים שישלח אותי לעשות הוכחת יהדות אם אתחתן דרך הרבנות, הוא לא האלוהים שיכריח אותי לפגוע בגוף של הבן שלי, והוא לא האלוהים שמשוכנע שאני רחם מהלך ושאני נחותה רק בגלל שנולדתי עם אחד כזה. דוקינס אמר משהו מאוד נכון, ב"יש אלוהים?". הוא אמר שאנשים שהמוסר שלהם מגיע מהדת הם הרבה פחות מוסריים מאנשים שהמוסר שלהם מגיע שלא מתוך הדת [אני אשמח אם מישהו יביא את הציטוט המקורי]. הדת הממוסדת והכביכול מוסרית הביאה רוע בכמויות לא נתפסות לעולם, והיא ממשיכה להביא רוע. אינספור אנשים, חיים היום בדיכוי מחפיר רק בגלל שהם נולדו לדת הלא נכונה, בצבע הלא נכון, עם איברי המין הלא נכונים. זכויות אדם בסיסיות שנראות לנו, בעולם המערבי, כל כך טריוויאליות, נשללות מאותם אנשים בשם הדת. הבעיה שלי היא לא עם אלוהים, עם הכח העליון שברא או לא ברא את היקום שלנו. נוח לי להאמין שיש כזה, מנחם אותי להאמין שיש כזה. אני מתייחסת לתנ"ך כאל אסופת סיפורים נחמדה, לא כאל עובדות. רק מה שניתן להוכיח היסטורית ובאמצעים מדעיים הוא עובדה, לא מעבר. היהדות מבחינתי היא מסורת, היא משהו שמאחד את המשפחה שלי, את המדינה שלי. היא לא guideline מוסרי. אני בטוחה לחלוטין שאם הייתי נולדת לדת אחרת, הייתי מאמינה באותה דת. אני לא מאמינה שנועדתי להיות יהודיה. אני לא מאמינה שאני נעלה יותר ממישהו אחר רק בגלל שאני יהודיה. אני לא שומרת מצוות, ולא ממזמזת מזוזות, ולא אוכלת כשר, כי אני לא רואה את ההגיון שבזה. אני לא מתחברת לזה. אם אני לוקחת משהו מהיהדות ומיישמת, זה בגלל שאני רואה בזה את היופי, או ההגיון, או שזה לא מפריע לי לאורח החיים, או הכל יחד.
 

smady by

New member
../images/Emo45.gif סווטי את כלי!

איזה כיף שיש מישהו שכותב במקומך את ההודעות
 
למעלה